| Sendt: 06 April 2004 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Jeg har et Philips 9576 TV stående ved siden af min HTPC og min Sanyo PLV-Z1, og det er reelt mest fordi at kvaliteten af TV'et på projektoren aldrig er blevet tilfredsstillende (ellers havde jeg solgt det for at få et mindre TV til nyheder osv.).
Har har prøvet med et Pixelview PlayTV PVR kort (det var det eneste som var low profile dengang jeg havde et low profile kabinet), og idag har jeg et ATI RadeOn All-In-Wonder 9000 Pro kort i maskinen, og jeg syntes ikke hverken det ene eller det andet kort har givet en ret god kvalitet. Uanset hvordan jeg forsøger at instille farverne, så bliver de aldrig ret gode, og billedet er meget uldent i forhold til mit TV.
Jeg har forsøgt at benytte DScaler, men den kan ikke umiddelbart tune kanaler, så den kan starte op på samme kanal som sidst er blevet brugt i et andet program, men med standard instillingerne syntes jeg ikke den umiddelbart er bedre.
Hvad benytter I andre af løsning til jeres projektor når det angår TV, og hvilken kvalitet får I ud af det, sammenlignet med et ordentligt TV (som jeg mener mit er - det er en 8808 i designmode).
Hvilket TV kort benytter I hvis I benytter HTPC, og hvad giver det jer af kvalitet? Bruger I evt. nogle specielle instillinger i DScaler som skulle give et eller andet?
Kan jeg reelt få TV på projektoren til at se ordentligt ud, eller skal jeg bare konstatere at mit 9576 står der fast?
Det skal siges at jeg benytter et Stofa antennesignal - bor i andelsbolig, og vi må ikke have parabol opsat, og inde hos Stofa mener de ikke at det er nødvendigt at udbyde ALLE kanalerne på deres digital boks (kun nogle få ud over dem du i forvejen har), for de mener at kvaliteten af deres analog signal er godt nok - det er jeg ikke rigtigt enig i, men jeg ville jo forvente at kunne få samme kvalitet ud af projektorens TV signal som med mit almindelige TV - alternativt må jeg gøre som nu - jeg benytter slet ikke TV på projektoren.
Mvh
Brian Binnerup
|