Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Optimere HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil egentlig gerne vide hvordan jeg kan optimere min HTPC billede mæssigt. Jeg tænker på de små tricks i gøre herinde med diverse software osv.

Mit udstyr er: 2.8 p4, 512 MB ram og et ATI Radeon 9200 SE. Panasonic AE-100 projektor og HTPC er sat til native opløsning. Jeg afspiller dvd med WinDVD 5.

Jeg synes ikke kvalitet hæver sig meget fra min alm dvd afspiller (Panasonic DVD RA-61) hvor jeg har et billigt s-video kabel mellem projektor og dvd-afspiller. VGA kablet mellem HTPC og projektor er ny indkøbt og er absolut i den bedre ende, så her er det ik.

Det er små ting jeg ikke synes er så godt, så om software afspilleren, nogle steder ser billedet fint ud andre steder er det lidt hakket i kanten, eller den skifter en smule tempo eller andre små ting.

Kan min HTPC optimeres så det bliver bedre ??

Til top Vis blaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaster

leecher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 15 April 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Det gode ved en HTPC er netop at man kan få en billedekvalitet der langt overgår selv de bedste DVD-Afspillere.

Jeg bruger selv Zoomplayer med WinDVD5 som underliggende videoafspiller og FFDSHOW til at scale billedet op til projektorens og skrivebordets opløsning.

Ved at bruge software scaling er der langt større flexibilitet end ved hardwarescaling. Jeg foretrækker selv Lanzcos metoden i FFDSHOW.

Muligvis er det en fordel at scale til en højere opløsning og så lade grafikkorten downscale billedet igen, jeg er selv ved at eksperimentere med dette.

Indtil videre er der tydeligt sket en forbedring i forhold til før. Læs evt. Den noget lange tråd på AVS-Forum om dette. http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=863844a825a8 3c485ddad215ffa04b9d&threadid=246752&highlight=ffdsh ow

Til top Vis leecher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af leecher

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes