Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 01:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: s-vhs og spdif (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ra-sputin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 April 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har med stor interesse læst mange af jeres indlæg og lært meget. Sidder nu selv med et problem som har irriteret mig i nogle dage. Har lige investeret i en HTPC og en HK 7500.

Har problemet at når jeg kører spdif fra HTPC til receiveren via coaxkabel, siger den ikke en kvæk. Har sat zoomplayer op til spdif og reciever til coaxial. Skal jeg ind i lydkortet og sætte et eller andet op også? lydkortet er ac97.

Jeg har også et andet problem, når jeg kører fra HTPC via receiveren til fjernsyn med s-vhs, så er det i sort/hvid men hvis jeg kører uden om receiveren direkte i fjernsynet er det i farver. Har været inde at læse i manualen til H/K uden at blive klogere. Håber i kan hjælpe.

Til top Vis ra-sputin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ra-sputin

Sandi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 21 April 2004 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

du skal enable SPDIF fra menuen. Hvis du afspiller film med AC3Filter så skal du outputte SPDIF.

hmmm jeg ved ikke hvordan H/K'en fungere, men bruger du en color mixer i dit setup og hvis ja hvor ?

Til top Vis Sandi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sandi

ra-sputin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 April 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

sorry  men hvad er en color mixer?

Jeg kører fra s-vhs i htpc'en grafikkort som er et nvidia 5700ve til s-vhs i recieveren indgang (vidio3) og fra monitor outputtet til fjernsynet. Håber det hjælper lidt.

Du skriver at jeg skal enable spdif i menuen, mener du dermed den medieplayer jeg bruger eller pc'ens menu?

Er noget grøn kan du nok høre så du må meget gerne være børnehave pædagogisk.

Til top Vis ra-sputin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ra-sputin

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 April 2004 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

ra-sputin skrev:

Jeg har med stor interesse læst mange af jeres indlæg og lært meget. Sidder nu selv med et problem som har irriteret mig i nogle dage. Har lige investeret i en HTPC og en HK 7500.

Har problemet at når jeg kører spdif fra HTPC til receiveren via coaxkabel, siger den ikke en kvæk. Har sat zoomplayer op til spdif og reciever til coaxial. Skal jeg ind i lydkortet og sætte et eller andet op også? lydkortet er ac97.

Jeg har også et andet problem, når jeg kører fra HTPC via receiveren til fjernsyn med s-vhs, så er det i sort/hvid men hvis jeg kører uden om receiveren direkte i fjernsynet er det i farver. Har været inde at læse i manualen til H/K uden at blive klogere. Håber i kan hjælpe.

Hvis du ikke har gjort det endnu, skal du også sætte AC97 op til digital output, s/pdif, eller hvad de nu kalder det i din lydkort software.

Til top Vis blaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaster

manley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 April 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

hej

det kan opstå at der ikke kommer faver på dit tv på grund af at du ikke har den rigtige driver til dit grafikkort! men også at dit fjersyn ikke er kompetibel med det format du sender ud far dit grafikkort, det plejer man at kunne ændre på, i menuen til grafikkortet, hvor den skal stå på PAL Europa, for at få det rigtige signal ud. 

håber at det hjalp!!

MVH
      manley

Til top Vis manley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af manley

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes