Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 19:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Tannoy hajfaj - nu med tynd skærm! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Opdatering på side 4

HT - Snell E III.
Forstærker - Cayin 265Ai.
Kilde - Njoe Tjoeb 4000, reference modellen med Amperex ECC88 rør (pt. uden låg)
Alle kabler er af Duelund fabrikat.

Snell'erne er nyeste familiemedlem som efter et par uger bliver de ved med at overraske. Jeg havde før en lille båndhøjttaler og var jeg lidt nervøs om jeg ville savne bånd-lyden. Det gør jeg faktisk slet ikke. Det jeg syntes var rigtig fedt ved båndet var at man hørte musikken og ikke højttaleren (hele 2 tt'ere d'herre! ;). Musikken var frigjort fra højttalerne og kom ud i rummet og blev ikke inde i en kasse. Efter lidt tweak af standerne gør Snell'erne det mindst ligeså godt. Det skal siges at jeg har dæmpet bagdiskanten, da den ellers forvirrer for meget. Det var fedt at opdage. No regrets. Jeg var også meget spændt på hvordan bassen ville fungerer i rummet (12 kvm.) og til min store overraskelse fungerer den glimragende. Det er sjældent den laver de store problemer (de har 40cm til bagvæg og 55cm til sidevæggen). Standerne er fulde af sand og med tæpperester i toppen. Ingen spikes her tak! Det må være det bedste hifi-køb jeg har gjort til dato. De var billige, er over 10 år gamle, men det forhindre dem ikke i at spille skønsang

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

De ser flotte ud, godt nok store, men stadig flotte. Hvad er målene lige på dem? De må være meget dominerende i et rum på 12 kvm. Det bliver måske kun brugt som lyterum?
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

Dejligt at se noget godt STEREO. Lige et par spørgsmål til Duens kabler. Det er sølv kabler, ikk? Hvad havde du før af kabler, og hvad oplevede du der skete, da du fik Duens kabler?

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

ja snell E III er en fremragende ht'er og elektroniken er heller ikke helt værst

den cayin der ser sgu' da godt ud 50 watt klasse A så behøver du vel ingen

yderligere varmekilder til 12 m2

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

Nice setup! Rigtig godt sammensat kunne jeg forestille mig...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

nydeligt, og dominerende (heldigvis)

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Nautilus: Ja, de er pænt store og dominerende, men jeg prioritere min lyd højt, så ja det er tæt på et rent lytterum. De måler ca 110cm høje på standerne og 33x28cm, BxD.

Mr. High Fy: Før jeg begyndte på Duelund kabel havde jeg noget standard forsøvlet kobber kabel. Det jeg oplever hver gang jeg putter mere Duelund på er at det hele bliver mere "rigtigt". Ruden pudset, et gardin fjernes, lyden renses. Alt bliver tydeligere og nemmere at forstå og lyden bliver mere fri af højttaleren og hårdhed fjernes. Det er sjovt nok tydeligst med strømkablerne.

music 4 all: Ja, radiatoren er slukket hele året. Faktisk er det lidt et problem når temperaturen er over 15 grader udenfor...

vh.

Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Har du mulighed for at tage lidt nærbilleder af dine kabler? Jeg er specielt interesseret i dine strømkabler fra Duelund. Hvad har disse kostet? Du kan evt. sende en priv til mig.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
Nautilus: Ja, de er pænt store og dominerende, men jeg prioritere min lyd højt, så ja det er tæt på et rent lytterum. De måler ca 110cm høje på standerne og 33x28cm, BxD.

Mr. High Fy: Før jeg begyndte på Duelund kabel havde jeg noget standard forsøvlet kobber kabel. Det jeg oplever hver gang jeg putter mere Duelund på er at det hele bliver mere "rigtigt". Ruden pudset, et gardin fjernes, lyden renses. Alt bliver tydeligere og nemmere at forstå og lyden bliver mere fri af højttaleren og hårdhed fjernes. Det er sjovt nok tydeligst med strømkablerne.

music 4 all: Ja, radiatoren er slukket hele året. Faktisk er det lidt et problem når temperaturen er over 15 grader udenfor...

vh.

Tak for svaret. Jeg kunne også godt være nysgerrig med hensyn til priser på Duens kabler??

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Pascal, Mr. High Fy: Det sidste kabel jeg købte af Duelund var langt før det blev kommercielt. Jeg aner ikke hvad priserne er pt. Prøv at hive fat i Frederik fra DCA.

Pacal, jeg fyrer nogle billeder din vej senere idag.

vh.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Lyder godt, tak for det.

Her netop selv i denne uge, skiftet mine Tara Labs kabler af høj kvalitet ud med Duelund. Jeg skiftede digitalkabel og signalkabel og er vældigt begejstret for virkningen.

Regner med at hoppe på et højtalerkabel og nogle netkabler efter sommeren, men skal lige 2 måneder til Syd Afrika, så det må vente lidt.

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

Var de gamle bånd højttalere hjemmebyggede?
I såfald kunne det være sjovt med et billede af dem!
Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Macwerk, nej det var små kinesere. Aurum Cantus Leisure 2 SE.

Mr. High Fy: Ja, kablerne er sølv forresten. Solidcore fladvalset sølv, med uld og silke.

vh.

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
Macwerk, nej det var små kinesere. Aurum Cantus Leisure 2 SE.

Mr. High Fy: Ja, kablerne er sølv forresten. Solidcore fladvalset sølv, med uld og silke.

vh.

Ja, der må være noget om detdersens fladvalset sølv. Jeg skiftede selv, fra multicore kobber kabler, til Bertrams fladvalset sølv kabler. Bertrams, har bare teflon omkring lederne, i stedet for uld, silke, mm. Jeg har også fået en kæmpe lydforbedring siden min sølv konvertering. Har dog ikke prøvet specielle netkabler endnu. Er der virkelig så meget at hente der?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Lyder med garanti godt. Jeg er selv ved at rense ud i mit hifi og starte på ny. Der kunne sagtens havne et par snell i min stue (hvis ikke jeg absolut skal bygge selv igen).

Hvilke konkurrenter var din Cayin oppe imod. Jeg har selv lyttet en del til den, og mener man får rigtigt meget for pengene. Dog har den lidt tendens til en lige lovlig fyldig nedre mellemtone/øvre bas. Med andre ord, alt i dette frekvensområde blive lidt fremhævet og giver en lidt fed lyd - Har du oplevet samme fænomen.

Hvordan lyder den modificerede Marantz i forhold til den originale.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Mr. High Fy: Ja! Det er med netkablerne jeg oplever den klart største forskel. Med netkablerne fik jeg lidt en wow-effekt. Senest med min cd-afspiller, hvor jeg for et par dage fik skiftet kablet. Det var meget tydeligt, efter få sekunder kunne jeg høre forskel. Og efterhånden som jeg kom igennem nogle cd'er den aften, sad jeg lidt og egentlig ikke trode på det. Det var meget mærkelig, men ret fedt .

Kjeldsen: Med Snell'erne har jeg hørt Cayin'en med 5 forskellige sæt højttalere så vil sige jeg kender den rimelig godt. Fed lyd er absolut ikke noget jeg kan genkende. Jeg synes den er rimelig neutral, ikke noget der stikker ud. Meget detaljeret med stor kontrol, men kan virke lidt lys og kedelig alt efter de andre led i kæden.

Tjoeb'en er købt brugt som referencemodellen, så jeg kender den kun som en sådan.

vh.

Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Hvad består nekablerne egentligt af? Samme fladvalsede sølv kabel som signal- og højtalerkablerne?

Hvor "tykke" er netkablerne? Normalt siger man jo, at et stort solidcire tværsnit i netkabel er godt.

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Ja, med mine kabler er netkablerne nøjagtig det samme som signal og højttalerkabler bare med større tværsnit. Jeg ved ikke hvor stor kvadranten er, måske nogle DCA folk kan informere?

vh.

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
Ja, med mine kabler er netkablerne nøjagtig det samme som signal og højttalerkabler bare med større tværsnit. Jeg ved ikke hvor stor kvadranten er, måske nogle DCA folk kan informere?

vh.

Opfordring taget.

Kablerne laves ikke som netkabler, da de ikke kan godkendes som sådan. Vi kommer selvfølgelig ud for, at folk køber kabel i løsmeter og bruger dem som strømkabler, men det anbefaler vi ikke, ligesom det sker på eget ansvar.

Angående kvt. er de 0,5, 0,75, 1,00, 1,2, 1,6 og 2,1.

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tog springet og byttede min trofaste varmekasse til dette vidunderlige stykke skinende audiofile udstyr. Lige siden jeg fik en cd-afspiller med rør har jeg tit tænkt over hvordan det ville lyde med rør på forstærkersiden. Det ved jeg så nu og det er bestemt ikke ringe :) Vidunderet er en Jolida JD-801a og er af en rørforstærker rimelig kraftig med sine 2x70w. Egentlig er det total overkill i mit rum, men så er der lidt at gi' af og jeg er da fremtidssikret... :) Betjening er meget simpel med tænd/sluk (der skal fa'me trykkes til! *klak*), volume og valg af kilde. Ingen fjernbetjening så ingen luksus her.

Lydmæssigt er jeg positivt overrasket. Den er faktisk ikke meget varmere end Cayin'en som jeg havde troet, men stadig meeget lettere at lytte til og absolut uden kanter/hårdhed. Ikke at Cayin'en var hård at lytte på, men det her er bare så meget blødere. Og ikke blødt som i sovset/uldent og uden detaljer, absolut ikke. Der er masser af detaljer og stemmer og dvs. baggrundslyde er faktisk tydeligere og lettere at følge. Det er sgu mærkeligt. Lydbilledet er rykket tættere på og musikken svæver mere ud i rummet. Bassen er lidt federe og med noget mere "slam" bagved, men stadig med masser af kontrol og overskud så man kan sagtens spille højt uden bassen stikker af. Det er noget der helt klart klæder lyden. Alt i alt kanon lyd og jeg fortryder ikke noget.

Rørbestykning pt.
4 Svetlana KT88
2 CVC 6SN7GT
1 Unison Research ECC83

vh.
Kenneth,
som snart skal have gang i brasso'en.

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes