Forfatter |
|
Lucky 7 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Her er så endelig, en billedpræsentation, af mit anlæg.
Lyd:
Forstærker: Marantz SR-8200 (120 w. i 8 ohm) Dvd-/cdafspiller: Marantz DV-4300 Højttalere: B&W DM 604
Billed:
Tv: Philips 32
Kabler:
Højttalere: "Chord" bi-wire 69 kr. pr. meter Forstærker/dvdafspiller: "Tara Labs" optisk digitalkabel Tv: "Vivanco" scartkabel
Tilbehør:
Marantz: LCD multi remote
Billeder:

- min stue hvor mit anlæg står, taget for at få det størst mulige indblik i stuen -

- Marantz forstærker og dvdafspiller, i mit nye tv/hifi møbel. Et godt køb -

- Samlet overblik over forstærker, dvdafspiller & tv. Er det ik et skønt tvmøbel? -

- Til sidst et billede af den højre af mine B&W DM604 højttalere. En dejlig bandit -
Kom endelig med nogle kommentarer, råd og kritik.
Mvh. JK __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser altså virkelig superlækkert ud. Selvom jeg er Pioneer ejer må jeg indrømme at der er en vis tilbagelænet STIL!! over Marantz.
Jo dit tv-møbel er flot, men bliver man ikke træt af at TV'et står så lavt?
Kabelføringen er jo et skoleeksempel i hvordan det skal gøres. 
En hel anden ting - det sofabord der... Hvor har du købt det? Det er lige sådan et jeg leder efter.
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lpm76:
Mange tak 
Jeg blev træt af mit gamle møbel, hvor tv´et stod for højt... Kabelføringen tog dælme også tid. Jeg ville ikke ku se en eneste ledning og det er lykkedes, efter mange times slid 
Sofabordet købte jeg i Biva i Hillerød. Det sidste de havde. Normalpris var vist 999,- men jeg tog som sagt det sidste, som også var demomodel. Det fejler ikke noget. Jeg gav 699,- eller også var det 599,-.
Mvh. JK
__________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Ser sgu stilet ud, og Marantz kan bestemt noget med både Surround og Stereo lyd i deres Receivere, hvilken udgave er dine DM604 i S2-S3 ??
Du kan evt. prøve at hive dine speakers lidt ud fra væggen, 30-50cm har de godt af, jeg har selv haft en sæt DM604S2, hvor jeg fik en del ud af at lege med placeringen af dem, du kunne også prøve at lege lidt med SD-Fødder, dem kan de sjovt nok også godt li...

|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2004 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B: Tak skal du ha´  Billedet snyder nok lidt. HT´erne står ca. 25 cm. fra væggen, men du har ret, de kunne godt blive rykket lidt længere ud, men det ser bare lidt fjollet ud, specielt når ens stue ikke er kæmpestor  HT´erne er forresten S2. Kan du sige mig, om der er væsentlig forskel på S2 og S3? Og i givet fald hvilken forskel? Mvh. JK __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget flot Lucky 7.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 03:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
Bjørn B:
Tak skal du ha´
Billedet snyder nok lidt. HT´erne står ca. 25 cm. fra væggen, men du har ret, de kunne godt blive rykket lidt længere ud, men det ser bare lidt fjollet ud, specielt når ens stue ikke er kæmpestor 
HT´erne er forresten S2. Kan du sige mig, om der er væsentlig forskel på S2 og S3? Og i givet fald hvilken forskel?
Mvh. JK |
|
|
Så vidt jeg ved har de i S3 udgaven, "forbedret" bassen ved at benytte ALU enheder, basporten har fået et opdatet "golfkugle" design, der er sikkert flere ting, men dem må jeg indrømme at jeg ikke kender til, jeg syntes at der var en stor forskel på S2 og S3 rent lydmessigt, S2 var/er i mine øre en bedre musikformidler end S3 udgaven er, der er simpelthen for meget "ALU" i højtaleren, til at det i mine øre lyder godt, men der er sikkert andre der vil mene lige det modsatte, men såen er det jo med det her HiFi sjov 
|
Til top |
|
|
TKhifi Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice det ser sku flodt ud min ven
VH THomas
|
Til top |
|
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
SÅDAN - Enkelt og elegant !
Lyd behøver ikke altid være store kasser og en ormegård uden lige.
VH Happy
|
Til top |
|
|
Nautilus Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 509
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super nice! Jo, møblet er....specielt
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker  Mit mål var, at få stuen til at se så stilet og symmetrisk ud, som muligt, samt at man ikke måtte kunne se en eneste ledning eller kabel. Alle møbler i stuen er enten i: læder eller ahorn og bordben, tv og mine barstoles ben, er i alu. cd´holderne er også i alu. (note: man kan ikke se de barstole på billederne, men de er der  ). Mvh. JK NB: Når møblerne og anlægget står pænt og der er ryddet op og der ikke flyder med alt muligt og alle kabler er "usynlige", så mener jeg, at det bare lyder bedre. At der er ryddet op osv. giver en ro og stilhed, så man rigtig kan nyde musikken fra sin stol. Ja det mener jeg altså. Jeg kunne ikke sætte mig ned, for at høre musik, hvis stuen var rodet. __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|
Sezuan Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 222
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lucky 7 skrev:
Takker 
Mit mål var, at få stuen til at se så stilet og symmetrisk ud, som muligt, samt at man ikke måtte kunne se en eneste ledning eller kabel.
Alle møbler i stuen er enten i: læder eller ahorn og bordben, tv og mine barstoles ben, er i alu. cd´holderne er også i alu. (note: man kan ikke se de barstole på billederne, men de er der ).
Mvh. JK
NB: Når møblerne og anlægget står pænt og der er ryddet op og der ikke flyder med alt muligt og alle kabler er "usynlige", så mener jeg, at det bare lyder bedre. At der er ryddet op osv. giver en ro og stilhed, så man rigtig kan nyde musikken fra sin stol. Ja det mener jeg altså. Jeg kunne ikke sætte mig ned, for at høre musik, hvis stuen var rodet. |
|
|
Jeg slapper også bedst af når jeg ved at stuen er pænt og flot, i stedet for at man hele tiden har dårlig samvittighed mens man lytter til sin musik.
|
Til top |
|
|
marvel Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 216
|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt stilrent . Det kan du sgu godt være bekendt  Sofabordet kan iøvrigt også erhverves i Ilva til små 1000kr (link)
|
Til top |
|
|
Lucky 7 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Juli 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sezuan: You said it, pal  marvel: Tak skal du ha´. Jeg fik mit bord for 699,-.....Ilva ligger laaaangt væk fra mig, og er åbenbart også noget dyrere  Mvh. JK __________________ Lucky 7 - I´d rather hear music, than noise...
|
Til top |
|
|