Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 07:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Daniels Denonanlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Juni 2003 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Daniel's Anlæg

Der var desværre ikke plads til båndoptageren og tuneren i racket, da jeg fik pladespilleren, så nu står de pt oven på mit skab utilsluttet, men jeg er ved at udtænke en ny opstilling hvor der gerne skulle være plads til det hele

Hvem sagde retro ... det har faktisk været min oldefars, det er dog mig selv der har skaffet studenterhuen

Set-up består af følgende enheder...

Denon POA-2800 (effekt)

Denon DAP-2500A (for)

Denon DCD-1450AR (CD)

Denon DMD-1000 (MD)

Denon DP-47F m. Denon DL160 MC pick-up (Pladespiller) 

Denon DRM-740 (MC)

Denon TU-280 (Tuner)

Jamo D590 (Højttalere)

Af ikke opstillede/viste enheder har jeg:

Akai GX-266II (Spolebåndoptager)

Denon DR-M44HX (MC)

Denon DCD-635 (CD)

Kabler: Jeg har ikke investeret så meget i kabler, jeg kører primært med Rudolp Schmidt kabler lavet af OFC kobber og med forgyldte stik, de var en klar forbedring i forhold til enhedernes medfølgende lakridskabler, men der er sikkert meget mere at hente hvis man bruger lidt flere ressourcer der... Men det koster jo alt sammen ... Mine højttaler kabler er fra fona og kostede ca. 30 kr/m, de var også en stor forbedring, men er ikke sikker på at de udnytter forstærkerens og højttalernes potentiale 100%... Men der er noget at tage fat på lidt senere...

Jeg vil beskrive lyden af anlægget som balanceret, dynamisk, kraftfuld, nuanceret og detaljeret. Jeg har tidligere nævnt at jeg syntes min cd afspiller har en lidt mørk klangbalance, men det er faktisk kun godt, for det kompenserer perfekt for mine højttaleres lidt kraftige diskant... Forstærken giver en neutrallyd uden farvning, men dog fremtræder lyden lidt mere blød, på grund af mos-fetsene i udgangen, hvilket jeg kun syntes gør lyden bedre, den har også et stort effektoverskud og jeg har aldrig oplevet at det har tabt pusten, selv ved meget høje lydtryk... Højttalerne har som tidligere nævnt en lidt kraftig diskant og bassen kan godt virke lidt dominerende en gang imellem, men det skyldes nok også i høj grad at de står på et værelse på under 10 kvm, men er bygget til at spille store stuer op... De har til gengæld efter min egen opfattelse en fantastisk god mellemtone: vokaler, guitarer, trommer, saxofoner og andre instrunter i mellemtoneområdet går meget klart igennem og gengives ufatteligt detaljeret... Jeg siger hermed ikke at bas og diskant er ringe... slet ikke... men mellemtonegengivelsen den er jeg helt vild med... Af fremtidige hifiønsker kunne jeg godt tænke mig en DAB tuner, men jeg vil vente med at investere i en indtil jeg flytter til næste år, da modtagelsen hvor jeg bor er for ringe, til at få sådan en til at sige ret meget...

Til top Vis Daniel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 Juni 2003 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

TIL Daniel

Det er et fint anlæg du har der! Selvfølgelig er der altid nogen der har noget vildere og mere fancy end én selv, men det handler om at lide det man selv har, og evt. få råd til forbedringer. Angående cdafspiller kan jeg anbefale marantz CD6000 OSE til ca. kr. 3500,-. Jeg har den selv og det er en pragtfuld maskine efter mine beskedne mening. Jeg tror den vil matche dit Denon setup fint. Men prøv at lyt til det!!!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juni 2003 kl. 01:46 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:

Ok arthur...!!!

Du skal ikke komme for godt i gang!

Du skal ikke begynde at sammenligne dit "bilka"-anlæg med dette. Forresten behøver Panasonic ikke være Bilka. De har lavet udmærket fjernsyn og dvd maskiner.

TIL Daniel

Det er et fint anlæg du har der! Selvfølgelig er der altid nogen der har noget vildere og mere fancy end én selv, men det handler om at lide det man selv har, og evt. få råd til forbedringer. Angående cdafspiller kan jeg anbefale marantz CD6000 OSE til ca. kr. 3500,-. Jeg har den selv og det er en pragtfuld maskine efter mine beskedne mening. Jeg tror den vil matche dit Denon setup fint. Men prøv at lyt til det!!!

Med hensyn til Arthur var det en dårlig "joke" fra min storebror, så det må du ikke tage alvorligt.

Men mange tak for din tilbagemelding!

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Juni 2003 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Lyt til flere forskellige CD afspillere, helst på dit eget anlæg da det er her lyden for de næste mange timer grundlægges. Husk på at du altid har mulighed for at skræddersy lyden efter behag, og da det er dine ører det drejer sig om skal du altid huske at spørge dem til råds !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juni 2003 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Det ved jeg godt.. men alligevel tak for de vise ord!!

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2003 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Forresten er der nogle af jer der ved om jeg vil få gavn af en equalizer?? Mit værelse er meget lillle, så højtallerne har det med at buldre hvis lydtrykket bliver for højt.. Det har jeg dog delvist løst med en tykt tæppe imellem lyttepositionen og højtallerne.. men de kan også ha en lidt skærende diskant.. Jeg vil helst undvære en da jeg ikke vil gøre lydkæden længer end højest nødvendig, men hvad er jeres erfaring med equalizere?? 

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Juli 2003 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid syntes godt om Denon, deres forstærkere m.m. giver en rigtig god lyd, men jeg har dog aldrig brudt mig om deres udseende... så derfor er det ikke blevet til noget denon til mig, men det kan da være det kommer senere...

Men ellers et ok setup du har, jeg er selv studerende så jeg ved udemærket godt hvordan det er at leve af spaghetti og rugbrød flere måneder, jeg er selv på den "kur" lige nu, for jeg skal have nye kabler og en ny dvd (H/K DVD 30)

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2003 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ellers Denon har et meget neutralt design, men bevares hver sin smag.. Jeg går og overvejer at købe Denon DVD-2900 da det er den mest seriøse SACD/DVD-Audio kompabible afspiller, jeg har set. Prøv at se nogle af de skønheder der forhåbentlig snart kommer til Danmark

http://www.super-audiocd.com/product.html

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2003 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig til at Denons DVD-1400 kommer i handlen, så skal den også ihvertfaldh ha et lyt.. jeg håber ihvertfald lyddelen er iorden, billedsiden er for mig mindre vigtig.. den skulle være bygget op på samme teknologi som 2900.. men i stedet for rigtige DSD konvertere har den PCM1731.. håber den er god for så køber jeg den.. og den er sku til at betale, selv for mig!

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2003 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Jeg skal helt sikkert også give DVD2900 og DVD1400 et lyt. Så må man se om DVD2900 er de ekstra penge værd...

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2003 kl. 02:30 | IP-adresse registreret  

Jeg håber ikke forskellen er for stor, rent lydmæssigt.. ellers begynder jeg bare at græde over at den anden er for dyr....................

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juli 2003 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Med en prisforskel på kr. 6000,- mellem DVD1400 og DVD2900, tror jeg nok forskellene er til at tage og føle på.

Diverse tests af DVD2900 rundt om på nettet, er ihvertfald ikke i tvivl om at maskinen er suveræn til prisen...!!!

Så Daniel - Det kan godt være du bliver nødt til at købe DVD1400 og bede om at få en pakke Kleenex med!

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2003 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har besluttet at vente med de nye systemer (SACD & DVD-A), da jeg efterlyste en maskine af god kvalitet til at afspille CD/SACD/DVD-A til rimelige penge.. men pengepungen rækkede ikke helt til min drømmemaskine Denon DVD2900.. så jeg ville hellere bruge 3000-4000 kr, jeg havde sat af til en ny afspiller på en "ren" CD afspiller. Jeg får en Denon DCD-1450AR på prøve, her en af dagene og håber at den matcher anlægget ligeså godt lydmæssigt, som designmæssigt.. Jeg skal nok fortælle om lyden, når den står i anlægget.

Fortsættelse følger.... 

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2003 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg endelig den nye Cd-afspiller.. og jeg kan kun sige at den lever 100% op til mine forventninger. Da jeg først lagde øre til den, syntes jeg at klangbalancen var lige lovlig mørk.. men til gengæld var nuanceringen god, og lyden var fyldt med detaljer.. efter et par timersm lytning forekom klangbalancen mig mere neutral (jeg skulle nok lige vænne mig til den).. Min gamle cd-afspiller er opbygget omkring en BB PCM61P konverter, hvilket min Minidisc også er.. Den nye er opbygget omkring BB PCM1702 konvertere, der er noget mere eksotiske end de gamle PCM61P´ere.. De er jo også at finde i S10´eren

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 September 2003 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Hej Daniel Denon Freak

Jeg blev lige nødt til at tjekke dit anlæg ud - ganske fint, men har du ikke billeder af din opstilling?

Jeg kan se at vi har/har haft mange ens enheder. Bl.a. 2 ens båndoptagere. Jeg har stadigvæk min gamle DR-M44HX der endnu virker ubeklageligt (de få gange jeg bruger den). En DR-171 har jeg også haft, men den blev solgt til fordel for 44'eren. Jeg har heller ikke kunnet nænne at skille mig af med de gamle analoge afspillere, da det også var min indgangsvinkel til Hi-Fi eller nærmere anlæg. Den første Denon enhed jeg fik, var en DR-M22 i dec-1984 og her 19 år senere har jeg den stadigvæk - og den virker endnu.

Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes