Forfatter |
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg været længe her på sitet, uden at vise mit anlæg, normalt har jeg kørt med Rotel, men lige for tiden er det blevet helt Kinesisk, da jeg har prøvet at forny hygge krogen.
Anlægget består af en Rega P3 pladespiller, som jeg er blevet mere glad for end forventet, denne er monteret med en Elys PU lige fortiden, og en tilhørende LC-Riaa på batteridrift.
Til forstærkning af signalerne er det en East-Sound S-8 integreret forstærker, som har fået dette job.
Som Kilde til mine CD'er er det en East-Sound CD-E5 CD afspiller, som gør jobbet forrygende.
Og til radio afslapning er der min gode gamle Rotel RT-935AX tuner.
Interconnect kablerne er skiftevis Audioquest Diamondback, Acoustic Zen WOW, Compact G-33 og Compact G-66 EX.
Højttalerkablerne er skiftevis et DIY sæt, og et sæt Compact K-66 EX.
Powerkabler er fra Compact og er type P-66 EX.
Og slutteligt er der mit gode gamle sæt HF275, som er blevet opdateret utallige gange. 

Her står anlæget så med kabelrod og batterier på gulvet til Riaa'en.

East-Sound S-8 er den integrerede forstærker som er god for 2 x 150W i 8 ohm, og som godt kan holde højttalerne i et fast greb, selv ved større udladninger.

East-Sound CD-E5 er en 24 bit's ægte ballanceret CD afspiller der borger for rigtig god og behagelig lyd.

Mine gode gamle HF275'ere, som står på delefilterkassen, som er lavet som en fod der får HF'eren op i den rigtige lyttehøjde samtidigt. Her med et 6 mm2 DIY højttalerkabel.
Hvis lyden skal beskrives, må det være lytte venligt, med en god detaljeringsgrad, men stadig med en god varmhed. Perspektivet er ganske udemærket, men bliver dog bedre, ved lidt længere afstand ind til væggen, men det er svært med børn i hytten. Normalt står højttalerene ca. 40 cm. fra bagvæggen, og meget lidt vinklet ind mod lytte positionen.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza...
Spændende at se nogle nye produkter fra Østen, East-Sound? Mindes ikke umiddelbart at have hørt det før?
Ellers sjovt at se High Fidelity's DIY ht'ere (275'eren) er i live endnu. Det er jo også en konstruktion der spiller helt som den skal, hvordan klarer forstærkeren at trække denne?
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok lækkert ud 
Kan du ikke fortælle mere om East-Sound & Compact, da jeg ikke har hørt om det før. Hvordan spiller det ? Hvordan er samlekvaliteten ? Hvor kan det købes i DK (priser) ?
Hvad med billeder af resten af grejet ?
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo ganske imponerende ud, har aldrig hørt noget af det, undtagen Rega P3.. hvem forhandler East-Sound ?
hehe.. ja os på tide du viste os hvad du har stående på hylderne 
Hvad har du prøvet af forskellige Riaa ?
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt set-up Hr. Gorm.
Har også haft den højttaler med Helios delefiltret i - den spiller sq godt! Hvad har du ellers gjort/fået gjort ved dem?
Har heller aldrig hørt om East-Sound eller Compact - glæder mig til at høre mere....
Hvad er det for et rack dit anlæg står på?
__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige p.t. er der et serie filter i toppen af HF'erne (Seas og Dynaudio), er rimeligt musikalsk, måske knapt så detalieret og så langt fremme som 18dB HP/6dB LP filteret, som der var på før, bunden er stadigvæk et ½ vejs system med Peerless enheden og den kæmpe delefilterspole.
Hvad E-Sound produkterne angår så må jeg sige, at efterhånden som de bliver spillet til, så gør de det faktisk rigtigt godt, CD afspilleren er dejligt musikalsk og godt detalieret/velopløst uden at være kold og klinisk.
Forstærkeren Spiller med en god dynamik og pondus, måske lidt til den varme side, men uden bekostning på detalier og perspektiv. Forstærkeren er opbygget med de musikalske NE5532AN kredse i PRE-Amp delen, og her er der også brugt ALPS potentiometre(motorstyret). I Effektdelen er der brugt Bipolare transistorer. Strømforsyningen er fornuftigt opbygget med en ringkernetraffo på 450VA, og en hurtig type dioder i ensretningen, og herefter er der en ladekapacitet på 40.000uF.
Erik D. samle kvaliteten kan man ikke klage over, det virker meget gedigent og vel sammensat.
Compact kablerne har jeg omtalt på en anden side her på Hifi4all, og jeg må sige de skuffer ikke, de er faktisk rigtigt gode. Se evt. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16061&P N=2
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et billede fra lytte positionen (sweet spot ahhh), her er sofa'en også mistænkelig blød.

Rart med en kop kaffe til musikken, fjernbetjeningerne er til E-Sound enhederne, og er i god solid aluminium. 
|
Til top |
|
|
All4HIFI Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 112
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener denne højtaller lider af "overdreven brug af delefilter", som bevirker at den aldrig vil spille dynamisk. Altså delfilteret sluger krafterne fra forstærkeren.
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 19 November 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derfor er det også ændret 
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 20 November 2004 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - så vidt jeg husker var der en del impedanskorrektion og sugekredse i de filtre - er det noget der er 'ryddet op i' hos dig?
Dynamikken i HF275 er jo ikke umulig - den skal bare ha' et ordentligt filter eller....?
*Hvisker lige i dit øre at jeg er blevet frarådet Regas egne PU'er - har du prøvet andet på din P3?*
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 20 November 2004 kl. 05:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja.. så så man din "hemmelige" cd.. tror nu stadigtvæk at den slår min
det ser rigtig godt ud, dog må jeg lige påpege at en flaske grants bør stå bagerst i skabet
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 22 November 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim den flaske Grants er til af afskrække gæsterne med, de spørger aldrig om de må få en wisky til kaffen, højest som Irish Coffe, som den i grunden også er købt til.
Men i morgen aften Dolkin så skal jeg prøve K1 PU'en, som er blevet så meget rost her på siden.
De PU'er jeg har prøvet på P3'ern er:
Rega Bias, denne lyder tynd og kedelig, samt mangler dynamik.
Rega Elys, denne lyder godt er meget sammenhængende, har god dynamik, godt perspektiv, god bund, god mellemtone, god detalierig diskant uden at være anmasende, måske lidt fremme i skoene.
Grado Silver, minder meget om Elys'en men er lidt varmere i lyden, måske lidt mere musikalsk.
Ortofon OMB 20, lidt for lys og mangler krop, mangler dynamik i bunden, og perspektivet er ikke så godt som på Elys og Silver.
Tekni-Fi K1, bliver først afprøvet i morgen aften, så bliver det jo spændende.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm.
Det lyder spændende med den Tekni-fi K1!
Jeg har selv lige fået en K3 på min P3, men desværre har jeg kun en gammel Ortofon Super OM 20 at holde den op imod - jeg behøver vel ikke at sige hvem 'vinderen' er
Skriv endelig hvad du oplever!!! __________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev Tekni-Fi K1'en monteret på Rega'en, jeg tog dog den store tur, og smed en ny RB300-OEM arm på med det samme.

Så skal der skiftes arm.

Der er et noget bedre kabel på den nye arm, men stikkende ligner stadigvæk meget de gamle.

Var nødt til at bruge en spacer, til at hæve armen med da K1 PU'en er højere end Rega PU'en, samt et sæt lange skruer.

En rigtig plastik bandit, virker lidt billig i første øjekast, men spiller dog ganske fornuftigt, efter at lige være sat på, håber lidt tilspilning åbner den op, for lige nu kan Elys'en virkelig lammetæve K1'ern. Så lige nu drøner der masse LP'er gennem ploven.
mvh Gorm (der hører LP'er lige nu)
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

|
Sendt: 24 November 2004 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm.
Det ser godt ud, men er det ikke svært at vurdere hvad der er hvad, når du ændrer 2 parametre på en gang - arm og PU?
Måske du skulle lytte til K3'eren, hvis du ikke bliver tilfreds. Jeg blev i hvert fald kraftigt tilrådet at købe denne, og jeg synes den lyder rigtig godt!
Du kan evt. læse mere i min tråd - der er linket til den i min signatur.
Nyd nu musikken også - intet slår vinyl!!
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 25 November 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har K1'ern pløjet en ordentlig stak LP'er igennem, det hjalp betydeligt på lyden, jeg vil skyde på den har haft ca. 15 spille timer.
K1 spiller flot, men også lidt kedeligt/tilbagetrukket, i forhold til Elys'en som er meget forward i lyden, og som giver smæk i mellemregisteret. Diskanten på K1 er også lidt kantet/grynet, i forhold til Elys'en.
Men ser man på K1'ern, så spiller den faktisk rigtigt godt til den beskedne pris på 500,- danske kroner. Men til Rock og Rytmisk musik som jeg hører mest, vil jeg nok foretrække Rega's Elys, da den er lidt mere fremme i skoene, og leverer varen råt for usødet, men Rega'en koster jo også det dobbelte, så måske er det heller ikke en helt retfærdig sammenligning.
Men nu bliver K1'ern på et stykke tid, det kan jo være den vågner mere op i løbet af nogle dage. 
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kunne jeg altså ikke holde K1'ern ud mere, den passer åbentbart ikke i mit setup, jes syntes ikke den blev mere åben, selv om K1'ern har fået rigtigt mange spilletimer efterhånden.
JBL Ti-5000, som lovet så kan du se de DIY netkabler, jeg snakkede om, som faktisk er rigtigt gode.

Kablet kræver bare det er jordet, for at virke optimalt, da skærmen er aktiv.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gorm,
Du har samme rack som jeg og jeg kan se at du har samme problem med kabelrod bag dette 
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ppp_dk, men lige nu roder der også mere end normalt, da der både bliver afprøvet kabler og udstyr, dette passer ikke så godt sammen med min ordenssans 
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 27 November 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Gorm, du må have et rack som mit... Der kan man gemme kabler i de trekantede kassser...
Lækkert netkabel i øvrigt... Er der noget strømpe af en slags udover? Jeg vender lige tilbage til dig i en PB...
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|