Forfatter |
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit anlæg:
CD: Accuphase DP 67
Forforstærker: Mark Levinson 380
Effekt: Proceed HPA 2
Højtalere: Martin Logan Ascent.
Signalkabler: Madrigal CZ-gel, balanceret.
Højtalerkabel: MIT MH 750 Shotgun biwire.
Ialt et ganske behageligt neutraltklingende anlæg uden større generende elementer. Har brugt en del år på at finde nogle komponenter, som matcher hinanden, hvilket er lykkedes ganske godt. Er i besiddelse af et meget godt lytterum, hvilket er meget vigtigt. Selv de bedste komponenter bliver dræbt af dårlig akustik og dårlig opstilling.
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. Lyd
Nu ved jeg fra egen erfaring at du har et super-godt sammensat anlæg -og du har ramt en god synagi, jeg glæder mig til vores næste lyttesession.
PS. Du skal prøve at lytte til noget nyudgivet gammelt materiale fra Neil Young, dem tager jeg med næste gang ... Vi ses 
PPS. Spændende om du kan poste nogle foto's så andre end mig kan se dit anlæg, det fortjener det 
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Alex. Vi høres snart ved. Glæder mig til Neil Young.
Hilsen
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Online Indlæg: 1987
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. Lyd !
Ja ! Sådan et setup kan ikke andet end lyde godt !
Man kan helt klart se at du har udvalgt dine komponenter med stor omhu !
Jeg har selv Proceed CDP, som jeg købte tilbage i 1999 hos Onkel Tom. Det er en dejlig spille som jeg har STOR glæde af den dag, idag.
Du får helt klart en "thumbs up" herfra ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BILLEDER.... NU.. OGSÅ AF DIT LYTTERUM !!
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
I nærmeste fremtid vil jeg forsøge at få taget lidt billeder.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
|
|
En gang til! Hvad var det nu liiiige budskabet var?

|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja ja ja ja. Billederne skal sgu da lige tages først.
|
Til top |
|
|
Falken Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|

|
|
|
Hehe....  __________________ Falken
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Falken skrev:
Kim F. skrev:
Redaktøren skrev:
|
|
|

|
|
|
Hehe.... 
|
|
|
Je' ska' li' ha' vejret... så råber jeg igen...
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Online Indlæg: 1987
|
Sendt: 24 Juli 2003 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
HØRT !
Vi ser frem til billederne med tålmodighed......... selvfølgelig ! 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 25 Juli 2003 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Mit anlæg:
CD: Proceed CDP
Ialt et ganske behageligt neutraltklingende anlæg uden større generende elementer. Har brugt en del år på at finde nogle komponenter, som matcher hinanden, hvilket er lykkedes ganske godt. Er i besiddelse af et meget godt lytterum, hvilket er meget vigtigt. Selv de bedste komponenter bliver dræbt af dårlig akustik og dårlig opstilling.
|
|
|
Fedt anlæg, det kan man ikke sige andet.
Jeg syntes dog du skulle skifte dit Madrigal bal.kabel ud med Et MIT Bal.Når du nu har sådan et fornemt højtallerkabel. .Bare et forslag. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2003 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ja, CDP er en fremragende spille. Solidt bygget og velfungerende. Jeg har kun positivt at sige om den.
Mht signalkablerne.....ja, jeg ved godt hvad det balancerede MIT shotgunkabel kan...flere detajler, mere 3-d og en udstrakthed man kun kan drømme om...det er også muligt at der bliver spændt 2 sæt på senere. Men jeg vil også nævne at de originale kabler er så tæt på, at jeg er lidt i tvivl om hvad der er rigtigst ? Madrigal nævner selv, at de fuldt ud respektere andre valg af kabler, men at det efter deres mening er CZ-gel der er referencen til egne produkter---punktum. Og det kan godt være du får lidt mere luft med MIT osv, men er det rigtig ?
mvh
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 25 Juli 2003 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice setup - kablerne er dog et skidt, de bliver jo produceret samme sted!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 25 Juli 2003 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Ronin.
Jeg er godt klar over de får visse ting lavet ude i byen, men ikke at det var MIT. Men det betyder vel ikke nødvendigvis samme lyd ? Det kan være de var de billigste til at producere. Men CZ-gel er stadig et af de bedste til netop Madrigal, men ikke nødvendigvis til andre mærker.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 25 Juli 2003 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
PPS. Spændende om du kan poste nogle foto's så andre end mig kan se dit anlæg, det fortjener det 
|
|
|
Så se dog at komme afsted og husk nu dit kamera!
du har jo allerede bevist at du har evner som fotograf... så kan vi andre få en mulighed for at se om anlægget er lækkert som det lyder til.
- Witzel
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=270961]
Mit anlæg:
[/

|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=270961]
Mit anlæg:
Nice men ML380 og ML signal kabler , prøv noget nyt kabel , hvordan synes du de logan spiller , jeg havde min i et ½ år og blev meget træt af dem bunden er der slet ikke nok hug i og de er lette at få til at snakke .men ellers spiller de godt top og melletone ja ikke noget at sætte en stor finger på der
Men prøv en ande preamp og kabler .
Og lige HPA2 er da ikke lige den bedste i bunden , der ville en ML332 være klart bedre , parret sammen med en ARC LS2B lige på logan .
men men alt koster penge og der er så meget at vælge imellem ´.
|
Til top |
|
|
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
Sendt: 29 Juli 2003 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

|
Sendt: 30 Juli 2003 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=jensen][QUOTE=270961]
Mit anlæg:
Nice men ML380 og ML signal kabler , prøv noget nyt kabel , hvordan synes du de logan spiller , jeg havde min i et ½ år og blev meget træt af dem bunden er der slet ikke nok hug i og de er lette at få til at snakke .men ellers spiller de godt top og melletone ja ikke noget at sætte en stor finger på der
Men prøv en ande preamp og kabler .
Og lige HPA2 er da ikke lige den bedste i bunden , der ville en ML332 være klart bedre , parret sammen med en ARC LS2B lige på logan .
men men alt koster penge og der er så meget at vælge imellem ´.
----------------------------------------------------------
Tak for svaret.
For det første har jeg pt. ikke tænkt mig at prøve noget andet signalkabel, idet jeg føler CZ-gel lydmæssigt er godt afstemt.
Det er rigtigt at Ascenten ikke er ultimativ i bassen, men hvilken højtaler er det ? Oddyssy har en bedre defineret bas. Da elektrostat-panelet er lækkert blødt (musikalsk) at høre på er det nok svært at lave en bas, der pumper hårdt og tegner skarpt, for så ville højtaleren pludselig få et andet problem, nemlig at tingene ikke passer sammen. Men ellers er jeg enig, den er ikke ultimativ, men særdeles godt afstemt. Men det er stadig en af de højtalere der kommer tættest på og jeg er meget tilfreds og agter i stereomode ikke at bruge nogen som helst anden højtaler. 
Jeg forstår ikke din kritik af bassen i HPA 2. HPA 2 er altså bedre end ML 332 i alle dicipliner. Har prøvet ML 332 mod min gamle ML 27 på en Revel F30 i min stue. De spillede så tæt på hinanden, at selv min forhandler mente, at det var tosset at investere i ML 332. ML 27 blev stående. HPA 2 er et scoop til prisen og bedre end ML 27 (Vi taler om større eller mindre marginaler), idet den spiller som 334. Det er der enighed om både hos ML-forhandlerne og Madrigal selv. Den har lidt fra 331 og udgangsbolcher fra 33h, så helt dum er den altså ikke. Lydmæssigt synes jeg ikke den mangler noget som helst og slet ikke bas...den er uudtømmelig.
Min ML 380 anseer jeg for at være et af de bedste bud på den ultimative forforstærker. Helt igennem rigtig lavet.
Men du bør bemærke (og det er jeg sikker på du ved), at disse forstærkere er følsomme over for utilstrækkelig ledningsføring i dit hus. Jeg har selv sep. strømforsyning til anlægget med 2.5 kvadrat elkabel fra tavlen og til stikkontakterne. Hurtigere og renere lyd.
Men du har ret, alt koster penge og et eller andet sted må det jo stoppe. Også for os mentalt lidende nørder . Jeg har fundet mit stop i stereomode i nogle år frem. Det handler jo også meget om, at tro og have tillid til det man har. Først der opnår du nirvarna og tilgiver fejlene, thi de vil altid være der. Den dag du sidder ned og lytter til musikken og får en indre orgasme og ikke til teknikken eller tekniske dicipliner i indspilningen, er du fremme ved målet. Ellers bliver du aldrig tilfreds...heller ikke når du har dyrt eller meget dyrt udstyr....aldrig.
Ellers kan jeg tilbyde Dr. Lyds magiske strygninger.
Mvh
|
Til top |
|
|