Forfatter |
|
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye billeder på side 3
Et par billeder fra min (for lille) stue:

Anlæg: Harman Kardon AVR 7000 + Harman Kardon DVD 25. Under fjernsynet står der en Audiovector AV-3C Signature... Nye billeder kommer

Et par splinter nye Audiovector M3 Signature (h. side)

B&W DM3XX baghøjttalere.
Næste projekt bliver nok en AVR 8500...
|
Til top |
|
|
Erik D Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 786
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup !
Men synes du ikke det er synd at stille potteplanter og telefoner oven på dine spritnye HT'ere ?
Hvad har du, af kabler ?
PS: Total-i-orden-gin-smag-smag....
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2003 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he Erik.. Bombay Saphire er nemlige det eneste rigtige.
Kablerne mellem HT og AVR er Transparent HP14-4 (4x2,5 mm2) og coax cablet ml. DVD og AVR er Nordost Optix (som ikke er optisk - lidt mystisk navn til et digital kabel)
Palmen oven på den ene M3'er kun midlertidig. Jeg er begyndt at vande den med kaffe sjatter, så det er kun et spørgsmål om kort tid før den visner og ryger ud - planten er konens..
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup og tillykke med de nye højttalere - dem bliver du kun gladere for i længden!
Også et godt tv du har stående - er det et Panasonic TX32-PG30 eller PG50?

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2003 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker Ronin,
Jow, fjernsynet er et TX32-PG30F - ganske udemærket, men de indbyggede HT er ikke fem flade værd. Sammen med et fornuftigt lydanlæg er det bare genialt!
M3'erene er jeg skam allerede rimeligt tilfreds med - dog håber jeg på at de bliver noget blødere i lyden når de er spillet til. Centerhøjttaleren er allerede helt fantastisk, hvilket jeg finder lidt underligt, da det jo er de samme enheder som sidder i M3'erene.

|
Til top |
|
|
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
ja det er et af de bedre setup.
og jeg må sige at da jeg i sidste uge, var nede ved den lokale hifi-butik.Hørte jeg netop lige det, audiovector system og det kunne jeg godt blive forelsket i.
Så jeg er slet ikke i tvivl,du har god lyd hjemme hos dig.
power
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Jeg syntes at pladen hvor forstærker og afspiller står, tynger nedad! Pas på det ikke en dag går galt. Jeg ville montere en metalplade på undersiden af den øverste del af dit møbel. Just in case. Dit fjernsyn vejer helt sikkert mere, men jeg kan lige ane at ydersiden går ud til der hvor gavlene er på det andet møbel, såfremt dette er tilfældet, så er der intet at frygte.
Når jeg skriver dette, så skyldes det at en god bekendt netop fik smadret et 32" Sony fjernsyn og et kabinet på en række kostbare A/V komponenter. Og forsikringen dækkede ikke da det var selvforskyldt. Man skal med andre ord tænke sig godt om når der indrettes i det lille hjem.
Mvh
Christian
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som mig har du heller ikke nok plads, men har du prøvet at rykke højtalerne ud fra væggen, og hørt forskellen? Eller ser det rigtigt fint ud.....hvad koster de lækre speakers?
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2003 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ctacta, pladen under forstærkeren er ikke bukket ned, den er derimod med rund forkant (dårlige billeder) - Ellers tak for tippet!
DonJensen, JA! højttalerene skal lidt længere ud fra væggen hvilket sker meget snart. Højttalerenes listepris er 21.800/sæt - jeg gav dog lidt mindre. Center HT'ens pris ligger omkring 7.000, og den er hver en krone værd!
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kender alt for godt det med for lidt plads... mine fronthøjttalere står næsten helt op ad væggen, og den ene i et hjørne (det kan tydeligt høres - rumklang) og den anden står mellem min tv-bænk (ikea, men delvist eget "design"). og det kan ligeså tydeligt høres, men på 10kvm så er det meget begrænset hvad man får ud af den lille plads.
hvordan er din dvd?... jeg overvejer selv enten dvd25 eller dvd30 fra Harman.
men alt i alt, et lækkert setup og fede højttalere, meen prisen er over mit budget, men tillykke med dem alligevel...
- Witzel
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Også laaaangt over mit budget
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 06 August 2003 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
M3'erene er jeg skam allerede rimeligt tilfreds med - dog håber jeg på at de bliver noget blødere i lyden når de er spillet til. Centerhøjttaleren er allerede helt fantastisk, hvilket jeg finder lidt underligt, da det jo er de samme enheder som sidder i M3'erene.
|
|
|
Tror ikke du skal regne med at de bliver ret meget blødere, M3 Sig. er ret stramme i det hele taget. Kan se de står ret tæt på bagvæggen, giver det dig ikke problemer med at bassen mudrer for meget? Kunne være du skulle have lyttet på et par Avance Signature 8 MKII, de er ligepræcis lidt blødere i bassen og på ingen punkter en dårligere HT efter min mening .
Mvh
Rasmus
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2003 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel, DVD 25: Jeg er meget tilfreds med den. Med lidt god vilje er det faktisk en udmærket CD afspiller. Jeg havde før DVD 20, og der er en verden til forskel på de to maskiner. DVD 30 ser jeg ingen grund til at købe, da den store forskel ligger i DVD Audio og en forbedret D/A converter. (Har man digital forstærker er det ligesom ret ligegyldigt) Mht. Plads: Min lejlighed er til salg, og der er planlagt huskøb.. – SÅ skal der spilles 
Rasmus, Jeg har skam hørt Avance Signature mk8 samt flere andre, herunder også Dali Grand Diva, men ingen af dem kunne levere den helt rigtige og spil-levende diskant/mellemtone – Jeg er dog overbevist om at de nok skal blive noget løsere når de små 6½ tomme enheder har spillet lidt længere, Audiovector hævder faktisk at det tager 200 timer at spille dem til. På lang sigt har jeg en skummel plan om at lade dem blive baghøjttalere.. - dog på LANG sigt. For højttalerne bliver så noget med S6 XXX
Jeg har her til morgen rykket dem ca 50 cm ud fra væggen, og det får dem til at lyde dramatisk meget bedre...
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 07 August 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, hansc det ser sgu da fint ud , har du prøvet at flytte dine M3 ud fra væggen,har selv AUDIOVECTOR M3 SIGNATURE de står 45 cm ud fra væggen,de kan godt li at stå frit .
__________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 11 August 2003 kl. 03:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos potteplanter på højttalere; en godt gennemvædet plante i en lerpotte med glasseret underfad, sat på en korkbordskåner, skader ingen højttaler og tilfører højttaleren ekstra vægt. Vægtforøgelsen skal selvfølgelig være nogenlunde ens for begge højttalere og har man SD-fødder under skal systemet også vejes om.
|
Til top |
|
|
bikeman.dk Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 51
|
Sendt: 13 August 2003 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hans Christian,
Man kan "få" M3 sign. i flere forskellige lyse træsorter.
Er dine i lys bøg eller ?
Christian
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2003 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Christian,
M3'erene er i ahorn.
Venligst
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 16 August 2003 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus, Jeg har skam hørt Avance Signature mk8 samt flere andre, herunder også Dali Grand Diva, men ingen af dem kunne levere den helt rigtige og spil-levende diskant/mellemtone – Jeg er dog overbevist om at de nok skal blive noget løsere når de små 6½ tomme enheder har spillet lidt længere, Audiovector hævder faktisk at det tager 200 timer at spille dem til. På lang sigt har jeg en skummel plan om at lade dem blive baghøjttalere.. - dog på LANG sigt. For højttalerne bliver så noget med S6 XXX
Jeg har her til morgen rykket dem ca 50 cm ud fra væggen, og det får dem til at lyde dramatisk meget bedre...
[/QUOTE]
så har du ike hørt dem rigtig sat op .
Dine står også som l**t , de skal have MEGET mere plads , køb da speaker efter dit rum .
du ville nok få meget mere ud af en lille tovejs speaker
|
Til top |
|
|
HansC. Forum Bruger

|
Sendt: 16 August 2003 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he Jensen..
Jeg er helt klar over at de står temmeligt uheldigt - pt. står de ikke som på billederne, de er rykket NOGET længere ind i rummet.
Inden udgangen af året har jeg (forhåbentligt) fået et andet og ca. 3 gange så stort hjem til HT'erene 
Venligst
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 16 August 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
HansC. skrev:
He he Jensen..
Jeg er helt klar over at de står temmeligt uheldigt - pt. står de ikke som på billederne, de er rykket NOGET længere ind i rummet.
Inden udgangen af året har jeg (forhåbentligt) fået et andet og ca. 3 gange så stort hjem til HT'erene 
Venligst
|
|
|
Nå godt .
jeg kan huske da jeg blev 18år købte jeg 4xkef104,2 sansui 2301 sættet og det var på 12m2 det var vildt , men spillet som l**t når man ikke var væk i sprit/HH
|
Til top |
|
|