| Forfatter |
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg været på Kinesisk Udsalg...
 Her er hele mit setup...
Stereo Setup Classic No.6.8! Classic CD No.01B Aurum Cantus Leisure 3se Audioquest Diamondblack AudioQuest CV-6 (ht'kabel)
Surrund Setup H/K AVR 8500 H/K DVD 25 Panasonic DMR HS2
Front; GALE (reol) Center; KEF Q9c Sur; SONY (reol) Sub; GALE 3080 (skal have KEF KTH 200? snart) HT'kabel; Supra Coaix; Supra Scart; Audioquest Xscart / Profigold Sub;Tara labs Prism2200
 Dejlige pakker...
Men det er HELT utroligt hvor meget god lyd jeg får ud af dette set. Classic No.6.8 fik mange gode anmedelser og det er med god grund. Classic No.01b, stor og åben lyd og 7Kg. Rart at alle indspilingerne ikke lyder helt ens, cd'erne bliver gengivet meget ærligt...
H/K avr 8500 og H/K dvd 25 med et par KEF Q5 er entlig min eneste reference og de gjorde det pænt godt, men musikken blev lidt 'favet' og uden den samme kontrol som denne clasic opgradering har givet mig...
 Flere dejlige pakker fra kina...
 Vil de pakker slet ikke stoppe... (dog er denne fra UK)

Classic No.6.8! Tekniske specifikationer: · 2x100W 8 Ohm 2x190W 4 Ohm · 4 Line indgange · Distortion <0,0006% 90W 8 Ohm · Dæmpningsfaktor >340 · Indgangsimpedans 100Kohm · Frekvens gang 5Hz-150Khz (-3dB) · Indgangs følsomhed 0.26V · Signal støj forhold>98dB · Mål 430Wx400Dx110H (mm) · Vægt 15Kg
Classic CD No.01B Tekniske specifikationer: · 24Bit/96Khz HDCD. · Distortion <0,002%. · Output 2V. · Frekvensområde ±0.5dB 20Hz-20Khz. · Digital ud Coax/Optisk · Dynamik område 102dB · Vægt 7 Kg

Aurum Cantus Leisure 3se Er totalt overrasket over hvor meget bas der er, selv om der kun er een 6,5" bas, men hvad der 'måtte' mangle der, er blevet strammet op og flyder ind i mellem/top og er meget detjaleret, så mange nye ting er blevet opdaget. Og selv om det ikke er spillet til endnu, kan jeg kun glæde mig, til det sker, og det er på vej, bare på 2 uger er der sket en masse og specielt er det HT'kabelt og Classicder rykker godt...
Aurum Cantus Leisure 3se Tekniske specifikationer: Description: 2-way, 2-units Frequency Range: 48Hz-40kHz Sensitivity: 88dB/W/M Impedance: 8 ohm (minimum 6.4 ohm) Power Requirement: 50-150W recommended. Tweeter: aluminum ribbon (the ribbon size:L100xW8.5xT0.01mm) shielded design. Midwoofer: 6.5", 165mm, NON-WOVEN CARBON FIBER + KEVLAR CONE, 25mm copper cover aluminum voice coil with flat wire, 100x20mm magnet, long linear travel. Crossover Frequency: 2400Hz Crossovers attenuation slope: woofer 12dB, tweeter 18dB. Crossover parts: high-quality polypropylene capacitor, 5N copper wire inductor, metal oxide film resistor and ceramic resistor. Connective wire: 5N copper wire Absorbing materials: high quality wool Connections: 2 pcs gold-plated binding posts Dimensions(HWD):400x246x302mm
 meget tæt på...
 "Lækker-Lækker"
Men det er jo ret nyt endnu, så nå det ligesom er faldet på plads vil jeg lave et par anmeldelser af det...
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er satme et lækkert stereo setup!!   
Det er sjældent man ser op deling i surround/stereo.. mange vælger reciever løsningen - lækkert valg du har taget!!
DE Leisure er BARE FEDE!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op hvor er det flot - især HT og kabler!
Tilykke tilykke (og gerne flere billeder af rummet) !! 
|
| Til top |
|
| |
brianm Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 656
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med grejerne. Ser utroligt flot ud. Det classic grj ser meget spændende ud

Mvh
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint setup - rart endelig at se nogle af de undertippede kinesiske produkter hos folk.  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo HenJ
Flot set up, og både stereo og surround.
Et nyt tv bord og lidt flere billeder tak. Som Ronin skriver er det dejligt at se lidt nyt her på siden. __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækk' ;)
Men hvor har du de gale fronter? og hvorfor bruger du ikk dem fra stereon? ;)
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup.
Jeg har også overvejet de HT som mine næste.
Jeg har overvejet at supplere med en sub, f.eks. Audio Pro Ace bass 2.
Men du synes ikke du mangler bas?
Jeg kan forestille mig at diskanten er helt fantasktisk!
Hvilke musik hører du?
Havde du hørt på Cayin inden du valgte classic?
Undskyld alle spg., men det er et rigtig fedt anlæg! Og jeg er lidt små forelsket i de HT. 
Der står at dine HT kabler er Supra, men det ligner mere Audioquest.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2005 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak tak, ja det er jo en hel revolution og et tvbord/stor stereobænk skal være velkommen...
Raskolnikov skrev:
Fedt setup. Jeg har også overvejet de HT som mine næste. Jeg er ikke gået galt ibyen, disse er utrolige.. Jeg har overvejet at supplere med en sub, f.eks. Audio Pro Ace bass 2. Men du synes ikke du mangler bas? I starten jo, men jo mere det falder til, smelter top og bund sammen i et virvar af vellyd , så hvad jeg får i detalejer nu, ville jeg ikke bytte væk for mere bas... Jeg kan forestille mig at diskanten er helt fantasktisk! Bruger lige ordet 'utroligt' igen, den skulle være lige så dyr isigselv som hele ht'en... Hvilke musik hører du? Lige nu; Lydia lunch/nick cave i skøn duet (Slauterhouse) Tom Waits - Thearter of tragedy - Sisters of mercy - System of a down - Cure - PIL - osv... Havde du hørt på Cayin inden du valgte classic? Cayin dp 12ex, men det var ude i byen, med dårlige JBL og JmLab og der var ikke tid til den store udskiftning, og det lød altså ikke for godt, der manglede noget kontrol over helheden (hørte den kun i stereo) Undskyld alle spg., men det er et rigtig fedt anlæg! Og jeg er lidt små forelsket i de HT. (Det må være MIT bedste køb længe) Der står at dine HT kabler er Supra, men det ligner mere Audioquest. Det er audioQuest CV-6 det er til snurrerundt det er supra (snurrerundt Front ht'er er ikke med på billederne)
|
|
|
Og de gamle KEF Q5 er solgt, kedeligt, det ville være stort også at have plads til dem, men det er der ikke
Men mon ikke jeg er GLAD ALIGEVEL? ... __________________ Mvh HenJ
Art Gallery at
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 06 April 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HenJ..
Jeg kan kun anbefale, at køre lyden over stereoforstærkeren.. Jeg har et efter min mening et godt stereoanlæg, og blev så ramt af surround feberen.. jeg gik først efter et surround-forstærkersæt som minimum skulle kunne hamle op med mit stereosæt, men måtte opgi' da det ville koste alt for meget til mit budget.. I stedet købte jeg en Denon AVR-3803 og Denon DVD-2200, som jeg fik billigt da disse modeller udgik. Nu kører frontkanalerne over en linieindgang på stereoforstærkeren, her sætter jeg volumen på kl. 12 og styrer herefter nivauet fra AVR-3803, som så trækker de øvrige højttalere...
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 07 April 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HenJ
Skulle måske lige nævne mit setup...
STEREOsetup
Audiolab 8000 C Forforstærker, signalkabler TARA LABS AXIOM
Audiolab 8000 P Effektforstærker, Signalkabler TARA LABS AXIOM
Regar Planar 5 / Exact pick up / TT PSU ekstern strømforsyning
Arcam Delta 270 CD-afspiller, Signalkabler TARA LABS AXIOM
Arcam Delta 280 Tuner, Signalkabler LINN
Nakamichi LX-5 Cass.båndoptager, Signalkabler LINN
Dali Helicon 400 Højttalere, Kabel TARA LABS HELIX8 bi-wire
SURROUND Setup
Denon AVR-3803 Surround receiver, signalkabler TARA LABS PRISM 500i
Denon DVD-2200, Signalkabler TARA LABS PRISM 500i
Panasonic Super VHS stereo video, Signalkabler TARA LABS PRISM 300i
Baghøjttalere DALI Suite Rear 0.8, kabel TARA LABS OMNI
LOEWE 28" 100 Hz 16:9 TV
ØNSKELISTEN
DALI Helicon C200, centerhøjttaler
B&W ASW750, Sub
Fujitsu P55XHA 55" Plasma-skærm
HOLFI Forstærkersæt
mvh. Jan
|
| Til top |
|
| |
HenJ Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
|
Jeg kan kun anbefale, at køre lyden over stereoforstærkeren..
|
|
|
Det endte det osse med at jeg gjorde, og det virker ganske udemærked, men vol. skal 'desvære' helt op på kl. 3 før at det passer sammen... __________________ Mvh HenJ
Art Gallery at
|
| Til top |
|
| |
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 28 November 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej HenJ
Hvordan går det med lytningen på dit utroligt flotte anlæg! Den højttaler måjeg høre en dag!  __________________ vh Mr. High End
|
| Til top |
|
| |