Update: Der er nye billeder længere nede på siden, af den nye opsætning.
Tror også lige jeg vil smide lidt rundt om mig med informationer om det anlæg jeg går og trækkes med til daglig.
Det startede i sin tid som 5.1 gejl, hurra og hjemmebio. Det er dog senere blevet en del mere stereo og musik præget, hvilket de forskellige opgraderinger også bærer præg af.
Lad os stille og roligt starte med et billede, da det jo er det folk vil se. Så sætter vi sgu navn på skidtet bagefter. http://www.viper.dk/stuff/Hi-Fi/?f=_stereo_setup_01.jpg
Ja, som også står skrevet, så er det vist næppe optimale forhold til det. Forhåbentlig bliver der rodet bod på det inden længe.
Men lad os starte med det udstyr jeg bruger til musik, da det er det der er det vigtige for mig.
SACD/CD afspiller
En Sony SCD-777ES SACD afspiller sørger for en solid gengivelse af såvel SACD som CD. En fantastisk afspiller som jeg gerne med tiden skulle få lettere modificeret, så den vil spille endnu bedre. Det er jo trods alt stadig et Sony produkt, så der er plads til forbedringer ;)
Har egentlig en Holfi CD stabilizer, men bruger den ikke, da dens indvirkning er knapt så stor. Kan være pga. løbeværket i min SACD afspiller allerede er utrolig stabilt.
Forforstærker
Så har vi en Holfi Pre 8 EE forforstærker med RIAA modul. En udmærket sag som har god klang og herlig forståelse for musikken. Virkelig et plus når der bliver snurret SACD'er.
Effektforstærker
Videre til en Holfi Power 8 EE effektforstærker. Solid og strømstærk satan, som igen leverer en god klang med musikalsk finesse.
Højttalere
Alt dette bliver skudt ud i et sæt B&W CDM-9NT. Som spiller herligt til prisen og er dejlige at se på. Og så matcher de jo også de herlige Holfi'er :)
De hviler desuden på et par Holfi SB-XL-Feet, hvilket gav en hel fantastisk indvirkning på højttalerne i forhold til spikes.
Interconnects
Interconnects'ene er en gang Argento Silver, som jeg ved lejlighed vil opgradere til Argento VDM. Der er ok hul igennem dem, så det kan man jo ikke klage over til prisen.
Højttalerkabler
Bi-wiret højttalerkabel ved navn AudioQuest Forest. Nogle meget rare kabler med godt hul igennem.
Strømkabler + strømskinne
Strømkablerne er nogle AudioQuest. Forholdsvis billige, men langt bedre end dem man får leveret med.
Disse strømkabler sidder i en Holfi Power Mains 16A strømskinne. En herlig sag med en absolut positiv indvirkning på lyden. Hele anlægget er desuden jordet.
Lidt tweaking
Enhederne hviler alle på nogle afkoblingsfødder; Ringmat Feet.
Pladespiller
På den anden side af alt dette står en Rega Planar 3 pladespiller, med en Ortofon MC 15 Super MK II pickup. Denne er naturligvis forbundet til Holfi'en.
Fjernsyn
I midten er fjernsynet. Et 32" Sony KV-32FS70. Sin tids topmodel, med 2 tunere og jeg skal komme efter dig. Hviler oven på et herligt matchende bord.
Playstation 2
Inde i det bord står min PS2. Og, ja... Den bliver brugt til det sådan en nu skal bruges til - hygge-spille ved lejlighed.
Surround forstærker
Så er der min surround forstærker, hvilket er en Sony TA-VA777ES. Nogle tåger rundt om at den slags er forældet, fordi der nu er 6.1 og 7.1 og hurra. Men jeg mener nu at 5.1 er fint og den klarer den slags glimrende og med en masse power. Lige nu fungerer den dog udelukkende som hovedtelefonsforstærker.
DVD afspiller
Min DVD afspiller er en Sony DVP-S7700 med et custom crack som klarer det hele. Ikke så meget at sige om den - den spiller DVD'er og det gør den vel egentlig ganske ok. Den er forbundet til fjernsynet med et eller andet dyrt IXOS SCART kabel.
Høretelefoner
Nederst i den række står et par Sennheiser HDR 30 trådløse hovedtelefoner. Specielt gode er de ikke, men de er trådløse hvilket var pointen med dem.
Center-højttaler
Det er en B&W LCR6. Den er dog ikke helt pillet ned endnu, eftersom den stadig ligger på sin hylde over fjernsynet. Overraskende spiller den ganske fint derfra, på trods af sin lidt høje position. Kan ikke lige huske hvilket kabel der er til den, men det er i hvert fald bi-wiret.
Baghøjttalere
Baghøjttalerne er et sæt B&W DM602 S2 på et par standere, som jeg har glemt navnet på. Kablerne til dem kan jeg heller ikke lige huske.
Subwoofer
Min subwoofer er en B&W ASW1000. Og, ja... Den leverer bas - også i den grad.
The end
Det var vist egentlig det. Hvad jeg sådan har af planer for fremtiden er nok de Argento VDM kabler, ved lejlighed. Opgradering af min SACD afspiller, til at starte med; udskiftning af clock'en til en Super Clock 2. Og så ellers begynde at opgradere for- og effektforstærker, for så senere at montere nogle bedre højttalere... Så nogle bedre højttalerkabler... Og så kunne jeg forestille mig at jeg begyndte at fyre lidt mere efter biografen og lave nogle seperate systemer. Men det er mange år ude i fremtiden.