Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Her er en glad mand...nu med billeder (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 16 September 2003 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

NU MED BILLEDER!!!

Forstærker: Densen B-100

CD: Rotel 970

Kabler: Chord Silver Siren (Interconnect) og Monster Powerline 2 plus 

Højtaler: Avance sig.3 mkII

Stander: Hjemmesvejset satan.

SD Feet under ht. - Gav kæmpe løft af lyden, og alle planer om en snarlig opgradering på højtalersiden er skrinlagt, og opmærksomheden er nu igen vendt mod cdafspilleren.

Som man ser, er mit "hifirack" en nøje afstemt kombination af bøger (faglitterær såvel som skønlitterær) cd'er og blomster. Jeg har brugt meget energi på at finde den helt rette kombination, men det har været slidet værd...Det T.P spil gjorde hele forskellen.

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 17 September 2003 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har et sæt VM Acoustics (eller er det WM) Blackfoot 60, fyldt med sand. Ganske gode og meget stabile standere, der er godt "døde" efter sandfyldningen.

Nu er jeg imidlertid i gang med at bygge et par subs, som mine højttalere skal stå på fremover, så de er til salg for 500,- inkl. sand ;-)

Som navnet siger er de 60 cm høje (faktisk 59) og har spikes, der kan erstattes af nogle plastikdupper hvis du ikke vil lave mærker i gulvet.

De vejer jo en del, og er ikke sådan lige at sende med posten, så det kræver nok at du kan hente dem... Jeg bor i Nykøbing F.

Mvh,

Bjørn Aaholm

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2003 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Nykøbing, bor der stadig mennesker der? :)

Nå, men jeg tror ikke lige chancen (eller risikoen om man vil) for at jeg kommer til falster i den nærmeste tid, er voldsomt store. Så vil jeg nok hellere smide pengene fra togbilleten oveni puljen til standerne, også finde nogen i københavnsområdet. Men ellers tak for tilbuddet.

MVH Obi Jon Kenobi

ux226
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 September 2003 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Hehe.

Jeps, der bor vel ca. 25-30000, der på en god dag kan gå under kategorien mennesker

Men kan sagtens følge dit resonnement med togbilletten... Det koster fandeme mange fine sorte vinylskiver at rejse med DSB!

Mvh,

Bjørn Aaholm

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Yes sir, så kom højtalerne hjem og blev sluttet til. Fantastisk!!!

Standerne endte med at blive et par hjemmelavede sataner, som den tidligere ejer havde konstrueret. Meget prof, super fede, og monster-tunge. Det var sgu et helvede at slæbe alt det grej med i toget!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Lad os så få nogle billeder, når nu grejet er kommet hjem!

Du behøver skam ikke skamme dig over dit Rotel - de har altid leveret fornuftige produkter, og uanset skal man jo starte et sted. Ingen tvivl om at dit musik går en klasse op med de nye højttalere!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2003 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Jeg arbejder på sagen med at fremskaffe et digitalkamera så jeg kan få taget nogen billeder af samlingen. 

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Hej Obi jon kenobi,

Jeg ville lige høre hvordan det går med dine Avance.

Er du tilfreds med opgraderingen, og hvad opgraderede du egentlig fra? Og har du fået skudt et digi-billede af setup'et?

Mvh. Becker

Til top Vis becker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af becker

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 November 2003 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået kontakt til en der har et kamera, så forhåbentligt inden så længe, måske i næste uge kan jeg poste nogle billeder.

Det går super med de avance. De spiller rigtigt godt synes jeg. Meget bedre end de audiovectorC2 jeg havde før. Især efter jeg har tiltet dem, er lyden virkeligt åbnet op og blevet nærværende. Så det er bestemt et køb jeg ikke fortryder!!! :)

Næste skridt bliver ny forstærker, forhåbentligt en gang til foråret når jeg har fået sparet lidt sammen, da jeg gerne vil have en mærkbar forbedring. Jeg tænker på enten Holfi Integra 8 (eller højere)  eller Densen Beat 100(er det ikke det den hedder).

MVH

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Indtil videre må du så nøjes med dette.

hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 November 2003 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

kenobi, du skal da ikke synes at højttalerne er "overkill" i forhold til resten. Det er en god ide at ofre en pæn del af anlæggets samlede værdi på højttalere, og hellere lidt for gode højttalere end lidt for dårlige i forhold til elektronikken.

Så det synes jeg da du har gjort vældig godt :)
Til top Vis hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansen

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jo, den hedder Beat 100, og jeg er faktisk den tilfredse ejer af sådan en. Jeg tror den vil passe virkelig godt til dine højttalere, så du får et musikalsk og harmonisk anlæg.

Jeg har faktisk ikke rigtig lyttet til Holfi forstærkerne længe, men har altid hørt godt om dem.

Mvh. Becker

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

hansen skrev:
kenobi, du skal da ikke synes at højttalerne er "overkill" i forhold til resten. Det er en god ide at ofre en pæn del af anlæggets samlede værdi på højttalere, og hellere lidt for gode højttalere end lidt for dårlige i forhold til elektronikken.

Så det synes jeg da du har gjort vældig godt :)

Jojo, men plejer man ikke at sige ca 50% af værdien skal gå i ht, og regner man så ikke med gulvht??? Så har vi altså her et anlæg hvor ht er dobbelt så dyr som resten af sættet :) Desuden siges det jo at avance sig kan klare grej i en væsentligt højere klasse end man skulle forvente til prisen, da det kort sagt er en super ht. Jeg har læst mange der siger netop dette, og at med bedre gear bagved, er det som at få helt nye ht. Avancen kan sagtens følge med et par klasser højere op endnu.

Og så er det jo altid sjovt at få nyt!!! :) - Men jeg er ikke utilfreds med den nuværende lyd, men har jo heller ikke rigtigt hørt så meget andet :) - endnu!

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej Becker.

Hvilke ht har du til din Densen?

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2003 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Hej Becker.

Hvilke ht har du til din Densen?

Hej igen,

Jeg har en Linn Keilidh højttaler som jeg har haft i 10 år. Det var dengang meningen at jeg ville have et komplet Linn setup, men da jeg begyndte at studere var midlerne ikke til det, og derfor skete der ikke rigtig noget med mit anlæg i 6-7 år. Det var først forrige år da volumenpotmeteret stod af på min Rotel RB-950 forforstærker, at jeg fik fornyet min smag for det igen.

Jeg købte en lettere brugt Densen B-100 mk. IV, som var noget billigere end en ny Linn forstærker. Højttaleren står klangmæssigt udmærket til forstærkeren, men da højttalerne er 4 ohm, har jeg på fornemmelsen at jeg vil få mere ud af forstærkeren ved at skifte til en anden højttaler.

Jeg har faktisk overvejet en Avance, men med al respekt tror jeg, at jeg i forhold til de højttalere jeg har nu, får for lidt forbedring, når det nu alligevel skal have foret op. Ikke sådan at forstå at jeg ikke tror at jeg vil få en forbedring, men det er jo et spørgsmål om marinalnytten(!!!). Jeg har derfor en JM-lab 906 i tankerne, da jeg tror den vil stå forrygende til forstærkeren. Alternativt måske en M3 af en eller anden slags.... eller måske finde et eller andet spændende brugt.

Men det ligger ud i fremtiden, da jeg netop har fået lov af kæresten til at købe pladespiller. Så højttalerne er sat på vågeblus.

Jeg kan se du bor i Storkøbenhavn, så hvis du interesseret kan jeg godt svinge forbi en dag med min B-100, hvis du gerne vil lytte til den sammen med dine højttalere (den er dog ikke til salg!!!). Du kan bare sige til.

Mvh. Becker

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 November 2003 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Bestemt ikke en dårlig ide. Men jeg har ikke rigtigt tid i øjeblikket, det er jo eksamensperiode, men når jeg engang efter jul (forhåbentligt) kommer ud på elektronikmarkedet er det bestemt en rigtig god ide. Så giver jeg kaffe og blødt brød :)

Gensidigt udbytte - de avance er noget bedre end prisen indikerer, men kender ikke lige de der jmlab, udover at de koster 5000 mere end sig3.  

I mellemtiden kan du jo så lige tænke over om du ikke vil sælge den til mig rigtig billigt alligevel. Evt bytte for et par gamle sko og en bog om kina???                 

poman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sverige
Sendt: 16 November 2003 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Hej obi jon kenobi!

Dina Avance ska helt klart behålla du kanske skulle testa en annan förstärkare som typ Primare I20, jag använder en sådan till att driva mina Avance Signature 8 låter alldels utmärkt och en Primare cdspelare då D20mk2 sen skulle du kanske testa lite andra kablar med, själv använder jag Harmonic Tech kablar är inte alls så tokiga.
Dom jag använder är ganska så dyra men jag har köpt dom begagnade.
Man behöver alltid köpa nytt, det finns dom som byter ofta och då kanske man kan hitta en bra förstärkare eller något annat man behöver billigt.

Du kan kolla in min anläggning leta upp poman.
Om du undrar varför det står  A20 mk3 istället för I20 så fanns det en sådan
modell som hette så en kort tid ,  innan den döptes om till I20 så det är samma förstärkare, jag skriver I20 för att slippa förklara det om nån undrar.

http://www.hififorum.nu/forum/forum.asp?FORUM_ID=26&sortfield=lastpost&sortorder=0&whichpage=2

obi jon kenobi skrev:

Hmm, tør man. ja så skide være med det. Mit er anlæg består pt af:

Forstærker: Rotel 971 mkII

CD: Rotel 970bx

Tuner: Rotel 935

Kabler: supra dual (Interconnect) og ply 2.0 (Speaker)

Højtaler: Avance sig.3 mkII (Er købt, men er ikke afhentet endnu)

Stander: Nogen gode forslag?

Ja ja jeg er godt klar over højtalene er overkill i forhold til resten, som ikke er overdrevet imponerende, men man skal jo starte et sted. Og jeg har altså valgt at starte den mere seriøse hifi-lyd med nye højtalere (Som jeg desuden har fundet til spotpris - 4000 for et sæt) Indtil videre sætter su'en begrænsninger for yderligere opgradering, men det er kun et spørgsmål om tid......

(billede var ikke længere tilgængeligt)

Fandt lige et billede. De er sgu da for fede!  Jubii, jeg skal hente dem på Lørdag.

Det er i øvrigt også en af de standere jeg har kig på. Eller ihvertfald en Empire der ligner fuldstændig.

Til top Vis poman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af poman

JackD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 November 2003 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Giver du ikke et pej om dine Avance sig.3 mkII når du får dem. Hvordan de spiler. De ser virkelig lækre ud. Et godt køb. Havde overvejet at sælge mine L 100'ere og få sådan et par, men gjorde det ikke, da jeg ikke havde mulighed for at komme til Varde og høre dem. Skal på skole i Esbjerg og tænke på om der var mulighed for at komme og høre, om det virkelig er sandt de kan hamle op med højtalere til 10000 kr. må indrømme jeg er lidt skeptisk, men lækre er de, og sorry det med Kimber.....læs lige mit sidste indlæg

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2003 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået dem - for noget tid siden efterhånden - og de spiller helt fantastisk. Min referenceramme er ikke den største, men jeg bliver stadig imponeret over dem, selv jeg efterhånden har haft dem et par måneder. Det kan godt være der er lidt mindre bas end i c2 (gultht), til gengæld er den laaaaaaangt mere klar, og præcis og detaljeret. Så faktisk virker det som om der er mere bas!!! Diskanten er ligeledes laaaaaaaaaaaangt mere detaljeret - jeg hører simpelthen ting jeg aldrig har lagt mærke til før. 10000% tilfredshed herfra. Den HT bliver IKKE skifter foreløbig!!!

Selve lydbilledet er dejligt afslappet - ikke noget stressende "op i fjæset" lyd her.

Alt i alt fuld tilfredshed med HT.

Men som sagt - til foråret skal der forhåbentligt nye forstærker-sager på bordet.

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2003 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Nå ja, nevermind med de kabler der - det var næsten også for godt til at være sandt.

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes