Forfatter |
|
Mik Jeppe Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er det første anlæg jeg prøvede, min egen Densen B200, B400XS samt 2 lånte B350.

Her er så det det blev til B200 blev skiftet til B250 og min B300 blev til en B330, samt jeg beholdt min B400XS.

|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 09 August 2005 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mik Jeppe
Jeg vil stemme i med MichaelWB og sige det ser super godt ud. Jeg har selv haft Densen, og det design er der altså ikke ret mange der kan hamle op med!
Et par velmente tips:
- Som MichaelWB skriver så spiller de fleste højtalere bedst hvis de har lidt luft omkring sig. Dels bag ved, men også at der ikke er for meget imellem højtalerne som kan "synge med". Jeg er overbevist om at dit perspektiv kan forbedres ganske betragteligt med en lille omrokering.

- Prøv at afkoble dit Densen med nogle afkoblings- eller tilkoblingsfødder á la Coldrays, Pulsar Points osv. Det giver en gevaldig opstramning af lyden.
Hvorledes spiller B250 forresten i forhold til B200? Jeg har lyttet på begge, men har aldrig haft mulighed for at sammenligne på det samme grej. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
full blown Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha uha det ser jo dejligt ud!
Det Densen er netop hvad jeg drømmer om at spænde på mine M3 Avantgarde. Som nogle af de andre siger, ville jeg klart også se om der ikke var mulighed for at stillle højtalerne lidt mere frit. Især til bagvægen.
Har du overvejet at købe nogle superstands til dine højtalere? Jeg har ikke selv fået vurderet effekten, men om ikke andet er det kønnere og de står lidt mere stabilt.
Hvilke kabler benytter du forresten?
Endnu engang tillykke med dit nye udstyr (og det du havde i forvejen forresten). Det er bare lækkert grej i mine øjne! __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har altid syntes at densen ser hammer stilfuldt ud, men det er nogle år siden jeg har hørt pånogle af forstærkerne, så det kunne da være fedt at lige høre en beskrivelse hvis det er ok ....
mvh Novisad
|
Til top |
|
|
Mik Jeppe Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er rigtig at højtalerene står for tæt på væggen, men det er et kompremi mellem konen og jeg. Men det sker at hun er i byen, så kommer de ud hvor de skal stå, og så bliver der spillet musik.
I direkte samlining mellem B200 og B250, så kommer der langt mere af det hele. Stemmer står langt renere, mere luft og rum. Det Thomas kalder "airguitar factor" kommer virkeligt frem, musikken svinger mere.
Mik
|
Til top |
|
|
Mik Jeppe Forum Bruger

|
Sendt: 10 August 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit svar. Har du ikke problemer med at lyden bliver lidt lys? Det havde jeg da jeg kørte med NO på mine M3 Avantgarde, men det var også de billigere flatline kabler jeg havde.
Hvilken farve er højtalerne forresten i? Det er lidt svært at afgøre på billedet. __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 10 August 2005 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok med at man kan få mere perspektiv ved brug af de hårde tilkoblinger som PP og CR´s men jeg synes at hver gang man får en skefuld mere perspektiv, så ryger der noget umiddelbarhed og naturlig fylde i lyden.
Densenting kan spille det der skal spilles med rigeligt perspektiv, husk lige at perspektiv har intet med musik(nydelse) at gøre. Men det er nemt at falde i perspektivfælden og jeagte den ene parameter unden at opdage hvor meget der ryger ud på bekostning af den.
Alt med måde og somKurt Kuik siger; prøv noget nyt hør på det en uge og pil det så af igen. Vær ærlig overfor dig selv og vær klar til eventuelt at hive det nye af igen,selvom det måske har kostet rimeligt med gryn og var vældig berømt og hype.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Fint nok med at man kan få mere perspektiv ved brug af de hårde tilkoblinger som PP og CR´s men jeg synes at hver gang man får en skefuld mere perspektiv, så ryger der noget umiddelbarhed og naturlig fylde i lyden.
Densenting kan spille det der skal spilles med rigeligt perspektiv, husk lige at perspektiv har intet med musik(nydelse) at gøre. Men det er nemt at falde i perspektivfælden og jeagte den ene parameter unden at opdage hvor meget der ryger ud på bekostning af den.
Alt med måde og somKurt Kuik siger; prøv noget nyt hør på det en uge og pil det så af igen. Vær ærlig overfor dig selv og vær klar til eventuelt at hive det nye af igen,selvom det måske har kostet rimeligt med gryn og var vældig berømt og hype. |
|
|
Hmm, Kontrast (eller hvad du nu kalder dig for tiden). Du har tydeligvis ikke leget med Densen og dertilhørende tilkoblingsgrej. Jeg kan næppe tro at Sillesen designer sine produkter med den hensigt at den del af sprødheden ryger på grund af vibrationsmæssige tilbagekoblinger.
Som du selv skriver så er alt et spørgsmål om smag og behag, og jeg har overordentlig gode erfaringer med brug af Coldrays under Densen (og rådet er hermed givet videre). Jeg har dog hørt at det ikke virker under Musica'en (måske på grund af at den er født med "bløde" messing-spikes fra starten), men de må jo komme på en prøve...  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 11 August 2005 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, jeg har leget med Densen og en del andre produkter og med stort set samme resultat når det kommer til af og tilkobling. Især med et produkt som Densen skal man passe på at den medfødte rytme/timingevne ikke forsvinder ud i gold hifilyd som med PP og CR.
Og husk lige, at fordi du oplever det er "bedre" for dig, i fht til det lydideal du søger, så er det bestemt ikke det alle andre søger.
Det der sidder under Musicaen er konstrueret af en vis japaner som også i sin tid gik og kusterede på diverse Marantzer, Ken et-eller -andet hed han. Den er jo helt fra 1998 og der er sket en del på afkoblingssiden siden!
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jo, jeg har leget med Densen og en del andre produkter og med stort set samme resultat når det kommer til af og tilkobling. Især med et produkt som Densen skal man passe på at den medfødte rytme/timingevne ikke forsvinder ud i gold hifilyd som med PP og CR.
Og husk lige, at fordi du oplever det er "bedre" for dig, i fht til det lydideal du søger, så er det bestemt ikke det alle andre søger.
Det der sidder under Musicaen er konstrueret af en vis japaner som også i sin tid gik og kusterede på diverse Marantzer, Ken et-eller -andet hed han. Den er jo helt fra 1998 og der er sket en del på afkoblingssiden siden! |
|
|
   Jeg tror du skal læse det jeg skrev én gang til... Jeg kunne aldrig finde på at fortælle at jeg har fundet de vise sten! Indtil for nylig har jeg dog EJET Densen, og de erfariger jeg opbyggede der giver jeg gerne videre.
Ang. Musica: Lidt sjovt at en konstruktion fra 1998 stadig spiller bukserne af de "moderne" forstærkere under 30k. Japanere kan åbentbart også deres kram...  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 11 August 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik Jeppe skrev:
Hej
Det er rigtig at højtalerene står for tæt på væggen, men det er et kompremi mellem konen og jeg. Men det sker at hun er i byen, så kommer de ud hvor de skal stå, og så bliver der spillet musik.
I direkte samlining mellem B200 og B250, så kommer der langt mere af det hele. Stemmer står langt renere, mere luft og rum. Det Thomas kalder "airguitar factor" kommer virkeligt frem, musikken svinger mere.
Mik |
|
|
Hej Mik
Den gode gamle kone-problematik... Øv... Hun kan vel lide musik? Hvis det forholder sig sådan så placér hende en dag lige midt i sweetspot, sæt hendes yndlingsskive i afspilleren, og lad hende så lytte til musikken med højtalerne placeret hhv. op ad væggen og lidt længere ude i rummet. Jeg er sikker på at de får lov at blive stående. 
I mit eget tilfælde er vi så småt begyndt at overveje huskøb. Her er prioritet 1 ved både kæresten og jeg blevet en ordentlig akkustik i stuen... 
Moralen er: Engagér hende, spørg om hendes oprigtige mening, lyt til hendes input (ørerne fejler nemlig sjældent noget), og så er jeg sikker på i finder en løsning. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|