Nu har jeg i et stykke tid ledt med lys og lygte efter en god pladespiller.
Og nået på kort tid at prøve 4 stykker, så en dag kom jeg i snak med en flink forhandler der havde en, i mine øre fed plov ( og den ser sku da også cool ud ).
Jeg fik købt den, og jeg havde desværre ikke serlig meget forstand på pladespillere, men ingen problem der, forhandleren kom da bare ned og leveret og monteret det hele.
Det er en Opera pladespiller en Reference 2.0 med en Rega RB 300 arm og en Dynavector 10x5 pick up.
Det hele blev monteret og spillede ( da forhandleren var der ) fint trode jeg.
Efter kun en dag begynte den ene kanal at falde ud, jeg brugte udelukkelses metoden og fandt frem til at det måtte være pick-upen.
Jeg kontaktede forhandleren som sagde at jeg skulle prøve at ringe til Vassagohifi, det var der pick-upen kom fra, lidt mærkeligt at skulle ringe til en anden forhandler en der hvor jeg købte tingene, men jeg ringede til Rene, og her var der sku super service, jeg havde ikke købt pick-upen fra Rene direkte men han ombyttede den med det samme og uden noget som helst ( super, super service ).
Jeg fik pick-upen med posten og monterede den, men hvad var nu det, den kunne ikke holde sig i rillen, blev ved med at falde ud, sur røv.
Jeg ringede til Rene fra Vassagohifi igen, og han kom med forskellige forslag til løsning, men lige lidt hjalp det, nu var jeg sku ked af det, sur, sur røv, men bare rolig Vassagohifi var der og endnu en gang fik jeg byttet pick-upen, føj hvor er det god service, ja undskyld men det er det sku når man får byttet 3 pick-uper der alle har været monteret.
Jeg hentede den nye pick up hos Rene og fik da lige set noget rigtig, rigtig fed hifi, jeg spurte ind til det med at montere pick up, og Rene fortalte lige det som jeg havde gjort selv, ja så måtte det jo være pick-upen, jeg må have været rigtig, rigtig uheldig.
Jeg kom hjem og igen var det det samme, nu er jeg så rød i hovedet at jeg kunne springe i luften
, hvad helvede var der galt ???????????????????
Jeg havde i mellemtiden bestildt en ekstra arm til min nye pladespiller, da den jo kunne have 2 arme samtidig, jeg gik i gang med at montere denne arm, efter nøje indstrukser fra brugsvejledningen og internettet, og det var jo ikke særligt svært.
Jeg monterede nu den pick up der drillede på min Rega RB 300 arm, som var monteret af forhandleren der solgte mig pladespilleren, og hvad var nu det på min nye SME 3009 serie II, var der ingen problemer det lød jo som når englene synger, nu begyndte der at komme lidt håb tilbage i mig.
Men jeg syntes nu at det var mærkeligt at den ikke kunne spille på min Rega RB 300 arm, jeg hentede protractoren fra Rega kassen og begynte at læse brugsforvirringen, og lagde protractoren fra Rega på, og hvad var nu det, armen sad ca 3 centimetet forkert, jeg ved ikke om det var den forkerte protractor forhandleren brugte ( han brugte en der kom med pladespilleren ) eller om han er et kæmpe fjols.
Jeg startede helt forfra og begynte at montere armen efter den protractor der var med til armen, og nu skal jeg da lige love for at der skete noget, nu spillede den,
For at være helt sikker flyttede jeg den pick up som jeg havde problemer med over på RB 300 armen, og nu sang englene, der var bare ingen problemer og den spiller for vildt.
Jeg har senere ringet til Vassagohifi for at undskylde for alt det besvær, Rene fortalte at han havde prøvet de 2 pick-uper jeg havde sendt retur og de spillede perfekt.
Jeg er sku imponeret over den service der blev udvist fra Rene, og mindre imponeret over den montering af armen som forhandleren der solgte mig den havde lavet.
Nå men nu vil i vel gerne se dyret.
Det er en Opera Reference 2.0, med en Rega RB 300 arm med en Dynavector DV 20 og en SME 3009 serie II arm med en Garrott P 77, riaaén som jeg bruger er en Clear Audio Basic.