Tilbage til HIFI4ALL.DK 2. juni 2025 | 15:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Cyber-Frogs Stereo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 27 September 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen

Synes lige at jeg vil dele lidt ud af det jeg har stående, nu jeg har siddet og savlet så meget over jeres, selvom mit langt fra er noget der får tænderne til at løbe i vand set i forhold til resten herinde

Først følger en beskrivelse af systemet og derefter en sjat billeder.

Det seriøse:

Forforstærker: Denon PRA-1500
Effektforstærker: 2 x Denon POA-4400A
CD-Afspiller: Denon DCD-1015
DVD-Afspiller: Denon DVD-900
Hørebøffer: Sennheiser HD280 Pro
Højttaler: AudioVector C2 mkII

Det mindre seriøse:

Spillemaskiner: Xbox, Gamecube og Playstation
TV: Et 8 år gammelt Samsung 28"

Kabler:

Forforstærker -> Effekter: Noname balanceret kabel
CD-Afspiller -> Forforstærker: Tara Labs Prism, kan ikke finde navnet og kan ikke huske det
DVD-Afspiller -> Forforstærker: Hjemmelavet
Effektforstærker -> Højttaler: Chord Carnival Silver Plus

- Herover ses et billede af det samlede system, ingen sjove bemærkninger om mine kabler eller min væg, tak. (Men det kommer der jo nok alligevel)

- Et lidt nærmere kik på forstærkere etc., ikke videre spændene. Og som den opmærksomme læser nok har set så buer hylderne, det er så min spænding i hverdagen

- Et lille kik på terminalerne, der er så mange andre der har billeder af det så vil jeg også

- Et kik på højttaleren uden tøj på, skråt bagved ses mine gamle Gale 3040 som har stået stille i et årstid til fordel for andre (Der er ingen der vil købe dem )

Om lyden kan der skrives at den generelt tilfredsstiller mig, men skal jeg finde nogle kritikpunkter må det være at jeg savner en lidt mere åben top overall og en mere fremtrædende bund/mere punch ved lavere lydniveauer.
CD-Afspilleren er lidt flad og en anelse tør i lyden, hvorfor jeg også har planer om at udskifte den.
Af fremtidsplaner kan nævnes indkøb af en DCD-S10 mkI/mkII, men lige for tiden vil min konto ikke rigtig som jeg.
Jeg har også hede drømme om at jeg skal prøve noget Densen, Rotel og System Audio inden for en overskuelig fremtid.

Jeg håber ikke at min lille tour har fået jer til at falde i søvn i stolen eller hvor i nu måtte sidde, hvis i synes der mangler noget information så spørg endelig - Kommentarer om andet ønskes også hvis i lyster

Lille Update:
Prøvede i dag at smide en Teac PD-H500i jeg havde stående, til anlæget istedet for min DCD-1015 og der kom noget af den bund jeg havde savnet samt en mere fremtrædende mellemtone.

M.v.H

Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 September 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Uh det ser ret lækkert ud! Har selv samme reolsystem.
Dog vil jeg sige at dine vægge ikke er specielt pæne. Et sådant anlæg kræver da noget mere af rummet!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Tak for kommentaren

Ja det kræver meget mere af rummet, det er bare ikke lige muligt grundet størrelsen på det 

Angående væggen så gider jeg ikke bruge penge på maling, hellere bruge penge på lyden eller andet sjovt - Der er nok, i mine øjne, vigtige ting at bruge penge på

Mit Setup

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 September 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Sjov kombination af forskelligt godt udstyr! Den med den dybe bas, skyldes jo nok dit valg af Denon, da det ikke plejer at være noget problem at få god bas ud af audio vector.

Har du overvejet Arcam? Ved godt det spiller noget anderledes end dit Denon, og Rotel er måske lidt mere til din side ( lyse ).

Men synes Arcam lyder utrolig godt på netop Audio Vector....

Thule laver også noget godt lidt lyst system, det var måske også et kig værd?

Ellers fint, og ja, man kan sige hvad man vil om kabel rod, vægge og så meget andet, men nu er det jo ikke design4all vi sidder på? Selvom jeg selv kan lide det stilet :D

Fint anlæg :)

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Ja, Denon og så sølvkabler er nok lige at toppe den når jeg søger lidt mere dybde - men alligevel fangede kombinationen da jeg prøvede den, og derfor blev delene købt ind. (men de fleste kender vel det at man alligevel har den "hvad hvis nu" følelse til tider? ;) )

Jeg har slet ikke haft Arcam i tankerne, men det skyldes nok også at det ikke er noget jeg har haft mulighed for at lytte på de steder jeg er kommet siden interessen startede. Densen og Rotel er valgt som potentielle fremtidige elementer i mit system fordi jeg har kunnet lide det jeg har hørt fra dem.
Thule har jeg faktisk tænkt på, det er bare smuttet da jeg sad og skrev smørren deroppe. 

Jeg vil heller ikke sige at jeg er just stolt af mit kabelrod, men møblet er indkøbt med henblik på funktionsdygtigheden, før stod mine dvd/cd'er, min dvdafspiller, min forforstærker og mine spillemaskiner på gulvet - Størrelsen på rummet gør, når der også er sovesofa, kommode og computere herinde, at man må gå på et par kompromisser.

Mit Setup

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 28 September 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu da nice ud.

Du er da godt på vej med det set-up, men ja, du må nok prøve andet end Denon 

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Som en lille oplysning(så kan i læse det eller lade være ) har jeg efterhånden været igennem:

Forstærkere, CD-Afspillere osv:
Cambridge
Marantz
Denon

Højttalere, Hørebøffer osv:
Jamo
Gale
Cerwin Vega
Audiovector

Kabler:
Fona's det bedste
Tara Labs
Dali
Chord

Jeg vil sige at jeg har været lidt rundt omkring allerede, måske ikke så meget som andre men alligevel - Jeg har dog stadig hvad jeg vil kalde mid-end (og high-end hvis økonomien bliver til det ) til gode at prøve men mon ikke det kommer.

Mit Setup

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 28 September 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Cyber-Frog skrev:
Tak for kommentaren

Ja det kræver meget mere af rummet, det er bare ikke lige muligt grundet størrelsen på det 

Angående væggen så gider jeg ikke bruge penge på maling, hellere bruge penge på lyden eller andet sjovt - Der er nok, i mine øjne, vigtige ting at bruge penge på

God pointé! Dog vil jeg sige, at da jeg fik malet på mit værelse og sat nogen plakater og den slags op, blev det virkelig et rum man fik lyst til at være i, og det gav en del til musikglæden.

Nu aner jeg faktisk overhovedet ikke hvad maling koster, da jeg fik det af mine forældre. Men hvis det er en god slat kan jeg selvfølgelig godt forstå dit synspunkt, og jeg ville da handle som dig!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Khaine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Sendt: 28 September 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

*mmm* C2 mkII. En virkelig god højttaler til prisen, hvis du spørger mig. Et ganske lækkert anlæg du har dig der :)

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Krog:
Det er ikke lysten til at være herinde jeg mangler, når jeg endelig har tid herinde - men ved at det har meget at gøre med at jeg stadig bor hjemme, så det er _mit_ værelse det her. Når engang jeg flytter for mig selv tror jeg også der sker noget mht indretning

Khaine:
Jo tak, er også ganske tilfreds med mit køb af dem :)

Mit Setup

Tommy Dali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 September 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Hej Cyber-Frog

fint setup du har dig hvad med Acoustic Energy. Aelite 3 det er en god ht. til pengene og jeg mener at sunaudio har et sæt demo på tilbud

mvh

filur 

Til top Vis Tommy Dali's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy Dali

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Filur:
Indtil videre har jeg ikke andre højttalere i tankerne da jeg er helt sikker på at der er meget mere at hente i AV'erne - Jeg skal bare have paret dem med noget hardware der kan få det hele frem, hvilket forhåbentlig også kommer.
Når ovenstående så er sagt så er jeg helt sikker på at jeg alligevel ikke kan lade være med at skulle prøve SA's højttalere på et tidspunkt - som jeg også skriver i første indlæg

Mit Setup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes