Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 11:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Opdatering af Daves anlæg! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Goddag til alle.

Jeg er spritny interaktiv bruger af dette forum. Selvom jeg har "fulgt med" i en del år, så har jeg ikke følt at jeg hverken havde tid eller lyst til at blande mig i debatterne. Nu har jeg dog samlet mod til mig og begiver mig ud i dette cyberspace, fordi jeg har lyst til at dele min mangeårige hi-fi interesse med ligesindede - så længe det forbliver i en høflig tone, gensidig respekt for hinadens forskelligheder og med det primære formål at udveksle erfaringer, viden og nysgerrighed.

Jeg vil gerne vise mit anlæg frem - ikke for at være blærerøv eller eksibitionist (hmm...måske lidt) - men mest fordi dette anlæg både repræsenterer mange års omkostningstunge erfaringer og heldigvis også mange års glæder ved hi-fi og musik.

Her er så mit stue-anlæg:

Anlægget består af:

Proac d38 - helt nye - og vidunderlige musikalske. Udskiftet med Gamut L3.

Dk Design integreret forstærker, Mullard Ecc88 rør

Audio Aero Capitole mrk2

Mikro Seiki Rx-1500 med Rega RB300 arm og K1 pu, vdh forkabling

Tiny Tube riaa

En gammel Sansui tuner

Hjemmetgjorte fladvalsede kobberkabler med silke og linolie (a la Duelund).

Dk Design, som jeg købte uden at have hørt den før (skal man altså passe på med), men udelukkende ud fra specifikationer og en heftig debat på Audiogon, com. Jeg er dog blevet meget positiv overrasket over dens musikalske evner, og den afløser altså et Holfi-sæt (NB3 s.e. - NB2 s.e.) til den dobbelte pris...kæmpe forskel, til fordel for Dk Design.

Audio Aero - fantastisk spille - har ikke et sekund fortrudt det bekostlige indkøb.

Denne gode pladespiller har jeg haft i rigtig mange år (siden 1985 - tror jeg!), den vokser bare med hver nyindkøbt forbedring.

Det er så min hjemmebiograf 5.1- Proac d15 (har været i mit stueanlæg en del år, og til stor fornøjelse). Nu er den parret med noget billigt Dali og Gale, ikke for at høre musik, men kun for at nakkehårene kan rejse sig i effektfuld fryd over den brummende lyd fra kædesaven i The Texas Chainsaw Massacre...o.lign. Udover det så består bio'en af Denon 3805 og dvd 1920. Projektor Panny AE500 (alle de her fordømte produktnumre!)

Det var så det - min debut......hvad har jeg nu rodet mig ud i - skulle jeg nu ikke bare have holdt min mund...????

Tænkte at det måske var tid med en lille opdatering af mit anlæg.

Har nu investeret i et par Gamut L-3 højtalere. De passer bedre til mit nuværende rum, som er blevet kælderen. Rummet er indrette som et decideret lytte -og biografrum. Jeg fik aldrig rigtig mine Proac'er til at fungere i hverken stuen eller kælderen - der er simpelthen ikke plads nok nogen af stederne, selvom begge rum er på ca. 27 m2.

Jeg har eksperimenteret en del med dæmpning af rummet - både med "bas-traps" og reflektions-paneler - både i loftet, sidevægge, bagvæggen og i alle hjørner. Det er blevet lidt mere lyddødt, men lyttetræthed er ikke et fænomen der optræder så hyppigt længere. Så alt i alt er jeg godt tilfreds med at have givet rummet en "overhaling" - og mener at det et væsentigt punkt, der ofte overses af hifi-nydere.

Der kan skimtes noget ledningsrod, men det skal bare lige fæstnes ordentligt. Jeg har fået lavet en dedikeret el-gruppe til anlægget - 2,5 m2 med 16A. Et godt "tweak" der ikke koster alverden.

Her kan man se min hjemmelavede "bas-trap" i hjørnet - godt at få ryddet op i bassen!

Det var så det for denne gang - der kommer jo sikkert andre apparater med tiden, går og leger lidt med tanken om nogle egnede subwoofere til L-3'erne, og måske i en high-pass filter konfiguration (bliver jo så nødvendigt med et andet forstærker-grej) - men det vil tiden jo vise!

Til top Vis Dave's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dave

Kristjan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Hej Dave

Det er et lækkert setup du har.

Hilsen

Kristjan

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Oh - det er jo bare gudelækkert med den sorte væg i hjemmebioen!!

Er det sort Molton, eller malet?

Hvordan lyder anlægget?
Du har jo stor bredde imellem højttalerene lige nu, men lidt tæt på bagvæggen.
Er bassen som den skal, og resten også?

Velkommen til!

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Dave!

Imponerende debut med denne post. Der ser voldsomt, men lækkert ud  og fornuftig - men dyr - løsning med seperate setups.

Hvilken sub har du stående under din center?

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt enig.. det ser jo ganske lækkert ud. 

både DK og AA er ganske glimrende.. især den sidste ligger på min ønskeliste

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Hej der - og velkommen til

Ja, det ser lækkert ud  og du må have en stor stue med den store væg ( er den ikke lidt bar ) - den tiny tube riaa hvad er det for en ? og hvordan spiller den ?

Din biograf er den i kælderen ?

Audia flight 2 INT + CD 2 - VA Beethoven BG + Velodyne DD12
Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Tak for velkomsten!

Åh nej, nu skal jeg til at besvare alle mulige indlæg om dette og hint.....lige hvad jeg frygtede

Spøg til side - Billedet af mit set-up er lidt misvisende, de er faktisk kun ca. 2.75 m mellem mine højtalere, og der er ikke noget "lyd-hul" i midten. Højtalerne står ganske rigtigt lidt tæt på væggen, men bassen er ikke al for kraftig og der må ogaå tages hensyn til afstanden til frontvæggen, Rummet er dog slet ikke optimeret endnu - er ligge flyttet ind i det her nye hus - så der mangler tæppe, ting på væggene, gardiner etc.

Subben i hjemmebioen er Gale  - men den udfylder det den skal bruges til.....nemlig film! Iøvrigt er det ikke en dyr løsning med seperate set-ups - jeg ville alligevel ikke kunne få en god pris, hvis jeg skulle sælge mine d15'er, og 3805'er var på tilbud....såååå det!

XenoCypraZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa, Velkommen til.

Virkelig flot anlæg du har der, hvis det bare lyder halvt så godt. Er virkelig misundelig på din plade spiller. Den er jo for dejlig.

Er glad for at du er hoppet med på vognen, der er virkelig mange hyggelige timer og hente herinde

[Pyramaze - Sleepy Hollow]
Til top Vis XenoCypraZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af XenoCypraZ Besøg XenoCypraZ's Websted

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Kære Dave!

Du skal være STOLT af dit setup, både i privaten og i biffen. Jeg kender ikke andre der har ProAc i biffen. Det må give en utroligt velopløst top, noget som mange hjemmebiffer savner.

Er selv en stor ProAc fan, har desværre ikke en af slagsen i privaten. Din amp er for fed, hørte DK Design ved en messe for nyligt, sikke et overskud og dynamik! Micro Seiki er jo en klassiker, den MÅ jeg høre på et tidspunkt, gerne på dine ProAc

Kender desværre ikke personligt din cd spille, men kender til gengæld flere som taler om den som om det var den første forårsforelskelse. Så det er god stil der også, dejlig musikalsk og skønt.

Fedt anlæg, og du skal også have stor ros for det rent visuelle i stuen og i biffen!

Ret ryggen og vær stolt!

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Dave skrev:

Åh nej, nu skal jeg til at besvare alle mulige indlæg om dette og hint.....lige hvad jeg frygtede

Subben i hjemmebioen er Gale  - men den udfylder det den skal bruges til.....nemlig film! Iøvrigt er det ikke en dyr løsning med seperate set-ups - jeg ville alligevel ikke kunne få en god pris, hvis jeg skulle sælge mine d15'er, og 3803'er var på tilbud....såååå det!

Ja - nu klapper fælden

"Dyr" er naturligvis en relativ ting, under alle omstændigheder er der jo nødvendigvis en del der dubbleres når man kører 2 anlæg. Men det er jo heller ikke svært at se hvor din hovedprioritering ligger

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Velkommen til.

Lækkert grej du har fået banket ned der.

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Tak for de pæne ord...igen

Tak, især til Blackhawk (har altså ikke lært at indsætte citater...endnu) - jeg retter ryggen!

Til tub61: Tiny'en er et rør-samlesæt fra Lydbutikken. Tror dog, at det nu er Tapeconnection der forhandler mærket. Den spiller godt, letflydende og "afslappet" - er tilreds med dens pris/ydelses-forhold, og hjemmbyg giver jo en egen tilfredstillelse og mulighed for opgradering og eksperimentering.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Godt du ikke kan dy dig længere - flot set-up!
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej der !

Ja velkommen til her, din plov er guf har selv haft sådan en med SME 12" arm og resten er då også bare helt OK

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Velkommen til som interaktiv medlem

Du har hvad mange af os drømmer om, et anlæg til musik og et til film. Tak fordi du vil dele det med os, det bliver spændende at høre mere om det, specielt da du jo har valgt nogle komponenter der anderledes end flertallet.

Dave skrev:

(har altså ikke lært at indsætte citater...endnu)

Det er ret nemt du klikker bare på "citér"

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Hej dave jeg vil lige sige mange gange tillykke med dit setup du må være en stolt mand...

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

Kan vi ikke lige få et nærbillede af dine flade kabler og evt. et af valsen? det lyder jo spændende! 

PS: Har du prøvet med et intermistisk gulvtæppe, evt. med lidt dæmpning på vægene?

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Sendt: 25 Oktober 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Meget flot anlæg ... elegant sat op i øvrigt. Hvad er det for en reol du har fået banket op på væggen ... det ser meget fint ud.

Har selv Proac 3.8, så jeg forstår din begejstring for mærket. De spiller musik

SATMIT

Dave
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Kan vi ikke lige få et nærbillede af dine flade kabler og evt. et af valsen? det lyder jo spændende! 

PS: Har du prøvet med et intermistisk gulvtæppe, evt. med lidt dæmpning på vægene?

Her er så lige et billede af mine højtalerkabler. Det er 1x10mm2 (ca.) og 2x2.5mm2, og valset på en gannel valse på den skole, hvor jeg arbejder(derfor ikke nget billede!). Der er viklet strimler af råsilke omkring,. Disse strimler er dyppet i linolie, og det gør faktisk at det holder sig selv samlet, når det tørrer op.

Kablerne kunne godt være mere flade, men valsen tillod ikke at de blev klemt mere sammen. Lydresultatet er dog blevet så godt at mine gamle Audioquest-kabler er blevet skrottet - og det har ikke kostet mig en rød fregne!

Reolen som hele anlægget står på er såmænd bare en Ikeareol der er lettere modificeret, og hængt op på træklodser så der er plads til ledninger bagved.

Frisk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Stoplite

Bruger siden: 21 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Hej Dave

Jo velkommen til. Det er jo meget fint ud og spændende løsning. Man kan jo ligefrem læse mellem linjerne du er en mand der ved hvilken lyd han vil have og ikke går af vejen for at trille noget kobber for at komme frem.

Dog glæder jeg mig især over at der endelig er kommet en af de mange glade DK Design ejere på forummet.

Til top Vis Frisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frisk Besøg Frisk's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes