Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt nyt setup på side 15, med Gamut og Raidhos C2:
Burmester og Raidhos C1 side 10:
Raidhos C3 side 13:
Raidhos X3 side 1:
Okt. 06: Malthe kom forbi til en lytte-session, og i inderlommen havde han sit kamera. Han nappede lige et par billeder på denne skønne efterårsdag. Resultatet ses side 4.
Så er der nye, og forhåbentlig bedre, billeder på side 3. God fornøjelse
Hopla i hifi-jule-stemningen...
Gl.jas har endelig fået tiltusket sig et lille kamera, og hermed følger så et bidrag, til dette så glimrende forum.

Setupèt er jo ikke voldsomt prangene, nogen vil vel sige minimalistisk, men lyden er alt andet end minimalistisk Det består af Burmesters jubilæumsmodeller, en integreret forstærker med tilhørende cd-spille, og sættet er døbt RONDO. Ifølge den tyske konstruktør Dieter Burmester, har man forenet gode komponenter med gode løsninger, og banket dem sammen til dette lille velspillende sæt du ser her på billedet.
Lydmæssigt er det, efter min mening, et særdeles stærkt team. Forstærkeren har en uovertruffen kontrol på næsten hele båndspektreret. Diskanten kunne være lidt bedre, men mellemtonen og bassen, behandles særdeles kompetent. Forstærkeren har et særdeles godt greb om samtlige informationer, som leveres af cd-spillen. En afspiller som er ganske "neutral", ja nærmest analog i formidlingen. Den gør det den skal, og så er den gamle jo tilfreds.

Også fra denne vinkel spiller det ganske glimrende

Mine 2 små "krigere" , har taget plads på et Aavik-bord, som er afkoblet vha. coldrays med keramiske kugler. Derforuden er forstærkeren afkoblet med 3 gange coldrays ligeledes med keramik, og spillen afkoblet med Titanium-pulsar-points

Som den skarpe iagttager hurtigt spotter, elsker de små i huset også musik. Det koster lidt fedtede fingre, men herre gud. Bare musikken spiller, er vi alle glade.
En klud med vindues-vask gør iøvrigt underværker. Keine problem.........

Lidt kabel skal der jo til, og disse er jeg ret glade for. Det er NordOst over hele linien, og ikke nok med det. Det er VALHALLA.
Det koster godt nok en "mindre fæstegård" , men når nu man finder, at netop dette produkt gør mest for musikken, er der ingen vej tilbage. Den gode gamle diskussion om hvilket kabel der har størst betydning springer jeg gerne let hen over. Min erfaring er : de har alle en pæn stor betydning

Mine Eben-højttalere har sq været en blandet oplevelse. Før dette sæt havde jeg de gamle X3èr med Morel-enheder. De magtede ikke så megen bas, men spillede meget harmonisk.
Da jeg fik disse blev wifi og jeg meget skuffet. mellemtonen tung, diskanten glimrende, men bassen slasket og svampet. Men som den gamle kriger jeg er, giver man jo ikke op, så de fik "høvl". Og langsomt udviklede de sig til det de magter i dag:
En meget elegant og præcis diskant..En velopløst og nøjagtig mellemtone, og en særdeles nuanceret og punktlig bas. Med andre ord: Megen båndbredde, megen sammenhænge, megen dynamik.

Dette var ordene. Hygge. __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha det ser rart ud 
Vellyden være dig bi!
- BR
|
Til top |
|
|
Monolith-III Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan der du gamle .
Nu mangler du bare en dejlig Thor til at rense lidt strøm, så skal det nu nok ku starte en lille fest.
Havde mine Cold Ray's Ceramic ½ år før jeg så at jeg havde vendt dem forkert . Nå det lyder ens, så what the heck...
Hvilken Klassisk plade hører du mest?
mvh Asger
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Ser knagme godt ud. Høj WAF værdi.
Mvh
Dr. Lyd
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej meget lækkert setup du har der, har du ikke et par billeder, hvor man kan komme lidt mere ind på dit setup..
Novisad 
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes, der sidder Audio Technology enheder i - de skal bare ha' tæsk i ufatteligt lang tid for at komme til at yde det de kan.
Fedt setup der!  - men håber sgu du har fået rabat på de der Nordost kabler
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Absolute Spitzenklasse. Et virkelig gennemført setup. Den flotte krom kommer dog ikke helt til sin ret på billederne. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ædle broder gl.jas !!
Det er i sandhed et særdeles, vidunderfuldt og gennemført setup eder har fået stablet på futterne
Det er bare for lækkert... Glæder mig til at aflægge visit en dag ved lejlighed 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
Til top |
|
|
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det spiller dynamik og hurtighed, så man ikke fatter det. Dejligt setup Gl. Jas, som jeg selv haft den store fornøjelse at høre. Tilmed ser det superflot ud.
Lars
|
Til top |
|
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
Sendt: 24 November 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa Gl. Fjas
De plejer da ikke at være sorte, de der fronter på Buhrmesther. Har du forsøgt at brænde dem af, eller har der bare været ild i dem? Og er det ikke sådden en brandslukningsspray, du har stående på øverste hylde?
Ellers spiller det sq ret fornuftigt, må jeg sige
Med høfferlig hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2005 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen Buch - Dr.lyd - Novisad og BR
Tak for den positive respons
Krom og wifi-kombinationen er ok så længe den gamle husker at svinge pudsekluden jævnligt, og hvad gør man ikke for de kære quinder....( og ham sjælv ).
Men det er ret svært som amatørfotograf at fange det fede kromlook. Jeg har et par ikke vellykket billeder liggende, men måske at grundig selektion alligevel kan indløse et enkelt nærbillede........ __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2005 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Yes, der sidder Audio Technology enheder i - de skal bare ha' tæsk i ufatteligt lang tid for at komme til at yde det de kan.
Fedt setup der! - men håber sgu du har fået rabat på de der Nordost kabler 
|
|
|
Hej Zorglub................takker!
Man kan sq gå hen og blive helt fortvivlet med sådanne AT-enheder, men efter et par hundrede timers spilletid, ved særdeles højt niveau sker der ting og sager. Det komprimerede lydbillede forsvinder som dug for solen, og musikken åbner sig på behagelig vis
Når man køber en sådan røvfuld NordOst, kan rabatter altid opnåes __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skønt set-up ser det ud til at være, med lydtunings-planter og det hele 
Også lækkert at se noget "anderledes" mit Burmester und so weiter. Vi fortjener nogle nærbilleder, selvom jeg levende kunne forestille mig det er svært at fotografere. Hvilke kabler er det præcist du bruger og hvilken stikdåse er det der ligger på gulvet. Jeg leder selv efter en stikdåse og kan ikke rigtigt finde ud af, om den gør en forskel i samme omfang som selve netkablerne?
gl.jas skrev:
Den gode gamle diskussion om hvilket kabel der har størst betydning springer jeg gerne let hen over. Min erfaring er : de har alle en pæn stor betydning |
|
|
Ikke at jeg vil udfordre denne fine lille "statement" 
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2005 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det spiller dynamik og hurtighed, så man ikke fatter det. Dejligt setup Gl. Jas, som jeg selv haft den store fornøjelse at høre. Tilmed ser det superflot ud.
Lars
Hej Lars.
Tak for sidst. Det var sq hyggeligt med en ordentlig gang motion til "stigbøjlerne". Siden du var her sidst, er der sket små ændringer. Højttalerne er bedre afkoblet fra mit elendige gulv, og rummet en kende bedre dæmpet, hvorfor lydbilledet er blevet større er yderligere dimensionelt.
Mine kære højttalere er blevet endnu bedre, alle enheder er integreret i et, for mig, særdeles flot lydbillede. Transperans, hurtighed, præcision er nogle af de parametre der kendtegner en Eben X3. Hvis man leder efter højttalere der formidler efter ovenstående parametre så bør man ikke betænke sig

__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2005 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Skønt set-up ser det ud til at være, med lydtunings-planter og det hele 
Også lækkert at se noget "anderledes" mit Burmester und so weiter. Vi fortjener nogle nærbilleder, selvom jeg levende kunne forestille mig det er svært at fotografere. Hvilke kabler er det præcist du bruger og hvilken stikdåse er det der ligger på gulvet. Jeg leder selv efter en stikdåse og kan ikke rigtigt finde ud af, om den gør en forskel i samme omfang som selve netkablerne?
gl.jas skrev:
Den gode gamle diskussion om hvilket kabel der har størst betydning springer jeg gerne let hen over. Min erfaring er : de har alle en pæn stor betydning |
|
|
Ikke at jeg vil udfordre denne fine lille "statement" 
|
|
|
Hopla L.B.
Burmester ser vi ikke så meget af her på sitet, men jeg kan varmt anbefale deres herligheder. Jeg har selv haft fornøjelsen( foruden Rondo) en del gange efterhånden, og Burmester er noget af det fineste jeg nogen sinde har oplevet. Det kan ikke udelukkes, at netop fordi Burmester (ham selv)er en gammel udøvende musiker, resulterer det i meget musik-rig elektronik
Mht. kablerne er det Valhalla hele vejen rundt om elektronikken. Til den ende har der været megen diskussion omkring netkabler, og jeg har da hørt elektronik som ikke reagerer på netkabler, men her på setupèt er der himmelvid forskel på netkabler. jeg har leget med MANGE af slagsen, men til min smag er det NordOst. Valhalla er sq dyrt, men andre kabler på skalaen, fx. Vishnu, gør bestemt en positiv forskel...
Stikdåsen er en foræring fra en gammel hifi-ræv. Bakelit-ramme med solide kobberbøsninger. Dåsen fodres med 5 leder på 2kvmm. 2 leder til fase, og 2 til nul, og 1 leder til jord. Det virker, ja det gør så __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret i, at det ved første øjekast ikke ser ud af meget, til gengæld ser det rigtig lækkert ud 
Den gamle hifi-ræv er (var) det Duelund? Synes jeg kan huske at han havde et eller andet med bakelit  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Ædle broder gl.jas !!
Det er i sandhed et særdeles, vidunderfuldt og gennemført setup eder har fået stablet på futterne
Det er bare for lækkert... Glæder mig til at aflægge visit en dag ved lejlighed 
|
|
|
Vær hilset i munkestuen broder Holberg!
Takker for den positive stemning. Jeg er også gået hen og blevet temmelig tilpas med herlighederne, så håber du snart får Wart-bhurgen toptrimmet, og sender den med expres til himmerland. Husk klippekortet til panserbassen. Du er altid velkommen, til lidt godt for ørerne og ganen __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2005 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
Du har ret i, at det ved første øjekast ikke ser ud af meget, til gengæld ser det rigtig lækkert ud 
Den gamle hifi-ræv er (var) det Duelund? Synes jeg kan huske at han havde et eller andet med bakelit 
|
|
|
Hep michael.....takker!
Det er ligesom med whisky. : Lidt af det ypperlige, er bedre end meget "Johnny fodsved" 
Ræven er ikke Duelund, men en lige så stor hifi-elsker og søger.... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 25 November 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl jas.
Det er virkelig et flot anlæg, der garanteret spiller fantastisk. Det ser ud som om der mangler en tuner, der er lige plads til en Densen på nederste hylde. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2005 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tarup
Densen er bestemt noget dejligt grej, men Burmester gør det bedre En tuner er nu ikke inde i planerne, men næste lille projekt er en THOR Den passer perfekt på nederste hylde.... __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|