| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Tjae, nu hvor jeg har fået nyt grej, skal det jo vises frem. Man kan vel sige, at jeg har "nedgraderet", da jeg er gået fra SS til stereo. Dog er lyden langtfra nedgraderet. Tværtimod! Jeg ønsker mig dog et par nye højttalere, da mine trofaste B&W'er er en flaskehals i det nye setup. Det må dog vente lidt, da SU og lidt fritidsjob ikke kan gøre det alene...jeg skal jo også have mad  Emnet indeholder en kort oversigt over mit gamle udstyr og det nye udstyr samt en "wanted" liste. Tråden virker måske lidt tom, men der skal nok komme flere billeder og mere tekst, når jeg engang får opgraderet ydeligere. Mange tak for jeres interesse. Til sidst vil jeg sige tak til Ole for Marantz produkterne og den gode service. Det kan ikke gøres bedre. Mange tak!  Mit gamle udstyr:- Denon AVR 1403
- Denon DVD-900
- B&W DM 601s3
- B&W CC6
- VM Acoustics Black Foot
- Profigold signalkabel / SCART
- Taralabs Nexa ht-kabel
- SD fødder
- Sony LV 60s 28" Widescreen 100Hz Digi+
Mit nye udstyr:
- Marantz PM 17 MKII M
- Marantz CD 17 MKIII
- B&W DM 601s3
- Denon DVD900
- Audiomagic Xenta-3 TV (sort)
- Mictor "Clearwater MKII" signalkabel
- Taralabs Nexa ht-kabel
- Profigold SCART
- SD fødder
- VM Acoustics ht-stander (ny model, kommer i næste uge)
- Sony LV 60s 28" Widescreen 100Hz Digi+
"Wanted":
- VA Haydn Grand (evt. m. sub) / Mozart Grand / DLS R66
- Mictor "Revolution" ht-kabel / JAV Audio Silver Reference / Monitor BlackWhite LS 1602
- Marantz DV 7600 / 9600
- Gorm's netkabler / Compact netkabler
- Bachman strømpanel / Monster HTS 1000 MKII netfilter
- Vibrapods (billig, men effektiv tweak!)
- Bedre økonomi
 Og nu til billederne (640x480):          

__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orv, flot anlæg
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud.
Hvad koster sådan et Marantz sæt? __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Marantz!
Wow !
Virkelig flot det der..!
Hvordan lyder sådan en mkIII CD-spille? Som du kan se har jeg selv mkII og er meget tilfreds.
Men som du selv siger, så yder de ht'er nok ikke det andet fuld retfærdighed.
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser super lækkert ud! Flotte billeder.
Jeg tror også et sæt Haydn Grand vil passe rigtig godt til. De er jo heller ikke specielt dyre. Så må du bare tage lidt overarbejde  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Belsebub Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da kæft! Jeg får mere og mere lyst til en Marantz forstærker.
Må vi ikke se et overall billede? __________________ "Gimme fuel gimme fire, gimme that wich i desire"
Tryk her for at se mit setup
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak skal I have.  Mht. til højttalerne så arbejder jeg på sagen. Regner med at tage til Århus (TC) i weekenden og lytte til noget VA og DLS.
rocksound skrev:
Det ser godt ud.
Hvad koster sådan et Marantz sæt? |
|
|
Hos Audiovision koster PM 17 MKII M 15200kr, og jeg vil skyde på CD-17 MKIII koster omkring 11-13k (MKII M koster 11k) Jeg har dog fået sættet til en god pris  (og nej, det er ikke "varme" sager...kun når det står tændt  )
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt lækkert grej.....det er super-flot det Marantz der..... 
Skal nok blive rigtig godt, når du engang får råd til bedre speakers. Men hellere opgradere nogle få ting ad gangen, også få noget rigtig godt..... 
Glæder mig til at følge med her i tråden....
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard skrev:
Marantz!
Wow !
Virkelig flot det der..!
Hvordan lyder sådan en mkIII CD-spille? Som du kan se har jeg selv mkII og er meget tilfreds.
Men som du selv siger, så yder de ht'er nok ikke det andet fuld retfærdighed.
|
|
|
Jeg har meget svært ved at give en analyse af lyden, da min gamle "reference" kilde var en Denon DVD-900  . CD-17 er således min første "rigtige" cd-afspiller. Det eneste jeg kan sige er, at HELE lydbilledet er blevet MEGET mere detaljeret samt mere præcist. Bas er også strammet op, men det bør ikke komme som den store overraskelse, når man tænker på min gamle signalkilde. Desuden er lyden noget varmere end Denon's lyse klang (smag og behag). Der skal ikke herske tvivl om, at jeg er meget glad for min CD-17, og at jeg synes den er noget af en genistreg hele vejen igennem. Solidt bygget op med gode komponenter (HDAM) samt et lydløst og solidt Phillips drev. Desuden er "Filter" funktionen en dejlig ting at have. Dog overrasker forstærkeren mig gang på gang. Den er "kun" opgivet til 2x60 watt i 8ohm/2x100 i 4ohm, men den er godt nok strømstærk! Min far har haft den lånt med hjem, og gav den en prøvtur på et sæt JBL Studio Monitor 4410A. Forstærkeren klarede opgaven uden problemer sagde han.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Belsebub skrev:
Hold da kæft! Jeg får mere og mere lyst til en Marantz forstærker.
Må vi ikke se et overall billede? |
|
|
Jo det må I da godt, men der går nok lige nogle dage...mit værelse roder nemlig af H til  , og desuden skal jeg have flyttet tv'et over på mit nye Audiomagic rack, have sat ht-stander op samt fixe alle netkablerne...Men det skal nok komme
|
| Til top |
|
| |
corneille Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser flot ud minus det blå lys fordi det ligner noget til en yngre målgruppe.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
corneille skrev:
| Det ser flot ud minus det blå lys fordi det ligner noget til en yngre målgruppe. |
|
|
Tak Jeg er også 21  Desuden snyder billederne lidt, da det blå lys er ret afdæmpet. Du kan også dæmpe lyset på cd-afspilleren, så den ikke er så fremtrædende.
|
| Til top |
|
| |
corneille Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
At du kan dæmpe lyset er da meget godt. Tillykke med dit hifi. Fortæl om dine lytteoplevelser.
|
| Til top |
|
| |
corneille Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg savner helt at være på SU hvis det er derfra pengene kommer til dit hifi... Du er ikke 72 år og studeret hele livet?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
corneille skrev:
| Jeg savner helt at være på SU hvis det er derfra pengene kommer til dit hifi... Du er ikke 72 år og studeret hele livet? |
|
|
Hehe nej, jeg er ikke en evighedsstuderende, og jeg er bestemt heller ikke 72  Ja, jeg klager i hvert fald ikke over SU'en, selvom jeg har en lejlighed der skal betales, og en mave der skal fødes et par gange om dagen. Men som sagt har jeg jo også et godt betalt fritidsjob ved siden af studierne....men god til at spare op, det er jeg ikke...den strategi skal dog ændres, hvis jeg skal have et par nye højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Lækkert setup. Har altid kunnet lide Marantz, lyden og i særdeleshed udseendet.
Nu skriver du at du vil ha' et sæt Mictor "Revolution", jeg er ikke helt inde i hvad det koster, men måske et sæt brugte "Visibility Mk.II" ville kunne erhverves for samme pris?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej!
Lækkert setup. Har altid kunnet lide Marantz, lyden og i særdeleshed udseendet.
Nu skriver du at du vil ha' et sæt Mictor "Revolution", jeg er ikke helt inde i hvad det koster, men måske et sæt brugte "Visibility Mk.II" ville kunne erhverves for samme pris?
Mvh. |
|
|
Hej Milu, tak og i lige måde. Rogue Audio er på min ønskeliste, når jeg ENGANG får råd. Det er så lækkert. Er også misundelig på dine højttalere samt din Capitol  For at være helt ærlig, har jeg ikke kendskab til Mictor-kablerne, overhovedet! Min kammerat anbefalede Mictor's kabler, og jeg tog det til efterretning. Om "Clearwater MKII" har gavnet mit setup, er jeg lidt i tvivl om. Jeg har jo som sagt aldrig ejet et stereo setup, og har kun erfaring med lyd gennem optisk udgang...Men mon ikke kablet har givet mit anlæg et nøk opad? Er Visibility ikke i den dyre ende? Mictor's hjemmeside er under rekonstruktion, så jeg kan desværre ikke tjekke det.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...
Jep Rouge rykker...
Well, du får noget der lugter ganske meget af Mahler i Haydn Grand, en gevaldig god lille højttaler!
Jo da, Mictor er absolut fine sager!
Jo Visibility er top kablet. Nypris er vel ca. 11-12.000,- men mon ikke det kan erhverves brugt for 5-6.000,-....
Held og lykke, dit anlæg rykker!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Hej igen...
Jep Rouge rykker...
Well, du får noget der lugter ganske meget af Mahler i Haydn Grand, en gevaldig god lille højttaler!
Jo da, Mictor er absolut fine sager!
Jo Visibility er top kablet. Nypris er vel ca. 11-12.000,- men mon ikke det kan erhverves brugt for 5-6.000,-....
Held og lykke, dit anlæg rykker!
Mvh. |
|
|
Ja, Haydn Grand har jeg også set mig varm på. Dog gør dens fysiske størrelse (eller mangel på samme) mig en anelse utryg. Har dog hørt gang på gang, at det er en ulv i fåreklæder. Mozart Grand har også vagt min interesse, men den koster næsten også det dobbelte af Haydn. Mht. Mictor kablet så tror jeg, at jeg prøver lykken med Revolution (3500,-). Visibility overskrider mit budget med adskillige tusinde, desværre...Men tror du ikke Revolution er fabelagtig til prisen? Er der andre producenter jeg skal kigge på?
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|