Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 15:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Ny lejlighed - hjælp til placering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

Hej!
Ja, så skete det at jeg endelig har fået en ny og ikke mindst større lejlighed. Hurra! Men nu skal jeg til at finde ud af hvordan mit udstyr (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21888) skal sættes op. Det fremgår måske ikke tydeligt af tråden, men ud over det på billederne er der også en projektor og et 2 meter bredt lærrede der skal findes plads til. Jeg har tegnet en lille tegning af hvordan stuen ser ud og vil meget gerne hvis i vil komme med nogle forslag til opsætningsmuligheder. I behøves ikke tænke på møbler osv., det skal jeg nemlig først til at investere i nu.

Jeg kommer med vilje ikke med mine egne bud, så jeg ikke ødelægger jeres fantasi

Det blå øverst er vinduer, men bare rolig jeg har nogle gardiner der nok skal holde solskinnet væk fra mit lærred.
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Mit umiddelbare skud på placering er som nedenstående, med følgende tanker bag.

Jeg kunne ikke umiddelbart se nogle baghøjttalere, så derfor er lærredet og fronter placeret ved "vest"-væg. Vinduet kunne godt give noget bøvl med placering af baghøjttalere hvis dette en dag var aktuelt. Væggen er ligeledes valgt for at undgå evt. (nu ved jeg ikke lige hvordan solen står ind i rummet) misfarvning af de fine højttalere fra solen. Ligeledes ville solen genere direkte på lærredet, hvis ikke mørklægnings gardinet trækkes for hver gang. Ved at sætte grejet op ad vest væggen, virker det samtidig som om at resten af rummet ligeledes er brugbart som stue.

Jo mere plads (op til ca. 1 m) at fronterne kan få til bag- og sidevæg desto bedre. Dette kan argumentere for at opsætningen skal vendes, og således være placeret ved øst-væg.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

LouBP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:

Mit umiddelbare skud på placering er som nedenstående, med følgende tanker bag.

Jeg kunne ikke umiddelbart se nogle baghøjttalere, så derfor er lærredet og fronter placeret ved "vest"-væg. Vinduet kunne godt give noget bøvl med placering af baghøjttalere hvis dette en dag var aktuelt. Væggen er ligeledes valgt for at undgå evt. (nu ved jeg ikke lige hvordan solen står ind i rummet) misfarvning af de fine højttalere fra solen. Ligeledes ville solen genere direkte på lærredet, hvis ikke mørklægnings gardinet trækkes for hver gang. Ved at sætte grejet op ad vest væggen, virker det samtidig som om at resten af rummet ligeledes er brugbart som stue.

Jo mere plads (op til ca. 1 m) at fronterne kan få til bag- og sidevæg desto bedre. Dette kan argumentere for at opsætningen skal vendes, og således være placeret ved øst-væg.

- BR

Jeg mener også det er den rigtige måde at sætte det op på... Dog er det synd at det ikke kan så inde i den lille "hule" på 1.00 - 1.85. Det klunne være lidt fedt, men det er jo desværre for småt.

All Vintage

Billedeupload guide
Til top Vis LouBP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LouBP Besøg LouBP's Websted

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Tjaaah .. du skrev at man måtte bruge sin fantasi

Haha .. glem det med gips .. gad ikke lave det om .. edit: og manden/du blev vidst lidt stor

Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 12 Januar 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
Tjaaah .. du skrev at man måtte bruge sin fantasi

Hehe, det er god stil! God streg

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 04:48 | IP-adresse registreret  

Pyha, så er jeg ved at være på plads i den nye lejlighed. Den sidste uge er gået med at få det hele klar og komme af sted. Tak for jeres input. Selvom jeg egentlig nok helst ville foretrække Thunders model, så vil den nok ikke helt holde i praksis

BjarkeNR: Ja, jeg tror du har fat i det rigtige. I første omgang regnede jeg at stille det på den "nederste" væg, den på 2,40 meter, men det gik jeg fra igen da jeg ikke synes der var nok plads. Lige nu står det der hvor du har tegnet projektoren, men karnappen giver problemer med ekko (lyden ryger lige en tur derind og derefter hen mod lyttepositionen), og det lyder mildest talt skrækkelig Derfor skal jeg til at flytte det hen som du foreslår... Jeg glæder til at høre hvordan det lyder.

LouBP: Ja, men udover at det er for småt, så er der vinduer hele vejen rundt i karnappen... hov, det var måske ikke så dum en idé alligevel, så har alle i byen mulighed for at se mit anlæg .
Til top Vis Nightreaver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightreaver Besøg Nightreaver's Websted

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 04:54 | IP-adresse registreret  

ideen lyder ikke helt dårlig, du kan også købe rokfon plader på væggene faktisk er de ikke grimme , jeg skal selv have nogle på mine vægge.

En af mine venner skal først male på dem så de ligener billeder ...

Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 05:37 | IP-adresse registreret  

Novisad: Ja, nemlig. Men problemet ligger i at den karnappen består af vinduer... men så er spørgsmålet; kan man så Rockfon med sugekopper?

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 05:38 | IP-adresse registreret  

ja ok så er det straks værrer, men på selve væggene kan du sætte et par stykker op så det ikke går helt amok

Novisad

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 05:42 | IP-adresse registreret  

Yeps, hvem forhandler dem i Danmark?

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 05:45 | IP-adresse registreret  

de gør de fleste bygge markeder prøv silvan der skulle de meget gerne have dem, og hvis ikkke de har det kan de altid bestille dem hjem..

Novisad

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 05:46 | IP-adresse registreret  

Ok.

Forresten, fed idé med at male dem, men mister de ikke noget af deres evne ved det?

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Sendt: 21 Januar 2006 kl. 05:50 | IP-adresse registreret  

overhovedet ikke Jensen har dem også tilmalet ..

Novisad

Nightreaver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg har løst problemet. Idéen er at de røde gardiner jeg har (se gamle setup) skal hænges op i karnappen sådan at når de er rullet fra hænger de opad de vægstykker der giver problemet.

-Gardinet rullet fra

-Gardinet rullet for

Nu må jeg bare krydse fingre og komme i sving med de gardinstænger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes