Forfatter |
|
pmoren Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 176
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt udstyr på side 4.  Og nyt udstyr og lytterum på side 6
Pladespilleren er en SME 20 med SME serie 4 arm, og Ortofon Rohmann MC pickup. Den køres igennem Ortofon T- 2000 trafo.  Det digitale grej en rør konverter 18 bit fra Woodside og løbeværket er også fra Woodside. Og som forforstærker bruger jeg en Croft, også med rør. Det hele set forfra. Den første er en Woodside 50 W rørforstærker som ikke bruges fortiden, og den hvide klods er en Radford STA 25. Den trækker mine Tannoy HPD 385. Jeg bruger den også til mine Quad ELS 63.  Og den Quad der står nederst er en Quad 520, en pro udgave af 405, lidt sjælden. Og Sugden bruger jeg til at trække mine AKG 1000 hovedtelefoner. De er koblet direkte på højttaler udgangen.  AKG 1000 hovedtelefoner ikke elektrostatiske, men de kan vikles ind mod øret eller væk fra det.  Mine Tannoy HPD 385 15" fuldtone monteret i et 100 l kabinet. Ikke optimalt, men de fungerer nu meget fint i min lille stue. De monotrin der står foran er et sæt Woodside 100 W rør. Dem skal jeg bruge når jeg får bygget mine ATC 50 studie monitor på et tidspunkt inden jeg skal på efterløn.  (Se evt. mit indlæg om studiemonitorer her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35539&K W=pmoren ) Og der står et par Quad ELS 63 bagved, og så står der også et par Magneplaner.  Hifi anlægget set fra Tannoy højttalerne . Af kabler bruger jeg Vdh 501 og 502 som signal kabler og til højttaler kabel bruger jeg Quad. Og hvordan lyder det så? Nu har jeg leget med såkaldt hifi i over 30 år, og jeg kan meget godt lide den meget rene og klare lyd mine Tannoy laver, eller gengiver, for de farver ikke lyden. Og så det er jo mest rør jeg spiller på, det er heller ikke dårligt  Og så lidt råd til de såkaldte unge mennesker, der skal ud og købe hifi. Brug nu ikke jeres konfimations penge på at gå i HiFi Klubben. Prøv at kigge jer lidt omkring og find noget halvgammelt grej, der kan spille ordentligt. Dengang jeg begyndte at lege med hifi, byggede man jo selv sine højttalere. Og dengang var det oftest horn. Jeg startet med et sæt af de horn High Fidelity havde tegninger til i 1975. Deres gulvhorn var en variant af Voight horn. Dengang brugte man godt nok en 8" Phillips fuldtone, men idag ville jeg nok bruge en 8" Fostex, man kan se tegninger og mål på: http://www.audionova.nu/docs/kvartsvag.htm Med lidt træ og sav og lim kommer man langt for under 2000 kr for et sæt. Og glæden ved selv at have bygget sine højttalerer er også ubetalelig. Og så spiller det meget bedre end det Dali, eller hvad de nu synes de unge mennesker skal spille på i dag. Min beskedne mening om det. Hilsen Poul Moren.
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

jeg er sikker på dit setup spiller MUSIK - ikke bare lyde..men hvad bruger du dog quad 63 til? havde dem selv i 3 år og fandt aldrig et effekttrin der fik liv i dem!
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wow - det ser godt ud. Virkelig udsøgte komponenter du har fået samlet dig. Den pladespiller er iøvrigt for vild. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser virkelig spændende ud , bliver sgu en smule nostalgisk når man ser de Tannoy
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej der !
Det er bare et dejlig setup du har der, din plov er en dejlig sag 
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slettet
Venlig hilsen
"dolph"
|
Til top |
|
|
Kristjan Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 458
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men det er rigtig spændende setup pmoren  Bruger selv AKG K1000 direkt til min rørforstærker, rigtig fint lydende headphones.
__________________ Hilsen
Kristjan
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Poul,
Det var da et helt i gennem fantastisk anlæg du har samlet dig. 
Kan du fortælle lidt mere om dine Woodside forstærkere. Det er et mærke jeg ikke tidligere er stødt på.
Jeg kan iøvrigt kun tilslutte mig din kommentar til junior entusiasterne. Jeg startede selv for ca. 25 år siden med et sæt hjemmebyggede ACE horn med Coral fuldtone enheder. Det er ikke sværere end at alle kan være med og der er god lyd at hente for små penge.
Haugaard
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Pmoren, det ser da rigtig spændende ud - eftersom at du har brugt mange år på det er du måske nået dertil at det er dit final setup eller hvad?
Jeg syntes ikke at jeg kunne se hvorvidt du har en CD afspiller eller ej!?!
Hvad spilles der så på en så fed pladespiller?
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice gammelt ra.. øh jeg mener fedt udstyr!
Spiller den Radford godt? (spørger fordi jeg aldrig selv har hørt en, men kunne godt tænke mig det)
Det er jo en lidt speciel push/pull konstruktion med en pentode til det ene udgangsrør og en triode til den anden...
Den er vist lidt af en sjældenhed og så synes jeg den har et cool "værksteds/svejseapparat" look 
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon !!
De Quad ELS 63 , bruger jeg når der skal lyttes til meget klassiske musik, det er de jo skabt
til , og du kunne ikke finde noget effekt trin der kun få liv i dem ??, kun kunne jo bare have
brugt ders Quad 405, for de 100 Watt den levere plejer da godt at kunne få liv i dem, eller som
jeg også har gjort bruger min Radford STA 25. Og som Ken Kessler skriver ( er fra Hi-Fi News )
at Radford STA25 nok er den bedeste det dem, og jeg må nok give ham ret for der er masser
af liv , men Quad ELS 63 er jo ikke til at spille døds metal på, akustiks musik og jazz det er guf?
så derfor har jeg dem endnu og skal ikke sælges, for det jo bare end elektrostat der kan spille.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dolph !!
Når du tænker tilbage på de ting med glæde, hvorfor han du så solgt dem ???
og lidt sammler mani har man jo , for rigtig hifi skal jo komme fra England, og jeg
bruger hele Sugden A 28 til mine hovedtelefoner køre et signal ind fra forforstærker i
Sugden og lader den forstærker detr op og ud i AKG 1000 . Og man leger ikke med sin
pladespiller den spiller man på.
Hilsen Pmoren.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Cool setup. Ville gerne have sådan en SME fætter, men jeg nøjes indtil videre med min Voyd
Har selv spillet på ESL63 - det er sgu en dejlig højttaler - et par rør på og smilet er svært at fjerne. (spillede selv med LEAK monobloke)
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Træmand !!!
Så kan du jo bare sælge de VA Malher og indkøbe et "gammlet sæt" Tannoy det
spiller , du kan læse mere om hvad jeg syndes om højtaller på mit lille indlæg
under højtaller / Studie monitor for det er den mest rigtige lyd syndes jeg.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MN1974 !!
Nej det er ikke det sidste anlæg, jeg har sammlet mig selvom jeg er ved at være
måske lidt gamle, jeg har det fordi det spiller godt, og CD har jeg se på foto nr 2 der
står end DA konveret og et løbeværk.
Hilsen Pmoren.
|
Til top |
|
|
slowon Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 November 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
high pmoren
jeg har selfølgelig prøvet 405 + en masse andre transistorting - den bedste af slagsen var en mission 777 el 778 støbejernsdims,der kom tæt på at gi en sax "grunt og bid - men nærved og næsten gad/gider jeg ikke,og da jeg dengang ikke havde råd og plads til flere systemer (altså hallo,63èrene stod på vandret placerede transmissionliner der blev aktive ved 42 hz!) måtte de videre. jeg forstår dig dog godt,idet tannoy har lidt probs med sammenhængen ved skillefrekvensen,og således nok kan høres ved sarte vokalarrangementer,og klassisk anvendelse af strygere og messing.
mvh/slowon
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Haugaard !!!
De Woodside ting jeg har, stammer også fra Radford fabrikkerne eller det der var
tilbage i England, men er lukket nu, Radford er jo helt tilbage fra dengang der var
store firmaer der lavet rør ting og den slags, Ken Kessler fra Hi-FI News har skrevet
om ders historie i den lille bog som Hi-Fi News har udgivet på bladets 50 års dag den hedder
Sound Bites, og den kan købes igem det Danske High Fidelity, der står mange ret spænde
artikler om klassisk hifi. Og det du skriver om du også var begyndt med et par horn, fint
og ACE hornet som du nævner var også end variant af Voight kvart bølge horn, jeg har bygget
både det gulvhorn og Lowther acoustka 115 med ders PM6 enhed og det sidste horn jeg bygget
var High Fidelitys Jealvox Sound monitor horn på små 500 l og drifteffekt på 0,25 W 118 db det er
meget højt, og fra horn gik det til KEF Bailey med ders B139 bas også er det blevet til Tannoy
og ATC som jeg også skriver lidt om på midt indlæg om studie monitor under højtaller.
Men de bedeste horn jeg har bygget med lyd angår er nok Lowther 115 der er stædigvæk
tegninger på ders side over den www.lowtherloudspeakers.co.uk under other pages og der
kan jo også bruges et par 8" Fostex enheder hvis man ikke lige vil bruge de mange penge
et par PM6 koster.
Og det med de Woodside så er der nogle gange lidt til salg i England.
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MC Allan !!
Jeg syndes den spiller rigtig fint og den er jo bygget i metal og ikke plastik
og andet let metal som bruges idag til hifi, og du kan jo bare kigge i de Engske
hifi magasiner der er endgang imellen nogle til salg, jeg ved hvor der er en til salg
var det noget ??
Hilsen Pmoren
|
Til top |
|
|
pmoren Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Slowon !!
De enste subwofer jeg har hørt der kunne spille med Quad var et sæt af de
Finske Gradiens ( nok stavet forkert ) men de var ret meget fremme i slut
80erne og først i 90erne detr kunne spille, jeg har så hørt at ATC laver end sub
som kan noget af det samme men har ikke hørt den. Og det du skriver med Tannoy og det
ikke sammenhængen i det har jeg nu lidt svært ved at høre, men hvad for Tannoy har du hørt
det på ?????? for jeg har spillet på Tannoy i 20 år og ike hørt det endnu.
Hilsen Pmoren.
|
Til top |
|
|
TubeJ Lukket konto

Lukket konto efter brugers ønske!
Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 117
|
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
pmoren skrev:
Og så lidt råd til de såkaldte unge mennesker, der skal ud og købe hifi. Brug nu ikke jeres konfimations penge på at gå i HiFi Klubben. Prøv at kigge jer lidt omkring og find noget halvgammelt grej, der kan spille ordentligt.Dengang jeg begyndte at lege med hifi, byggede man jo selv sine højttalere. Og dengang var detoftest horn. Jeg startet med et sæt af de horn High Fidelity havde tegninger til i 1975. Deresgulvhorn var en variant af Voight horn.Dengang brugte man godt nok en 8" Phillips fuldtone,men idag ville jeg nok bruge en 8" Fostex, man kan se tegninger og mål på: http://www.audionova.nu/docs/kvartsvag.htmMed lidt træ og sav og lim kommer man langt for under 2000 kr for et sæt. Og glæden ved selv at have bygget sine højttalerer er også ubetalelig. Og så spiller det meget bedre end detDali, eller hvad de nu synes de unge mennesker skal spille på i dag. Min beskedne mening om det.Hilsen Poul Moren.
|
|
|
Jeg synes også det ser lækkert ud. Man får jo helt lyst til at prøve de der Tannoy enheder i HORN. (Selvom 12" og 15" tommer enheder i horn bliver pænt store....) Selv spiller jeg på hjemmebygget ACE horn med Lowther PM6A, men dem købte jeg dengang de var billige. I dag ville jeg også købe Fostex i første omgang. Man får nemlig meget vellyd med horn, og så kan de jo drives af en lille rørforstærker. Jeg citere lige dit råd, for jeg tror faktisk også mange dyre "Hi-Fi a la Gucci" anlæg kan få bank af et sæt billige horn og f.eks. den Sugden du har
Det eneste jeg måske er lidt uenig med dig i er at dine Quad skulle være gode til jazz. Jazz skal da høres på horn...
Men ellers er det mange lækre klassikere du har fået samlet der.
|
Til top |
|
|