Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 06:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Kongsfelt’s første Hifi - NAD/Denon/Dali (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Som navnet antyder har jeg det seneste stykke tid fået udskiftet mit gamle 5.1 computersetup, et sæt Logitech Z-5500. De har tjent mig lykkeligt i et års tid, men fik blod for lidt mere...

TV: (Hører det overhovedet med til hifi?) 32" Loewe Xelos. Lidt langsomt i "navigeringen", men billedet står knivskarpt!

DVD-afspiller: Denon DVD-1400. Købt i Hifiklubben fra ny for et års tid siden. Fungerer pt., grundet pladsmangel, også som CD-afspiller.

Forstærker: NAD 319. En ældre herre, men kraftfuld, specielt parret med 4 ohms højtalere. Yder 2*280 dynamiske watt i 4 ohm.

Tuner: NAD 414. Tjah, den virker da fint til mit behov :)

CD-afspiller: (Står pt. i en skuffe og samler støv) NAD 520... Pæren i den er forresten gået.

Højtalere: Et par klassiske Dali 450 i kirsebær.

Og så en bunke billeder (hvilke jeg startede at tage i 4MP...):

Min forstærker, en NAD 319...

Og her er så min DVD-afspiller, en Denon DVD-1400 og en NAD 414 tuner...

Belysningen er lidt skæv, men det er et par Dali 450 i kirsebær! (Bagi står der nogle kork-dæksevietter jeg skal eksperimentere lidt fødder med... Som i nok kan se er gulvet noget ****, og i morgen skal jeg forbi et stenhuggeri el. lign. og se om jeg ikke kan skaffe en massiv granit/flise/marmorplade til at ligge under, min. 20 mm...

Mit tv, et Loewe Xelos 32". Som nogle godt har bemærket, har det et hak i venstre side - derfor fik jeg det også til en yderst fornuftig pris...

Min NAD C520 CD-afspiller, gemt væk i en skuffe... fy fy...

Og så hele mit setup her til sidst :)

Derudover har jeg en 10" sub stående på gulvet, og nogle satelitter hængende på værelset, men de er vist ikke værd at skrive om...

Jeg overvejer lidt at flytte forstærker/tuner/cd-afspiller, så det kan stå et ordentligt sted, men det her var bare lige nødløsningen. Kablerne er ikke noget at skrive hjem om... "Standard Dali højtalerkabel, bi-wire, til 79 kr. m., og et grønt Tara Labs rca kabel mellem forstærker og DVD-aafspiller. Derudover et udemærket Scart-kabel fra Hifi-Klubben til Tv'et...

Nogle der har ideer til, hvordan jeg evt kunne få mere ud af mit setup? Hvordan ville det sådan, generelt, lyde med en Denon forstærker i samme prisklasse? Jeg har slet ikke brug for alt den effekt min NAD kan levere...

Samlet pris for alt ovenstående - lige under 10k... 

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

mortenkongsfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Øv, slet ingen der vil kommentere?

Overvejer nemlig lidt at udskifte forstærker og evt cd-afspiller...

En venlig gut (F. Christians) sender mig en bunke gummikvadranter og er ved at skaffe nogle massive fliser til at ligge under højtalerne... Er der umiddelbart ellers andre forbedringer jeg kan foretage?

Til top Vis mortenkongsfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenkongsfelt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes