Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 00:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Aurum Cantus + Marantz (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Halløj i Hifi-hytten.

Så er der sket ting og sager siden sidst. Ris og ros modtages med kyshånd.

Mit setup:

• Sony LS-60s 100Hz Digi+  28" widescreen TV
  • Marantz PM 17 MK II M
  • Marantz CD 17 MK III
  • Denon DVD 900
  • Aurum Cantus M-103 gulv-ht
  • SignalCable Silver Resolution Reference ht-kabler (bi-wire m. BFA bananrør)
  • Mictor Clearwater MK II signalkabel
  • Profigold Reference SCART-stik
  • GM-sound netkabler m. wattgate stik
  • Bachmann alu. strømskinne
  • Audiomagic TV/AV rack
  • Vibra Pods/Cones isolators

Dem bruger vi ikke hjemme hos mig. Source Direct er sat på ON.

Original-fødderne (4 stk) på ampen er fjernet. I stedet er der monteret Vibrapod Pods og Cones  i "triangular" form (dvs. 3 fødder i trekants-konfiguration). Om det giver en lydmæssig løft, er ikke til at sige. Jeg har ikke A/B testet. Men kabinettet vibrerer i hvert fald ikke mere!

Ligeledes på cd-afspilleren.

Her er så en del af min cd-samling. De ligger lidt rundt omkring inde på værelset.

Her ses mit nyeste køb: Signal Cable Silver Resolution Reference i Bi-wire konfiguration med BFA bananrør. Lavet med sølv- og kobberledere. Fantastisk vellydende kabel!

Tjae, så er der ikke flere billeder i denne omgang! Jeg synes, mit nuværende mål er nået, og jeg er meget tilfreds med anlægget, som det er nu - og vigtigst af alt, lyden! Jeg mener ikke, der kan gøres meget mere ved anlægget lige pt. Det skulle dog være lytterummet, men det er ret svært at optimere en 16kvm "stue" i en ungdomsbolig . Bevares, jeg vil da også meget gerne have noget ML, Krell eller Audia i boligen, men pengene hænger jo ikke på træerne.  Der må arbejdes hårdt!

Tak til Ardency Audio for deres pragtfulde service. Og Ole for selve anlægget må jeg vist heller ikke glemme. Mange tak!

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Marts 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Imponerende liste! M-103'eren er en rigtig flot og velspillende højtaler! Du må lige smide nogle billeder af vidunderet.
Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted

Daniel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej... det ser rigtigt lækkert ud... Men kan vi ikke få et par billeder uden zoomknappen trykket helt bund
Til top Vis Daniel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daniel

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Nimand: Tak for de pæne ord. Ja, M-103'eren er et vidunder. Jeg er i hvert fald meget imponeret over dens evner til at formidle mine cd'er.

Daniel: Tak. Jeg har skam ikke brugt zoomfunktionen. Kun macro (ja ja, flueknepperi, jeg ved det ).

Billederne skulle være oppe at køre nu. Hold da k*ft! Det tog da også lang tid at oploade + resize alle de billeder!

thomand3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret  

Dette likte jeg. Marantz er bare deilig.

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Fedt anlæg og flotte billeder
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

@AM-E: Virkelig lækkert setup - kanonflot! Må jeg spørge, hvilket kamera/objektiv du bruger? Det er nogle meget flotte billeder du har nuppet dig der.
Til top Vis nimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nimand Besøg nimand's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

nimand skrev:
@AM-E: Virkelig lækkert setup - kanonflot! Må jeg spørge, hvilket kamera/objektiv du bruger? Det er nogle meget flotte billeder du har nuppet dig der.

Hej Nimand.

Jeg bruger en ganske "almindelig" point-n-shoot kamera. En Canon IXUS 55. Har haft den i nogle måneder, men har ikke rigtig brugt den. Den kan levere rigtige gode billeder, hvis man indstiller rigtigt og øver sig. Der er jo en grund til alle de (unødvendige) close-up billeder af mit grej . Øvelse gør mester.

nimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

@AM-E: Det må jeg sige - respekt til det bette kamera! Jeg kæmper selv med et stort spejlrefleks, men døjer noget med mangel på naturligt lys i min stue, så billederne er faktisk MEGET mindre kønne end dine

Hvor har du erhvervet dig M-103'eren?

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

nimand skrev:

@AM-E: Det må jeg sige - respekt til det bette kamera! Jeg kæmper selv med et stort spejlrefleks, men døjer noget med mangel på naturligt lys i min stue, så billederne er faktisk MEGET mindre kønne end dine

Hvor har du erhvervet dig M-103'eren?

Nimand, jeg er ikke den største kameraekspert - tværtimod, men hvilket kamera bruger du?

M-103'eren kan købes hos Ardency Audio og Hifi4you. Jeg købte min hos Jørgen, Ardency Audio. Super service, og så fik jeg modellen til intropris. Normalprisen er vist omkring 12-13k, da den er lakeret (ca. 70-75% high gloss paint). Jeg mener, han stadig kører tilbud på dem til 8k (intropris). Det er naturligvis modellen uden lak, men tag ikke fejl - det ER stadig en flot højttaler. Utrolig finish til prisen. Jeg har set højttalere i 40k's klassen, der ikke kan måle sig med M-103 i finér arbejde (og diskant-gengivelse ).

Jeg købte den uden at give den et lyt - men det skyldes kun, at jeg førhen havde et sæt B&W 601s3. Dvs. min reference-ramme ikke var stor på det tidspunkt. Jeg skulle bare have et sæt højttalere. Jeg nåede dog at høre DLS R55 (ikke vinyl-udgaven)/R66 (vinyl), B&W 705, B&W 604s3, B&W 704, Tannoy, Audio Physic, Audiovector Mi3/Mi3 Super, Monitor Audio, Dali Ikon 6 og 7...så lidt er det da blevet til. Synes M-103 overgik dem alle på diskantområden. Bas og mellemtone ligger de nogenlunde tæt. Dog kan M-103 ikke følge med "de store drenge" hvad bas angår, selvom den går relativ dybt. Men bassen er tilgengæld hamrende præcis og hurtig.

Alle disse "egenskaber" lå M-103'erens fordel. Dette er dog ikke "verdens bedste" højttaler i, langt fra . Der findes sikkert også mange bedre alternativer i prisklassen, men jeg synes bare M-103'eren passer perfekt til mit rum og mit behov. Vi har jo alle vores individuelle preferencer.

Uanset hvad så må du ikke snyde dig selv. De fortjener et lyt....

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Hej. Det ser sgu godt ud  Jeg synes det design dit Marantz er i, er noget af det flotteste. Det kan næsten ikke andet end at lyde godt, vel?

< =text/>

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Hej. Det ser sgu godt ud  Jeg synes det design dit Marantz er i, er noget af det flotteste. Det kan næsten ikke andet end at lyde godt, vel?

< =text/>

Hej Rock. Tak for de pæne ord. Ja, det Marantz-sæt spiller fantastisk i mine øre - men ok, jeg har heller ikke haft meget at sammenligne med. Den spiller dog r*ven ud af bukserne på min tidligere Denon surroundreceiver - men det kommer heller ikke som en overraskelse. Men igen - det er et spørgsmål om smag. Nogle vil sige, at Marantz lyder FOR kedeligt og "tilbagetrukket".  Jeg er nu meget tilfreds.

Diskanten er god, omend måske en smule tilbagetrukket i forhold til f.eks. Primare. Bassen er præcis og dyb - det lyder godt. PM 17'eren er "kun" opgivet til 2x60w (8ohm), men den holder mine højttalere i et jerngreb. Specielt på basområdet. Den er ret strømstærk. Den vejer da også omkring 18kg, så mon ikke den er monteret med en vel-dimensioneret strømforsyning/ringkerne trafo? . Jeg må dog fremhæve mellemtonen som forstærkerens absolutte styrke - den er i særklasse. Det er helt klart PM 17'erens største force, efter min mening.

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup!

Det marantz grej er det nyindkøbt, og i så fald hvor kan det købes? Jeg er selv på udkig efter en stereoforstærker i øjeblikket.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud...  

De M103 er alligevel noget mørkere end jeg havde regnet med... Men de ligner en million!

Jeg kan stadigvæk blive forbavset over de Aurums utrolige velopløste diskant og hurtighed. I går sad jeg og lyttede på Alice In Chains - Unplugged. En kanon live-optagelse hvor der virklig er hul igennem. De akustiske guitarer lyder præcist som sådan nogle skal, og på enkelte numre kan man endda høre hvordan én enkel streng sider så løs at den klapre ind mod gribebrættet. Meget naturtro gengivelse, ligesom at være der selv. Jeg har også fundet højttaleren til mit behov...!

Angående forbedringer at lytterum så prøv med et tæppe foran anlægget... Det er billigt og dæmper godt.

Så skal musikken bare nydes!
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Nydeligt

Nu du siger du har haft Ole (HiFi4You) med på sidelinien, så undrer det mig en del at du ikke har haft lyttet til Magneplanar højttalerne ?

Mvh. Peter

Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter

BrAvO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2004
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Der er total stil over det anlæg!!

Lidt uheldigt, du ikke har fået kablerne til HT`erne gemt.... men det kommer vel?!

Hvor var du havde købt HT´erne??

Til top Vis BrAvO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BrAvO

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

KasperP skrev:
Rigtig flot setup!

Det marantz grej er det nyindkøbt, og i så fald hvor kan det købes? Jeg er selv på udkig efter en stereoforstærker i øjeblikket.

Hej Kasper.

Jeg købte den meget let brugt, og fik sættet til en udemærket pris. Ejeren havde kun haft sættet i nogle få måneder, men den var som sagt ikke meget brugt. Han ventede på sit Linn grej.

Forstærkeren kan købes hos AudioVision i Skive. Sidst jeg tjekkede lå forstærkeren (MK II M versionen) i 15.200kr. inkl. moms.  Den "almindelige" version kan nok fåes brugt for omkring 3-5k.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Det ser sgu godt ud...  

De M103 er alligevel noget mørkere end jeg havde regnet med... Men de ligner en million!

Jeg kan stadigvæk blive forbavset over de Aurums utrolige velopløste diskant og hurtighed. I går sad jeg og lyttede på Alice In Chains - Unplugged. En kanon live-optagelse hvor der virklig er hul igennem. De akustiske guitarer lyder præcist som sådan nogle skal, og på enkelte numre kan man endda høre hvordan én enkel streng sider så løs at den klapre ind mod gribebrættet. Meget naturtro gengivelse, ligesom at være der selv. Jeg har også fundet højttaleren til mit behov...!

Angående forbedringer at lytterum så prøv med et tæppe foran anlægget... Det er billigt og dæmper godt.

Så skal musikken bare nydes!

Hej Schrammelll. Tak for de pæne ord. Ja, jeg er også utrolig glad for at have stiftet bekendtskab med denne vidunder af en højttaler. Og tak for introduktionen, Schrammelll .

Jeg tror helt klart også, at dit Musical Fidelity sæt har en del af æren for din lytteglæde! Jeg tror virkelig, de sparker liv i dine højttalere, og formår samtidig at gengive alle de mikro-detaljer ved musikken - et område hvor min Marantz ikke kan følge helt med! Sådan et sæt à la din MF el. lign. ønsker jeg mig i fremtiden.

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

Nydeligt

Nu du siger du har haft Ole (HiFi4You) med på sidelinien, så undrer det mig en del at du ikke har haft lyttet til Magneplanar højttalerne ?

Mvh. Peter

Hej Peiter.

Nej, du læste forkert. Højttalerne er købt hos Ardency Audio, men jeg påpegede bare, at Ole (Hifi4You) også fremførte dem.

Jeg har aldrig lyttet til Magneplanar el. elektrostat højttalere, selvom de har fået meget ros i hifi-kredse. Dem gad jeg godt at lytte til engang, men jeg ved ikke rigtigt, om de ejner sig til min musiksmag(?). Prisen er vel også ret høj? Og de må vel også være svære at trække?

Til Bravo: Tak for de pæne ord. Ja, jeg har også tænkt mig at gemme ht-kablerne væk, men de er bare så pokkers stive. De generer mig nu heller ikke væsentligt. Højttalerne er købt hos Ardency Audio (.dk)

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Ha Ha!! ...aldrig har jeg set nogen være så liderlige omkring deres eget anlæg!! he he
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes