| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Updates:
Densen B100 side 2
Tidligere setups:
 Denon DCD S10MKI , Denon PRA S10, Thule PA120, Dali 350 , Sony MDR F1 . Ganske vespillende faktisk
Endnu en ex:
 Sony SCD777ES, Marantz PM11S1, Avance Sig. 8 MKIII, Sony MDR F1. For mere info, se link over billede. Bænken er en billig ting fra Idé-møbler, som jeg ikke kan huske navnet på. Et must når man har 2 tinge der skal stå øverst (forstærker og top-loaded cd-afspiller).
Aktuelt: Ovenstående holdt så til en gang i vinter, hvor et ønske om mere punch i bassen udviklede sig til en større, men i sidste ende meget vellykket opgradering. Der blev prøvet en del udstyr:
 Marantz og Tact (fulddigital), og Thule i duel.
 Høtjalerduel mellem de nye og de gamle. Meget foskellige, men egentlig meget lige.
RESULTATET: Og endeligt fandt jeg en kombi der lyder skide godt og var til at betale 
 Sony'en overlevede opgraderingen. Fantastisk velbygget spiller. D/A delen siges at være det svage led i kæden, men jeg holder af den alligevel. Bunden den bedste/fasteste jeg har hørt.
 Ja, jeg har HØJT til loftet 

Raidho Emilie S3 høj, slank 3 vejs højtalere efter SA-princip. Båndet klarer toppen præcist og lækkert. Sten sikkert uden lyttetræthed og andre unoder. Bassen over og under båndet klarer mellemområdet og de 4 nederste (!) basser klarer de dybe toner. Lyden er HURTIG fast og meget præcis. Eneste negative i min verden er udluftningen, hvor alle enheder deler en kæmpe port i bunden. Kombineret med billig trægulv i min lejlighed er det alt andet end optimalt... men så må jeg jo bare flytte 
Højtalerne står på medfølgende spikes og underlæg på en plade af 8mm hårdt gummi. Ønsker fortsat at eksperimentere med afkoblingen, så der kommer nyt senere.
 Kablerne: Mit store problem. NO, Audioquest, Transparent, Siltech m.fl. har været prøvet. Det endte med en slagtning af nogle solid core AudioQuest Forest. En leder til hver terminal i stedet for Forest's 3. Det var løsningen for mig. Kan kun anbefales, og det koster jo ikke noget Termineringen (eller mangle på samme) er efter bedste Eichman stil ekstremt minimalistisk. Det stive kabel er bukke rundt og stukket ind i højtalerterminalerne. I forstærkerenden spændt fast i skrueterminalerne.
Lidt billeder af min elskede Sony. Bemærk at der ingen steder er brugt bukket plade. Alt er fræset og boltet sammen med synlige undersænkede unbraco-bolte. Superflot, og så appelerer det vildt mig til nørden indeni (jeg er Ingeniør og kan ikke gøre for det )
 Åben
 CD loaded og spinner lagt på.
 Låget på vej på plads. Facinerende mekanik 
 15 sek. senere har Sony'en fundt ud af at jeg vil høre Bruce Springsteen (bemærk displayet), og er klar til vellyd. Ang. CD-text: Kan slet ikke forstå det ikke er på alle afspillere og alle skiver 
 Min forstærker. Her når trådene sammen og alt går op i en højere enhed. Den maskine skal opleves. Den er fantastisk flot og spiller simpelthed guddommelig. Læs evt. anmeldelsen her på side. Jeg er helt enig.

Aluminium, maghony og rustfri kombineret som kun italienerne kan det. Rør kun i forforstærkerdelen. Resten er kraftfuld transistorforstærker når det er bedste.
 Se lige det køleprofil. Når man ved hvor let og billigt det er at lave er det mærkeligt det ikke er kopieret endnu. Det er overlegent blær... på den fede måde 
 Signalkablet er Nordost Red Dawn MKII. Bagsiden af Pathos i tyk acryl.
Kommentarer er velkomne, og jeg skal nok holde den her tråd opdateret, hvis der sker noget. Der kommer nok ikke til at ske så meget forløbigt (er MEGET tilfreds), men jeg kunne godt tænke mig en Densen B800, og en Densen B1xx. Den sidste skal bruges som hovedtelefonforstærker til Sony'erne. De er en tung belastning for en hovedtelefonforstærker (12ohm nominel)... de har taget livet af en Creek  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget af et studie job du har! Damm du har et nice setup!
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
For søren da! Det er sku helt igennem i orden! Hvor meget af det grej har du nu?
|
| Til top |
|
| |
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det for en reol du har dit gear til at stå på, den ser nice ud, måske noget for mig?
__________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er længe siden jeg har været studerende... men det behøver altså ikke være "magert" på hifi-fronten 
Reolen er fra Idémøbler og kostede vist godt 1.000,- Den er en del af et større system, men kan købes separat.
Jeg har kun det hifi, der er på de sidste billeder. Alt det udstyr jeg har haft kunne slet ikke være i lejligheden  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Scherer Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 686
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser saft-suse-mig lækkert ud. Den Pathos er min personlige drømmeforstærker, har siddet i timevis ved SunAudio og savlet og lyttet, men konen siger at jeg ikke har råd  __________________ MVH Morten
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du SAA faa kobt en SCD 1
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
winter skrev:
Kan du SAA faa kobt en SCD 1  |
|
|
Desværre Winter. Det bliver ikke i denne omgang. Kassen er tom...
 ... derfor  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
winter skrev:
Kan du SAA faa kobt en SCD 1  |
|
|
Desværre Winter. Det bliver ikke i denne omgang. Kassen er tom...
 ... derfor 
|
|
|
Saa er denne site noget for dig www.bikemovies.com Der er nogen der kore +300km/t
|
| Til top |
|
| |
vnv nation Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har også været meget fristet af Pathos, synes det er en af de flotteste forstærkere der findes.
Jeg kan se af din gennemgang at du også havde Avance 8 mk-III på et tidspunkt. Jeg kiggede meget på dem, lige inden jeg købte Diva, hvad fik dig til at skifte dem?
Ellers meget lækkert anlæg __________________ mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
|
| Til top |
|
| |
mops Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt indlæg!
Herligt at følge din vej til Nirvana. Al mulig ros herfra for en interessant historie.
Er selv endt op med solid core HT-kabler efter lang tids søgen. Jeg nøjedes dog med at slagte et såkaldt installations-kabel med 5 ledere. I forhold til solidcore tilfører samtlige testede multileder-kabler lyden et eller andet "fnidder" som er svært at acceptere når man har opdaget det ikke behøver være sådan.
Kan sgu godt forstå din glæde ved Sony'en. Underdrevet overlegenhed, ikk?
mvh Lars.
__________________ Man er klog når man ved, hvad det er man ikke ved noget om. (P. Krebs)
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
VIRKELIG et flot anlæg, du har dig.... Rigtig fede komponenter...
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de pæne ord.
Jeg skiftede Avancerne fordi de nok var en smule for kraftige til mit rum. Bassen var lige i overkanten. De nye, med lidt mindre basser er knap så voldsomme i de dybe frekvenser (selv om de er ens specificeret), og dermed opleves de også fastere i lyden.
Der er dog ingen tvivl om at Avance'erne er utrolig fede højtalere. Især hvis man er til lidt fyldig lyd. Jeg har selv prøvet både Diva og Grand Coupe, og jeg vil sige at jeg oplevede Avance'erne som en større Coupe... lidt federe i lyden end Diva'erne.
Som jeg ser det er der en stor forskel på Avance og Diva. Har man rummet til Avance'erne lyder alt næsten godt til dem, mens Diva'erne kan være sværere at matche, men nok lige er en tak mere korrekte når det lykkes. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede.. super lækkert setup !
Det er et lækkert stykke mekanik den Sony der.. det må jeg give dig ret i 
Din Pathos er dog også slem flot !!  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede
Noget af en rejse du har været igennem - kender det kun alt for godt.
Dejligt at du er kommet til et set up der HOLDER..... (du lider jo af samme sygdom som mange af os herinde).
Hvis du skulle opdatere hvad skulle det så være? __________________ Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
| Hej Frede
Noget af en rejse du har været igennem - kender det kun alt for godt.
Dejligt at du er kommet til et set up der HOLDER..... (du lider jo af samme sygdom som mange af os herinde).
Hvis du skulle opdatere hvad skulle det så være? |
|
|
Ja, det er desværre alt for let at svare på (mere holdbart er det altså ikke).
Gamut's L3 eller L5 skal jeg prøve at eje på et tidspunkt, og så har jeg allerede løftet sløret for drømme om noget Densen med aktivt filter... f.eks.: B400XS, B150, B330, Saxo og Gamut L3.
Ellers kunne jeg godt tænke mig Sony's statement serie, som blev lanceret sammen med SCD1. Kan ikke huske navnet på for og effekt, men de er fede.
Dali MS5 er også på ønskelisten hvis jeg skulle på plads.
Det er ikke fantasien der mangler... bare "lidt" finanser  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed forstærker ! jeg syntes at jeg kan genkende den  , men godt at høre at du er glad for den. Jeg er også meget tilfreds med Marantz´en.
Og den Sony SCD777ES....mums den er bare SÅÅÅ lækker __________________ Hilsen Pihl
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og stort tilllykke med dit setup kan kun forestille mig at lyden er i top jeg kan se på det ene billede er der lidt nordost kabel er du ved at skifte det ud..
Mvh Novisad
|
| Til top |
|
| |
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå ja der der står sgu da også red down...
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 15 Maj 2006 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Fed forstærker ! jeg syntes at jeg kan genkende den , men godt at høre at du er glad for den. Jeg er også meget tilfreds med Marantz´en. Og den Sony SCD777ES....mums den er bare SÅÅÅ lækker  |
|
|
Nå ja Pihl, du havde jo en Pathos. Har I to rødder byttet amps? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |