Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 03:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Stereo fra grunden af (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 21 Maj 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Update 12/6

Ja, efter en kort periode med surround ( et lille år), så er jeg kommet frem til at jeg vil skifte kurs en smule, så undertegnede foretager en 180'er, og stiler imod nye jagtmarker.

Så det kære Surround maskineri er sat til salg, og så begynder jagten på et stereo setup, som opfylder de krav jeg har stukket ud, i form af pris kontra kvalitet - det er vel jyde genet som sparker ind her?

Men hvor om alting er, så er Marantzen koblet fra, og så røg der en East-Sound S8 ind, til at trække mine Dali 6006 (mere om dem senere).

Men vil ikke helt opgive dvd mediet, om end det fra nu af kun kommer til at foregå i stereo. Dette varetages fint af min Denon 2800 MK. II, som også må tage sig af cd'erne.

Kabler vil jeg ikke skrive det store om, da jeg har bestilt lidt forskelligt hjem i mid-price klassen, som skal prøves. Men ét kabel er på plads, og det er min Compact G-66EX som forbinder S8'eren med min denon.

Men som der nok kan læses ud fra det jeg har skrevet indtil videre, så er jeg starten helt fra bunden, men synes det kunne være sjovt, at lave en lille tråd, om de små og store ting jeg går og roder med i forbindelse med mit lille projekt.

Dog presser nogle ting mere på end andre, og i den forbindelse, bliver nye højtalere nok det næste større indkøb. Her har jeg afsat max 10.000, hvilket jeg mener burde få mig et godt stykke hen af vejen. Pga et forholdsvist lille lytte rum, så regner jeg men at valget ender med at falde på en stander HT. Og har da allerede fundet en lille håndfuld muligheder, som skal gennemgåes/lyttes over den næste måneds tid eller to.

Derud over kunne en ordentlig cd afspiller lune godt, og her har jeg kigget lidt på lidt fra Rega og Sony, men er lidt i tvivl endnu.

Sidst men ikke mindst ville et ordentligt møbel være lækkert, frem for den gamle kommode der nu varetager denne opgave. Men det er jo en rimelig overkommelig ting at købe, så det er vel bare et spørgsmål om at få det gjort.

Beklager billed kvaliteten, men håber da det giver mening. Det skal dog siges til S8'eren forsvar, at billedet ikke yder den retfærdighed.

Når man kommer fra surround opstilling, så er det altså som om der mangler noget på det her billeder.... hvor er de mange kabler, som er filtret ind i hinanden?! Det sorte kabel er Compact G-66EX, som klare opgaven rigtig godt.

Den her lille remote morer mig altså. Den har kun det basale, men alligevel vejer den godt til. Knapperne ligger lidt dybt, men det vænner man sig hurtigt til.

Forstærkeren har spillet på repeat i godt og vel 24 timer, og der er stor forskel på musikaliteten nu, frem for de første par timer. Den åbner meget mere op, og er ganske varm, og detaljeret. Den holder mine Dali 6006 i et jernhårdt grab, og det er klart at det er dem som er det svageste led. Men alligevel formår den at live dem op i en grad som min Marantz, ej heller min NAD 3020A kunne.

Så alt i alt, mener jeg at det går den rigtige vej, omend der ligger mangt og meget arbejde forude inden det bliver rigtig godt. Men stik mig gerne noget ris og ros, konstruktiv kritik modtaget hjertens gerne. Og i samme omgang, hvis der skulle være nogen som ligger inde med nogle ideer eller forslag, vil jeg med glæde tage imod dem.

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Så kom der lidt nye kabler, vil forsøge mig lidt med Bi-Wire, og som en start, faldt valget på 2*4 meter Supra Rondo, som ikke koster mange basøre, men "out of the box", spiller de bedre end mine tidligere Tara Labs.

Har fået en lidt mere detaljeret diskant, hvilket Dali 6006 mangler normalt. Men nu må jeg lige se om kablet bliver bedre/værre efter en 100 timers musik, hvilket jo sker omkring weekenden, so more to come.

Ellers er sidste nye, at der måske kommer et sæt Aurum Cantus Leissure 2 se på prøve, så tour de lyt er så småt gået i gang.

Kaizers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 Maj 2006 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

det ser da fornuftigt..kunne man ikke også få et pic af hele setuppet.?
Til top Vis Kaizers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaizers

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2006 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Tak :)

Jo det kan du da, havde ellers svoret ikke at lægge nogen op, inden jeg fik fat i nogle nye stander ht'er, men har lige fået en Santana 3 cd box, så humøret er i top, inden jeg skal på arbejde, så lad da gå.

Har lige monteret nævnte kabler, så har ikke fået højtalerne helt på plads endnu, så de vinkler ret kraftigt. Men alt det fine tuning kommer først, når jeg har tid til at sætte og lytte ordentligt på det.

Det nærmeste man kommer sweetspot i det lille lytte rum.

Så er det bevist, Dali 6006 er ikke bygget til Bi-Wire med bananer, dårlig indretning omkring terminalerne.

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Ja så er der sket lidt igen. Mine Dali 6006'er er sendt til en ny ejer i Kolding, og jeg har nu været på højtaler jagt.

Det første sæt var Dali Grand Coupe, og til trods for al den positive snak om dem, var det ikke helt mig. Dernæst fik jeg knap et døgn med et sæt VA Haydn, men den var lidt en tand for lys.

Så nu er det et sæt Delperion Calliste som står for skud.

Det første som slog mig - De er jo ligefrem smukke - 12 kilos kampvægt, yderkabinet i 25 mm valnød. De føles bare helt rigtige.

Indtil videre har der været meget forskelligt musik igennem - Red Hot Chilipeppers, Savatage, Eagles og lige nu The Rat Pack - og de spiller bare, med en varme og glæde som jeg bare er blevet helt pjattet med. Den har de begrænsninger mht. til den helt dybe bas som alle stander højtalere har, men alligevel mangler der ikke noget da Savatage buldrede ud.

Men nu på onsdag får jeg et sæt Cantus Leisure 2 SE på prøve, og de skal virkeligt imponere mig, for at slå de her Delperion - og så bliver det også første gang jeg rigtig skal lægge øre til en bånddiskant, så ved ikke helt hvad der er i vente - men glæder mig grueligt.

Men nu skal i da have lidt billeder, selvom mine ringe fotografiske evner ikke yder dem retfærdighed, så er det en højtaler som jeg ikke har set herinde, så vil lige dele dette øje-guf med jer andre.

Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

aahh, det er jo altid dejligt at være på HIFI jagt og prøve nogle ting af !!

Kan godt tilslutte mig din begrejstring over Delperion, super lyd, meget flot finish...virkeligt et "bang for the buck"  

Har selv haft et par på prøve.......nu må vi se

MVH-Hinten

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Så langt så godt - kom igennem mit lille højtaler projekt. Og valget faldt på Delperion Calliste. I onsdags fik jeg muligheden for at sætte dem op imod et sæt Cantus Leisure 2 SE - som virkelig skal have ros for den fede bånddiskant, som er kanon når det kommer til den lidt blødere musik, hvor det handler om vokal frem for selve musikken. Men den kom til kort da der røg noget Iron Maiden og Tool på. Så var det ligesom afgjort, Calliste blev vejen frem for undertegnede.

Disse jeg har hjemme er demo modeller, som efter plenen skulle skiftes ud i næste uge, og i samme omgang vil jeg lige prøve at give dem en lytter med et sæt VDH Celarwater, frem for de Compact K-33, om ikke andet så blot for at kunne følge med i debatten omkring disse Clearwater's åbentbart fantasktiske formåen.

Derudover, "kom" jeg til at bestille en Vincent RIAA, da jeg er gået på jagt efter en fornuftig Plattenspeiler - da jeg nu engang mener at den gode rock, helst skal høres på vinyl - men har desværre ikke været i besidelse af sådan en maskine siden en kollegiefest ligesom gik over gevind - men savner nu den lyd som vinylen har.

Compact K-33 HT kabel - lækker TYKT kabel, som prisen taget i betragtning, spiller kanont.

Gode solide terminaler på Esound'en - egentligt utroligt så lækker en maskine man kan få til overkommelige penge

Ja, min Denon dvd2800 mkII - kilden til stor glæde, og stor irritation. Den er fabelagtig til at afspille DVD - og gør det rigtig hæderligt med cd. Men kan ikke lade være med at tænke på om man ikke ville få mere ud af musikken ved at købe en "rigtig" cdafspiller. Men ved at hvis jeg først går på jagt efter sådan en, ryger den ene tusind kroneseddel efter den anden.

Sweetspot, udsat for jammerligt lys, ringe blitz - dog fabelagtige fotografiske egenskaber af manden bag linsen selvfølgelig.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tillykke med den nye speaker! Den skulle eftersigende (som andre også er inde på) være et rigtig godt køb til pengene. Jeg har endnu tilgode selv at høre den.

Husk for guds skyld at løfte fusserne når du går ud/ind af døren - sådan nogle plugs der bliver sparket/revet/flået etc. ud af en terminal er langt fra sundt (hvis ikke du skulle være klar over det ).

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Tillykke med den nye speaker! Den skulle eftersigende (som andre også er inde på) være et rigtig godt køb til pengene. Jeg har endnu tilgode selv at høre den.

Husk for guds skyld at løfte fusserne når du går ud/ind af døren - sådan nogle plugs der bliver sparket/revet/flået etc. ud af en terminal er langt fra sundt (hvis ikke du skulle være klar over det ).

- BR

Takker :)

Ja de er en fryd for både øje og øre, det må jeg alligevel indrømme.

Vedr. det med kablet, er det et problem...nej udfordring som jeg roder lidt med. Men tror det ender med at fræse en rille i et stykke træ - et par mm. større en kablet er tykt, fjerne de værste kanter, som så kan ligge hen over kablet, så det bare kommer til at ligne en del af fodtrinnet. Strøm kablet, skal slåes hen over døren, og så vil jeg måske rode lidt med nogle af de DIY netkabler som man ser rundt om i de forskellige setups.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret  

Mht. til DIY netkabler kunne følgende måske være til inspiration?:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23596&K W=b%2Dfilm&PN=0&TPN=4 (fra 6. sidste indlæg på siden).

- BR

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Mht. til DIY netkabler kunne følgende måske være til inspiration?:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23596&K W=b%2Dfilm&PN=0&TPN=4 (fra 6. sidste indlæg på siden).

- BR

Hmm, det ender jo med at jeg må kaste mig over sådan et projekt også - har du fået det sat til, og prøvet? I så fald med hvilket resultat?

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke jordforbindelse i elinstallationen hvor jeg bor og jeg overbevist om, at netop det har en meget stor indflydelse på, om der kommer resultat af at benytte nogle ordenlige netkabler. Så umiddelbart er der ikke det store at hente hos mig førend der bliver ført jord til forbindelsen. Om ikke andet, så kan jeg godt lide tanken om, at kablet er ordenligt skærmet og mindsker støj i forhold til de gængse "lakridser" der plejer at følge med produkter.

- BR

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej Muws

Tillykke med dine nye højttalere!

Jeg har selv været en tur forbi GM Sound og høre både calisto og sinope højttalerne. Det er virkelig OK kvalitet, man får for sine penge (hvis man da har nogen ). De spiller rigtigt godt og det er solidt håndværk, der er lavet med kabinetterne. Som du selv skriver, de giver den helt rigtige "følelse". Jeg synes begge modeller har et herligt drive/punch, når de bruges til rock og rytmisk musik generelt.

Men nå, jeg tror ikke lige den lokale "finansminister" tillader større udsving på kontoen lige nu. Æv..

Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Jeg har ikke jordforbindelse i elinstallationen hvor jeg bor og jeg overbevist om, at netop det har en meget stor indflydelse på, om der kommer resultat af at benytte nogle ordenlige netkabler. Så umiddelbart er der ikke det store at hente hos mig førend der bliver ført jord til forbindelsen. Om ikke andet, så kan jeg godt lide tanken om, at kablet er ordenligt skærmet og mindsker støj i forhold til de gængse "lakridser" der plejer at følge med produkter.

- BR

Hmm, ja om ikke andet så er prisen for DIY modellerne jo ikke højere ned at det kan betales med et forholdsvis lille greb i lommen.

Og som du selv siger, disse burde være så tilpas afskærmede, at man ikke skam være bange for at de går ind og forstyrrer signal/ht kablerne.

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:

Hej Muws

Tillykke med dine nye højttalere!

Jeg har selv været en tur forbi GM Sound og høre både calisto og sinope højttalerne. Det er virkelig OK kvalitet, man får for sine penge (hvis man da har nogen ). De spiller rigtigt godt og det er solidt håndværk, der er lavet med kabinetterne. Som du selv skriver, de giver den helt rigtige "følelse". Jeg synes begge modeller har et herligt drive/punch, når de bruges til rock og rytmisk musik generelt.

Men nå, jeg tror ikke lige den lokale "finansminister" tillader større udsving på kontoen lige nu. Æv..

Mange tak,

Ja, man får skam ganske meget lyd pr krone her - man kan sige at til et rum på mere end 20 m2, så skal man måske sigte efter storebroderen Sinope, da der måske vil mangle lidt bas fra Callisten der. Men en større højtaler end Calliste i mit lille musik rum, larmer flere unoder end lækker lyd - så det var et kompromis som jeg hurtigt indså jeg måtte tage.

Men du må jo lokke lidt med "chefen" - så du evt. kan få lov til at lytte lidt mere til dem

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

Så kom det kære postbud og vækkede mig. Men da jeg så at pakken var fra Dans TV Service, var det helt ok.

Det var da første skridt i jagten på vinyl i hytten - nu mangler jeg kun en rillefræser. Men her er mulighederne nærmest ubegribelige. Vil starte stille og roligt op. og finde noget til max 2000 (gerne brugt) - Derudover vil jeg gerne have autoreturn. Men derud over er der ikke de store krav.

Så hvis der er nogle som ligger inde med Forslaget til hvilken det skulle være så smid et par linier. Hvis du derimod har en du skal afmed, så skynd dig at sende en PB

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Til 2000 er Rega P3 vel et oplagt valg? Den har desværre bare ikke auto return

Fed spille til de penge ellers. Min måtte desværre ryge efter at jeg indså at jeg aldrig ville få brugt den nok til at retfærdiggøre at have den stående.

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:

Fed spille til de penge ellers. Min måtte desværre ryge efter at jeg indså at jeg aldrig ville få brugt den nok til at retfærdiggøre at have den stående.

Nej ellers det helt oplagte valg. Men jeg ville bare utroligt gerne kunne sætte en plade på, og så gå i seng og falde i søvn til den.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Muws skrev:
JBL Ti skrev:

Nej ellers det helt oplagte valg. Men jeg ville bare utroligt gerne kunne sætte en plade på, og så gå i seng og falde i søvn til den.

Det var nok også derfor at jeg opgav det. Jeg havde for sjældent tid til at sætte mig ned og lytte til en hel plade, og man kan jo ikke så godt gå nogen steder mens skiven er på...

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

Muws
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

JBL Ti skrev:
Muws skrev:
JBL Ti skrev:

Det var nok også derfor at jeg opgav det. Jeg havde for sjældent tid til at sætte mig ned og lytte til en hel plade, og man kan jo ikke så godt gå nogen steder mens skiven er på...

Det præcis samme "problem" jeg har. Laver ofte en masse samtidig, så vil bare gerne have noget lækker musik i baggrunden :D

Men tror det ender med en Rega, kan ikke helt se andre muligheder til den pris, hvis lyden også skal være god. Og maskinen skal være enkel nok til at en amatør som jeg også skal kunne betjene den :D

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes