Emne: Primare lytteindtryk? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Kenzoo Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har brug for et par indlæg om Primare PRE30+ Effekttrin 30.2.
Mest lytte indtryk!
Fornyligt har jeg være i KT Radio for at lytte til denne sammen sætning, CD-spilleren var Primare CD-21 med Transparent the link 100 RCA kable, mellem for og effektforstræker Nordost RCA, og højtalere kabel Nordost reference, Nordost strømkable, højtaler AudioVector -MI-3 super, denne samme sætning kunne følgende høres, nemlig fantastisk rum fornemmelse, microdetajler, god bund, ren og klar, Men...men stemmer, instrumenter blev tværet ud over hele lydbillede, instrumenter var unaturlig store, kunne ikke placeres, Klinisk, og manglede helt det tonale, musikken levede ikke i rummet, men forgik mellem højtalerne, mest bag ved (skal forståes som en mur) og så i højden.
For mig skal musikken opstå i rummet og højtalerne skal forsvinde, det skal være sådan at stemme kommer frem og er præcise man må gerne fornemme pustet i mikrofonen, gerne lidt foran højtalerne, det samme med instrumenter, placeringen skal være mejslet ud.
Jeg har læst testen her på side, og Hifidelty 2005 nr. 5 ingen test har antydning af denne tendens, jeg vil gerne vide om der kender kablet mellem Cdén og forforstærkeren, eller har en ide om hvad der er årsag, jeg står nemlig for at skulle bestemme mig for køb i denne uge, har nu overvejet at gentager lytte indtryk, med et NLE 50 balanceret mellem CDén og PRE30
Det skal siges at det var mine egen Cdér jeg brugte.
MV.
|
| Til top |
|
| |
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh, du vil meget - for få penge!
K.T. Radio - kan de overhovedet stille en ordentlig demo op? Der ER et
åbent spg, ikke en forhåndsantagelse. Det Primare og AV grej jeg har
hørt har alle haft svært ved rummet bagud for højttalerne, og for at få
den dimension med skal du nok kigge andre steder. Primare og deres
danske SA samarbejdspartner kan jo godt li at tingene sker mellem HT og
lytteren, lige op i smasken! Du skal nok også kigge efter andre HTere,
den er ved at være gammel den der mi3.
Det siger jeg fordi akustisk usynlighed er en mestersvær opgave som kræver virkelig gode enheder og et super filter.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Primare-grejet er bestemt ikke dårligt og så er det kanon-lækkert at se på samtidig. Desværre er der, som Kontrast er inde på, ikke mange forhandlere som kan lave en ordentlig demo af grejerne.
Men det bedste er nu også at låne det med hjem. Prøv også den nye CD-31 når du er igang - den er ikke uden evner. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Kenzoo Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 23 Maj 2006 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
En af grunden til valget af Primare er at opbygningen tiltaler mig meget, en helt rigtigt opbygning, meget lækket at se på, muligheden for brokoblingen (som skulle gøre rummet endnu større, dynamikken stor)
Jeg vil lige gør opmærksom på at jeg ikke ønsker at købe højtaleren, kun for og effektforstæker, CD-spillerne skal måske være en en Maranzt SACd 11S1 , Primare CD-31, hvis den passe ind i resten.
Når jeg mener at tendensen er ikke at finde i testen mener jeg at Primare PRE30 og Primare 30.2 ikke skulle have problemer med at tegne stemme tværtimod, highfidelty anbefaler Primare sættet, netop på grund af rum, stemmer, instrumenter, dynamik, bas, letflydende , detajler i lydbilledet (måske lidt for meget). 
Har læst test på Nordost kabler de kan godt være lidt lyse= lidt kolde, meget stort rum og lydbillede, meget klar, så det kan ikke være her fejlen er.
Tanken er at smække NLE højttaler kabler på og køre balanceret NLE 50 mellem for, effekt og Cd-spilleren.
Mv.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|