Forfatter |
|
Simon R Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tekst og billeder slettet.
|
Til top |
|
|
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende setup (og en hyggelig stue forresten :-)
Hvordan lyder det, og hvad hører du?
|
Til top |
|
|
Simon R Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hæææææææææjjjjj , en DOXA Kanon bandit! Det kan da kun lyde godt det anlæg du har fået banket sammen der Kender ikke dine højttalere. Minder de ikke lidt om ProAc? Din Audio Note pre, er også guf!
Hvor har du ellers købt din DOXA? __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Simon R Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
"Doxa till I die!" I al beskedenhed må jeg sige, at jeg har svært ved at forestille sig en bedre kombi end min pre og power - i hvert fald til prisen. Begge er købt brugt - Doxaen i Norge og Audio Noten i Danmark.
Højttalerne er der mange der tror de kender - jeg bliver af og til mødt af den fordom, at de er tale om en højttaler, der runder af i frekvensyderenderne, at den er mørk, doven, træg, tung, flink etc.
Men til veloptaget (halv)akustisk musik leverer den en nærmest skræmmende lyd. (Ok, her må jeg så indrømme, at jeg ikke har haft andre højttalere på mit nuværende setup. Men jeg har da hørt dem spille med forstærkergrej fra Audiolab, Rotel, Densen og ML. Og det lød sgu godt på hver sin måde.
Det er sjovt, at vores anlæg minder så meget om hinandens, Rockforlife. Hvordan spiller dit? Og hvilke kabler bruger du?
|
|
|
Mit anlæg spiller kanon mand Der er dog lidt rigligt med gain på min Sunfire pre, men ellers ingen problemer. Min Doxa (som jeg har købt af en flink svensker) er den bedte forstærker jeg har haft. Aldrig har jeg hørt en forstærker, spille så dybt. Og der er styr over sagerne. Det er noget der passer mig godt, det jeg hører meget rock (du ved "rockforlife")
Jeg kører med VdH 3 x Clearwater HT kabel, et VdH 102 Hybrid RCA kabel, og et kabel fra HIFI4YOU, som er lavet af butikken selv. Det med at bruge mange tusind kroner på kabler, gider jeg ikke. Mange kabler er alt for dyre, og man skal virkelig passe på, at man ikke snyder sig selv, ved at stirre sig blind på flotte dyre kabler, med al mulig NASA teknologi.
Skulle jeg drømme om lidt mere til stereoen, så kunne jeg godt tænke mig en vinyl spiller igen, samt en Doxa mere til bi-amp     __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt setup - her er musikaliteten i højsædet. Audio Note og Doxa må være en sprængfarlig cocktail  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Simon R Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juni 2006 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er nogen, der har nogle ideer til en grammofon, arm og PU, der kunne matche resten må de endelig sige til. Jeg har lidt løse planer, der kun er på drømmestadiet:
Clearaudio, Acoustic Solid, Well Tempered, Nottingham etc. Listen er lang, men det meste er bare baseret på uvidenhed.  [/QUOTE]
Dejligt anlæg du har, og en Well Temp. syntes jeg altid har været en fed pladespiller, men i Berlin bør der være nærmest uendelige muligheder for et se på pladespillere, det gør de jo meget i dernede, ud og lyt __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad kan jeg sige: lækre sager
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sig mig Simon. Kendte du DOXA, før du købte? Jeg gjore ikke! Jeg købte min på baggrund af gode anbefalinger, og desuden er min DOXA en prismæssig overkommelig bandit, og det er jo også en genial ting! Super lyd, til en særdeles fornuftig penge __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ad Ronin: Ja, de to apparater er et godt makkerpar. Ham der solgte mig Doxaen, anbefalede kombinationen før han vidste, at jeg selv spillede med en M2.
[/QUOTE]
Har du nogen problemer med sus i højttalerne? Jeg havde selv en Audio Note M1, og prøve at køre den sammen med et par forskellige transistor ting, men der var alt for meget sus i højttalerne  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Simon R Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
Ad Pihl - Det er rigtigt at der er nogle fede hifishops hernede. Ovenikøbet er der rigtig mange lækre tyskproducerede grammofoner: Transrotor, Acoustic Solid, Clearaudio og sikker meget mere jeg ikke kender. Men de kan noget med mekanik, de tyskere 
Ad rockforlife - jeg har et mindre problem mht. at matche Doxaen og Audio Noten. Enten er det udgangssignalet på M2'eren der er for højt eller også er Doxaen for følsom i indgangen. I hvert fald er der en smule brum, når jeg ikke spiller musik. I starten var jeg noget utilfreds med det, men eftersom problemet ikke er der, når jeg lytter, er jeg efterhånden blevet ligeglad. Der er dog kommet noget positivt ud af "problemet": skærmede netkabler, stjerneboks og korrekt fasede apparater 
Men bortset fra den smule brum, der nu er tilbage, har jeg ingen støjproblemer. Jeg kender ikke M1'eren, men måske problemet specifikt er relateret til den?
Jeg har talt med Anders i Audioconsult (fed butik og utrolig god service) om hvad jeg kunne gøre. Han sagde at man kunne montere et potmeter eller nogle modstande i Doxaen. Men det er jeg dæleme ikke meget for .
En af mine venner har anbefalet mig at lave et signalkabel med et par modstande i. Det overvejer jeg lidt. Men som sag - problemet er der kun når jeg ikke lytter, så hvorfor fixe noget, der næsten ikke er i stykker?
Og så skal jeg da lige huske at sige tak for alle de pæne ord som folk allerede har bidraget med 
|
|
|
Det kunne ellers være smart med et pometer i nummeren på DOXA. Jeg har jo for meget gain, og kunne også godt bruge noget dæmpning. Hvor stor forskel, rent lyd mæssigt, er der mon på modstande i sit signalkabel, og et indbygget potmeter i god kvalitet? Begge ting virker vel på samme måde?
kunne man ikke lave en fiks potmeter løsning, med en bypass funktion? Så man kan vælge at køre gennem potmeter, så man kan dæmpe sagerne lidt, og så en direct funktion?
Det kunne da være smart  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
Ad Rockforlife: At de fleste kabelproducenter er fyldt med marketing, plat og løgn (er der egentlig forskel på de tre ting ) er desværre en gammel sandhed. Og det gør det også svært at vælge. For man er nødt til at hære det hele derhjemme. De kabelproducenter som jeg godt gad lytte lidt mere til er ikke så mange. Men Duelunds signalkabler gør mig nysgerrig. Jeg har engang hørt et, men det var da jeg hørte en gammel ML no. 28 koblet sammen med en Audiolab 8000PX. Og ud fra det kan jeg jo ikke isolere kablet...
Van Den Hul lyder også spændende - D-501 Silver Hybrid, Jubilee Hybrid og MC-Silver IT Mk. II Coaxial er tre spændende kabler som jeg tror ville spille godt i mit setup. Det sidste er desværre bare for dyrt 
Bertrams kabler er også spændende - men også for dyre for mig.
Audio Note har også lavet nogle spændende (og lidt oversete) kabler. AN-V, der er et tyndt, multistrand koaksialkabel af sølv spiller forrygende. Deres kobberkabel Lexus er også godt. Jeg drømmer lidt om Sogon, der har samme geometri som Lexus, men som er med sølv. Det lyder sikker fremragende. Men prissætningen er fuldstændig urimelig!
Ad Ronin: Ja, de to apparater er et godt makkerpar. Ham der solgte mig Doxaen, anbefalede kombinationen før han vidste, at jeg selv spillede med en M2.
Hvis der er nogen, der har nogle ideer til en grammofon, arm og PU, der kunne matche resten må de endelig sige til. Jeg har lidt løse planer, der kun er på drømmestadiet:
Clearaudio, Acoustic Solid, Well Tempered, Nottingham etc. Listen er lang, men det meste er bare baseret på uvidenhed. 
|
|
|
Hvor støvede du Doxa´en op henne? Hvordan lyder den i forhold til Doxa 70? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Simon R Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den primær forskel på 140 modellen og sådan en som min, er at 140ern skulle have liiiiige en knivspids varme i lyden, og desuden skulle den være en anelse mere fast i bassen.
Simon: Hvad havde du af kendskab til DOXA, før du købte din? __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Simon R Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Simon R skrev:
Jeg kendte næsten ikke Doxaen. Jeg lyttede til en gammel svend engang - hos en kammerats storebror! Så det er så længe siden, at det næsten er løgn 
Så svage minder og god omtale gjorde at jeg turde tage chancen. Og da jeg vidste at brugtprisen er god, turde jeg. Og det har jeg bestemt ikke fortrudt.
|
|
|
Bare for sjov. Kunne du så ikke komme med et lille review af din DOXA? Jeg har lavet et review af min, og hvordan jeg oplever den. Har du ikke mod på det?  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Simon R Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2006 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|