Forfatter |
|
-Chiller- Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 252
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg igen skiftet ud, af trang til at prøve noget nyt.
Gik fra et stort stereo setup, se signatur, til dette:
Mediacenter PC, HFX kabinet (lydløst).
Aktive højtalere, selvbyg som jeg har købt af en herinde fra. Med Vifa XT25 Diskant og C-quenze 15H bas mellemtone enhed. Bygget ind i et audiopro kabinet Piano sort, og med en Hypex 2vejs forstærker i røven.
Dell 37" LCD.
Indtil videre spiller det ganske fornuftig, men der kommer snart nogle opdateringer. Bedre kabinetter til højtalerne, anden effektforstærker, rumkorrektions software og subwoofer.
Må sige til min store overaskelse at MCE 2005 virker super. Og legende let at sætte op.
Her følger lidt billeder:

Super tilfreds med mit nye anlæg. 
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 02 Juni 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot ser det ud, men hvad består det hele af?
Højttalerne er de her Dantax Albatros ikke sandt? Hvordan spiller de?
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 15 Juni 2006 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nye billeder
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der kender et godt trick til PLUMP der kommer i højtalerne når man tænder og slukker for computeren!?
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Chiller- skrev:
Nogle der kender et godt trick til PLUMP der kommer i højtalerne når man tænder og slukker for computeren!?
|
|
|
"PLUMP"'et der kommer når man slukker kan for det meste undgåes hvis man skruer helt ned først.
Yderst nydeligt setup ellers  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2006 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope det kommer desværre uanset hvor langt jeg skruer ned. Det kan selvfølgelig undgås med en ekstern DAC, eller forforstærker, met kommer først til senere.
Andre ideer??
Og takker for rosen
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 22 Juni 2006 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
-Chiller- skrev:
Nope det kommer desværre uanset hvor langt jeg skruer ned. Det kan selvfølgelig undgås med en ekstern DAC, eller forforstærker, met kommer først til senere.
Andre ideer??
Og takker for rosen
|
|
|
Jeg ved at der var en beskrivelse af løsningen på dette problem på LC-Audio´s hjemmeside, jeh ved dog ikke om den er der stadig.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juni 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, men indtil jeg tjener lidt flere penge, må jeg bare huske først at tænde højtalerne efter computeren. Og slukke dem før jeg slukker computeren.
Er desuden gået igang med at bygge en subwoofer. Med en oval 12x8" TangBand enhed, og en billig jamo subwooferforstærker. Men mere om den senere. Inkl. billeder.
Første lytteindtryk = , men det var også uretfærdige betingelser. Med fjernsynet som forforstærker, ikke bygget helt færdig (manglede basrefleks port). Har dog på fornemmelsen at den forstærker jeg har købt, slet ikke er god nok til noget som helst, desværre.
|
Til top |
|
|
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser meget lækkert ud. Jeg er lidt nysgerrig: hvor lang tid tager det at starte Media Center PC'en op - eller den er måske tændt hele tiden?
Højttalerne ser vildt lækre ud - guf
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ikke tændt hele tiden, det bruger den vist lidt for meget strøm til. Den er vel 30 sek om at starte op, ca. Men det kan sagtens gøres hurtigere hvis du bruger en nyere Intel processore. Så kan du benytte dig af ViiV (mener jeg det hedder) = Opstart med det samme du trykker på knappen. 1sek!!
Jeg har en amd 3500+ i min, men det er meningen jeg skal have en Intel dualcore 2400T processor i når jeg får tid (=penge) så jeg kan benytte mig af ViiV
|
Til top |
|
|
jbdk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 185
|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
30 sek lyder meget normalt.
Hvilke visioner har du med dit anlæg? Skal det f.eks. udbygges til flerkanal lyd med tiden, eller er 2-vejs godt nok?
|
Til top |
|
|
-Chiller- Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, har mange visioner med anlægget, men det er desværre ikke dem alle der kan realiseres.
Jeg skal have et aktivt delefilter til højtalerne, et par effektforstærkere mere (6kanaler). 4 kanaler til højtalerne og 2 til en kommende subwoofer. Derudover skal jeg have mig en god forforstærker, og noget rumkorrektion på PC'en.
Har desuden lige bygget en midlertidig subwoofer, af en TangBand enhed jeg havde liggende, og en billig subforstærker. Men desværre er subforstærkeren elendig, den kan slet ikke drive enheden. Så lige nu overvejer jeg at købe en forstærker fra jumon, men på den anden side, hvis jeg alligevel skal have mig et aktivt delefilter på et tidspunkt...
Mvh C
|
Til top |
|
|
goodsound Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps kabinettet ser rigtig godt ud....og specielt den nye Mini model der er på vej....er lige i øjet  __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
Sendt: 18 September 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uuh, nice at se en med et HTPC-setup. Hvad har du af guf i dit mediacenter? og selvfølgelig må du da også gerne lige nævne den software du benytter.
Hvordan lyder det ift. dit gamle setup?
Morten
|
Til top |
|
|