Hermed en kort gennemgang af mit anlæg.
Forforstærker: Meitner PA-6i Museatex
Effektforstærker: Zapsolute 42w
Pladespillerkombi: Opus 3 Continuo / Sme IV / Ortofon Kontrapunkt B
CD-afspiller: Rotel RCD1070
DVD-afspiller: Cambridge Audio DVD77
Højttalere: Apogee Duetta
Diverse kabler fra Audio Quest og VdH. Audio Quest Sorbithane plademåtte og Micro Seiki Disc stabilizer ST 10 pladestrammer.
Superhøjttaler og min fantastiske pladespille. Man kan ane for- og effekten til højre
Lyden: Stor, fyldig, dynamisk lyd, hældende mod det mørke.
Der er en tendens til lidt manglende dynamik i det allerdybeste, men effekten blever aldrig "træt" og den leverer altid varen, i hvert fald ved de lydstyrker, jeg når op på.
Generelt spiller anlæget, især pladespilleren, nærmest nonchalant. En fornøjelse at høre på.
Folk siger, at der virkelig skal power til at trække sådanne højttalere. Jeg har aldrig hørt en sådan effekt herhjemme, men det kan være grunden til den manglende dynamik i det dybeste. Det kan også være forforstærkeren, da den bliver betegnet som en kammermusik-spille.
Jeg lyttede forleden til en opsætning med bl.a. Bladelius og Martin Logan. Det lød fantastisk dynamisk, men manglede, for mig, fylde og især sjæl. Dybt kedeligt og alt for klinisk, for mig at høre. Jeg vil til enhver tid foretrække mit
Hvis der er nogle kommentarer til dette, (hvad kan jeg forvente ved forstærkerudskiftning, osv) hører jeg det gerne.
Musik: Generelt 70er-musik (progrock er min kæphest), men også hardrock, heavy(til en vis grænse), jazz og klog pop.