Tilbage til HIFI4ALL.DK 1. juni 2025 | 04:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Claus.Petersens anlæg. Nu med Murano (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hermed en kort gennemgang af mit anlæg.

Forforstærker: Meitner PA-6i Museatex

Effektforstærker: Zapsolute 42w

Pladespillerkombi: Opus 3 Continuo / Sme IV / Ortofon Kontrapunkt B

CD-afspiller: Rotel RCD1070

DVD-afspiller: Cambridge Audio DVD77

Højttalere: Apogee Duetta

Diverse kabler fra Audio Quest og VdH. Audio Quest Sorbithane plademåtte og Micro Seiki Disc stabilizer ST 10 pladestrammer.

Superhøjttaler og min fantastiske pladespille. Man kan ane for- og effekten til højre

Lyden: Stor, fyldig, dynamisk lyd, hældende mod det mørke.
Der er en tendens til lidt manglende dynamik i det allerdybeste, men effekten blever aldrig "træt" og den leverer altid varen, i hvert fald ved de lydstyrker, jeg når op på.
Generelt spiller anlæget, især pladespilleren, nærmest nonchalant. En fornøjelse at høre på.

Folk siger, at der virkelig skal power til at trække sådanne højttalere. Jeg har aldrig hørt en sådan effekt herhjemme, men det kan være grunden til den manglende dynamik i det dybeste. Det kan også være forforstærkeren, da den bliver betegnet som en kammermusik-spille.
Jeg lyttede forleden til en opsætning med bl.a. Bladelius og Martin Logan. Det lød fantastisk dynamisk, men manglede, for mig, fylde og især sjæl. Dybt kedeligt og alt for klinisk, for mig at høre. Jeg vil til enhver tid foretrække mit
Hvis der er nogle kommentarer til dette, (hvad kan jeg forvente ved forstærkerudskiftning, osv) hører jeg det gerne.

Musik: Generelt 70er-musik (progrock er min kæphest), men også hardrock, heavy(til en vis grænse), jazz og klog pop.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

copman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg hørte en gang en Apogee Caliper med en Audioanalyse (fransk) kl. A effekt foran. Forstærkeren var ved at smelte, men sikke en dejlig musikalsk lyd (ørevenlig).

Jep, båndhøjttalere skulle være endnu værre en elektrostater at trække!!

Lækkert setup.

mvh. Allan

Til top Vis copman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af copman

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 Juli 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej Claus,

Det ser rigtig spændene ud. Især den berømte (berygtede ?) Apogee højtaler kunne det være interessant at lægge øre til.

Jeg tror du vil opleve mere dynamik og væsentlig bedre bas med et kraftigere effekttrin. Jeg endte selv med at sælge en dyr subwoofer igen efter at jeg anskaffede mig en kapabel forstærker. Jeg bliver til stadighed imponeret over hvor god og dyb bas mine små højtalere kan levere.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 21 Juli 2006 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

copman skrev:

Hej

Jeg hørte en gang en Apogee Caliper med en Audioanalyse (fransk) kl. A effekt foran. Forstærkeren var ved at smelte, men sikke en dejlig musikalsk lyd (ørevenlig).

Jep, båndhøjttalere skulle være endnu værre en elektrostater at trække!!

Lækkert setup.

mvh. Allan

Jeg har et sæt Caliper i min kælder. Den ene bashøjttaler røg og jeg kunne vælge om den skulle repareres for 21.000,- kr. eller jeg ville købe et par brugte Duetta til 16.000,- Vild ting, at det skal være så dyrt. Jeg har bestemt aldrig fortrudt købet. De er tungere at trække, men leverer også en betydelig bedre lyd. Men Caliperne var nemmere at trække.
Jeg er selvfølgelig klar over, at min flaskehals er effekten, men jeg er imponeret over, at Zapsoluten aldrig bliver overanstrengt og begynder at forvrænge, når der bliver spillet højt. Og i de øvre lag gør den det formidabelt. Den kan eksplodere, når det er krævet.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Der dumpede lige et par ICE'r ind af postkassen i lørdags. Murano P-1000S.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1594&zoneid=1

Det var dog en fantastisk oplevelse, at lytte til de højttalere med baglandet i orden.

Instrumenter og stemmer står klippefast fra det dybeste til det højeste. Og en fantastisk ro i lydbilledet.
Da jeg satte den første lp på, var følelsen at man overhovedet ikke kunne flytte pickup'en fysisk.
De leverer strømmen, det virker som om man bare kan skrue op og op og de bliver bare ved at levere. Total overlegenhed.
Til 12.000 kr. (snart 14.000) er de effekter virkelig et BEST BUY.

jenssmed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:
Hermed en kort gennemgang af mit anlæg.

Forforstærker: Meitner PA-6i Museatex

Effektforstærker: Zapsolute 42w

Pladespillerkombi: Opus 3 Continuo / Sme IV / Ortofon Kontrapunkt B

CD-afspiller: Rotel RCD1070

DVD-afspiller: Cambridge Audio DVD77

Højttalere: Apogee Duetta

Diverse kabler fra Audio Quest og VdH. Audio Quest Sorbithane plademåtte og Micro Seiki Disc stabilizer ST 10 pladestrammer.

Superhøjttaler og min fantastiske pladespille. Man kan ane for- og effekten til højre

Lyden: Stor, fyldig, dynamisk lyd, hældende mod det mørke.
Der er en tendens til lidt manglende dynamik i det allerdybeste, men effekten blever aldrig "træt" og den leverer altid varen, i hvert fald ved de lydstyrker, jeg når op på.
Generelt spiller anlæget, især pladespilleren, nærmest nonchalant. En fornøjelse at høre på.

Folk siger, at der virkelig skal power til at trække sådanne højttalere. Jeg har aldrig hørt en sådan effekt herhjemme, men det kan være grunden til den manglende dynamik i det dybeste. Det kan også være forforstærkeren, da den bliver betegnet som en kammermusik-spille.
Jeg lyttede forleden til en opsætning med bl.a. Bladelius og Martin Logan. Det lød fantastisk dynamisk, men manglede, for mig, fylde og især sjæl. Dybt kedeligt og alt for klinisk, for mig at høre. Jeg vil til enhver tid foretrække mit
Hvis der er nogle kommentarer til dette, (hvad kan jeg forvente ved forstærkerudskiftning, osv) hører jeg det gerne.

Musik: Generelt 70er-musik (progrock er min kæphest), men også hardrock, heavy(til en vis grænse), jazz og klog pop.

hej claus

er nysgerig på om du ikke har prøvet andre effekt. på dinne duetta før udskiftning til murano

Smeden

Til top Vis jenssmed's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jenssmed

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Jenssmed: Nej, det har jeg ikke. Har været i gang med en opsparing, da jeg så disse.
Tænkte egentlig på Audia Flight eller GamuT, men der er langt derop prismæssigt. Så jeg tog chancen og slog til.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes