Forfatter |
|
kuno Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 152
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anlćgget set fra siden -

Anlćgget set fra Sweetspot -

Accuphase e-407 Intg.Forstćrker -

ML.37 Transport & Pioneer DVD 757ai DVD-Audio/SACD afspiller -

DCS Elgar Digital til Analog Konverter -

Thorens TD.321 Mk.ll med indbygget NLE Riaa -

Thorens TD.321 Mk.ll bagside med Mictor balanceret kabel -

Thorens TD.321 Mk.ll med Van den Hul Two MC.Pickup -

Cambridge Azur 640T Fm/Dab Radio & Sony K-970es Bĺndoptager -

Wilson Cub Mk.l Hřjttaler -

Wilson Cub Mk.l set forfra -

Wilson Cub Mk.l med Seas Řverste Mellemtone/Bas enhed -

Wilson Cub Mk.l med Focal Titanium Diskant & Seas Nederste Mellemtone/Bas -

Wilson Cub Mk.l Bagside med Argento VDM kabel -

Snakepit;-) -

Snakepit.2 -

Soundanchor Stand med Spikes set forfra -

Soundanchor Stand med bagerste venstre Spike -

Det som det drejer sig om - Musikken;-) -

Godt gear er ikke alt...Kabler bla spiller en vigtig rolle & forskellen pĺ dem er hřrbare;-) , om de sĺ koster det hvide , er fra aldi eller er homemade er en smagssag...men det skal prřves & med den rigtige sammensćtning vil man vinde.(Eksempler her under)
Argento VDM Hřjttalerkabel -

Shunyata Python Powerkabel -

Transparent Reference 110 Ohm's (aes/ebu) Digitalkabel -

Valhalla XLR - XLR -

Lidt Voodoo -
Powerconditioner : Longyo Ly-201/Mictor/8 Schuko -

Statmat CDi Blue : System Support -

Ringmat System Support -

|
Til top |
|
|
winter Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guf
Men er det meste ikke tilsalg paa denne site???
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget spændende anlæg!  Fede komponenter. Og båndoptager! Troede først det var en DAT.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Kuno, det er da et superlællert anlæg du har fået samlet - hvordan kan det være at du vil skifte ud i dette seriøse setup?
Venligst
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
kuno Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg er et spændende og meget personligt sammensat anlæg. 
Tak;-)
Hvordan lyder det?
Det lyder rigtig godt , rent & meget detaljeret...man er dybt nede i materialet.
Dine Højttalere og din DAC er meget interessante. Hvilken indflydelse har præcis de elementer i anlæget på lyden?
Verdensklasse intet mindre.
Er det rigtigt at det meste er til salg?
Nej , Accuphasen & Argento kablet er til den rigtige pris;-) jeg vil gerne skifte forstærker med tiden , feks til danske Gryphon...
Kuno
"dolph"
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, det er lækre sager 
Sjældent man ser DCS!
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt anlæg.
Prøv at beskrive lyden af det - og gør Accuphasen det godt nok?
mvh
|
Til top |
|
|
kuno Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, det er lækre sager 
Sjældent man ser DCS!
__________________ mvh Lars
Tak , ja det er ikke ofte;-) ,det er en fantastisk konverter...jeg har ikke hørt bedre.
Kuno
|
Til top |
|
|
kuno Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fedt anlæg.
Prøv at beskrive lyden af det - og gør Accuphasen det godt nok?
mvh
Tak , lyden er ekstremt velopløst...alt på et sølvfad hvis kilden er iorden...anslag , åndedræt ,
rum...kunstnerne er lige foran dig,-)
Accuphasen gør det godt...rigtig godt , ingen tvivl om det...en af de bedste intg...
men det kan altid blive bedre -
på min ønskeseddel står grej fra feks Gamut , ML , eller Gryphon...enten for/eff eller for/ 2x Monoblokke.
Jeg vil længere ned i materialet & det kunne være vejen.
Kuno
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kuno
Hvis jeg var dig ville jeg ønske mig et miljø/rum med en ordentlig akustik, for det billederne viser med al tydelighed et rum der absolut ikke egner sig til at spille musik i. Og det er ikke kun dig der ikke er klar over hvor fundementalt en betydning rummet har. Man kan se det igen og igen på de billeder fra dem der ikke kan lade være med at skal vise "se hvad jeg har". Flere påstår sørme også at de ved noget om lyd/akustik og ikke mindst hifi. Men ved at vise sådanne billeder frem har man jo afsløret sig selv og udstillet sin uvidenhed til offentlig skue. Jeg syntes faktis det er lidt synd, om ikke andet for en del af det udstyr der fremvises. Meget af det fortjener altså et miljø der er langt langt bedre end det det er plaseret i og står sikkert og længes efter en ejer der vil det noget godt. Hvis der havde været tale om dyr, hund/kat ville i for længst have fået en sag på nakken for misrygt
Så Gamut, Mark Levison eller Gryphon PAS PÅ!! Der er en efter jer, som ikke vil jer det bedste.
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensmarius: Du må da have nogle helt unikke synske evner siden du kan se resten af stuen?
Det eneste som man umiddelbart kan ud fra billederne er at der er bart bag den højre højttaler og så at der ikke er noget gulvtæppe foran selve anlægget.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kuno Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kuno
Hvis jeg var dig ville jeg ønske mig et miljø/rum med en ordentlig akustik, for det billederne viser med al tydelighed et rum der absolut ikke egner sig til at spille musik i. Og det er ikke kun dig der ikke er klar over hvor fundementalt en betydning rummet har. Man kan se det igen og igen på de billeder fra dem der ikke kan lade være med at skal vise "se hvad jeg har". Flere påstår sørme også at de ved noget om lyd/akustik og ikke mindst hifi. Men ved at vise sådanne billeder frem har man jo afsløret sig selv og udstillet sin uvidenhed til offentlig skue. Jeg syntes faktis det er lidt synd, om ikke andet for en del af det udstyr der fremvises. Meget af det fortjener altså et miljø der er langt langt bedre end det det er plaseret i og står sikkert og længes efter en ejer der vil det noget godt. Hvis der havde været tale om dyr, hund/kat ville i for længst have fået en sag på nakken for misrygt
Så Gamut, Mark Levison eller Gryphon PAS PÅ!! Der er en efter jer, som ikke vil jer det bedste.
Misundelse er en grim ting & du ved åbentbart alt vedrørende rum osv...f... dig & din mund;-)
du ved intet om mig & min viden.
Dog ville jeg gerne bo på en dejlig farm med rum til det hele...dig som guru siden du er altvidende , sådan er det desværre ikke.
Jeg bor med en dejlig familie & en stue som osse bliver brugt til lytning , sådan er livet for de fleste nørder...
Du kan skrive alt du vil...du får kun dette 
Kuno...
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kuno skrev:
Jeg bor med en dejlig familie & en stue som osse bliver brugt til lytning , sådan er livet for de fleste nørder... |
|
|
Lige nøjagtigt. Det kræver for det meste nogle kompromisser og er man klar over det og vælger det alligevel, så kan jeg intet galt se i det. Faktisk skal jeg selv synes der ser pænt ud i mine stue, ellers kan jeg ikke slappe af og nyde musikken/filmen. At den så ikke er optimal lyd-mæsigt, lever jeg så gerne med. En stue er til mange ting...
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Til Kuno
|
|
|
Hvor er du klog og dygtig...........
Frank
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skider jeg på. det er for vildt. sikker nogle klasse produkter der er blandt.
for lækkert.
skulle lige til at sige at det ikke kunne blive bedre Men får du Gryphon så siger jeg godt nok tak for kaffe. Gryphon er efter min mening det ypperligste.
PS: hva prisleje ligget de HT'er i?
Til Jensmarius: være glad for jeg allerede har fået en advarsel!
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til kuno
Det kan godt være at misundelse er en grim ting, hvad ved jeg om det. Jeg kender godt mine begrænsninger. Men når det drejej sig om akustik og lyd, så ved jeg, nej ikke alt, men langt det meste der er værd at vide. Sådan skal det jo næsten også være da det har været mit arbejde i mere end 30 år.
NEJ, jeg ved intet om dig og din viden. Det har jeg nu heller ikke brug for, men jeg mener nu alligevel at billederne afsløre et eller andet
Det er da godt at vide at du bor med en dejlig familie og en stue der bliver brugt til lytning, men det er da ikke nogen undskyldning.
Jeg bor faktis også med en dejlig familie, og bruger også stuen til lytning. Men i modsætning til din/jeres stue er vores stue "næsten" optimal akustisk set. Det er iøvrigt også noget konen sætter pris på. Ungerne kan jo "skrige" lidt mere uden det er så "generende" i længden
Du kan desværre ikke bruge mig til "GURU", da jeg ikke er altvidende som du skriver jeg er. Nej nej min gode mand. Jeg kender godt mine begrænsninger, men når det er akustik og lyd der er på tale er jeg bestemt ikke bange for at ytre mig.
Jeg kan jo kun håbe at du har fået et eller andet at tænke over,og at dine WILSON din ML, DCS og ACCUPHACE må få det bedre i fremtiden
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Til kuno
Det kan godt være at misundelse er en grim ting, hvad ved jeg om det. Jeg kender godt mine begrænsninger. Men når det drejej sig om akustik og lyd, så ved jeg, nej ikke alt, men langt det meste der er værd at vide. Sådan skal det jo næsten også være da det har været mit arbejde i mere end 30 år.
NEJ, jeg ved intet om dig og din viden. Det har jeg nu heller ikke brug for, men jeg mener nu alligevel at billederne afsløre et eller andet
Det er da godt at vide at du bor med en dejlig familie og en stue der bliver brugt til lytning, men det er da ikke nogen undskyldning.
Jeg bor faktis også med en dejlig familie, og bruger også stuen til lytning. Men i modsætning til din/jeres stue er vores stue "næsten" optimal akustisk set. Det er iøvrigt også noget konen sætter pris på. Ungerne kan jo "skrige" lidt mere uden det er så "generende" i længden
Du kan desværre ikke bruge mig til "GURU", da jeg ikke er altvidende som du skriver jeg er. Nej nej min gode mand. Jeg kender godt mine begrænsninger, men når det er akustik og lyd der er på tale er jeg bestemt ikke bange for at ytre mig.
Jeg kan jo kun håbe at du har fået et eller andet at tænke over,og at dine WILSON din ML, DCS og ACCUPHACE må få det bedre i fremtiden
|
|
|
Jemen forhelvede da. Vil du have at han skal flytte? Man bor hvor man bor. det er sku da de færeste der flytter for at gøre lyden bedre. og hvem har så også lige råd til det.
og bedre fremtid? ? ? du får det til at lyde som om at han hver aften inden han går i seng gennem tæsker sin forstærker og højttalere med en stor økse. come on man.!
OUT/ ---->
|
Til top |
|
|
kuno Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juli 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skider jeg på. det er for vildt. sikker nogle klasse produkter der er blandt.
for lækkert.
kulle lige til at sige at det ikke kunne blive bedre Men får du Gryphon så siger jeg godt nok tak for kaffe. Gryphon er efter min mening det ypperligste.
PS: hva prisleje ligget de HT'er i?
De lå i ca.100kg med stands i DK fra nye , Mk.ll koster 94-95kg;-)
Til Jensmarius: være glad for jeg allerede har fået en advarsel!
|
Til top |
|
|