Forfatter |
|
rogue Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 14
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle.
For 1 år siden skulle jeg skifte anlæg. Højtalervalget falgt på et par minipods, og min kone strålede da jeg bar de gamle CW'er ud. Jeg har dog hele tiden været af den mening at der ikke er musik nok i de små pods. Der er ihvertfald ikke meget bund.
Jeg måtte ha' en subwoofer! Har brugt mange timer på at lede efter det rigtige, og har fulgt intenst med hos alle jer kloge brugere. Mange er meget tekniske i deres beskrivelser - det elsker jeg selvom jeg ikke fatter et hak!
Havde besluttet mig at investere i en svs pb10 nsd... indtil jeg fandt en tommestok frem og målte lidt hvor den kunne stå... - den er fanme stor - øv! På Fyndbörsen fandt jeg dog et alternativ som passer bedre - rent æstetisk: xtz 99w12. Her forelskede jeg mig også i en forstærker: xtx class-a100

Svaret på om man kan få bund i en minipod må dog blafre i vinden, for det er jo sindsygt svært at justere en sobwoofer så lyden bliver som man håbede.
Næste projekt er at finde en dvd-afspiller, som også gør det godt med cd'er. Havde forestillet mig enten cambridge dvd89 eller nad t515 evt. denon dvd-1930 ... med andre ord... jeg er blank. Foreløbig bruger jeg min kiss dp1500 - men det holder sgu ikke i længden!
I får lige et billede hvor pods'ene er på - Jeg skal nok skjule kablerne

Tak til jer alle for fantastiske tråde og inspiration.
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor ikke pod's egen sub. den matcher da højttalerne.
Nå men det ser i hvertfald godt ud. Men denon har altid været gode til det med dvd samtidig med at det faktisk skal spille musik. Men hvis du vil en smule op i pris så er Thule jo det suveræne. Det kan noget med både CD og DVD i en.
|
Til top |
|
|
rogue Forum Bruger

|
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hi-sonny-fi
Mht. sub kiggede jeg på specs (har ikke engang hørt minibass ). Xtz 99 w12 er en 12 tommer med 400 watt forstærker, ialt ca. 30 kg. Den er voldsom, og det er da også svært for at få den til at lade være med at dominere lydbilledet. Jeg kommer virkelig til at bruge tid på justering. Det irriterer også at man skal justere forfra hvis man lige har givet den lidt ekstra bas til en film, når man så vil høre en cd igen - forfra
Mht. Thule siger jeg mange tak for tippet. Jeg var faktisk også forelsket i deres forstærker ia60. Deres design er for lækkert - så jeg skal da helt sikkert ned i HK og lytte. Men den skal sgu også være iorden... jeg mener små 5K er i nærheden af smertegrænsen synes jeg nok.
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 30 September 2006 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en decideret cdafspiller til cd. Det behøver ikke være dyrt (evt. brugt), men du får så meget mere vellyd. De sparker røv på en dvd i samme prisklasse...
|
Til top |
|
|
rogue Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej schrammelll
Jeg er en sucker for integrerede løsninger - vil næsten hellere ofre 5K på et fedt design, med hele 2 funktioner . Det er en form for sindsyge, og det er garanteret helt irrationelt for mange hifi-nørder. Jeg er dog bevidst om det, og indstillet på at jeg skal betale mere og få mindre... alligevel vil jeg dog gerne ha' mest mulig kvali . Selvom det aldrig blir' sublimt ser det fanme lækkert ud. Kan man være HIFI-metroseksuel? __________________ -----------------------------------
minipod, xtz class-a100d, kiss dp1500, xtz 99 w12, acoustic lab, samsung le32m61b
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rogue.
Så er en Velodyne det helt rigtige for dig!
Disse kan indstilles perfekt til rum og højttalere. (Med målemikrofon)
Du kan, via fjernbetjening, skrue op for den når der skal gives gas til film, eller endnu bedre, der kan indstille til netop ved film-mode at yde ekstra. Helt efter brugerens lyst.
Mvh.
|
Til top |
|
|
rogue Forum Bruger

|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu
ja, Velodyne laver fede sub's. Det er jo genialt med muligheden for at lave en film-mode forindstilling. Tak for tippet, men jeg vil nu lige se om jeg ikke kan blive glad for min xtz - den lyder godt, superfed finish, og måske bliver jeg bedre til at justere. __________________ -----------------------------------
minipod, xtz class-a100d, kiss dp1500, xtz 99 w12, acoustic lab, samsung le32m61b
|
Til top |
|
|
Scandyna1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
 hej har selv minipod og synes de for fede haft cerwin-vega osv.. men minipod er langt bedre lyd mæssigt.. de levere mere detaljeret lyd.. og selv satelit højt har brug for bass. men få en bar du kan stille frekvensen på.. kan du på scandynas egen minibass.. så kan du ramme samme frekvens som dine højt.. men flot nok :D kig forbi mit.. billederne ikke super gode for dig nogle bedre snarrest..
|
Til top |
|
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Hænger dine højttalere ikke for højt ?
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Trådstarter har ikke været online i halvandet år, kig lige på datoerne igen gutter.
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
 vi taler nærmere det dobbelte  __________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Profil: rogue |
Brugernavn: |
rogue |
|
Gruppe: |
Ny bruger  |
Konto: |
Aktiv |
Status: |
Offline |
Navn: |
Thomas |
Bruger siden: |
17 Januar 2006 |
Seneste besøg: |
20 Marts 2008 |
14 [0,01 indlæg pr. dag] |
Lokalitet: |
Sjælland |
Fødselsdag: |
14 Juli 1975 |
Websted: |
Ej oplyst |
Beskæftigelse: |
Ej oplyst |
Det har jeg af udstyr: |
xtz class a-100, minipod, xtz 99 w12, kiss dp 1100, samsung le32m61b |
Email-adresse: |
Privat |
Privat besked: |
 |
MSN Messenger: |
Ej oplyst |
AIM Adresse: |
Ej oplyst |
Yahoo Messenger: |
Ej oplyst |
Nahh, det gør vi så ikke... medmindre 20. marts 2008 er knapt 3 år siden
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Digi Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa beskeden = Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 00:50 | IP-adresse registreret
Næste besked = Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
så da Scandyna1 vælger at forsætte tråden (hvilket bestemt er fint og ikke ulovligt eller noget) er der jo gået godt 3 år (Fra okt 2006 til okt 2009, det må da gi 3, ikk) 
MEN JA til trådSTARTER, DET er noget andet, JEG ref. til selve TrådSTARTEN (ikke ER) 
__________________ ;o) Digi
|
Til top |
|
|