Emne: Mit simple grej ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
KMAR Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle. Jeg har gennem længere tid fulgt dette forum og med stor respekt og også misundelse nydt at se alt det dejlige grej der står rundt omkring i jeres stuer, kældre, udhuse - ja overalt. Jeg er selv en novice på området, så mit ydmyge grej falder I nok ikke på halen over. Til mit budget og mit brug rækker det dog og slår med mange længder det gamle grej jeg havde. Jeg har kun et par billeder - det kan være der kommer lidt mere detaljerede billeder senere på et tidspunkt. Her er de: Jeg har en lidt bøvlet stue mht. placering af grej, men synes det er lykkedes ganske godt at få plads til det hele. Til gengæld, så er stuen ret taknemmelig mht. lyd, da der er temmelig lyd-dødt. Setup'et består af følgende: Nad C162 forforstærker. Nad 218 THX. Vienna Grand Haydn ht. Denon CD (ældre model - ca. 12 år gammel, men spiller stadig upåklagelig). Samsung 40" LE4061B. Dårlig Denver DVD-afspiller som æder alle regionskoder og alle formater. HT-standerne er fra VM Acoustics. Stålskabet er fra Ikea. Racket som anlægget hænger på er fra Soundstyle. Jeg har ofret lidt penge på ht -og signalkabler uden at det dog er prangende. Hvis I undrer jeg over det blå lys som oplyser væggen bag tv'et, så er det såmænd nogle diodelamper købt i Ikea for ca. 300,-. De er beregnet til formålet og faktisk ganske behageligt når der ses film. Jeg har gjort meget ud af at skjule kabler da det for det første ser lidt sjusket ud, men mest fordi der er en lille mad i huset som synes ledninger mv. er enormt interessante at rive i. Alt i alt så spiller grejet fint til mit ambitionsniveau og fruen i huset er da også ganske godt tilfreds med, at jeg ikke har fyldt hele stuen med grej. Det sidste kender I sikkert... Min lille søn er også ganske godt tilfreds - han danser når jeg spiller musik og er ikke til at rive væk når der vises Baby Einstein (pas på forældre - det skidt er vanedannende for børn). Jeg er især imponeret over mine Haydn'er. Selvom jeg havde læst mange lovpriste ord omkring dem, så var jeg godt nok lidt skepsisk da jeg pakkede dem ud, for de er jo ikke just de største ht. jeg har set, faktisk tværtimod, men jeg må sige, at når jeg sidder der i sofaen og lytter med lukkede øjne, så er jeg imponeret over alle de detaljer de små størrelser kan levere. Og dybde de har de også for ikke at tale om den finish de leveres i. Det tager lige lidt tid før de er spillet til, men så folder de sig ud. Man kan faktisk godt sige, at jeg fik mig en aha-oplevelse og en ny pladesamling, for der var bare så meget der kom frem, som ikke var der når jeg hørte skiverne på det gamle grej. Og så er der jo 218thx'eren. Der er jo masser af kræfter i den basse og den styrer de små haydn'er helt godt. Dynamik, men respekt med volumenknappen, for den leverer over 400W ved 4 ohm! Der var lidt bøvl med 218thx'eren til en start - udgangene stod af, men efter 2 gange rep., hvoraf den sidste gang var pr. kulance, så spiller den upåklagelig. Iøvrigt købt brugt af en gut her på dette forum. Endelig mit Samsung-tv, som jeg er meget godt tilfreds med. Den kostede lidt over 15k, men jeg synes den er pengene værd. Den klarer dagligdags tv-kiggeri, film, koncerter og er også en drøm at koble computeren på og spille online eller et godt spil på PS2'eren. Jeg må konstatere, at jeg også har fundet ud af, at man ikke bare kan stoppe op og sige, at det var så det! Nu lytter jeg på det i de næste 10 år, slut! HIFI det er jo vanedannende - det kan man ikke! Næste indkøb bliver derfor nok i nær fremtid en sub som kan give lidt dybde - især når jeg ser film. En hdd-optager med HDMI kunne også være rart på sigt + det løse som også kunne være rart. Man bliver aldrig færdig.... KMAR
|
Til top |
|
|
Niko Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Det ser fedt ud med det blå lys. 
Hvordan synes du din forforstærker gør det på Vienna. Har du prøvet nogle andre forforstærkere eller evt. en cd-afspiller med variabel udgang? __________________ I get totally drunk - what's your hobby?
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med dig.
Det ser da rigtig hyggeligt ud, uden at det går hen og bliver "for meget" efter min mening. Jeg selv er af den mening, at selvom jeg går op i lyd, så skal mit hjem ikke ligne en mellemting mellem en Abby road studierne og en lodseplads...
Hvad jeg især synes er lidt fedt er, at du har holdt dine indkøb på et niveau, som er de fleste muligt, men samtidigt har fået samlet "cremen" af disse produkter, det synes jeg sg er godt gået!
Dog ville jeg, hvis det var mig, hænge dit anlæg lidt længere nede og længere ind mod den anden væg, hvis grunden er at det ellers ikke kan være der for højtaleren, men det er jo en smagssag. Synes bare det er synd at det "svæver" så højt oppe.
Michael
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 28 December 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er jo helt kone indrettet..
Men godt opstilling..
har du prøvet andre forstærkere på de speakere??
vil godt indrømme jeg er ikke meget for NAD men der er dog andre der nyder det..
|
Til top |
|
|
MartinH81 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 69
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en 218 spillende på Vienna beethoven grand
Har sammenlign: Accuphase 202 Thule ia255 marantz 7000
Hvor jeg syntes helt klart 218 er den bedste! 
Kan bestemt ikke anbefalde Thule ia255 __________________ Som Man råber i skoven, får man svar
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 04:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt nydeligt folke-hifi, og vist fuldt ud tilstrækkeligt. Du har intet at skamme dig over, nej!
Børn er den ultimative reference; de har en umiddelbar tilgang til tingene, og har ikke forstand på teknik. Ergo: Hvis det fanger poden, så er det nok ikke helt ude i skoven! 
Nok er hifi vanedannende, og næsten lige så dyrt som stofmisbrug (ja, måske endnu dyrere!), men så går tiden da med noget "fornuftigt". Det er vist heller ikke ulovligt?! 
Frage?: Fåes det dersens diodelys også i grønt? Eller skal man ud at investere i en juletræskæde på tilbud? (Det var lige før, her i julemåneden, men også kun lige før!) 
Rattanhuset synes at dit anlæg hænger lidt højt, og joh; det gør det SQ. Men ikke højere end at knægten via stålskabet og den højre højttaler alligevel kan betjene anlægget, med tiden altså! 
|
Til top |
|
|
KMAR Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Tak for den positive kritik til jer alle. Rart at vide at man ikke er helt afsporet.
NICO:
Jeg har ikke prøvet andre cd-spillere, men på et tidspunkt kunne det da være rart med en opgradering på det område. Jeg har heller ikke prøvet andre forforstærkere sammen med mine haydn. Det eneste jeg har prøvet var at tilslutte min gamle Onkyo-reciever til dem. Det gik nogenlunde, men man kan tydeligt mærke at de godt kan lide en forstærker med lidt kræfter.
RATTANHUSET:
Tak, det var også en lang rejse. Med det mener jeg, at jeg har læst nærmest autistisk på nettet for at få så mange oplysninger som muligt om stumperne. Som udgangspunkt havde jeg en idé om at købe hele molevitten samlet i Hifi Klubben, men jeg fandt hurtigt ud af at det var meget sjovere at jagte det lidt og så synes jeg at jeg har fået meget for pengene trods alt. Mere end jeg ville have fået ved HK. Mht. placeringen af racket, så er det af praktiske årsager - mest fordi lillemanden i huset ikke skal kunne nå udstyret, men også for at han ikke løber panden ind i én af glaspladerne. Der var også brug for lidt plads til at stå hvor mine cd-er hænger, så det bestemte også placeringen. Det var iøvrigt nemt at montere. Eneste minus ved racket er, at der ikke er for meget plads til kabler, men det lader sig gøre så længe man ikke har kabler som vandslanger.
ULRIK77:
Ja, du har ret - min kone kom med på råd. Det er måske ikke så skidt endda, for det giver lidt sympati og goodwill når man begynder at fundere over det næste grej der skal købes. Det gør det lidt nemmere at forklare prislappen og hvorfor man ikke bare køber det første og bedste. Så lad det være et godt råd herfra hvis du også har en kritisk model derhjemme.
MARTINH81:
Jeg havde faktisk Thule inde i billedet, men kom fra det igen. Har ellers læst meget godt om det mærke. 218'eren gør det fantastisk til den pris jeg har betalt (3,5k).
F.CHRISTIANS:
Tak. Mht. diodelysene, så fås de i blå, grøn og hvid. De er meget nemme at montere, da der følger en dobbeltklæbende tape med. Man kan koble flere sæt sammen hvis man har lyst og trafoen er lille, så den kan skjules i f.eks. et skab. Ledningen fra trafoen til dioderne er også lavet ekstra lang med tanke på, at man ikke gider se på trafoen. En anden sag er, at dioderne ikke udvikler varme og det er jo en fordel hvis man anvender dem sammen med anden elektronik eller bygger dem ind i noget inventar. Jeg har søgt mange steder, men der findes så vidt jeg ved ikke andre der tilbyder et lignende produkt. Det er ikke alle IKEA der har stumperne. Følg evt. det her link: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=14& productId=11158&langId=-12&chosenPartNumber=00098172
Du har sikkert ret med hensyn til knægten - han finder vel ud af det før eller siden. Så jeg bliver nok nødt til at købe nogen stumper til ham også, så han har lidt at skrue på.
Mvh. KMAR
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
KMAR skrev:
Hej.
Tak for den positive kritik til jer alle. Rart at vide at man ikke er helt afsporet.
NICO:
Jeg har ikke prøvet andre cd-spillere, men på et tidspunkt kunne det da være rart med en opgradering på det område. Jeg har heller ikke prøvet andre forforstærkere sammen med mine haydn. Det eneste jeg har prøvet var at tilslutte min gamle Onkyo-reciever til dem. Det gik nogenlunde, men man kan tydeligt mærke at de godt kan lide en forstærker med lidt kræfter.
RATTANHUSET:
Tak, det var også en lang rejse. Med det mener jeg, at jeg har læst nærmest autistisk på nettet for at få så mange oplysninger som muligt om stumperne. Som udgangspunkt havde jeg en idé om at købe hele molevitten samlet i Hifi Klubben, men jeg fandt hurtigt ud af at det var meget sjovere at jagte det lidt og så synes jeg at jeg har fået meget for pengene trods alt. Mere end jeg ville have fået ved HK. Mht. placeringen af racket, så er det af praktiske årsager - mest fordi lillemanden i huset ikke skal kunne nå udstyret, men også for at han ikke løber panden ind i én af glaspladerne. Der var også brug for lidt plads til at stå hvor mine cd-er hænger, så det bestemte også placeringen. Det var iøvrigt nemt at montere. Eneste minus ved racket er, at der ikke er for meget plads til kabler, men det lader sig gøre så længe man ikke har kabler som vandslanger.
ULRIK77:
Ja, du har ret - min kone kom med på råd. Det er måske ikke så skidt endda, for det giver lidt sympati og goodwill når man begynder at fundere over det næste grej der skal købes. Det gør det lidt nemmere at forklare prislappen og hvorfor man ikke bare køber det første og bedste. Så lad det være et godt råd herfra hvis du også har en kritisk model derhjemme.
MARTINH81:
Jeg havde faktisk Thule inde i billedet, men kom fra det igen. Har ellers læst meget godt om det mærke. 218'eren gør det fantastisk til den pris jeg har betalt (3,5k).
F.CHRISTIANS:
Tak. Mht. diodelysene, så fås de i blå, grøn og hvid. De er meget nemme at montere, da der følger en dobbeltklæbende tape med. Man kan koble flere sæt sammen hvis man har lyst og trafoen er lille, så den kan skjules i f.eks. et skab. Ledningen fra trafoen til dioderne er også lavet ekstra lang med tanke på, at man ikke gider se på trafoen. En anden sag er, at dioderne ikke udvikler varme og det er jo en fordel hvis man anvender dem sammen med anden elektronik eller bygger dem ind i noget inventar. Jeg har søgt mange steder, men der findes så vidt jeg ved ikke andre der tilbyder et lignende produkt. Det er ikke alle IKEA der har stumperne. Følg evt. det her link: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay ?topcategoryId=15579&catalogId=10103&storeId=14& productId=11158&langId=-12&chosenPartNumber=00098172
Du har sikkert ret med hensyn til knægten - han finder vel ud af det før eller siden. Så jeg bliver nok nødt til at købe nogen stumper til ham også, så han har lidt at skrue på.
Mvh. KMAR
|
|
|
Kender godt dit rack. Så vidt jeg kan se, selvom dine billeder er lidt mørke, så er det det samme som det jeg selv bruger 
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket hr KMAR. 299,- for 4 stk; det er SQ OK! 
Jeg handler normalt i IKEA i Malmö (Bulltofta), og de har det meste. (Også schuko-netlister til rundt 20 svenske (øh) kroner)
NB: De har den 10hver10fald i Taastrup, såeh?!
Ja, han kan lige så godt få det ind med modermælken. Køb et brugt folkehifi i dette forum; det er lige før at man kan komme i mål (sårn nogenlunde da) for bare en 1000 kroneseddel!
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med det fine setup 
Det er dejligt at se der er brugt meget tid på at vælge de rigtige komponenter, selvom det er "low budget" i forhold til mange t**ser herinde
Men som du selv siger, man bliver aldrig færdig  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til KMAR
tak for rosen. men som du vil kunne se på mit setup så er der ingen kritisk model her - lejligheden er bare for lille:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=47799&K W=Ulrik77
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 465
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har ret, man bliver aldrig færdig. Jeg er selv ved at opbygge et Vienna surround system, om ca. et år vil jeg have en HD-DVD afspiller, hvad blir mon det næste 
Angående din sub vil jeg anbefale noget, der kan bruges sammen med dine Haydn. Jeg bruger selv 2.1 når jeg lytter til musik, og det kan anbefales.
|
Til top |
|
|
KMAR Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Du har ret, man bliver aldrig færdig. Jeg er selv ved at opbygge et Vienna surround system, om ca. et år vil jeg have en HD-DVD afspiller, hvad blir mon det næste 
Angående din sub vil jeg anbefale noget, der kan bruges sammen med dine Haydn. Jeg bruger selv 2.1 når jeg lytter til musik, og det kan anbefales. |
|
|
Jeg kunne godt tænke mig hvis du fortalte lidt mere omkring de erfaringer du har gjort dig med subs til dine haydn. Jeg er selv meget i tvivl. Mvh. KMAR
|
Til top |
|
|
KMAR Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
Tillykke med det fine setup 
Det er dejligt at se der er brugt meget tid på at vælge de rigtige komponenter, selvom det er "low budget" i forhold til mange t**ser herinde
Men som du selv siger, man bliver aldrig færdig  |
|
|
Tak for rosen. "Low budget" er jo et relativt begreb. Indtil videre har jeg smidt ca. 34k i grejet (excl. cd-afspiller som jeg havde i forvejen) og når jeg har fået købt en sub og en hdd-optager + kabler og lidt af det løse, så lander jeg vel et sted mellem 45k og 50k.  Så kommer jeg sikkert i tanke om at jeg mangler noget nyt igen...
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 29 December 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var nu også en del ironi i mit indlæg 
Syntes personligt det er mange penge at bruge, men man bliver jo lidt farvet af at læse alle de indlæg her på siden, og pludslig virker 15000,- for en cdafspiller billigt, den kostede jo 33k sidste år 
Det vigtigste er vel at vi nyde vores lille hobby, og bruger de penge vi har  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
KMAR Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas KBH skrev:
Der var nu også en del ironi i mit indlæg 
Syntes personligt det er mange penge at bruge, men man bliver jo lidt farvet af at læse alle de indlæg her på siden, og pludslig virker 15000,- for en cdafspiller billigt, den kostede jo 33k sidste år 
Det vigtigste er vel at vi nyde vores lille hobby, og bruger de penge vi har  |
|
|
Helt enig
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2006 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Jeg kunne godt tænke mig hvis du fortalte lidt mere omkring de erfaringer du har gjort dig med subs til dine haydn. Jeg er selv meget i tvivl. |
|
|
Til filmlyd er den uundværlig. Til musik kommer det an på, hvad du lytter til, instrumenter som kontrabas og trommer lyder bedre med en sub til at overtage de dybe toner.
Det er mere vigtigt subben er hurtig end den er stor.
Du kan jo spørge om du må låne en før du beslutter dig.
|
Til top |
|
|
KMAR Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2006 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
Citér:
Jeg kunne godt tænke mig hvis du fortalte lidt mere omkring de erfaringer du har gjort dig med subs til dine haydn. Jeg er selv meget i tvivl. |
|
|
Til filmlyd er den uundværlig. Til musik kommer det an på, hvad du lytter til, instrumenter som kontrabas og trommer lyder bedre med en sub til at overtage de dybe toner.
Det er mere vigtigt subben er hurtig end den er stor.
Du kan jo spørge om du må låne en før du beslutter dig.
|
|
|
Hej.
Jeg skal faktisk have en Velodyne CHT-12R på prøve i dag - det glæder jeg mig meget til. Jeg er også lidt varm på Velodyne SPL-800i. CHT-12R er bestykket med en 12" enhed mens SPL-800i er bestykket med en enhed på 8". Den store forskel for mig at se er at SPL-800i har en klasse D forstærker der yder 1000W, mens CHT-12R´s kun yder 200W. SPL-800i er et lukket system, mens CHT-12R er et åbent. Der er både fordele og ulemper ved begge to, f.eks. er der en remote med til CHT-12R, mens det ikke er tilfældet til SPL-800i, og det tror jeg at jeg vil få svært ved at undvære.
Har også kigget lidt på SVS, men når alt det der forfædrelige moms, told og fragt kommer oveni prisen, så bliver det lidt smådyrt. Jeg kan også bedre lide Velodynes design.
B&W ASW600 er måske også en mulighed.
Jeg har et rum på ca. 25m2, men som du måske kan ane på billederne, så er der åben forbindelse til andre rum og loftet er skråt, så der er meget volumen der skal spilles op. Det er ikke fordi jeg ønsker at spille vanvittigt højt eller buldre vildt med bassen. Det er for at give mit anlæg lidt ekstra bund som både kan bruges når det gælder musik og film. Mine haydn spiller meget detaljeret, så jeg skal ikke have en bulder-basse der ødelægger resten.
Jeg har været inde og regne på regnemaskinen på Velodynes hjemmeside for at finde en sub der kunne passe, men da mit rum og volumen er lidt atypisk, så synes jeg ikke det giver nogen mening at regne på det. Det bedste er nok at prøve sig frem med forskellige subs.
Hvad er det for en sub du har?
Mvh. KMAR
|
Til top |
|
|
Hurin Forum Bruger

|
Sendt: 30 December 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3133
|
Sendt: 30 December 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj KMAR.
Og godt nytår 
Det ser lækkert og ret stilet ud, dit anlæg. 
Hvor stor er stuen du lytter i?
mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|