Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 13:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ChriZ’s Densen / System Audio Setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

**Seneste update: 21. Juni '07**

Velkommen til mit hjem - komplet med Twisted Sister!

På billedet ses:
Højttalere: System Audio 1280 (mk2) Ahorn
TV: LG 32LC2R
Forstærker: Densen B-110
CD-afspiller: Densen B-400+
Gadget: Squeezebox v3

Det var lidt en lavine der skete efter at jeg i sommeren besluttede mig for at gå væk fra surround, da det fylder for meget til de få film jeg ser i løbet af en uges tid, og så ville jeg gerne have noget godt stereo istedet.Det første der blev købt ind var SA'erne som var en meget pæn opgradering fra mine ældre Jamo Cornet'er. Dette kørte på min Yamaha receiver med tilhørende Pioneer DVD i en længere periode mens jeg gik på jagt efter en ordentlig forstærker - havde besluttet mig for at få noget smukt både lydmæssigt og visuelt, og valget faldt først på en Primare I21, og alt var aftalt med sælger der dog pludselig valgte ikke at besvare mine mails..Men det gav anledning til endnu nogle overvejelser og jeg besluttede mig for at ta' springet.... til Densen!I dagene op tll nytår fik jeg så kontakt til en herre der søgte et nyt hjem til sit Densen anlæg - og hjem kom det så, og nu står det og pryder mit hjem!

Her er lidt om de enkelte dele:

Forstærker: Densen B-110

Wow... hvilken åbenbaring, ikke så meget at sige end at denne lille alu-kasse har godt styr på sagerne, et hav af indgange og ikke mindst ser den bare hamrende godt ud! Som I kan se er der stadig masser af ledige ind- og udgange bagpå, p.t. er de eneste udnyttede indgange CD- og line-indgangen til min Squeezebox, men der kommer snart et ægte Føtex-lakrids-kabel fra min PC (on-board møg-lydkort), hvor hi-fi kravene ikke er så store ;)

CD-Afspiller: Densen B-400+

Min første rigtigt seriøse CD-afspiller efter at ha' måttet nøjes med en DVD-afspiller til CD'er i lang tid.. og hviken forskel... det er en fornøjelse uden lige at høre sin CD-samling igen - masser af detaljer og åbenhed i lyden! Jeg er godt klar over at der er kommet en B-410 i mellemtiden, men dette er simpelthen en lækker maskine, som jeg fik rimelig billigt sammen med forstærkeren.. desuden har det jo forlydt at B-410'eren ikke engang er så fantastisk igen, så jeg har ingen planer om at opgradere på nuværende tidspunkt...

Højttalere: System Audio 1280 mk2

Den efterhånden levende legende af en højttaler.. lækker højttaler til næste ingen penge. Har fjernet blik-bøjlen bagpå terminalerne og ført en stump ekstra højttalerkabel mellem - det kan anbefales! Jeg har lagt ca. 4,5 kg sand i hver højttaller, og det har hjulpet meget på den lidt rungende bas der var før i højttalerne, det er der ikke mere af...

Gadget: Squeezebox v3 All Black

Så kom der en lille ny.. havde egentlig planer om at købe den hvide/alu udgave, men jeg fandt denne sorte til 1995,- hos Komplett.dk, det var 300,- sparet og det tiltaler en nærig jyde, og når jeg nu kigger på den er den slet slet ikke tosset. Jeg stod med valget mellem en Squeezebox eller et mere high-end lydkort til min PC, og selvom lydkort-løsningen nok havde været billigere, vandt squeezeboxen pga. dens brugervenlighed og udseende - og så det fact at man kan høre netradio uden PC'en er tændt er genial! :)
Jeg har min PC kørende som server, synes ikke SqueezeNetwork kører alt for godt når jeg har denne slået til.. desværre har min router ikke QoS, så jeg kan ikke opprioritere Squeezeboxen på netværket... så enten hedder det ny router, eller også må jeg leve med det...
Alt i alt er jeg MEGET tilfreds med købet, selvom fjernbetjeningen ikke helt lever op til samme høje standard som boxen. Det siges at man får et løft ved at skifte strømforsyningen med en billig lineær (iflg. Enjoy The Music's review), men indtil videre er der vist ikke rigtigt nogen der har fundet en billig løsning her i landet..

TV: LG 32LC2R

Ja, det er en hi-fi tråd, men jeg vil nu alligevel kommentere mit TV også.. et ret billigt og flot (synes jeg selv) TV - kostede vist omkr. 6000,- i Tyskland da jeg købte det for et halvt år siden.. Jeg har min PC slået til via HDMI, som desværre IKKE understøtter 1:1 pixelmapping som mange andre LG TV, men sådan kan det jo gå... tilgengæld har nVidia et program der kan tilpasse skærmen så jeg ikke mister en CM i hver side af skærmen... generelt er jeg ganske tilfreds med skærmen, farvegengivelsen er ganske god, og især HD materiale ser ret godt ud.. analog er ikke noget at råbe højt hurra for, men det kan da gå.. det er også primært købt med henblik på DVD/HD..

Kabler o.a.
CD-Forstærker: Linn Analogue - fulgte med Densen systemet, passer meget godt ind med meget åbenhed i lyden..
Squeezebox-Forstærker: Tara Labs Prism 500i (tror jeg nok) - har haft dette liggende i mange år efterhånden, og det spiller faktisk ret godt .. overvejer at få det afprøvet mellem CD-forstærker om der er noget at hente..
Højttalerkabel: Van Den hul Clearwater - Flettet og købt brugt. Lyden går lidt klarere igennem ifht. mit gamle Black Rhodium AST 200 - men ikke den mest voldsomme opgradering jeg har gjort, alt i alt er jeg dog meget tilfreds!

Desuden har jeg lidt ekstra nydelse til musikken..

og et close-up af de få CD'er der står i mit TV-møbel lige nu..

/Christian

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu rigtig godt ud mester.

Hvad bruger du af kabler?

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt lækkert og stilet ud. Jeg kan se at du gik helt væk fra kun at bruge din computer som eneste signalkilde.

Sjovt nok havde jeg kontakt til præcis samme herre som du har købt dit sæt af, men jeg var kun interesseret i b110 og han ville forståeligt nok kun af med det samlet. Det blev så dit held

Tillyke med det og må det bringe mange lykkelige stunder!

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

ja det ser lækkert og stilet ud .. men kan du lige få styr på de ledninger til dit tv .. 
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Smukt 

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
ja det ser lækkert og stilet ud .. men kan du lige få styr på de ledninger til dit tv .. 

Ja, det er et hængeparti - jeg skal først lige ha' ryddet op, da jeg faktisk har et par kabler hængende der ikke engang bliver brugt mere efter min DVD-afspiller er forsvundet ud af stuen, så først skal der ryddes op og så skal der styr på kablerne!

Jeg er ved at ordne noget backlight med de famøse Trettioren lys fra IKEA bag skærmen, det kommer der lidt om senere.. indtil videre giver det gode resultater..

Og af kabler bruger jeg:
Linn Analogue mellem CD og Forstærker
Black Rhodium AST 200 til højttalerne (skal opgraderes på et tidspunkt, men det bliver ikke lige nu og her)

Det kommer lige med på 1. post i næste opdatering af denne tråd ;)

Tak for alle de pæne ord, det luner her i vinterkulden

/Christian

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:
Det ser rigtigt lækkert og stilet ud. Jeg kan se at du gik helt væk fra kun at bruge din computer som eneste signalkilde.

Sjovt nok havde jeg kontakt til præcis samme herre som du har købt dit sæt af, men jeg var kun interesseret i b110 og han ville forståeligt nok kun af med det samlet. Det blev så dit held

Tillyke med det og må det bringe mange lykkelige stunder!

Hehe, ja, verden er lille, jeg har ikke et øjeblik fortrudt at jeg tog CD-afspilleren med selvom jeg også var lidt usikker på om det nu skulle være!

Jeg skal ha' anskaffet mig et "ordentligt" eksternt lydkort til min PC - nogen forslag ? Jeg producerer og redigerer ikke musik, så det behøver ikke være high-end - det skal primært bare bruges til musik, og lidt film-kigning (hvor lyden jo stort set altid er komprimeret i forvejen..)

/Christian

Plissken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006
Sendt: 01 Januar 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Ang. lydkort kan jeg ikke anbefale følgenede kort nok. Benytter det selv, og især den analoge del er helt uovertrykken - virkeligt kram 

http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71hifi/info.asp

And pick up your pay check
Til top Vis Plissken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plissken

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Januar 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Plissken skrev:
Ang. lydkort kan jeg ikke anbefale følgenede kort nok. Benytter det selv, og især den analoge del er helt uovertrykken - virkeligt kram 

http://www.xs-sound.dk/data/products/prodigy71hifi/info.asp

Jeg kan desværre kun bruge eksterne eller lav-profil kort - og jeg tror ikke der findes mange "kvalitetskort" i lav-profil.. jeg har heller ikke rigtigt brug for surround (mere), et eller andet simpelt stereo-kort med en god D/A converter ville være perfekt..

/Christian

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Nu der snakkes lydkort så faldt jeg lige over dette i en anden og ældre tråd her på stedet der omtaler dette kort:
http://www.thomann.de/thoiw12_artikel-187553.html

Er der nogen der kender til ovenstående og kan fortælle lidt om det, eller er der andre alternativer, gerne i samme prisklasse..? som sagt skal det helst være eksternt...

/Christian

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

<prodigy kortet er både med normal og lowprofile. Der medfølger bracket samt extension kabler så at det er plads til indgangene.

MVH

Morten

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

nice.

Godt at se der ikke er havnet planter og andre rædsler ovenpå dine højttalere

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

CasperCU
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

kan kun siger at det er en super flot setup. og ligesom de andre, få styr på kablerne

Til top Vis CasperCU's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CasperCU

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 Januar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Det er satme et lækkert design Densen har....rigtig flot setup du har....
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Januar 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

<prodigy kortet er både med normal og lowprofile. Der medfølger bracket samt extension kabler så at det er plads til indgangene.

MVH

Morten

Er det RCA indgange der ryger fra hvis man skifter til lav profil, eller sidder de på kortet?

Slet ingen der har erfaringer med Behringer'en?

endnu engang tak for de mange ord.. og ja, jeg skal ha' styr på kablerne, jeg mangler stadig at finde noget pænt mellem TV og bordet, H/N's hvide rædsler kan jeg godt leve uden, tilgengæld synes jeg at jeg er lidt for nærig til at slippe flere hundrede kroner for AV-Connections alu-bakker, når jeg alligevel kun skal bruge 20-30 CM.... ... findes der slet ikke noget billigt og flot? :)

/Christian

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Enkelt og stilrent

Og velkommen tilbage til 2 kanals vellyden. 

Sjovt som så mange i disse år vender SS ryggen til fordel for stereo.

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

ChriZ skrev:

endnu engang tak for de mange ord.. og ja, jeg skal ha' styr på kablerne, jeg mangler stadig at finde noget pænt mellem TV og bordet, H/N's hvide rædsler kan jeg godt leve uden, tilgengæld synes jeg at jeg er lidt for nærig til at slippe flere hundrede kroner for AV-Connections alu-bakker, når jeg alligevel kun skal bruge 20-30 CM.... ... findes der slet ikke noget billigt og flot? :)

Tillykke med det flotte nye setup - det spiller garanteret så englene synger

Mht. kabelbakke, så købte jeg en i Silvan for et års tid siden, som bestod af en skinne man skruer fast på væggen, og så trækker man en buet overdel ned over skinnen - lidt svært at forklare , men det er noget flottere end de alm. firkantede kabelbakker.

Systemet var svjh til at betale, så måske det var noget for dig ?

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Erik D skrev:

Mht. kabelbakke, så købte jeg en i Silvan for et års tid siden, som bestod af en skinne man skruer fast på væggen, og så trækker man en buet overdel ned over skinnen - lidt svært at forklare , men det er noget flottere end de alm. firkantede kabelbakker.Systemet var svjh til at betale, så måske det var noget for dig ?

Ja, det lyder fantastisk :)

Jeg må i Silvan og se efter de der kabelbakker du snakkede om, kan du huske noget om prisen?

/Christian

Erik D
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 04 Januar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

ChriZ skrev:
Erik D skrev:

Mht. kabelbakke, så købte jeg en i Silvan for et års tid siden, som bestod af en skinne man skruer fast på væggen, og så trækker man en buet overdel ned over skinnen - lidt svært at forklare , men det er noget flottere end de alm. firkantede kabelbakker.Systemet var svjh til at betale, så måske det var noget for dig ?

Ja, det lyder fantastisk :)

Jeg må i Silvan og se efter de der kabelbakker du snakkede om, kan du huske noget om prisen?

/Christian

Arrgh...jeg har sgu svært ved at huske prisen, mener det var ~100 kr meteren, men jeg kan altså ikke rigtigt huske det

Til top Vis Erik D's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Erik D Besøg Erik D's Websted

ChriZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har d.d. fået rodet lidt med backlight til mig TV, inspireret af en tråd her på forummet købte jeg de famøse diode-kanaler "Trettioren" fra Ikea til 300,-. De er nu sat på mit TV, og her er lidt billeder af resultatet

Og således ser det ud på selve skærmen. Lyslisterne er bare sat fat med de dobbeltklæbende filtpuder der fulgte med... på billedet kan svagt anes mit DIY vægophæng også lavet ud fra en tråd på dette forum..

Vægophæng, kilde

Alt i alt ser det rigtig godt ud, både når TV'et bruges eller det bare skal stå og "se godt ud" :)
Mit umiddelbare indtryk er at sortniveauet bliver en smule bedre ved at snyde øjet på denne måde, men det bliver nu stadig ikke på CRT-niveau ;)

Som den opmærksomme læser har set er der stadig ikke kommet helt styr på kablerne, men der arbejdes på sagen ;)

/Christian

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes