Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 19:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Classic, B&W & Squeezebox (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg vil starte med at sige at jeg primært er surround mand, hvilket nok ses udfra budgettet der er brugt, ikke desto mindre synes jeg selv jeg har fået et helt hæderligt setup uden at sprænge banken. Historien er den at vi havde hjemmebioen i stuen indtil vi købte hus i Oktober, siden har jeg haft et dedikeret biorum, hvilken fruen jo er evig glad for - bortset fra jeg tog alt der overhovedet kunne gengive lyd med mig ned i kælderen

Så tiden var, trods dårlige finanstider vi havde jo lige købt hus, til at finde et stereo setup.

Vi endte med at stå med følgende:

• Classic 10.0 forforstærker
  • Classic 8.0 effektforstærker
  • Squeezebox v3
  • B&W 601s3

Skæbnen var at samme dag som jeg besluttede nu er det nu, så satte en venlig mand på sjælland selvsamme Classic kombination til salg.

Virkelig lækkert sæt. Jeg har meget svært ved at tro man kan få tilsvarende kvalitet til samme penge andetsteds.

Her er et andet billede i lidt anderledes lys.

14 dage før, havde jeg købt følgende 601'erne brugt til en næsten pinlig billig pris. De var egentlig tænkt som bag kanaler i et 7.1 setup, men lige nu hænger de altså lige her i stuen. Kaktussen tror jeg må lade livet engang i nær fremtid, det er som om den trækker hyggehjørnet lidt ned.

Sidst er et billede af vores sofahjørne hvor hele herligheden er samlet. Det er rigtig hyggeligt med en pejs, den er bare total ubruglig, så den bliver til en brændeovn næste vinter (det skulle den have været i år, men det blev ikke nødvendigt).

Trods min smag for suround, har jeg alligevel fået lidt blod på tanden, så jeg kunne godt forestille mig vi får nye højttalere i nær fremtid - hvilket er ikke bestemt endnu, men selvom 601'erne gør det godt, så er de alligevel ikke helt tilstrækkelige.

Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2007 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Utroligt flot setup i forhold til at du også har et helt surround setup også. Hvis jeg skal komme med et forslag har jeg hørt at man kan forbedre lyden betragteligt ved at sætte en ekstern dac til squeezboxen.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

HappyFrog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Jo tak, jeg er skam også vældig glad for det.

Jeg har godt læst det med DAC'en og overvejede det også nøje, der findes også et hav af tweaks, men som sagt var der ikke det store budget at starte ud med og det skulle bare virke fra dag 1 så vi havde noget musik til husrenoveringen.
Næste etape bliver at få nogle bedre højttalere også flyttet højttalerne ned på standere midt i stuen (ahem, de planer har jeg så ikke luftet for damen endnu). Lige nu spiller de på langs af stuen igennem 2x20m ultra tyndt kabel og det giver godtnok et tamt lydbillede.
Til top Vis HappyFrog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HappyFrog Besøg HappyFrog's Websted

Kiilsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Jeg har hørt meget godt omkring squeezboxen. Den er bla. andet anmeldt i SteroePhile og har fået meget ros der.

Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)

Mit setup
Til top Vis Kiilsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kiilsgaard

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes