Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
TJEK SIDE 14 Nye stemningsbilleder

Hej derude!
Jeg er en dreng på 15 år som altid har været vild med musik..
Min musiksmag er meget bred men mit yndlingsband er Direstraits!! Det er bl.a. pga. den evige behagelige lyd og den høje kvalitet ALLE deres ”plader har.
Overvejede i lang tid at købe det hele brugt, men grundet pladsmangel ("overkill at hænge en kæmpe effektbamse ovenover min seng" når jeg ikke har ret meget plads) og et stort ønske om at komme godt ind i hifiverdenen valgte jeg at købe nyt.
I dag må jeg sige at mit setup ser noget anderledes ud. Det hele er stort set udskiftet og ind er kommet en masse vintage udstyr
Mit setup består af følgende:
Cd-afspiller: Denon DCD 1500AE ny afspiller Maranztz cd72 mkII Special, Marantz'en er igen blevet ud og min Denon DCD 1500AE står fast som signalkilde
Int. Forstærker: PMA 1500AE ny reciever ind i billedet Tandberg tr2080 side 3 .min Tandberg TR2080 står fast på hylden- Den ryger ALDRIG Desuden er der kommet nye terminaler. Gevind i terminalerne var oprindeligt 5,5 mm og er efterfølgende skåret ind til 4 mm så de passer i Tandbergen 
TR2075 Inde i varmen
Højtaler: Dali Ikon 6. Her er der kommet kæmpe udskiftetning. Ikonerne er solgt og ind kom for 3 uger siden (starten af Feb 2008;)kom mine Tandberg TL3520 og de spiller mildest talt fantastisk. Ikke mindre end 2 uger efter kom mine drømmehøjtaler Tandberg Studio Monitor ind i varmen. En drøm er blevet opfyldt intet mindre
Højtalerkabel: Tara labs Omni 2 biwire
Signal kabel: Tara labs Spectrum 1a Dette er solgt videre til MathiasFB her på siden, og i stedet har jeg nu et andet taralabs med switchcraft stik monteret. Disse er meget smalle og i en rigtig fed kvalitet (smalle da Tandbergens RCA udgange sidder tæt sammen)
Ekstra:
Valhalla Technology Vtfeet Solgt sammen med dali ikonerne
VM Acoustics S1 shelf X 2 Er stadig i setupppet og forlader mig nok ikke foreløbeligt

Billede fra min seng. Det er fedt og vågne med anlægget som "udsigt" 

Til sidst et billede af hele anlægget.
Jeg har ikke vidvinkel på mit kamera, så derfor blev jeg nødt til at tage det sådan!
senere opgraderinger
Squeezebox?
kommentarer modtages gerne
|
Til top |
|
|
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky.
Velkommen på sitet og tillykke med dit nye set-up. Kunne det tænkes, at du har taget nogle billeder af hele herligheden, så vi kan se din opsætning.
Nyd musikken.
Mvh. FLEX
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej FLex
Ja selfølgelig har jeg taget billeder af det, men da jeg skulle skulle sidde dem ind gik det hele i koks og mit indlæg forsvandt? så de kommer snarest muligt
mvh Roky
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky.
Yderst flot setup af en ung fyr på 15 
Synd du har så lidt plads, det vil først komme rigtigt tilrette med mere plads..men det kommer jo nok engang 
Tillykke med en god start ind i HiFiéns verden..
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Roky, det er da et superanlæg du har fået dig der. Hvad hører du så for noget musik?
Venligst
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gode billeder __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 10 Februar 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
15 År, vild med Dire Straits???? Det ser ud til, at der er håb endnu.
Dit anlæg ser godt ud, som en anden skrev, så bliver det rigtig godt når du engang får lidt mere plads at brede dig på.
Jeg er ikke selv så meget til Denons lyd, men de laver bestemt nogle fornuftige produkter.
Hvad hører du udover Dire Straits??
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj, jeg startede også md hifi da jeg var 15, er 17 nu, og er tilfreds med det jeg har:) Men da jeg var de 2 år yngre var mit sku ikke så fancy som dit. Det var vidst bare noget billigt JVC.
Hvad hører du ud og Dire Straits, som jeg også føler lidt for. dog ikke nær så meget som Zepplin og Black Sabbath:) __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude!
tak for for de fine kommentarer
Min musiksmag er meget bred men jeg vil da gerne nævne et "par" mine yndlingsbands:
(Direstraits) som tidligere nævnt
Deep purple,Black Sabbath,Enigma ,Mike Oldfield,The Corrs, Pink Floyd,Rage against the machine og AC/DC.
Jeg er meget til det lidt ældre musik for det første fordi numrene ofte er meget bedre lavet efter min smag.
For det andet lyder de nyere bands musik alt for G** og inspildningerne er derefter.
Dette er mest rettet på Hiphop kunstnere og pop musikere.
Jeg kunne også godt tænke mig og begynde at høre noget Jazz, men ved ikke rigtig hvad jeg skal købe? Hjælp til dette er meget velkommen!!!
VH Roky
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky.
Du kan start stille ud med lidt Diana Krall, hun synger fantastisk og musikken og kvaliteten er høj..

|
Til top |
|
|
Stikflamme Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 212
|
Sendt: 12 Februar 2007 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heey champ... Tillykke med dit setup..  Jeg har købt præcis det samme setup her for nogle dage siden, og jeg er vildt glad for mit køb.. Jeg har bare ik samme højttalere som dig, men udover det, er det faktisk det samme..  Mvh stikflamme
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flere kommentarer?
|
Til top |
|
|
Ridderen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 118
|
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser super fedt ud :D
har tænkt mig og købe ikon 7... men nu sner dte selvfølgelig så meget at jeg ikke kan komme til aalborg :(
hvad har du givet for anlæg kabler og det hele ?
vil du sætte en pris på hver ting vil det være super :)
|
Til top |
|
|
TeeZaZ Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 52
|
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke dårligt Roky! Flot opsætning, på det relativt lille område...
|
Til top |
|
|
trækfugl Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky!
Hvis du gerne vil høre jazz, så kan jeg varmt anbefale Pat Metheny. Og star med Still Life (Talking fra 1987 og The Way Up fra 2005, så er du godt på vej. Det er virkelig smuk musik.
Meget af det andet han har lavet, både alene, i det der hedder Pat Metheny Trio og Pat Metheny Quartet, er meget svært at gå til, og ektermt 'langhåret'.
Så et godt råd ville være at lytte til de plader der bærer navnet Pat Metheny Group (som de to øverste gør) eller Pat Metheny & Lyle Mays (som det hed før.)
Håber du kan bruge det til noget, og er frisk på at udforske musikken. :)
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig godt ud, omend lidt klemt som også er nævnt af andre - Desværre må man jo nøjdes med pladsen når man bor hjemme, det kender jeg alt for godt.  På et par af billederne ser dine denon enheder helt guldfarvede ud som de også har lavet enheder i, det snyder lidt.  Nu du nævner jazz så kast et lyt på Louis armstron og Ella fitzgerald, om det falder i din smag ved jeg ikke, men så er det da prøvet - og man kan finde cd'er med dem til under 50kr stykket til tider, så er ikke verdens største afskrivning. Hvor lang er rummet, kan du sidde i ordentlig afstand foran det og lytte selvom det står klemt derinde?
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de gode råd!
Fik Diana Krall The Girl next door på SACD- Damn det er kvali
Når jeg nu har læseferie syntes jeg da lige jeg ville prøve og smække en Tandberg TR2075 mk11 på anlægget

|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er den så, i forhold til din denon?
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice anlæg bare syndt med pladsen. hvis du vil høre lidt jasset musik kan jeg klart anbefale Amy winwhouse hun har 2 albums ude Frank som er det første og back to black. du kan også prøve at søge på youtube og søg på på amy winehouse så kan du jo lige høre hende først.
__________________ MVH
chillipepper
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky - tillykke med tandberg recieveren! Hvad synes du om den? Og så har du totalt i orden musiksmag  . Kan desværre ikke lige anbefale dig noget jazz, men hvis du er i humør til noget lidt "mellow" , så prøv at tjekke Massive Attack "Protection" ud , hvis du da ikke lige kender den
|
Til top |
|
|