Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Parasound - Magneplanar - Sandmans setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg lige smide noget af mit anlæg op og det gamle anlæg jeg havde før det blev solgt

Opdateret i 1 indlæg og det sidste.

Mit tidliger anlæg bestod af følgende:

1 omgang:
Stereo:
HT'ere:                        JBL LX 800
Forstærker:                  NAD 304
Tuner:                         NAD 402
Tapedeck:                    NAD 6340  
Pladespiller:                 Lenco L75
Riaa:                           NAD PP2

2 omgang:
Surround:
TV:                             Finlux 32" senere byttet til SONY 32"  KV-32WF3E
Surround:                   NAD 117
Eftekt Amp:                 2 stk. NAD 216 THX
Bag HT'ere:                 B&W CDS6
Center HT:                   B&W CC6
LD:                            Pioneer CLD-1850
Video:                         JVC SVHS HR-S9400U
Sub:                          JBL SB5
Pladespiller:               Ariston Audio RD-40

3 omgang:
Surround:
TV:                                SONY 32"  KV-32WF3E
DVD:                             Pioneer NS-DV1 komplet Surround anlæg med HT'ere osv.

Stereo:
Pre Amp.:                      QED Vector Reference
Power AMP.:                   Parasound HCA2200 MKII
CD/DVD:                        Pioneer NS-DV1
HT'ere:                          Dali 850

Kabler:                          AudioQuest Type 6 HT kabel og Signal fra CD/DVD > Pre Amp.
                                     VDH Videolink 75 fra Pre Amp. > Power Amp.

Lidt baggrund om de forskellige enheder i mit anlæg:

Parasound HCA 2200 MKII:

Er oprindelig født som en US model og var blevet lavet om inden jeg fik den, men det var ikke gået godt  pga. dårlig info fra Parasound's side!
Så her måtte jeg have fat i den gamle, som er elektronikmekaniker og få noget rådgivning over mobilen, hvor vi begge sad med diagram og billeder af den. Efter kyndig vejledning fik vi gjort det som det skulle være!
Så efter 1 time hvor den var ubelastet blev den slæbt hen til anlægget, sat til og sørme om der ik kom liv i den
Der var jeg en glad mand!

QED Vector Reference PreAmp:

Den kan køre Passiv og Activ mode, det vil sige at den kan køre med/uden forstærkning og den gør det p***e godt og ser godt ud!
Der er ingen knapper over hovdet på den, det forgår via remote, ingen EQ på den så det er rent hele vejen igennem!

Dali 850:

Står som nye og spiller meget godt, selv ved lav lytning er der super kontrol over dem fra Parasound'en af.

Her er så lige et par billeder af anlæget:

Parasound HCA 2200 MKII:

QED Vector Reference PreAmp:

Det er den der i mat chrom

Dali 850:

Den anden side er spejlvendt af den højre

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 13 April 2007 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Skønt set up du har samlet dig Jan, så mangler vi bare at du flår toppen af det hele og viser nogler indside billeder (kom igang) 

Den
Parasound HCA 2200 MKII har jeg sgu kikket lang efter, for nogle år siden (heldige Kartoffel).

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg skrev:
Skønt set up du har samlet dig Jan, så mangler vi bare at du flår toppen af det hele og viser nogler indside billeder (kom igang) 

Jeps det skal jeg nok GT, smider lige noget op i løbet af weekenden

Har nemlig taget billeder af dem uden tøj på

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Her er så lige et par billeder af Parasound og QED VR uden tøj på:

QED'en kommer snart under en ombygning af strømforsygning og nogle andre kondensatore osv.

djaan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 April 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

det var da en del luft der var i den preamp?

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Tja men den virker total godt og spiller lige så godt, om den er i activ eller passiv mode! 

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

hej der !

Det er da et helt fint setop du har der, god forstærker den kan da styre din ht. din pre, ja det er ikke lige mig
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Jamen goddag nhj4

Ja Parasound'en sparker godt fra sig i det setup jeg har lige pt. det er blevet endnu bedre med de nye VDH Videolink RCA kabler jeg lige har fået lavet mig! Havde før et sæt Audioqest et eller andet jeg ikke kan huske!
Nu er lyden blevet mere lige igennem, det er nok svært at beskrive!

Ang Pre. så kan den enten køre i aktiv eller passiv mode, efter min mening er den bedst i passiv mode, dvs. den lyder bedst i passiv!

Meget neutral og lige igennem!

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

The Sandman skrev:
Jamen goddag nhj4

Ja Parasound'en sparker godt fra sig i det setup jeg har lige pt. det er blevet endnu bedre med de nye VDH Videolink RCA kabler jeg lige har fået lavet mig! Havde før et sæt Audioqest et eller andet jeg ikke kan huske!
Nu er lyden blevet mere lige igennem, det er nok svært at beskrive!

Ang Pre. så kan den enten køre i aktiv eller passiv mode, efter min mening er den bedst i passiv mode, dvs. den lyder bedst i passiv!

Meget neutral og lige igennem! Det er også det jeg oplever med passiv
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Ja det er sq en skøn ting, så man bliver helt blød i knæene og varm i ørene, det er svært at sætte ord på!

Vi er jo forskellige mennesker og vores opfattelse af lyden er vidt forskellige, nogle kan leve med et plastik anlæg til 100 kroner og så er der dem ( os ) som ikke kan, vi er af den race som er meget audiofil og derfor går i vores søgen efter det ultimative lyd, det er vores adrenelin sus, hvor andre higer efter noget helt andet ( kvinder?? ).
Jeg er af den opffatelse at vi tilstræber os en viden om vores øre og hvad der lyder bedst, det kan være en anden har brug for et meget dyrt anlæg som de syntes er perfekt, hvor nogle måske kun behøver et lille "anlæg" som i deres øre lyder suppert!

Jeg syntes det er suppert at læse om andres anlæg, som kan give inspiration til noget mere og måske et nyt køb til ens eget anlæg!

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Et lille tip! Find en plade af en eller anden slags din HCA-2200II kan stå på. Det er ikke godt at have den stående på et gulvtæppe, der skal helst være fri luftgennemstrømning til bunden, så den ikke bliver for varm. Nu ser det ud til at du har den stående frit, så det er måske ikke så stort et problem, men det er jo bedst at være på den sikre side

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Fed setup

Skønt at høre der er andre der har forstået at smide nok effekt i 850'erne - de ska hva nok for at komme til live...

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Maj 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hej Michael

Jeg er i fuld gang med at lede efter et rack og de billeder er taget da jeg lige fik sat det hele til efter jeg fik bygget den om fra US model til DK model og sluttet dem til mine Dali'er

Ulrik

Ja og tror mig de har forandret sig siden jeg anskaffelsen satte en Sony ES forstærker på den og så til den Parasound jeg har nu er der virkelig sket noget med dem!

Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Maj 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

The Sandman skrev:
Hej Michael
Ulrik

Ja og tror mig de har forandret sig siden jeg anskaffelsen satte en Sony ES forstærker på den og så til den Parasound jeg har nu er der virkelig sket noget med dem!

Hæ Hæ sjovt, Jeg havde før en Sony DA50ES til at trække dem - det kan den slet ikke i forhold til min Rotel RB990, 2*200 watt, som jeg har nu...

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Ja så oprandt dagen hvor min gamle Ariston RD40 pladeafspiller lande på Sjælland hos min gode kammerart i det virkelige liv og her på forumet Plafitracer
Der skal den nok komme til at gøre gavn, da konen ikke syntes det passer ind i vores stue , så måtte den vidre
Men jeg vil aldrig opgive Vinylen for den lyder nu bedst!

Min Parasound HCA 2200 MKII forstærker er også blevet sendt til øen over til den "gamle" hvor den skal kigges igennem da der er opstøet noget brum i mellemtone området i højre kanal , så den vil han lige kigge på, samt opgradere den hist og her!

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 06:37 | IP-adresse registreret  

hej Sandman lækkert grej du har der, kan du fortælle lidt om lydbilledet ..

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Jeg vil meget gerne komme med en beskrivelse af lyd billedet:

QED Vector Reference:
Vil sige at den er meget åben og det der bliver sat på bliver formidlet ret godt af forforstærkeren, det er i mine øre bedst at den står som i Passiv mode, trykker man på Activ Mode så bliver lyden hævet op, ligesom om man får en DB hævning.
I Passiv mode er den lige igennem, flot, neutral og meget varm. Det vil sige den levere det der ryger igennem den på en dejlig måde!
I Active Mode bliver alt hævet en anelse og er godt hvis der virkelig skal spilles højt, hvor man er lige glad med audiofile.
Er vild med dens design, Mat chrom og ikke en knap på den eller noget der kan justeres bas treble osv. Det hele forgår via dens remote som kun har valg af ingang, standby, volume, Active/Passive mode og ikke andet pjat!

Parasound HCA 2200 MKII:
Den levere simpelt bare det den skal til UG++++++
Der er rigleligt med krafter og meget varm lyd, jeg er kanon glad for den og vil ikke skille mig af med den.
I starten skulle den ombygges fra 110volt til 220 volt, dette var et problem for den manual der fulgte med viste noget helt andet end det der skulle gøres, så da det blev i orden blev det sat til resten af anlæget og ihh hvor den spillede.
Det blev til en lille måned jeg brugte den, da jeg ved lytte sesion med mig selv og nogle fede cd skiver opdagde jeg at der kom brum fra den hmmm.....
Først prøvede jeg at Jorde anlæget det hjalp ikke, byttede så rundt på kablerne på indgangen til den og så mine Dali'er, der kom stadigvæk brum fra den i højre kanal i mellemtone området suk!
Over telefonen med min far som er elektronik mekaniker, skulle jeg prøve en hel masse, det var ombytning af de to strøm forsygninger der er i den hhv. højre og venstre kanal, lige lidt hjalp det!
Så der var kun et at gøre det var at sende den over til min far på Djævleøen og nu skal han så finde fejlen og håber han kan finde den og udbedre den.
Det skulle meget gerne hurtigt, for mine Dali'er er sat på mit Pioneer snurrerundt anlæg og hold k... det stinker, men de får da lov til at spille lidt, når der bliver set film og lyttet til CD'er

Dali 850:
Grunden til det valg var at de lå lige i min smag, som en god allround højtaler, der kan levere det hele og har ligesiden de udkom haft et godt øje til dem og nu har jeg dem så!
Men som det ser ud lige nu bliver der kun lyttet lidt til dem når der bliver sat film på og cd på anlæget.

Der vil inden for kort tid komme en ordenlig cd afspiller til som jeg har købt af en kammerart og der vil også blive fortalt om mit gamle anlæg, skal lige have fundet et billed af det og gennemgå det.

Det var lidt for nu

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Nu må vi så bare håbe at Rozkilde HiFi Rep Center kan finde årsagen til det brum - det sikkert kun en kold lodning

Jeg satser ikke på at den er FUBAR...

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

The Sandman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg også håbe han kan og det sidste håber jeg heller ikke på det er! 

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Hej Sandman

Har du fået din Parasound tilbage?

Har selv kik på en magen til og jeg kan forstå at du er meget glad for den når den spiller

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes