Emne: Nicotins Anlæg ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Nicotin Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 21
|
Sendt: 29 April 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at havde været et passivt medlem her på Hifi4all i nogle år efterhånden, har jeg nu bestemt, at jeg burde have min egen tråd herinde.
Alle I andre medlemmers tråde omkring jeres anlæg og ikke mindst virkelige billeder af jeres opstillinger har virkeligt vakt glæde, og budt på massere af inspiration og købe lyst fra min side af, når man følger jeres projekter. At kunne se hvordan jeres anlæg langsomt opbygges fra konfirmations anlægget til en Tact indretnings arkitekt som faktisk formår, at flytte vægge og ændre rum uden forsinkede håndværkere og stuen badet i støv.
Alt dette har nu også fået mig til at oprette en tråd omkring mit eget anlæg, og håbet om, at hvis jeg nu deler mit anlæg med jer, så bliver min egen iver for fremtidige opgraderinger fremmet, og istedet for kun at læse artikler og forums igennem, faktisk får købt og afprøvet produkterne hjemme i egen stue, nu når man har et sted at dele sine erfaringer.
Lidt on min Hifi historie. Jeg startede som mange andre herinde med konfirmations anlæget, som var nøje støbt sammen af komponenter fra hifiklubben tilbage i starten af 1990'erne, og bestod mere eller mindre af Denon, Paradigm mini mk3 monitors og en JBL sb-1 sub. Alt dette var sat sammen efter mange fedtede nætter med hifiklubbens katalog, hvor der blev læst og kigget på specifikationer . Der var dengang ikke meget bedre end at tage ind på falkoner allé og nyde en kop cacao, og lytte til andre folks tests af deres produkter medens man samtidigt langsomt oparbejdede sine egne holdninger og laster til de forskellige mærker og deres produkter. Jeg vil prøve at undlade, at komme med kommentarer om hvordan Hifi klubben er idag.
Men mine første spæde skridt startede dog med, at jeg hjalp min far med at slæbe nogle Dali 8 op fra kælderen i hifi klubben i København, kun for at gå med ham ned igen, og hente det der bedst kunne beskrives som den byggesten det kommunistiske styre i DDR brugte til at spærre westen af. Det var en Denon PMA-700AE, magen til tung og strømstærk forstærker skal man den dag i dag stadigt lede langt efter . Dette setup forseglede min sjæl, Så der var ikke noget underligt i at jeg selv endte op med Denon udstyr.
Efter at havde prøvet det sædvanlige med at skubbe højttalerne rundt, og smide sokker og klude og port åbninger, skulle der ske noget. En ny subwofer kom til i form af en B&W Solid PB100 som egentligt startede hele rækken af mine kommende opgraderinger. Jeg tro vi alle kender den der lille virus, som når man først bliver smittet med den, så er der ingen vej tilbage. Jeg manglede lige lidt ekstra hug i bassen, så jeg skiftede til denne PB100 siden den var aktiv, og jeg var noget i tvivl om, at min daværende Denon PMA-680 kunne trække en større sub. Da denne sub blev sat op, var jeg lykkelig som aldrig før, og den gav anlægget et tiltrængt løft, eller var det bare mig der trængte til at prøve noget andet? Alle CD'er blev testet igennem, men alligvel var det som jeg aldrig var helt tilfreds alligevel, for det var som om der stadigt manglede noget, men dengang var jeg stærk nok til at undertrykke den lille sult til nyt hifi. 
Det var først adskillige år efter at en god ven og arbejds kollega, som også er aktiv herinde på dette forum, inviterede mig hjem til ham, for at høre hans opstilling, at jeg for alvor igen blev mindet om hvad jeg manglede. Jeg har altid før dette besøg været skeptisk over for digitale signal kilder, og om der virkeligt var så store forskelle på dem, men jeg blev nemt overtalt, og blev mindet om hvad et godt anlæg kunne gøre for en. De hektiske dage kan være utroligt nemt kureret med de rette cd'er og det rette anlæg, så glemmes tid og sted, og man nyder bare musikken og glemmer alt andet om deadlines og, at konen skal hentes på stationen. Jeg var bidt af feberen igen.
Jeg blev hurtigt klar over, at der måtte ske noget. Min gode ven, kørte selv med holfi produkter, og jeg havde selv været med ude og co. lytte når han skulle skifte til nye produkter. Så jeg vidste jeg kunne lige lyden, og at designet tiltalte mig meget. Efter en DEL læsen frem og tilbage, og med en del erfaring fra bil stereo, så havde jeg lært, at man kan næsten lige så godt starte med, at vælge den "dyre" løsning, for man ender alligevel med den i sidste ende. Derudover vidste jeg, at der skulle prøves en del forskelligt grej af, så jeg valgte en løsning med forforstærker og seperat effekttrin. Jeg fandt en brugt Holfi pre 8EE et sted på Sjælland, i en meget flot stand, og endte i den situation ingen herinde vil ende ud i. Nyt grej er indkøbt men det kunne jo ikke bruges til noget uden et effekttrin. Så næste morgen fik jeg jagtet et næsten helt nyt Holfi 3S effekttrin op, så der kunne lyttes til noget ordentligt musik. 
Da dette var på plads, var det tid til næste trin. Dette var signal kilden. Jeg kørte stadigt med min 14 år gamle Denon dcd-595 cd-afspiller, og jeg var ret så sikker på, at der skulle gøres noget ved dette meget snart. Jeg pakkede min cd afspiller sammen, og kørte ned vil min ven for, at teste min cd op imod hans modificerede Sony afspiller. Efter at min Denon havde fået en gang lamme tæv og noget whiskey og god mad, aftalte vi at jeg skulle prøve med en ekstern hjemmebygget DAC på min afspiller som han havde liggende. Det blev testet igennem, min gamle Denon kom pludseligt til live igen efter denne vitamin indsprøjtning. Jeg kunne ikke vente til dagen efter for at høre hvilken forskel dette ville give hjemme i min egen stue. Og hvilken ændring det var, men glæden holdt kun meget kort. 
Her er billedet af mit gamle rack, den eksterne DAC er den øverste hvide boks.

Som altid i Hifi, er der altid et svagt led i kæden, og nu var det mine højttalere der stod for en snarlig udskiftning. Mine gamle højttalere blev lånt ud, så jeg nu var nød til at finde nogle nye, så jeg igen kunne nyde en "stille" aften med god musik. 
Herinde på sitet havde der været indlæg omkring modificering af Dali 450. Jeg havde læst disse artikler, og selvom et nedbrud her på sitet desværre havde gjort at de fleste indlæg var mistet, så mente jeg stadigt jeg havde de fleste detaljer. Den blå avis og KSB blev jævnligt checket igennem, og jeg fandt et par Dali 450 i virkeligt god stand. Det er lækkert, at møde folk stadigt passer virkeligt godt på deres egendele.
På vej hjem efter at havde afhentet højttalerne snakkede jeg med min far over mobilen, her introducerede jeg ham for mine planer med de højttalere som jeg lige havde købt. De skulle nu hjem til lejligheden og splites ad, og han troede vist at jeg var rablende gal sådan at skulle ødelægge 2 ellers så fine højttalere. Men jeg glædede mig til at komme hjem, og teste de små ny af.
Alt virkede som det skulle. Så ny diskant og delefilter komponenter blev bestilt bla. hos frequense, så jeg kunne komme til at modificere de ny ankomne højttalere.
Selve udskiftningen gik relativt nemt, det var kun problemet med at delefilteret ikke kunne komme helt ud, så lodningen tog noget længere tid en forventet De kabler der var brugt inde i selve højttaleren var mildest talt elendige, men de fik dog lov til at blive, det var ikke tid til, at ændre dette denne gang, nu skulle de nye enheder spilles til, og forventningen til dem og det opgraderede delefilter var høje. Diskanterne jeg købte hjem var fra Scan speak og var af modellen 9300. De passede næsten i hullerne, og der skulle ikke loddes for at skifte dem. Den cirkel der var skåret ud til de gamle diskanter i kabinetterne er kun ca en lille milimeter for store til Scan Speak diskanten, så dette er ikke noget der opdages med mindre man står helt tæt på højttaleren. Et andet tweak jeg fik købt hjem til mine Dali 450'ere var Holfi skum fødder for at afkoble højttalerne fra gulvet. Valget faldt på modellen til tunge højttare efter råd om, at de mindre versioner reelt blev trykket flade, og mistede noget af deres effekt.
Højttalerne blev jeg dog bestemt ikke skuffet over. Højjtalerene stod mig i 4000 for et sæt, og spillede fint op med den på det tidspunkt nye Dali 470SE. Idag koster et sæt som dem 12000 DKK, så hvis man ikke er bange for selv at få fingrene beskidte, så kan man tit spare en del, og opnå nogle ret fornuftige resultater. Efter dette var jeg sikker på, at nu skulle jeg bare nyde lyden, og det virkede da også for mig i et par måneders tid. Dette var indtil, jeg mente at jeg manglede noget mere kontrol af enhederne i højttalerne. Derfor blev der opgraderet til et Holfi NB250 effektrin. Hold da op hvilken forskel. Igen var det som der blev fjernet endnu et håndklæde eller lagen fra højttalerne, da denne blev sat til. 
Det Gamle Sweet spot, med de modificerede Dali 450

Et mere upclose billede af Min ene Dali 450 efter monteringen af de nye diskanter.

Her er lige et billede af min Pre 8EE og af NB250.

Desværre blev jeg kort efter bedt om at flytte til USA, og måtte skille mig af med hele mit anlæg. Intet af mit udstyr virkede med 110V, og jeg havde ikke de store forventninger om at skulle drive mit dejlige anlæg igennem en konverter af tvivlsom kvalitet, specielt ikke mit effekttrin, og jeg havde ikke de originale kasser til højttalerne, så de blev også solgt.
Så jeg flyttede til USA uden nogen form for anlæg. Da jeg skal være her i 3 år, er det for lang tid til at undvære et godt anlæg, men heller ikke længe nok til det helt store, jeg får nemlig samme problem med antallet at volt når jeg rejser tilbage igen.
Men jeg har dog fået investeret i hvad jeg ser som et udemærket anlæg herovre. Der droppede et umådeligt godt tilbud ned i favnen på mig. Jeg fik en Rega Mira 3 tilbudt for 500$ og den står som ny, så den slog jeg til på, og da dette valg var taget, så kunne jeg næsten ikke lade være med at købe en Rega Apollo cd afspiller, så de passer i lyd og design, det kan konen jo godt lide.
Rega Mira3 og Rega Apollo

Her er så mit nye "setup", dog har jeg ikke gidet at gøre det store ud af placeringen før jeg får nogle ordenlige højttalere.

Som sagt har jeg ikke købt nogle nye højttalere herovre, jeg kigger stadigt efter hvad den "lokale" US brugt børs har at tilbyde i lokal området. For jer som er interesseret i dette så er linket www.audiogon.com
Som det dog ser ud nu, så skal der er par højttalere med hjem til Danmark da priserne herovre er ganske fornuftige set i forhold til de danske. Også kabler ligger væsentligt under de danske normal priser.
De højttalere jeg har i kikkerten herovre bliver enten fra B&W og kommer til at være et sæt 804s, Dali Helicon 400 eller VA BCG. Fælles for disse højttalere er at min Mira3 nok får sine problemer med at trække dem, men ideen er at jeg med Rega'en kan tilføje et effekttrin til at hjælpe lidt med det med musklerne. Hvis I har erfaringer med Rega og nogle af disse højttalere, så del dem endeligt, da jeg lidt er i vildrede og elsker lyden fra dem alle 3, på hver sin måde.
Dette var lidt omkring min Hifi historie, og hvor den bevæger sig hen, vil blive opdateret i denne tråd. Håber ikke I har keddet jer alt for meget med al denne tekst, jeg har nydt endeligt, at få dette nedfældet i en tråd herinde.
Mvh
Nicotin, som ikke er eller har været ryger! 
|
Til top |
|
|
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
Sendt: 30 April 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig godt skrevet!
Nå.. det der så mangler er at vi lige kommer i gang med at mødde din nuværende setup...
Næste gang jeg er i US skal der leges.. __________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
Til top |
|
|
Mofo68 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,det føles næsten som en intriger serie,hvor man bare lige mangler slutningen  ....Lækker læsning der!! __________________
Venligst -=Mofo=-
|
Til top |
|
|
mortenkongsfelt Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
God ide at fremlægge din passion for lyd på den måde - det er vi vidst et par stykker der kan lære noget af :)
Vidst siger billeder måske mere end ord - men når der er så mange ord, så er sagen måske endda en anden 
Jeg lyttede også selv til Rega Apollo, da jeg skulle købe ny forstærker - kunne som sådan godt lide lyden fra den, syntes bare ikke den kunne følge med, når man skruede op, den var liiige svar nok... Du har ikke oplevet problemer med kraftoverskuddet fra den? __________________ B&W 805 Matrix
Audiolab 8000C
LC Audio Zapsolution MK 4.1
Arcam DV-88
Tara Labs, Nordost, QED, Dali Biwire...
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Howdy 
Hvad med at prøve et sæt Rega højttalere? Jeg har selv Rega R7, og for at sige det kort, så sparker de seriøs numse. Men du skal helst have et stykke bar væg de kan stå op ad, ellers kan de godt blive lidt for slanke, da R7 bruger transmissionslinje-bas  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 04 Maj 2007 kl. 01:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicotin
Tillykke med dit anlæg.
En Mira kan trække de fleste højttalere, men er du til "tunge" højttalere, ja så er det da oplagt at Bi ampe med en Maia, hvilket vil løfte lydkvaliteten udover det " bare at kunne spille højere" . R7, som Rockforlife anbefaler, kører fint med en Mira alene, de har et enkelt, ukompliceret filter, er 2 vejs og kræver meget lidt strøm for at kunne præstere. Som det påpeges af Rock, så er de bygget til at spille optimalt op ad en bagvæg og da det er der de fleste gerne vil have deres højttalere stående er det nok ikke så dumt.
God fornøjelse med musikken
venligst
Bent
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 04:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mortenkongsfelt skrev:
God ide at fremlægge din passion for lyd på den måde - det er vi vidst et par stykker der kan lære noget af :)
Takker, denne beskrivelse bliver også snart udvidet med ønskelisten :) Den ender med at blive farlig for mig denne tråd! 
Vidst siger billeder måske mere end ord - men når der er så mange ord, så er sagen måske endda en anden 
Jeg lyttede også selv til Rega Apollo, da jeg skulle købe ny forstærker - kunne som sådan godt lide lyden fra den, syntes bare ikke den kunne følge med, når man skruede op, den var liiige svar nok... Du har ikke oplevet problemer med kraftoverskuddet fra den?
Som det ser ud nu kan jeg desværre ikke udnytte dens potentiale. Jeg har kun 2 meget små og billige højttalere fortiden, men som jeg skriver, så er denne forstærker købt med henblik på at skulle skifte imellem forskellige effekttrin. Så istedet for at bare købe en pre, og ende med at stå uden forstærker syntes jeg det var en meget god løsning for en hjemme fusker. 
Derudover så har jeg altid syntes at Rega lyden var tilpas meget mig, lidt blød og knap så analytisk. Mener selv den lyder lidt som mit gamle holfi anlæg. Snyft det gode gamle anlæg Hvilke højttalere hørte du den med?
Gad vide hvilket effekttrin jeg skal kigge efter?
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mofo68 skrev:
Ja,det føles næsten som en intriger serie,hvor man bare lige mangler slutningen ....Lækker læsning der!! |
|
|
Takker for indlæget Mofo68, jeg er sikker på at Hifi er totalt som horton sagaen, den slutter aldrig også selvom ændringerne tilsidst kun er minimale. Men jeg bliver ved alligevel Så slutningen kommer I til at vente længe på.
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 04:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Howdy 
Hvad med at prøve et sæt Rega højttalere? Jeg har selv Rega R7, og for at sige det kort, så sparker de seriøs numse. Men du skal helst have et stykke bar væg de kan stå op ad, ellers kan de godt blive lidt for slanke, da R7 bruger transmissionslinje-bas 
|
|
|
Sjovt du siger det, da jeg hentede min Rega Apollo cd afspiller hos en forhandler hernede bag ved, ca en 1½ times kørsel væk afstandene er altså lidt relative her i USA, der forhandlede han også Rega højttalere, og han var faktisk lige ved at pakke et sæt demo R7 op af nogle kasser, så jeg ved faktisk at de har dem stående, det kunne være jeg lige skulle sætte 4 timer af til at køre ud og få lyttet lidt på dem. Hvis i skulle sammenligne lyden på Rega's højttalere hvad ville I så sammenligne dem med?
Vil et komplet Rega anlæg blive for "kedeligt" at høre på, jeg tænkte at krydre det lidt op med et par B&W speakers til at give de lidt mere edge, men elsker den dejlig afslappede lyd fra en scan speak dome.
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 04:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
Hej Nicotin
Tillykke med dit anlæg.
En Mira kan trække de fleste højttalere, men er du til "tunge" højttalere, ja så er det da oplagt at Bi ampe med en Maia, hvilket vil løfte lydkvaliteten udover det " bare at kunne spille højere" . R7, som Rockforlife anbefaler, kører fint med en Mira alene, de har et enkelt, ukompliceret filter, er 2 vejs og kræver meget lidt strøm for at kunne præstere. Som det påpeges af Rock, så er de bygget til at spille optimalt op ad en bagvæg og da det er der de fleste gerne vil have deres højttalere stående er det nok ikke så dumt.
God fornøjelse med musikken
venligst
Bent
|
|
|
Hej Bent,
Nu har jeg ikke haft åbnet min Rega Mira 3, men bruger Rega ordentlige komponenter til deres effekttrin?
Jeg har lidt det med at selvom jeg godt kan lide Rega produkter betyder det ikke, at alt det Rega laver er det bedste på markedet. BMW laver også cykler, men det er nok ikke de bedste til prisen derude. Men hvis de er ganske gode, kunne de sagtens tiltale mig ikke cyklerne altså 
MVh
Nicotin
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Efter at havde skrevet med Bent, hvor jeg desværre kom til at skrive, at jeg endnu ikke have åbnet min Rega, så gik der en djævel i mig.
Her en af de nærmeste dage skal jeg lige have min cd-afspiller og forstærker skilt ad, og taget nogle billeder som jeg nok skal uploade her i tråden + i den anden tråd der oprettet til forstærkere der er lettere afklædte. Syntes nemlig ikke jeg har kunnet finde de store billeder på nettet af Rega produkter under the hood. Hvis I kender links til billeder der viser let påklædt Rega udstyr, må I endelig poste dem her.
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et hurtigt input til min højttaler snak,
Jeg snakkede med en forhandler herovre i weekenden,
Magnolia som forhandleren hedder, kan levere Vienna BCG for 1300$ pr stk inkl. 30 dages fuld retur ret. Det er satme service så det vil noget. Syntes prisen er alt alt for lav, men det kunne dog være man skulle se om ordren gik igennem alligevel, om ikke andet kan man bare aflevere højttalerne tilbage.
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicotin skrev:
rockforlife skrev:
Howdy 
Hvad med at prøve et sæt Rega højttalere? Jeg har selv Rega R7, og for at sige det kort, så sparker de seriøs numse. Men du skal helst have et stykke bar væg de kan stå op ad, ellers kan de godt blive lidt for slanke, da R7 bruger transmissionslinje-bas 
|
|
|
Sjovt du siger det, da jeg hentede min Rega Apollo cd afspiller hos en forhandler hernede bag ved, ca en 1½ times kørsel væk afstandene er altså lidt relative her i USA, der forhandlede han også Rega højttalere, og han var faktisk lige ved at pakke et sæt demo R7 op af nogle kasser, så jeg ved faktisk at de har dem stående, det kunne være jeg lige skulle sætte 4 timer af til at køre ud og få lyttet lidt på dem. Hvis i skulle sammenligne lyden på Rega's højttalere hvad ville I så sammenligne dem med?
Vil et komplet Rega anlæg blive for "kedeligt" at høre på, jeg tænkte at krydre det lidt op med et par B&W speakers til at give de lidt mere edge, men elsker den dejlig afslappede lyd fra en scan speak dome.
Mvh
Nicotin
|
|
|
Hej. Nu har jeg ikke haft dem hjemme, men hvis vi snakker B&W nautilus, så er der nok kommet mindre "edge" på dem, siden de kom med diamant diskanten. Men de gamle ørefræseraludiskanter, fås stadig.
Hvis du gerne vil have mere "bloom" og "body/krop" på din lyd, er jeg ikke sikker på, at en Rega højttaler er det rigtige valg. Jeg opfatter ikke Regas produkter, som værende fokuserende på varm og fyldig gengivelse. Men er det drive og eventuelt "edge" (uden den bliver direkte grim) så kunne netop R7 være interessant.
R7 er ekstrem åben, og man fornemmer næsten at der intet delefilter er i, til at forhindre lyden i at komme ud. Der er i den grad hul igennem I øjeblikket bruger jeg sådan en effektamp til R7 http://www.desktopaudio.co.uk/trendsta10.1.html og du fatter ikke, hvor godt det går med den lille 15 watter. Selvfølgelig er der øvre grænser for lydstyrken, meeeen der skal alligevel overraskende meget til, før den klipper
Vi høres ved  __________________ HYGGE HEJSA!
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 08 Maj 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicotin.
Spændende historie om dit hifi-liv, det er hyggeligt at læse. Kunne godt have tænkt mig at have hørt dine modificerede Dali højttalere på Holfi-forstærkeren. Har selv Holfi NB1 serie og Dali Helicon og synes det lyder smukt Kan kun anbefale Helicon 400. Har du forresten kigget på Neepers nye højttalere? De skulle også være til salg i USA, men prisen er sikkert en anden end hans intropris herhjemme http://www.neeper-acoustics.com/
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Præsten,
Jeg kunne også stadigt tænke mig at havde beholdt dem. Det er utroligt hvad de gamle 450'ere kunne blive til med de få modifikationer. Hvis jeg rykkede dem godt ud fra bagvæggen, og havde Holfi anlægget varmet godt op, så var der sød musik i luften. Det var bare ærgeligt jeg ikke havde nogle kasser at få dem transporteret i. Men nu er der helt sikkert en glad Hifi4all bruger som har glæde af dem. Jeg solgte dem via ksb herinde.
Da jeg flyttede herovre tilbød Peter fra Holfi at lave en 110V version til mig, men besluttede at jeg hellere ville gå med noget herovre fra. Så kan jeg altid købe holfi igen når jeg kommer hjem. Er det helicon 400 du har? Hvor nemme er de at trække? Men ingen Holdi og dali til mig herovre 
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nicotin skrev:
Lige et hurtigt input til min højttaler snak,
Jeg snakkede med en forhandler herovre i weekenden,
Magnolia som forhandleren hedder, kan levere Vienna BCG for 1300$ pr stk inkl. 30 dages fuld retur ret. Det er satme service så det vil noget. Syntes prisen er alt alt for lav, men det kunne dog være man skulle se om ordren gik igennem alligevel, om ikke andet kan man bare aflevere højttalerne tilbage.
Mvh
Nicotin
|
|
|
hej Nicotin, der er da vist ikke voldsomt meget at betænke sig på. 1300§ stykket, hmmm... det er f..... billigt. Du har chancen for at lytte på dem i egen stue - i 30 dage - og hvis ikke du kan lide dem, kan du bare tilbagelevere dem. Det er sku topservice, håber så for dig at det ikke er længere væk end din baghave, var det 1,5 time til bunden af den????  __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 08:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nicotin.
Ja, det er Helicon 400 jeg har. Jeg synes de er rimelig nemme at drive, men der skal alligevel strøm til for at få det bedste ud af bassen. Førhen havde jeg en Holfi Power 8 EE, og det gik sådan set udemærket i mine tidligere stuer der ikke var så store, men nu står de i et temmelig stort rum, og det satte mere styr på bassen med en Power NB1 IE (og derudover lyder den bare fantastisk).
Håber du finder noget godt i din jagt derovre, læg endelig updates ind...
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Så skete der noget igen. Jeg var til Home Intertainment show i New York på Hyat hotel. Jeg sadlede op i bilen og dragede mod manhattan. Med mig havde jeg konen Swan Lee // og en remastered udgave af Direstaits - On Every Street. De to cd'er har jeg efterhånden hørt til hudløshed. Et ikke harmonisk anlæg får virkeligt det værste ud af Swann Lee's stemme, så hun er alletiders til test af anlæg. Jeg parkede ved en af mine gode venner der bor lige med hudson på NJ siden, og tog sammen med ham og konen over.
Inde på Manhattan, delte vi os up. Konen fik lavet sin egen shopping og gik i central park derefter. Vi smuttede ind til messen, og fik smidt de 25$ for et adgangs kort til herlighederne. I sin opbygning svarede det meget til vores Scandic Hotel i København. 3 etager var afsat til ustillingen, og det skulle vise sig at netop de 3 etager ville tage os resten af dagen. Link til udstillingens hjemmeside http://www.homeentertainment-expo.com/
Den opmærksomme læser har allerede bemærket at jeg ikke havde taget mig kamera med i listen over medbragte artikler. Så jeg havde desværre kun mit indbyggede kamera i mobil telefonen. Jeg er ked af den elendige kvalitet, men det er stadigt næsten som at være der selv 
Som I vil se på billederne var der noget for en hver penge pung, hvis bare pungen startede med at indeholde 10.000$ Her fik jeg hørt mange forskellige mærker af højttalere, forstærkere og cd-afspillere. Her er nogle af dem.
Dynaaudio, Meget detaljeret men for lys til min smag. Sættet kostede 6500$

KEF speakers, lød fremprovokeret til at afgive detaljer, de var ikke den store fornøjelse at lytte til. 

Lidt bånd diskant med horn effekt. Det var ikke en helt ringe blanding 

Mine faviritter på hele udstillingen var wilson audio med deres watt puppies. Med anlæg fra Balanced audio. Alt her kørte med rør. CD-adspiller, pre amp power amt. Der var en for forstærker til hver kanal. Jeg har aldrig set noget lignende. Vi hørte studio optagelser af Buddy Holly tilbage fra 1949, og kvaliteten af denne gengivelse er ubeskrivelig. Jeg følge næsten jeg sad i flyet sammen med ham Derefter noget Crooner med Frank Sinatra, hvor optagelsen var lavet i en omgang ikke noget klippen og klistren bare lige på. Frank var positioneret i midten med microfonen og orkesteret spredt ud bag ham. NØØJJ hvor det lød godt. Jeg var helt ved siden af mig selv efter denne demo. Under afspilningerne slukkede de for alt lyd hvilket kun gav demo'en en endnu dybere dimension.
Wilson Audio Setuppet.

Det her var bare knap så flotte, og en død oplevelse oven på hvad vi lige havde oplevet. Lidt synd siden de nu performede ganske ok, hvis jeg nu lige tænker tilbage

Subben fra tilsvarende firma.

Aurum Cantus Volla, Den var jeg godt nok solgt på. Magen til bløde lyd fyldt med tør bas og detaljer skal man lede langt efter. Prisen for sættet herovre er 4000$ plus 500$ til standere. Kabinettet er bare død flot, og er ekstremt lyddødt. Der er også blevet brugt en fin sum penge på nogle ordentlige connectors. 

Disse speakers blev drevet af Cayin udstyr, og dette setup var det som tættest på Wilson audio oplevelsen af alt de andet vi fik hørt. Her er lige et billede at styre pulten. Vintage looking pre amp og en pladespiller til at nyde en lille analog lyd kage.
Et hurtigt billede af de nye Aurum Cantum V3M til 2500$ sættet.

Og dette billede er jo "rørende" 

Gamut havde også en stand her hvor de viste de nye Phi7 frem. Folk var meget begejstrede og de løb da også hurtigt tør for foldere. Nu ved jeg ikke om det er mig som er farvet pga. jeg selv er dansker, men de folk fra Gamut kan altså noget helt specielt. De var også nogle af de få der faktisk spillede noget musik som man faktisk selv ville havde hørt hjemme, istedet for det som en hos aurum sagde "hippie elevator pause musik". Jeg snuppede lige et billede af Gamut Standen hvor de faktisk serverede rigtig lakrids, hvilket var er stort hit for os udlands danskere, og vi fik os en god snak omkring deres produkter.

Som vist foroven var der meget at vælge imellen, men det er overraskede mig mest var brugen af rør forstærkere. Jeg vil på mit blanke ansigt anslå, at ca 2/3 af alle installationerne der var drevet af en rør forstærker. Efter at havde snakket med lidt forskellige folk, viser det sig, at der er rusiske rør der virker bedst fortiden. Hvem skulle havde troet det?
En anden kasse som var meget populær, som næsten alle havde var en pc, der rippede cd'erne men blev ved med at læse dom om og om igen indtil, der var en 100% fejlfri kopi. Herefter blev denne pc brugt som afspiller. Den var dog ikke så bruger venlig, og skabte flere problemer end gavn. 
Alt i alt en god messe, dog var det lidt for ensformigt, og der var næsten ikke andet end Hifi udstyr, jeg havde forventet lidt flere gadgets som ville forbedre min fritid med ca 33 min om dagen. Men dem var der ikke rigtigt nogle af.
Håber billederne viser bare lidt af kaliberen på det udstyr der var sat op, og den lille "trend" analyse her fra NY kan drage paralleller til hvor trenden går hen imod i Danmark. 
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
4 billede fra bunden, den pladespiller er den FEDESTE!
Mvh.
|
Til top |
|
|
Nicotin Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Milu,
Jeg kan kun give dig ret i, at den kunne de sager den var lært op til. Det var en fornøjelse igen at høre lyden fra en LP.
Mvh
Nicotin
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|