Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 12:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Klinges Stereo - RØV I BUKSERNE! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 April 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Update 18. Oktober 2007.

Se nederst side 1

Update 17 Oktober 2007:

Nå, der er sket lidt siden sidst. Var meget glad for mit Lyngdorf/Squeezebox/B&W XT4 setup. Fantastiske højttalere - hvis de bliver parret med den rigtige strømkilde...

Udfordringer i mit Lyngdorf/ XT4 setup var: 

1. Højttalerne er faktisk tåbeligt svære at drive.... Syntes at min Lyngdorf lød frygteligt klemt til tider (!). den kunne simpelthen ikke levere strøm nok.. 
  2. Højttalerne har en ret markeret diskant, hvilket sammen med Lyngdorfen til tider gjorde lyden ret anstrengende, især ved højt lydtryk

Samtidig er mit lejlighedskompleks gennemsyret af trådløse routere, hvilket betød at jeg oplevede udfald på min Squeeebox - og det irriterede mit jo vanvittigt meget.

Så: Har solgt Lyngdorf & Squeezebox...

Det sidste problem blev løst først: Sonos er blevet indkøbt. Kører på sit eget dedikerede trådløse netværk og har ikke oplevet udfald endnu. Samtidig er det FANTASTISK dejligt at bruge & selv kæresten er vildt begejstret

De første to problemer er jeg igang med at adressere. Har købt en ny effektforstærker og glæder mig som en lille knægt til den kommer Den skulle ihvertfald have kræfter nok og også en klangbalance, der adressere skingerheden lidt. Håber jeg - har ikke hørt den..

Så nu er jeg blot på udkig efter en ordentlig DA-konverter. Men det kommer nok -og hvis i har nogle bud, så skriv dem endelig!

Billeder kommer snarest. Indtil da kan i få et smug-kig på nederste højre hjørne af effekten... nogle bud??

Update 03. Maj 2007:

Ja... så skete der det at forhandleren fik min forstærker hjem i den rigtige farve. Blot var det effektforstærkeren og ikke den integrerede de havde fået hjem..... Men de flinke mennesker lånte mig så en integreret i en anden farve og den står nu herhjemme og spiller lystigt - det lyder *#¤¤%%"!* godt - jeg har øre-til-øre smil på lige nu. Billeder kommer når jeg får den i den rigtige (i dette tilføjde sort) farve.

Det er en bette Lyngdorf SDAi2175 der er kommet på plads og man må sige den har kræfter til at få XT4'erne til at svinge. Bassen er lige pludselig blevet _meget_ dybere & fastere, mellemtonen mere defineret og diskanten (stadig) lige på men ikke skinger. Så - helt igennem dejligt!

Savner dog stadig lidt perspektiv og luftighed, men højttalerne skal jo også lige spilles til.

Men alt i alt er jeg fantastisk glad for mine indkøb.

Mvh Jonas 

01. Maj 2007

Hej alle,

Før
Efter at have snyltet på jeres lækre anlæg & indlæg i længere tid synes jeg det er tid til at vise, hvad jeg selv har fået skrabet sammen. Jeg har haft et surround system i et stykke tid og blev egentligt lidt træt af alle kablerne, højttalerne osv - fordi jeg egentligt ikke så film. Men det lød nu udemærket når jeg endelig så film uden dog at det var sådan man faldt ned af stolen. Det bestod af  NAD L73, KEF KHT5005.2 og et Pioneer 427XD. Så billedet var uden sammenligning det bedste ved surrund-oplevelsen! 

Nu
Til gengæld steg mit musikforbrug betragteligt og idag besluttede jeg mig så for at købe et par B&W XT4 af fire grunde:

1) Jeg synes de spiller rigtigt godt. "Hurtige" højttalere med et rigtigt godt perspektiv og en ganske dyb og defineret bas deres størrelse taget i betragtning.

2) De er VANVITTIGT lækre at se på. Jeg kan rent faktisk stå og falde i staver over dem, selv når de ikke spiller musik

3) Jeg har lige købt en Squeezebox og er igang med at konvertere al min musik til FLAC-format. Forøvrigt er det jo et GENIALT stykke legetøj - og så lyder det ganske udemærket, det der kommer ud af den.

4) Kæresten flytter ind om 2 uger og er IKKE vild med kæmpestore kasser - og det er jeg heller ikke (altså højttalere forstås!!)

Udstyret er:

Højttaler: B&W XT4
Subwoofer: KEF HTB2
Forstærker: NAD L73
Kilde: Squeezebox 3, FLAC encodede filer
TV: Pioneer 427 XD

Uden fronstof, fra højre:

Ude fronstof, sweetspot:

Uden fronstof, fra venstre

Med frontstof fra højre:

Med frontstof fra sweetspot:

Med frontstof, fra venstre:

Hvordan lyder det så?
Bedre end jeg havde regnet med, forstærkeren taget i betragtning. Den har ikke kræfter til vanvittigt store kraftudfoldelser, men til gengæld passer klangen (lidt mørk i det) ganske udemærket til højttalerne. De skal til gengæld spilles til før der kommer noget som helst bas ud af dem. Derfor bruger jeg lige nu KEF HTB2 Subben, der i parantes bemærket gør det ganske udemærket. Den er forholdsvist hurtig i anslaget og jeg har fået den justeret nogenlunde ind så den ikke bare står og brummer men rent faktisk hjælper til ved eksempelvis anslag på basstrenge.

Alt i alt er jeg ret godt tilfreds; lyden er dynamisk, men en rimeligt "tør" bas en herlig mellemtone og en rigtig god diskant. Dog savner jeg noget perspektiv og transparens - og lidt råstyrke.

I fremtiden
Højttalerne skal ha noget havre for at leve - og det har jeg ikke, da jeg stadig hænger på NAD-surround receiveren. Jeg hørte dem på en Lyngdorf SDAI2175 og jeg må indrømme at det var en rigtig, rigtig god kombination. Så den står øverst på listen!

Dernæst en rigtig god subwoofer. Jeg er en sucker for bas som et øksehug - TJUK! og så ikke mere. Hellere det, end at det nødvendigvis kan gå til 12 HZ eller sårn. Derfor har jeg lidt kigget på Velodyne DD10 eller SPL12R - mon ikke det vil være ok?

Nogle der har erfaringer med disse to subber?

Nå - det var det for denne gang. Håber i synes om det og i er meget velkomne til at smide en kommentar eller to.

Mvh Jonas

PS: Ved godt venstre højttaler skal længere væk fra sidevæggen og de begge skal længere ud fra væggen. Det kommer de også, skal bare lige have flyttet tv'et 1½ meter til højre først

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 30 April 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Gode overvejelser og nydeligt setup

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

chubbz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 April 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Det ser lækkert ud...

B&W XT4 er også en rigtig god HT. ! Den skal bare have godt med strøm!

Til top Vis chubbz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chubbz

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 April 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu da godt ud Jonas. God stil

Hvad er det for et møbel du har?

Hvis du skal have subber (2xDD10?), så køb dem nu, før kæresten flytter ind, det bliver svært at overbevise hende om senere

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Mht. din prioriteringsliste..

...Så er Lyngdorf SDAI1275 bestemt en kompetent forstærker og vil helt sikkert løfte dine højttalere til nye "lydhøjder".....så helt forståeligt at den er nummer 1. på listen

Ville dog som nummer 2. vælge anskaffelse af center (og gerne baghøjttaler) da surround jo pr. definition dækker 360 grader...eller så godt som ihvertfald

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Hej med jer,

Tak for de gode kommentarer!

Jesper - jeg tror du har fuldstændigt ret - jeg sniger subben ind før hun dukker og og bilder hende ind det er et kaffebord  Det er et argon møbel fra hifiklubben (Clic-klon) - de har restsalg på Åboulevarden i KBH, så den grå farve der sælges til halv pris.

Hattori Hanzo: Jeg er netop ved at gå væk fra surround. Lige nu har jeg stadig tre af højttalerne fra KEF KHT 5005.2-sættet hængende; center inde i skabet og sideht på væggene. Det er stadig skægt at høre fly eller lignende suse gennem stuen, men går efter et stereo-setup lige nu. Har brugt hele aftenen på kun at høre musik, hvad jeg faktisk aldrig har prøvet før. Ret fantastisk, og derfor ståf den der SDAI2175 endnu højere på ønskelisten nu 

Mvh Jonas

Mvh Jonas

Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Maj 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Kan sagtens følge dit skifte

....startede selv ud med surround i sin tid og gik så et par år senere over til stereo...for derefter et par år senere igen at ændre setup til surround/stereo..ikke nemt at være entusiast

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Maj 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Endnu én der fik smag for at opgradere til stereo - go' stil!

De XT4 er virkelige lækre! Særligt i sorte .

God humor med de "store kasser"

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 07:51 | IP-adresse registreret  

Tak skal du ha - og ja, de er virkeligt flotte IRL!

Apropos dit anlæg ser det godt ud! Jeg har selv haft et par Audiopro (Blue Diamond 2 tror jeg de hed) og de spillede rigtigt godt til prisen.

NESREDNA skrev:
Endnu én der fik smag for at opgradere til stereo - go' stil!

De XT4 er virkelige lækre! Særligt i sorte .

God humor med de "store kasser"

Men der er nyt på vej. Ind ad døren i morgen kommer.... hmm.. tag et gæt

Mvh Jonas

Nyt på vej....

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

hej Jonas, super nice og enkelt setup. Er det monstro mig der er blind eller er der ikke lige et billede af din forstærker?

Har du fået flyttet skærmen lidt til siden?

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Hej Morten,

Først og fremmest: Tak skal du have  Jeg er nu også ret vild med dit anlæg - rigtigt, rigtigt lækre højttalere! Overvejede selv VA og blev tilbudt et par BCG - men de ville simpelthen blive for voldsomme til mit rum; jeg tror det ville have runget en hel del, da jeg bor i en betonkasse..

Du har ret, der er ikke et billede af min forstærker; for jeg har ikke nogen... solgte min gamle surround receiver & højttalersæt i går - og får først en ny 2-kanals forstærker ind af døren i morgen. Der er et teaser-billede i indlægget ovenfor.... Men jeg har hørt kombinationen af XT4 og den forstærker og det lyder rigtigt, rigtigt godt!

Skærmen flyttes (hvis planen holder) i løbet af weekenden - skal lige have rekvireret en boremaskine der er kraftig nok til at skrue de 12-cms skruer ud af væggen ophænget er sat op med.

Mvh Jonas

Nyt på vej....

NESREDNA
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Maj 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Aaah, jeg ved godt hvad det er, der kommer ind af døren! 

Den passer også visuelt virkelig godt til dit setup, hvis du får den i sort!

Husk nu at skrive om dine erfaringer med overgangen fra den lille NAD til den nye!!

Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
Til top Vis NESREDNA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NESREDNA

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Så er der SDAi 2175 i Casa Klinge. Se øverst i første indlæg. Guf Guf

Nyt på vej....

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 03 Maj 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Det der med god lyd, er da vist en sandhed med modifikationer. Det er ganske enkelt umuligt at opnå en lyd, der er bare nogenlunde, i et rum som det du fremviser. Jeg vil også mene at du må have nogle seriøse problemer med bunden. Først og fremmest på grund af rummet, men så sandelig også med den plasering af højttalerne du har valgt. Spec. venstre side er plaseret alt alt for tæt på både side og bagvæg. Så det der med GOD LYD er da vist en relativ størrelse

Prøv at dæmpe rummet, og lav en anden (rigtig) opstilling af dine højttalere, så skal du bare høre en forbedring. Om så du ofrede nok så mange penge på cd, forstærker, højttalere eller andet, vil det slet slet ikke kunne hamle op med den forbedring du vil få med et veldæmpet rum og en ordentlig opstilling af højttalerne.

Venligst   JENS

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej JensMarius,

Tak for dit input. Jeg er ganske enig, mit rum er en rungende betonkasse.

Men jeg er trods alt ikke en lallende idiot (selvom man godt kunne tro det ud fra den måde din besked er skrevet på), der tror at jeg bare kan hælde penge i udstyr uden yderligere hensyntagen til rummet, hvori det spiller. Hvis du nu havde læst mit indlæg lidt længere oppe vil du se, at jeg er ganske klar over problemet og at jeg arbejder på at flytte hele mit setup så den venstre ht kommer længere ud fra sidevæggen - og at de begge kommer længere ud fra bagvæggen.

Mht dæmpning har du også ganske ret; jeg får om et par uger nogle tæpper ind på gulvet og hænger billeder på væggen bagved lyttepositionen. dernæst må jeg overveje, hvad der skal ske mht. dæmpning bag højttalerne og evt i hjørnerne af stuen.

Men du har ganske ret i af GOD LYD er en relativ størrelse; når jeg sammenligner med hvad jeg havde af udstyr FØR (altså relativt til det), hvor jeg heller ikke havde nogen dæmpning nogle steder kunne jeg i princippet vende højttalerne på hovedet med enhederne ind mod væggen - og stadig få meget, meget bedre lyd. Relativt til dit lydideal har jeg jo så til gengæld ikke en ret god lyd. 

Derfor er den subjektive positive oplevelse for mig allerede ganske stor, selv uden rigtig placering af højttalerne.

Men tak for de pæne ord

Mvh Jonas

Nyt på vej....

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Opdatering som beskrevet på side 1 - billeder kommer snarest på side 1

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

den er nem når man selv har samme mærke..

Musical Fildelty  Det er nu også noget rigtigt lækkert grej.. Men få så de billeder på

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Ja kan godt se, at der ikke var så meget spekulation over det  Det er en MF A5 Power. Glæder mig sq til at høre, hvordan den håndterer XT4'erne. Hvis den også lyder klemt tror jeg lige så godt jeg kan sælge dem ,for kraftigere forstærker har jeg hverken plads eller råd til

Vildt lækkert setup du har dig forøvrigt & super stil i stuen!

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Uuhh. Den skulle være rigtig lækker..  Og ja. Hvis den ikke kan trække dem, er det ud af vagten med XT4'erne..

Min A5'er trækker uden problemer Phi7'erne.. Og din er vist dobbelt op

Mvh Tim

P.S. tak for roserne..

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 14:07 | IP-adresse registreret  

HAAAAHAHAHAAAHAHAAAHAHA!!!

Sidder lige nu med verdens største smil groft skruet på mit fjæs. Har fået min nye effekt - Musical Fidelity A5 Power  Jeg havde jo lidt et problem med min Lyngdorf SDAi2175, at den simpelthen ikke havde røv nok i bukserne til at få mine XT4'ere til at synge ordentligt. De er nogle rigtige stinkere at drive.

MEN - tror da nok, at jeg har fået noget der kan sparke dem i gang. Det lyder jo rent faktisk super fedt. Afslappet og med masser af kraftoverskud. Har lige siddet i sofaen i én time og lyttet og kan simpelthen ikke få smilet fra mit fjæs.... det er næsten som at få et par nye højttalere 

Så alt i alt; godt køb!

Lige nu bliver den fodret direkte fra mit Sonos og det er jo ikke optimalt. Bevares, det er helt fint, men kan jo blive bedre for en beskeden investering. Så nu står den på en DAC til et eller andet sted mellem 4000-8000. Må gerne lyde lidt varm i det, altså ikke alt for klinisk.. Nogle bud på DACer der skal lyttes på?

Mvh Jonas

Nyt på vej....

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes