| Forfatter |
|
jimmyhp Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her mit anlæg så.. Forstærker: Krell kav-400xi 2x200w 8ohm 2x400 4ohm http://krellonline.com/krell_component.php?id=42&page=ka v400xi Cdafspiller: Rega Planet - behøver nok ikke nærmere introduktion... Højttalere: Vienna Acoustics Beethoven (den gamle model) God HT med meget fin kabinet-finish, helt klart et lyt værd Kabler: Nordost Blue Heaven - fra cd -> forstærker TMC White - fra lydkort(usb-dac) -> forstærker HT-kabler Supra PLY 3.4 Lydkort (usb-dac) Silverstone eb01 Et udemærket lydkort til computeren for rimelige penge. Nem at få til at virke, den skal bare sættes i usbstikket Jeg bor på et lejet værelse så det er ikke mig der har valgt farven af radiatoren, den er ret klam. Men ellers må i undskylde rodet         
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du mangler vist lidt plads til at udnytte det hele  . Har du prøvet at stikke et stegetermometer ind i din Rega, er den rosa eller gennemstegt ovenpå Krell'en  . Men fedt setup, den gamle Beethoven spiller også rigtig godt!
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint anlæg du har der.
Hvordan spiller den Krell med vienna'erne? Har selv den højt. model og savner klart kræfter, som jeg vil mene vil løfte højt. længere op ad lydstigen.
__________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice anlæg.. som Rasmus S er inde på, bliver din rega ikke hamrende varm af at stå ovenpå din krell? jeg mener at kunne huske, at sådan en krell godt kan varme lidt.
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan et par gamle Beethoven er fede at fyre op for. Jeg havde dem selv en overgang, men de var næsten for voldsomme til min stue. De havde en rigtig lækker sprød mellemtone, og en altid silkeblød diskant. Og så kan de jo lide at spille tonsehøjt
Krellen har jeg desværre ikke hørt
PS
Fedt rack du har  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jimmyhp skrev:
Her mit anlæg så..
Forstærker: Krell kav-400xi 2x200w 8ohm 2x400 4ohm http://krellonline.com/krell_component.php?id=42&page=ka v400xi
Cdafspiller: Rega Planet - behøver nok ikke nærmere introduktion...
Højttalere: Vienna Acoustics Beethoven (den gamle model) God HT med meget fin kabinet-finish, helt klart et lyt værd
Kabler: Nordost Blue Heaven - fra cd -> forstærker TMC White - fra lydkort(usb-dac) -> forstærker HT-kabler Supra PLY 3.4
Lydkort (usb-dac) Silverstone eb01 Et udemærket lydkort til computeren for rimelige penge. Nem at få til at virke, den skal bare sættes i usbstikket
Jeg bor på et lejet værelse så det er ikke mig der har valgt farven af radiatoren, den er ret klam. Men ellers må i undskylde rodet 
|
|
|
Fint anlæg med gode komponenter.
Rummet kunne nok være bedre.
Men Vienna er jo altid dejligt. Og Krell og Rega har flere herinde haft med et (så vidt jeg ved) godt resultat. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det er rigtigt at regaen er på kogepunktet hvis krellen først har stået i tre fire timer på halv volumen  Men jeg må bare have fundet en mere permanent løsning end at de står ovenpå hinanden ovenpå en papkasse. Har dog ikk prøvet stege termometeret endnu, men vil næsten gætte på at temp ligger på lidt over 50 celcius (måske mindre, men den er sindsygt varm). Men det gode ved al den varme er at jeg sparer på den almindelige varme  og så fortæller det jo også at det er rimelig potent strømforsyning og ikke al for god effektiv udnyttelse af energien... Vienna og Krell, synes jeg, matcher hinanden ret godt. Krellen har en afdæmpet, måske lidt tilbage lænet lyd som man sagtens kan lytte til i længere tid, også ved højere lydtryk. Og JA, rummet/værelset kunne sagtens have været bedre  6 - 12 kvadratmeter ville afgjort gøre en behagelig forskel...
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se og få skift de Super Ply højtaler kabler ud med Nordost Blue Heaven rev. II højtaler kabler, så skal du bare højre hvordan at Vienna
Acoustics Beethoven kan spille. Plus at få afkoblet højtaler fra gulvet.
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ved det godt.. Det bliver også det næste der skal købes
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Se og få skift de Super Ply højtaler kabler ud med Nordost Blue Heaven rev. II højtaler kabler, så skal du bare højre hvordan at Vienna
Acoustics Beethoven kan spille. Plus at få afkoblet højtaler fra gulvet. |
|
|
Det er ikke altid at afkobling giver bedre lyd. Jeg har førhen kørt med SD fødder på mit fyrtræsgulv, men er vendt tilbage til originale spikes da det giver noget mere dynamik, uden at gulvet resonerer. Det er noget lignende 30mm solide planker, bygget i gammel solid kvalitet ala 1913, det gør måske en forskel iforhold til ofte mdoerne byggeri.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke, men det er ikke let at se på et billde at det er et gammledas gulv, ikk
Spænde at høre, hvad du synes, når du få dit nye højterkabler (Nordost Blue Heaven rev. II), har selv haft Supra ply 3.4 på mine og det hjalp
meget med at skifte til Nordost Blue Heaven rev. II
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Sikke, men det er ikke let at se på et billde at det er et gammledas gulv, ikk
|
|
|
Jeg skrev om min erfaring, ikke noget om mandens gulv, det kender jeg ikke noget til. Du skrev at han trængte til afkobling, kender du hans gulv?
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare et almindeligt parketgulv i en 70'er betonblok. kedeligt byggeri må man sige, men sådan er det jo bare.
Skal nok prøve at finde nogle flatline nordost kabler til de store kabinetter... Men lige nu er økonomien ikke lige til det da jeg skal til at studere, så det bliver nogle trange måneder for to kabler. Måske er der en der har et brugt?
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
|
Fint anlæg du har der.
Hvordan spiller den Krell med vienna'erne? Har selv den højt. model og savner klart kræfter, som jeg vil mene vil løfte højt. længere op ad lydstigen. |
|
|
Jeg har trukket et sæt Strauss med denne forstærker uden problemer - den er sgu cool synes jeg.
I den periode spillede jeg i øvrigt på Rega Apollo så det ligner lidt ovenstående setup -Jeg er sikker på at der strømmer god lyd hjemme ved jimmyhp
Tillykke med grejet __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det sær lækkert ud, er især vild med dit budget rack.  Jeg kunne rigtig godt tænke mig at stifte bekendtskab med den Krell amp, den ser/lyder rigtig spændene når man ser den omtalt forskellige steder.
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen velkommen til Øresundskollegiets dejlige omgivelser, med kraftig inspiration fra Boris Jeltsin.. Enig det ser halv skidt ud ude fra, men okay inden dørs, og ganske billigt.. Godt og se at der er andre herude der går op i ordentlig musik frem for dunke-dunk Cerwin-Vega(no offence CV fans).. Ser lækkert ud det setup, har dog aldrig hørt vienna..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
til Rune|WildChild.
Jeps det er nemlig helt rigtigt at det er det kollegie. Bor du også der eller har du gjort?
Jeg gider heller ikk høre på såadn noget cerwin vega, det kan man gøre når man gr i byen eller sådan noget, men ikk derhjemme.. Hvis man skal sidde og læse flere timer skal det sgu være noget ordentligt noget 
Dyr hobby, men så længe man ikk har en tøs så går det helt fint..
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jimmyhp skrev:
Dyr hobby, men så længe man ikk har en tøs så går det helt fint..
|
|
|
Man bliver da nødt til at have en tøs der kan tjene nogle penge ind 
Rimeligt overkill anlæg på et kollegieværelse - kan du skabe ordentligt perspektiv? __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
jimmyhp Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De par kærester jeg har haft har da haft en evne til at suge en del af mine økonomiske reserver til sig, helt uden at gøre noget videre... Måske lurer en mindre magtovertagelse om hjørnet  Jo det er måske lidt overk(re/i)ll men jeg fik højttalerne ret billigt så det gjorde det lidt svært at sige nej, hvilket jeg heller ikke gjorde. Alternativet ville have været et par standerhøjttalere, som fylder det samme bare uden den dybe bund. Perspektivet er udemærket, det er jo en god højttaler i små omgivelser. Det lyder selvfølgelig ikke helt som det skal, men de har da alligevel fået så meget plads at der er 2 meter mellem dem og stadig knap en halv meter til side og bagvæg. Optimale betingelser, NEJ! Men landsholdet har heller ikke de optimale betingelser med Morten Olsen ved roret
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jimmyhp skrev:
til Rune|WildChild.
Jeps det er nemlig helt rigtigt at det er det kollegie. Bor du ogs� der eller har du gjort?
Jeg gider heller ikk h�re p� s�adn noget cerwin vega, det kan man g�re n�r man gr i byen eller s�dan noget, men ikk derhjemme.. Hvis man skal sidde og l�se flere timer skal det sgu v�re noget ordentligt noget 
Dyr hobby, men s� l�nge man ikk har en t�s s� g�r det helt fint..
|
|
|
Du kan prøve at trykke på "Mit anlæg" i signaturen, jeg bor stadig herude, i blok D.. Og rent faktisk så bor jeg sammen med min kæreste, så det kan lade sig gøre at få skrabet sig et fint anlæg sammen, der er accepteret af det modsatte køn  Ku godt være du sku invitere på en lytter på et tidspunkt, du er i hvert fald velkommen til at komme forbi og lytte, det er nu nok ikke helt på højde med det du selv har skrabet sammen, men dårligt lyder det ikke..  __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |