Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 14:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Witzel’s skrammel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 31 August 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg har solgt min Mark Levinson og min squeezebox..

forforstærkeren, MingDa MC3R er jeg stadig vild med, så den bliver. Min cdafspiller trænger til en udskiftning, men hvilken skal man vælge, når den samtidig ikke må koste det vilde. Jeg tror jeg har et bud på en afløser, men der sker næppe noget foreløbig. Så den lader vi vente lidt endnu.. højttalerne er jeg også stadig vild med, jeg bliver stadig imponeret over dem, det er trods alt en bette stander, men den spiller fremragende. Egentlig ville jeg gerne have et par af de der princess signature gulvhøjttalere.. men jeg har svært ved at fremskaffe kapitalen til dem ..

Kablerne er også stadig dejlige, så de bliver også indtil jeg finder noget jeg ikke kan leve uden. (Nej, Mikkel, det bliver nok ikke Silversonic ) ..

Nåh nu til den store ændring i setuppet.. jeg har jo solgt min effektforstærker, og uden sådan en er der ikke meget liv i systemet. Jeg kender crown fra tidligere oplevelser, og Studio Reference II er stadig den bedste forstærker jeg har hørt til dato. Så sådan en spiller naturligvis i mit system. Desværre har jeg heller ikke råd til den, men heldigvis har jeg fået lov til at låne den et godt stykke tid endnu.

jeg har derimod købt en bette forstærker, den mindste model jeg kunne hive frem fra gemmerne hos sælger. En CE1000. Egentlig fik jeg den hjem fordi, man postod at det var den "varmeste" forstærker crown har lavet, men jeg er ikke enig den er ikke 'varm' på nogen måde. Den er derimod fantastisk ligetil. hvor mark levinsonen havde det lidt med at pakke tingene lidt ind, og lød ret lækkert. Får jeg nu det hele smidt direkte i flæsket uden indpakning. Den er dynamisk, og med et voldsomt smæk på bassen.
Jeg blev så overrasket over lyden i forhold til min mark levinson, at jeg ikke har fortrudt at lade den gamle 331 sælge.
Jeg havde egentlig sagt at jeg ikke ville bruge så mange penge på hifi mere, fordi jeg var begyndt at blive småtræt af det. Men den her, har givet mig lyst til at give det en chance til. Nu skal den CD afspiller skiftes og helst hurtigt.

It's music to my ears!!

jeg har stjålet et par billeder fra min gamle tråd, som kan læses på linket herefter, hvis det skulle have interesse: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=2866

først lidt af min rørpre, MingDa MC3R:

Så et enkelt stemningsbillede fra setuppet som det så ud engang. Et nyt vil blive taget snarest.

Det er som nævnt uden squeezebox og Mark Levinson.

og så lidt af den nye forstærker. Der bruger Speakon stik, hvorfor der medfølger et par adaptere så vi hifi nørder kan bruge vores bananstik.

nogle af jer vil nok kende den fra PA verdenen, hvor den jo egentlig hører til. Og I kender sikkert også den standard blæser der sidder i, og larmer FORFÆRDELIGT! .. den er skiftet, så den siger absolut intet. Når den har fået nogle tæsk i et par timer, kan man svagt høre en summen, men det er kun når man alligevel er ovre og smide ny cd i drevet.

det er systemet som det ser ud nu..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 31 August 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Another padawan, behold the power of the Dark Side!

Alas you have joined the path of true wisdom. bow before Darth Witzel!

CE kabinetterne i sort er noget af det mest industrielt smukke der er lavet, kun overgået af Macrotech 5000 kabinettet. jeg kunne sagtens finde på at købe en CE1000, omend ikke andet så bare for at have den stående.

Vi burde næsten lave en test med min dc300a ved lejlighed, de burde være mere eller mindre identiske rent lydmæssigt, omend jeg stadigt tænder en smule mere på 60'er designet på dc serien.

Og ja, så lyder det sq godt, jeg tror de fleste kender eller har gættet min holdning til din gamle ML

at kalde standard blæserne på en CE1000 for larmende er desuden en underdrivelse, jeg fornemmede noget der minder om en 50 db+, men var for doven til at måle efter, for det var mildest talt uhyggeligt meget, selv af en pa amp at være.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hvorfor trænger din CD til udskiftning??? Er det ikke en S10'er??? I så fald er den udstyret med PCM1702 DAC's, hvilket absolut er potent den dag i dag! Og hvad angår løbeværk, så er der heller ikke mange der følger med i dag, hvor standarden i 25.000 kroners klassen hedder plastic-drev af samme type som i SONY maskiner til 699,- i Bilka.
Mit bedste bud, med mindre maskinen decideret er ved at dø, er klart at beholde den. Du kan så overveje at få en ordentlig analogdel i den, i stedet for det op-amp mararidt den er udstyret med fra Denon's side (og som langt de fleste nye maskiner også anvender). Få en diskret og umodkoblet analogdel i, så vil du høre mirakler, der burde kunne overgå selv den tykkeste og pænest slebne alufront. Hvis du ikke siger det til andre, så kender jeg en der kan hjælpe med sådan en analogdel

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 August 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Køre du stadig med de Mullard rør fra mig ?
Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 31 August 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Hvorfor trænger din CD til udskiftning??? Er det ikke en S10'er??? I så fald er den udstyret med PCM1702 DAC's, hvilket absolut er potent den dag i dag! Og hvad angår løbeværk, så er der heller ikke mange der følger med i dag, hvor standarden i 25.000 kroners klassen hedder plastic-drev af samme type som i SONY maskiner til 699,- i Bilka.
Mit bedste bud, med mindre maskinen decideret er ved at dø, er klart at beholde den. Du kan så overveje at få en ordentlig analogdel i den, i stedet for det op-amp mararidt den er udstyret med fra Denon's side (og som langt de fleste nye maskiner også anvender). Få en diskret og umodkoblet analogdel i, så vil du høre mirakler, der burde kunne overgå selv den tykkeste og pænest slebne alufront. Hvis du ikke siger det til andre, så kender jeg en der kan hjælpe med sådan en analogdel

tak for tilbuddet, det vil jeg huske.. skuffen er begyndt på det klassiske "nej jeg vil ikke ud nu" når man lader den køre ud, kører den bare ind igen.. det er bare en føler der skal justeres.

nej, det er ingen ringe afspiller. Men nogen gange har man behov for noget nyt. Det er ikke helt uden grund at den har fået lov til at blive i så langt tid.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 31 August 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

king skrev:
Køre du stadig med de Mullard rør fra mig ?

ja, og jeg er stadig vild med dem .. det var godt du fik mig overtalt.

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

Må man spørge hvorfor squeezeboksen røg?

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 31 August 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

Mvh

det må man da

jeg brugte den ikke nok.. så syntes jeg det var synd at have den stående. men nu overvejer jeg en usb-lydkort til dac løsning.. hvis jeg går videre med det, ender jeg nok med at beholde min denon, da den har mulighed for at bruge dac'en udenom drevet.

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Granholm skrev:

Mvh

det må man da

jeg brugte den ikke nok.. så syntes jeg det var synd at have den stående. men nu overvejer jeg en usb-lydkort til dac løsning.. hvis jeg går videre med det, ender jeg nok med at beholde min denon, da den har mulighed for at bruge dac'en udenom drevet.

Ok da. Bruger den ikke nok fordi det er for "besværligt" at rippe CD samlingen eller fordi den bare ikke indfrier forventningen til lyd eller bare mangler "sjæl"?? Måske helt andre grunde. Jeg spørger fordi jeg er på vej samme vej selv da den gamle CD er ved at være ved vejs ende og jag kender efterhånden en del der er gået over til squeezebox/transporter løsninger. Men det er jo et godt spørgsmål om det holder i længden ;o)

Mvh

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 31 August 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

jeg havde den over mit trådløse netværk, som begyndte at lave en masse bøvl. og jeg gad ikke sætte flere ledninger på.. stadig i netværk, bare ikke trådløst længere.

lyden var der intet galt med, glimrende lille dims. betjeningen heller ikke et problem, man skal bare lære den at kende først. men jeg savner friheden fra musik på harddisken, nok også derfor jeg nok forsøger mig lidt med det USB halløj.

HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 September 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Tillykke med alt det nye legetøj :) Hvis vi nu siger du alligevel skulle udskifte din cd spille, hvad ville du så have istedet?

EDIT: Hvad søren bruges den "RESET" knap til på fronten af din nye Crown???

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 01 September 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

Tillykke med alt det nye legetøj :) Hvis vi nu siger du alligevel skulle udskifte din cd spille, hvad ville du så have istedet?

Jeg vidste det! det er en PC ... ha, der blev vi godt nok narret

Ellers en spændende udvikling Morten. Jeg har hørt den forforstærker ude hos Kiilsgaard og i mine ører er den rigtig fin rør fætter i klassisk forstand - men bunden, ja den var den ikke særlig flink ved. Så den der Crown tingest opvejer måske den lidt svampede fornemmelse?

Og så lige et respekt! for at gå den anden vej mht. udgifterne til grej, penge kan bruges mange gange, men bedst hvis man har dem
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
HenrikW skrev:

Jeg vidste det! det er en PC ... ha, der blev vi godt nok narret

Ellers en spændende udvikling Morten. Jeg har hørt den forforstærker ude hos Kiilsgaard og i mine ører er den rigtig fin rør fætter i klassisk forstand - men bunden, ja den var den ikke særlig flink ved. Så den der Crown tingest opvejer måske den lidt svampede fornemmelse?

Og så lige et respekt! for at gå den anden vej mht. udgifterne til grej, penge kan bruges mange gange, men bedst hvis man har dem

Hmm det er ellers ikke rørforforstærkere jeg forbinder med slatten bund. Det er min opfattelse at det primært er pga udgangstransformatoren der er i de fleste rør(effekt)forstærkere at det går galt i den dybeste ende. De rørforforstærkere jeg har hørt på SS grej har ikke manglet stramhed i bunden, men jeg kan jo have været heldig ;o)

Mvh

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 01 September 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

HenrikW skrev:

knappen bruges umiddelbart ikke til noget, udover den er det. jeg har trykket på den et par gange, men der sker intet.

skulle jeg have en ny cd, så kunne en Jungson komme på tale.. den har overrasket mig en del, da jeg hørte den sidst.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 01 September 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

svampet vil jeg ikke kalde den forforstærker. Men nu kan jeg ikke huske hvad Kiilsgaard har af effekt, men hvis det er en A21 som Anders og du har, så forstår jeg godt du får det indtryk ..

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 01 September 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Hej Witzel...

Jeg har nu også hørt utrolig meget godt om Crown. Så når snakken går på en ny poweramp, så kigger jeg også på priserne på Crown. Som udgangspunkt er "PA" forstærkere ofte udstyret med ret usexede potmetre og limiters. Samholdt med det, så er vægten ret lav somholdt med hvad en tilsvarende hi-end forstærker vil koster.

Jeg tror det er Kim Olsen som var den første rigig "Crown Freak". Så der er sku sikkert noget godt om det. Priserne samholdt med hifi er jo slet ikke tosset. Jeg kunne sku godt find på at købe en Crown, det kunne jo være de faktisk spiller godt!

Vedr. CD-spiller, så må jeg nok tilstå Hurtig har ret. Jeg ville dog ok satse på bedre opamps - dels fordi de findes, dels fordi mine egne erfaringer med "hi-end" opamps har været særdeles gode. Dels fordi et ikke "bare" er sådan at bygge et fuld funktionel diskret analogdel....men ideen er god. Jeg ved ikke om en S10 er værd at få lavet drevet på....men sikkert.

Ellers har du sikkert alleree luret en anden spiller.

Tillykke med det nye setup.

Bradman

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 September 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
HenrikW skrev:

knappen bruges umiddelbart ikke til noget, udover den er det. jeg har trykket på den et par gange, men der sker intet.

skulle jeg have en ny cd, så kunne en Jungson komme på tale.. den har overrasket mig en del, da jeg hørte den sidst.

Mon ikke resetknappen er til at genstarte med, hvis sikringskredsløbene har lukket forstærkeren ned ?

Hvordan lyder den så, sammenlignet med ML mht. soundstage, stemmegengivelse m.m. ?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 01 September 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:

Vedr. CD-spiller, så må jeg nok tilstå Hurtig har ret. Jeg ville dog ok satse på bedre opamps - dels fordi de findes, dels fordi mine egne erfaringer med "hi-end" opamps har været særdeles gode. Dels fordi et ikke "bare" er sådan at bygge et fuld funktionel diskret analogdel....men ideen er god.

Bradman

Så slemt er det ikke at bygge en diskret analogdel... Specielt ikke når man ved hvordan

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 September 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Vil du så kalde det en ned- eller opgradering med skift fra ML til Crown ? Jeg husker også den Studio reference II som en potent og særdeles vellydende amp - den gjorde kål på både en Audia og en ICE-ting til dit event, men for hulan hvor er de da grimme - de overgåes vel kun af CV-forstærkerne

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 02 September 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
witzel skrev:
HenrikW skrev:

Mon ikke resetknappen er til at genstarte med, hvis sikringskredsløbene har lukket forstærkeren ned ?

Hvordan lyder den så, sammenlignet med ML mht. soundstage, stemmegengivelse m.m. ?

for at starte med 'soundstage', så er det der da, og det er ikke roddet .. men det er ikke sådan så man sidder og bliver lamslået af hvor imponerende det er. Stemmegengivlesen er rigtig god, den tillægger ikke den samme fylde og 'sprødhed' som ML gør, men en meget neutral gengivelse. nok derfor jeg ikke helt kan undvære min preamp.

Acer skrev:
Vil du så kalde det en ned- eller opgradering med skift fra ML til Crown ? Jeg husker også den Studio reference II som en potent og særdeles vellydende amp - den gjorde kål på både en Audia og en ICE-ting til dit event, men for hulan hvor er de da grimme - de overgåes vel kun af CV-forstærkerne

udgangspunktet for skiftet skulle være en form for nedgradering, men jeg ville heller ikke gå for meget på kompromis med lyden. Det skulle helst bare frigive nogle kontanter, så jeg kunne 'investere' andre steder.
lyden på CE1000 er ikke så forskellig fra reffen, den har knap så meget kontrol over 'tungere' højttalere. Mine peak kan tage nogle tæsk, men de bliver holdt i et jerngreb alligevel. Tager man udseendet med i betragtningen, så er det gået meget ned ad bakke. Mark Levinsons 33x serie, er noget af det mest potente og flotte jeg længe har set. hvor man så får en ussel crown amp ind istedet, der ligner noget der burde gemmes væk i en lade et sted i jylland.
Men samlet set betragter jeg det ikke som en nedgradering.

næste gang der skal skiftes forstærker ud, ender jeg nok med Ref 2. men det bliver vel først når jeg har fået råd til de Princess Signature.. hvilket ikke er foreløbig.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes