Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 00:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: OAS på besøk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 10
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

hendrix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Godt nok en seriøs omgang hifi...dejligt med gode billeder og beskrivelse af det forskellige udstyr

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej Fosse det ser meget seriøst ud, det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer, og lyden må virkelig være i top.

mvh
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:
det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer

Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en

Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag!
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Takker for hyggelig tilbakemelding.

Som medlem av OAS er jeg priviligert i den forstand at jeg har fått høre svært mange, veldig ulike oppsett. Jo mer man hører, jo enklere blir det å vite hva man prefererer og selv etterstreber. Dessuten tror jeg det svært ofte er mye å vinne på å våge å inngå noen klare kompromis. Slik kan man oppnå det som betyr mest for en, på bekostning av det man ikke er så opptatt av. 

Til top Vis Fosse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fosse Besøg Fosse's Websted

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok noget seriøst grej du har dig der!! Ser godt ud!!!

Altså den Avid og graaf der...UHA!!!!

Tænkte på dine Daad der... hva koster sådanne nogle makkere??

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

DaaD-ene ligger på henholdsvis 3-4-5000 NOK, avhengig av størrelse. En av de absolutt største oppgraderingene jeg har gjort.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Smukt.

Både anlægget og dit nye rum.

Det kan du være meget stolt af.

Der kan da fint stå en GM20 mere på den anden side af racket

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

DaaD-ene ligger på henholdsvis 3-4-5000 NOK, avhengig av størrelse. En av de absolutt største oppgraderingene jeg har gjort.

Ok.. de ser nemlig indbyende ud!! døjer lidt med mit rum her!!

Har aldrig set i Merlin højt der... er de gode??

MVH
Don

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Novisad skrev:

Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en

Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag!

Ikke helt rigtigt

Det øverste anlæg (Fosses) er faktisk Andres anlæg i en tidligere inkarnation.

Men du har ret så langt at endnu et medlem af OAS har Merlin og en Graaf GM20

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Helt korrekt  Brian. Det er litt misvisende på hjemmesidene våre. Bildene under ”mitt anlegg” er fra min gamle leilighet (den gang jeg brukte Michell Orbe SE/Mørch DP-6 og Benz Ruby3).

Ellers bruker Roy Merlin og Graaf, så vi er to stk i klubben med liknende oppsett. Han bruker imidlertid Aestetix pre og Burmeister 001 cd.

Ja Brian, jeg vurderer én GM20 til, vi får se hva det blir til. I første omgang skal jeg se om jeg klarer å integrere en sub i systemet. Har vel min tvil, men man må jo prøve ut litt forskjellig. Kommer i løpet av vinter/vår.

Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon. De spiller dynamisk, åpent og med fabelaktig holografi. De er derimot ganske kilene på elektronikk, så det fungerer dårlig å foreta snarveier med hensyn til forsterkeri, kilde og rom.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Sjoenne skrev:
Novisad skrev:
Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag!

Ikke helt rigtigt

Ahhh du har da ret Bwian!

Men jeg har stadig ret i at jeg godt gad at have fingre i sådan en fed pre! Det er ikke noget man lige støder på i Danmark.. kan se at det er PS audio i DK der repræsenterer Hovland... men hvor bliver produkterne af??
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Brian7500 skrev:

Sjoenne skrev:
Novisad skrev:
Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag!

Ikke helt rigtigt

Ahhh du har da ret Bwian!

Men jeg har stadig ret i at jeg godt gad at have fingre i sådan en fed pre! Det er ikke noget man lige støder på i Danmark.. kan se at det er PS audio i DK der repræsenterer Hovland... men hvor bliver produkterne af??

PS Audio repræsenterer rigtig mange fede mærker her i landet. Men de gør mildest talt ikke det store væsen af sig med markedsføring.

De plejer dog at være rimeligt flinke til at svare på spørgsmål pr. mail.

PS Audio er i øvrigt også danske importører af Merlin.

Brian7500

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon.

Om ikke andet kan du jo så få den superflotte piano finish på MXe modellen.

Det er stadigvæk min drømmehøjttaler.

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Hovland har vel ingen representant i Norge for tiden. HP-100 er faktisk ett av de produktene jeg er mest glad i. Det finnes sikkert en hel masse forforsterkere der ute som gjør ett eller annet bedre, fordelen med HP-100 etter mitt skjønn er at den gjør det aller meste så forbasket riktig. Dessuten spiller den musikk, med en herlig flyt, da kan annet fort låte mekansik i forhold.

Nå skader det heller ikke at den er så forbannet vakker å se på heller (høyst personlig oppfatning så klart) og har en fabelaktig riaa.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Hovland har vel ingen representant i Norge for tiden. HP-100 er faktisk ett av de produktene jeg er mest glad i. Det finnes sikkert en hel masse forforsterkere der ute som gjør ett eller annet bedre, fordelen med HP-100 etter mitt skjønn er at den gjør det aller meste så forbasket riktig. Dessuten spiller den musikk, med en herlig flyt, da kan annet fort låte mekansik i forhold.

Nå skader det heller ikke at den er så forbannet vakker å se på heller (høyst personlig oppfatning så klart) og har en fabelaktig riaa.

Enig.

Den er smuk.

Den forstærker har kun to fejl.

1. Den har ingen fjernbetjening

2. Jeg ejer ikke et eksemplar!!!

Brian7500

Fosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

HP-200 har fjernkontroll..... Jeg har ikke lange veien til forsterkeren, og godt av litt trim, så jeg klarer meg.

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Helt korrekt<SPAN style="mso-spacerun: yes">  </SPAN>Brian. Det er litt misvisende på hjemmesidene våre. Bildene under ”mitt anlegg” er fra min gamle leilighet (den gang jeg brukte Michell Orbe SE/Mørch DP-6 og Benz Ruby3).

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Ellers bruker Roy Merlin og Graaf, så vi er to stk i klubben med liknende oppsett. Han bruker imidlertid Aestetix pre og Burmeister 001 cd.

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Ja Brian, jeg vurderer én GM20 til, vi får se hva det blir til. I første omgang skal jeg se om jeg klarer å integrere en sub i systemet. Har vel min tvil, men man må jo prøve ut litt forskjellig. Kommer i løpet av vinter/vår.

<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon. De spiller dynamisk, åpent og med fabelaktig holografi. De er derimot ganske kilene på elektronikk, så det fungerer dårlig å foreta snarveier med hensyn til forsterkeri, kilde og rom.

Ok.. det lyder jo som en god kompination... dem må jeg lægge øre til når jeg får mulighed for det!! ej altså den plov der!! ja armen og pu for den sags skyld også!!! det måtte godt stå hos mig!!!

Sjovt så meget akustikken har at sige.. man kan nok bruge så mange penge på anlæg osv uden den store gevindst men så leger man lidt med rummet og VUPTI!!!! så hæver det lige ens anlæg 40 % og ja +!!!!

MVH
Don

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:

Helt korrekt  Brian. Det er litt misvisende på hjemmesidene våre. Bildene under ”mitt anlegg” er fra min gamle leilighet (den gang jeg brukte Michell Orbe SE/Mørch DP-6 og Benz Ruby3).

Ellers bruker Roy Merlin og Graaf, så vi er to stk i klubben med liknende oppsett. Han bruker imidlertid Aestetix pre og Burmeister 001 cd.

Ja Brian, jeg vurderer én GM20 til, vi får se hva det blir til. I første omgang skal jeg se om jeg klarer å integrere en sub i systemet. Har vel min tvil, men man må jo prøve ut litt forskjellig. Kommer i løpet av vinter/vår.

Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon. De spiller dynamisk, åpent og med fabelaktig holografi. De er derimot ganske kilene på elektronikk, så det fungerer dårlig å foreta snarveier med hensyn til forsterkeri, kilde og rom.

Hej Fosse

glem det med subwoofer ... det er ikke værd at spilde tiden på i hifi sammenhænge

men hvis det skal være synes jeg Eclipse TD725SW ser spændende ud

www.eclipse-td.co.uk

læs eventuelt Hifi+ issue 52

men jeg ville hellere finde en højtaler der kan det den skal i basområdet.....

dit anlæg og rum ser "top nice" ud

den hovland er bare for lækker

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Fosse skrev:
HP-200 har fjernkontroll..... Jeg har ikke lange veien til forsterkeren, og godt av litt trim, så jeg klarer meg.

Ja. Men HP-200 er slet ikke lige så lækker som HP-100. Og så er den vel også en halv gang dyrere.

Ja. Trimning kunne vi vel alle tåle

Brian7500

Side af 10 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum