Forfatter |
|
Fosse Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 408
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
hendrix Forum Bruger

Bruger siden: 03 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok en seriøs omgang hifi...dejligt med gode billeder og beskrivelse af det forskellige udstyr
__________________ The Edge... there is no honest way to explain it because the only people who really know where it is are the ones who have gone over.
Hunter S. Thompson
|
Til top |
|
|
Novisad Udelukket fra forum

Dobb.profil Sonic
Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2090
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Fosse det ser meget seriøst ud, det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer, og lyden må virkelig være i top.
mvh
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Novisad skrev:
det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer
|
|
|
Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en
Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag!
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for hyggelig tilbakemelding.
Som medlem av OAS er jeg priviligert i den forstand at jeg har fått høre svært mange, veldig ulike oppsett. Jo mer man hører, jo enklere blir det å vite hva man prefererer og selv etterstreber. Dessuten tror jeg det svært ofte er mye å vinne på å våge å inngå noen klare kompromis. Slik kan man oppnå det som betyr mest for en, på bekostning av det man ikke er så opptatt av.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok noget seriøst grej du har dig der!! Ser godt ud!!!
Altså den Avid og graaf der...UHA!!!!
Tænkte på dine Daad der... hva koster sådanne nogle makkere??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
DaaD-ene ligger på henholdsvis 3-4-5000 NOK, avhengig av størrelse. En av de absolutt største oppgraderingene jeg har gjort.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt.
Både anlægget og dit nye rum.
Det kan du være meget stolt af.
Der kan da fint stå en GM20 mere på den anden side af racket __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
DaaD-ene ligger på henholdsvis 3-4-5000 NOK, avhengig av størrelse. En av de absolutt største oppgraderingene jeg har gjort. |
|
|
Ok.. de ser nemlig indbyende ud!! døjer lidt med mit rum her!!
Har aldrig set i Merlin højt der... er de gode??
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Novisad skrev:
det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer
|
|
|
Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en
Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag! |
|
|
Ikke helt rigtigt
Det øverste anlæg (Fosses) er faktisk Andres anlæg i en tidligere inkarnation.
Men du har ret så langt at endnu et medlem af OAS har Merlin og en Graaf GM20 __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt korrekt Brian. Det er litt misvisende på hjemmesidene våre. Bildene under ”mitt anlegg” er fra min gamle leilighet (den gang jeg brukte Michell Orbe SE/Mørch DP-6 og Benz Ruby3).
Ellers bruker Roy Merlin og Graaf, så vi er to stk i klubben med liknende oppsett. Han bruker imidlertid Aestetix pre og Burmeister 001 cd.
Ja Brian, jeg vurderer én GM20 til, vi får se hva det blir til. I første omgang skal jeg se om jeg klarer å integrere en sub i systemet. Har vel min tvil, men man må jo prøve ut litt forskjellig. Kommer i løpet av vinter/vår.
Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon. De spiller dynamisk, åpent og med fabelaktig holografi. De er derimot ganske kilene på elektronikk, så det fungerer dårlig å foreta snarveier med hensyn til forsterkeri, kilde og rom.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Sjoenne skrev:
Novisad skrev:
det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer |
|
|
Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag! |
|
|
Ikke helt rigtigt
Men du har ret så langt at endnu et medlem af OAS har Merlin og en Graaf GM20 |
|
|
Ahhh du har da ret Bwian!
Men jeg har stadig ret i at jeg godt gad at have fingre i sådan en fed pre!  Det er ikke noget man lige støder på i Danmark.. kan se at det er PS audio i DK der repræsenterer Hovland... men hvor bliver produkterne af??
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Brian7500 skrev:
Sjoenne skrev:
Novisad skrev:
det jeg godt kan lide er at du ikke følger alle andrer |
|
|
Hehe jah helt solo har han vel ikke været.. hele 2 andre fra OAS har Merlin+Graff.. og endda en genganger på Hovland Pre'en Men lækkert udstyr er det da! Især den Pre.. sådan en gad jeg nu godt at få fingre i en dag! |
|
|
Ikke helt rigtigt
Men du har ret så langt at endnu et medlem af OAS har Merlin og en Graaf GM20
|
|
|
Ahhh du har da ret Bwian!
Men jeg har stadig ret i at jeg godt gad at have fingre i sådan en fed pre! Det er ikke noget man lige støder på i Danmark.. kan se at det er PS audio i DK der repræsenterer Hovland... men hvor bliver produkterne af?? |
|
|
PS Audio repræsenterer rigtig mange fede mærker her i landet. Men de gør mildest talt ikke det store væsen af sig med markedsføring.
De plejer dog at være rimeligt flinke til at svare på spørgsmål pr. mail.
PS Audio er i øvrigt også danske importører af Merlin. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon. |
|
|
Om ikke andet kan du jo så få den superflotte piano finish på MXe modellen.
Det er stadigvæk min drømmehøjttaler. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hovland har vel ingen representant i Norge for tiden. HP-100 er faktisk ett av de produktene jeg er mest glad i. Det finnes sikkert en hel masse forforsterkere der ute som gjør ett eller annet bedre, fordelen med HP-100 etter mitt skjønn er at den gjør det aller meste så forbasket riktig. Dessuten spiller den musikk, med en herlig flyt, da kan annet fort låte mekansik i forhold.
Nå skader det heller ikke at den er så forbannet vakker å se på heller (høyst personlig oppfatning så klart) og har en fabelaktig riaa.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Hovland har vel ingen representant i Norge for tiden. HP-100 er faktisk ett av de produktene jeg er mest glad i. Det finnes sikkert en hel masse forforsterkere der ute som gjør ett eller annet bedre, fordelen med HP-100 etter mitt skjønn er at den gjør det aller meste så forbasket riktig. Dessuten spiller den musikk, med en herlig flyt, da kan annet fort låte mekansik i forhold.
Nå skader det heller ikke at den er så forbannet vakker å se på heller (høyst personlig oppfatning så klart) og har en fabelaktig riaa.
|
|
|
Enig.
Den er smuk.
Den forstærker har kun to fejl.
1. Den har ingen fjernbetjening
2. Jeg ejer ikke et eksemplar!!!

__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Fosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
HP-200 har fjernkontroll..... Jeg har ikke lange veien til forsterkeren, og godt av litt trim, så jeg klarer meg.
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

|
Sendt: 11 Marts 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Helt korrekt<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Brian. Det er litt misvisende på hjemmesidene våre. Bildene under ”mitt anlegg” er fra min gamle leilighet (den gang jeg brukte Michell Orbe SE/Mørch DP-6 og Benz Ruby3).
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Ellers bruker Roy Merlin og Graaf, så vi er to stk i klubben med liknende oppsett. Han bruker imidlertid Aestetix pre og Burmeister 001 cd.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Ja Brian, jeg vurderer én GM20 til, vi får se hva det blir til. I første omgang skal jeg se om jeg klarer å integrere en sub i systemet. Har vel min tvil, men man må jo prøve ut litt forskjellig. Kommer i løpet av vinter/vår.
<P =Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 10pt"><FONT face=Calibri size=3>Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon. De spiller dynamisk, åpent og med fabelaktig holografi. De er derimot ganske kilene på elektronikk, så det fungerer dårlig å foreta snarveier med hensyn til forsterkeri, kilde og rom. |
|
|
Ok.. det lyder jo som en god kompination... dem må jeg lægge øre til når jeg får mulighed for det!! ej altså den plov der!! ja armen og pu for den sags skyld også!!! det måtte godt stå hos mig!!!
Sjovt så meget akustikken har at sige.. man kan nok bruge så mange penge på anlæg osv uden den store gevindst men så leger man lidt med rummet og VUPTI!!!! så hæver det lige ens anlæg 40 % og ja +!!!!
MVH
Don
|
Til top |
|
|
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
Helt korrekt Brian. Det er litt misvisende på hjemmesidene våre. Bildene under ”mitt anlegg” er fra min gamle leilighet (den gang jeg brukte Michell Orbe SE/Mørch DP-6 og Benz Ruby3).
Ellers bruker Roy Merlin og Graaf, så vi er to stk i klubben med liknende oppsett. Han bruker imidlertid Aestetix pre og Burmeister 001 cd.
Ja Brian, jeg vurderer én GM20 til, vi får se hva det blir til. I første omgang skal jeg se om jeg klarer å integrere en sub i systemet. Har vel min tvil, men man må jo prøve ut litt forskjellig. Kommer i løpet av vinter/vår.
Hva skal jeg si Don, jeg har hatt mine Merlin i tre år og vurderer om jeg skal kjøpe meg et par nye, om ikke annet så for å finne ut om det har skjedd særlig oppgradering siden min versjon. De spiller dynamisk, åpent og med fabelaktig holografi. De er derimot ganske kilene på elektronikk, så det fungerer dårlig å foreta snarveier med hensyn til forsterkeri, kilde og rom.
|
|
|
Hej Fosse
glem det med subwoofer ... det er ikke værd at spilde tiden på i hifi sammenhænge
men hvis det skal være synes jeg Eclipse TD725SW ser spændende ud
www.eclipse-td.co.uk
læs eventuelt Hifi+ issue 52
men jeg ville hellere finde en højtaler der kan det den skal i basområdet.....
dit anlæg og rum ser "top nice" ud 
den hovland er bare for lækker
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fosse skrev:
HP-200 har fjernkontroll..... Jeg har ikke lange veien til forsterkeren, og godt av litt trim, så jeg klarer meg. |
|
|
Ja. Men HP-200 er slet ikke lige så lækker som HP-100. Og så er den vel også en halv gang dyrere.
Ja. Trimning kunne vi vel alle tåle __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|