Forfatter |
|
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
Sendt: 18 Marts 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har opdateret tråden med nye billeder 15/6, da jeg har fået arrangeret hele systemet meget bedre (og fik fat i et DSLR)  . Udstyret: Højttalere: QLN Signature Mk. II - forbundet med Supra Classic 2.5-kabel Forstærker: Densen Beat B-100 CD-afspiller: Sony CDP-S45 - forbundet med Argon-kabel Lydkort: Hercules DJ Console - forbundet med Phonix Gold-kabel

Et lille oversigtsbillede af min stue / soveværelse / arbejdsværelse - man kan jo ikke få det hele, når man er på SU.
 Udsynet fra sweetspot. Racket er Lack fra Ikea.
 Lydkoret er forbundet med et 5 m. USB-kabel, for at få kortest mulige analog-vej. Det er et lidt specilt lydkort, da det oprindeligt er lavet som mixer-pult, men er meget godt tilfreds med lyden. Har tidligere brugt en Cambridge DAC3, men synes stort set ikke at jeg kunne høre nogen forskel. Har ligeledes prøvet en Audiotrak Prodigy Cube, men synes ikke den var bedre - blot lidt anderledes.

QLN Signature MK. II - en noget sjælden fisk. Købte dem mest fordi de ikke bare var firekantede kasser, men er blevet positivt overrasket over deres lyd på mit lille værelse. De kan spille overraskende dybt, men er samtidig nogenlunde velopløste. Standerne fik den forrige ejer lavet - de vejer ca. 10 KG. stykket.

Densen Beat B-100 - en klassisker! Flot design, lækkert håndværk og god lyd og samtidig til at komme til for penge 
 Skrivebordet skal lige med - det er jo computer-as-source . Alle mine CD'er er rippet til FLAC med EAC og gemt på en ekstern Western Digital MyBook. Bruger Foobar2000 som medieafspiller (her med UnitedColors PanelsUI-theme) samt ASIO4ALL. Kan kun anbefale Foobar2000, det den hurtigste og mest stabile medieafspiller jeg har prøvet.
__________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
Til top |
|
|
Ghost DK Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 197
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var det da også på tide at vi fik nogle billeder så ,fint sæt du har der også med Densen ,det er lidt synd at du ikke kan få mere afstand mellem højttalerne,og du får ikke helt det ud af det som du kunne. __________________ Mit HiFi Bio
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghost DK skrev:
Så var det da også på tide at vi fik nogle billeder så ,fint sæt du har der også med Densen ,det er lidt synd at du ikke kan få mere afstand mellem højttalerne,og du får ikke helt det ud af det som du kunne.
|
|
|
Ja, desværre sætter værelset nogle ret store begrænsninger. Det første billede viser faktisk hele værelsets dybde og det næste viser hele breden, så der er ikke så meget at gøre godt med. __________________ Mit setup:
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud. Måske du kunne flytte dit TV og bænk midt i rummet og reolen ud til højre? På den måde vil du kunne få mere plads mellem dine højttalere?  Sådan en B-100 er nu engang rigtig køn. Din anden store interesse er vel at stå på ski?
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
flot lille system.
Når jeg ser på dit set-up kommer jeg til at tænke på om du har prøvet at flytte racket hen til reolen og så sætte den højre (den tættest på racket) hen ved radiatoren. Du kunne eventuelt bytte om på TV og forstærker for symmetriens skyld.
Brian __________________ http://www.odysseyaudio.dk
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, den anden interesse er da selvfølgelig motocross altså..
Jeg er vild med det visuelle udtryk, du er kommet frem til, og jeg må simpelthen høre, hvor man kan skaffe det billede på væggen? VUF-compilation møder The Shins. Det ser vildt blæret ud.
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du høre stor forskel på når du bruger foobar og asio drivere og det hele, i forhold til hvis du bare bruger en anden random afspiller, ex itunes?
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stengaard: Tak. Billedet er faktisk bare et masseproducret tryk-på-finér, købt i IDEmøbler i 2005 Men jeg er nu også selv meget glad for det  Og ang. interessen er det meget godt gættet, det er nemlig den her:

TorbenMP: Jeg må nok indrømme, at den største forskel i lyden kommer fra selve lydkortet. Om ASIO osv. faktisk gør en forskel, har jeg meget svært ved at vurdere, men mener det er værd at eleminere den teoretiske mulighed. Jeg synes dog Foobar2000 skal fremhæves. Når det først er sat op er det super brugervenligt og spiller uden nogen form for problemer (ASIO-out pluginet er fx klippe stabilt, modsat det til WinAmp). Det er samtidig et meget let program; med 181 albums loaded bruger det kun 25 MB RAM 
|
Til top |
|
|
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
har også selv overvejet at skifte til foobar, men jeg bruger iTunes, jeg kan meget godt lide "interfacen" med playlist og search osv.
har selv et ok lydkort, Aureon Firewire 7.1, tror egentlig måske at driverne i sig selv er ASIO, men har svært ved at vurdere det da jeg ikke engang har styr på hvad asio er ;)
Nice cykel BTW!
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 19 Marts 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
De kører sku godt de gamle gs'ere :) er det en 500?
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasLarsen skrev:
De kører sku godt de gamle gs'ere :) er det en 500?
|
|
|
Ja, det er den 500E fra '97. Hverken den hurtigtste eller flotteste maskine på gaden, tilgengæld er den billig og driftsikker, hvilket jo er meget rart når man er på SU  __________________ Mit setup:
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg endelig taget mig sammen til at flytte lidt rundt. Resultatet er blevet et noget bedre stereo-billede og lidt mere dyb-bas, da højre højttraler er kommet mere ind i hjørnet.
Beklager billederne, men havde ikke lige andet end en forfærdelig LG-mobil - beder billeder kommer når jeg får fingre i et DSLR med stativ 

Jeg har også haft en Audiotrak Prodity Cube på besøg, hvilket gav lyden et mindre løft, så et nyt lydkort er nok ikke så langt ude i fremtiden. Kandidaterne er lige pt. Prodity Cube, E-MU 0404 USB, Audiotrak Phase 24 FW og evt. Cambridge DacMagic - når den ikke længere er 'Flavor of the Month' 
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man sku' være studerende i dagens Danmark
|
Til top |
|
|
cube Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 351
|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
hvad er det for en ekstern harddisk du bruger, og hvad er dens støjniveau?
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thulemanden skrev:
Ja, man sku' være studerende i dagens Danmark |
|
|
Og leve for 4500 kr./måned? Så er der ihvertfald et par ting jeg hellere ville  . Både motorcyklen og anlæget er resultatet af en masse prioriteringer og fuldtidsarbejde
cube skrev:
hej
hvad er det for en ekstern harddisk du bruger, og hvad er dens støjniveau?
|
|
|
Det er en 320 GB Western Digital My Book Premium Edition - tror dog lige min model bliver solgt længere. Den er passiv kølet, så støjniveauet er udemærket. Normalt kan man høre lidt summen fra harddisken, men når jeg spiller musik forsvinder det helt. Derudover spinner den selv ned når den ikke bliver brugt. __________________ Mit setup:
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
Og leve for 4500 kr./måned? Så er der ihvertfald et par ting jeg hellere ville . Både motorcyklen og anlæget er resultatet af en masse prioriteringer og fuldtidsarbejde  |
|
|
SU _og_ fuldtidsarbejde? Hvordan pokker knækker du den nød?  Jeg har svært nok ved at holde mig under beløbsgrænsen for A-indkomst på SU med blot et deltidsjob
__________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Mark.S Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|