Hejsa alle sammen
Ja, så er jeg for en periode flyttet til Grønland, og har måtte midlertidigt stoppe mit Stereo projekt i dk. Men kan jo ikke undvære musik, så på et budget, i tilfælde af vi var nødsaget til at flytte hjem igen. Har jeg sat et anlæg sammen for et minimum af penge.
Først her er hvor langt jeg nåede inden vi rykkede teltpællene op i dk.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57728&K W=stereo
Punkt 1. anskaffelse af Forst: Fik mine fingre i en Sony TA-FB940R. Den er ubrugt af tidligere ejer, der i sin tid købte den, mens han var på Thule-basen. (og nu er den tilbage på Grønland :-D ) Den kostede den nette sum af 700 kr.
Punkt 2. HT: Havde set en del Dali 104 omkring til billige penge, ikke super lyd men heller det værste, når tænker på jeg har givet 150 kr. stk.
Så for 1000 kr. kan jeg spille musik, da jeg bruger min Edirol UA-25 som lydkort og den bærbare til opbevaring af musik. Den bærbare og Edirol havde jeg erhvervet mig, som en løsning for mit Head-Fi brug. De indgår ikke i budget, da hvis vi skal pakke sydfrugterne, ryger de med i kufferten.
Her er lidt pic's:

Af kabler bruger jeg Ixos103 mellem Forst og Edirol, et kabel jeg har byttet mig til. Ud til Dali 104 løber der Dali Redwave, som jeg fik gratis i en anden handel.
Lydbilledet er helt godt, specielt når man tænker på, at jeg kun skulle invistere 1000 kr. Dog kan man sagtens høre at Dalierne er flaskehalsen her, de står på VT-Feet, men bassen mangler timing og attack. Diskanten og mellemtonen overrasker mig endel. Men når det går heftig for sig, og musikken begynder at stille krav, forsvinder mange af de små detailer.
Alt i alt er jeg mega glad for det, alternativt her ville have været en 10 gammel Grundig Transistor.
Alle imputs ris og ros modtages gerne. Dog skal jeg sige, at jeg ikke har de store muligheder for, at gå til en HiFi pusher.
Rockmoroe sender lidt fed lyd ud på kysten af Grønland :-)