Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. maj 2025 | 05:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: A happy hifi-hippo’s setup - update 26/4 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

UPDATE d. 26/4 - 2010 - Billeder nederst i tråden: Så er der en lille update i en glad hifi-flodhests hjem. Det lille hjem blev flyttet til et lidt større hjem, med en lidt større stue. Kæresten blev overtalt til at have både surround og stereo  og flere højtalere kom til. Billederne kommer her i weekenden hvor der skal lyttes på det nye legetøj. Så nu ser det hele således ud:

Nyt udstyr

Stereo:
Int. Forstærker: Cayin 252B
CD: Atoll cd100 MKIII
Højttalere: Dali Evidence 470 og nyindkøbte Jamo D870 d. 21/4.

Surround:
SS reciever: Marantz 5003
DVD: Denon 1907
Højttalere: Monitor Audio Radius HD serien
Sub: DLS Q-sub 8
TV: Samsung 4-serie 40" Full HD.

Gammelt udstyr

Forstærker: Denon PMA-1055R
CD-afspiller: Denon 1455AR
Tuner: Denon TU-255
DVD-afspiller: Denon DVD-1600
HT: Dali Evidence 470
Sub: Dali SWA 12
Head-Fi: Denon AH-D2000
Universal remote: Logitech Harmony 525
Billede: B&O MX6000 (bliver noget af det første der ryger næste gang!)
Kabler: Tara labs og alt andet godt fra Hifi-klubben (det hele ligger gemt bag systemet og jeg kan ikke huske det hele )

Lyden:

Hvordan skal musik lyde? Det spørgsmål stiller jeg tit mig selv - men kommer dog aldrig til et tilfredsstillende svar. Det tætteste jeg kommer er at ørerne skal være tilfredse. Som mange andre spiller økonomien også en rolle her - men selvom jeg ikke har lyttet til meget rigtigt high-end udstyr er jeg dog ikke sikker på hvorvidt det ville gøre mig mere tilfreds end jeg er p.t. Men man ved jo aldrig
Min Denon/Dali kombination kommer sig nok lidt af uvidenhed om andre produkter, men også på baggrund af at det i mine ører lød som et godt match for mig. Denons lidt hidsige lyd tiltalte mig
og evidence højtalerne var for mig detaljerede nok. Samtidig med at diskanten ikke var for skarp
og bassen ikke for belastende. Derudover var ønsket om at få nogle gode allround højtalere meget
stort - da jeg primært nyder at lave alt muligt andet mens jeg hører musik. Min mest intense måde
at lytte på foregår gerne ved ren afslapning foran anlægget mens mine tanker flyver rundt i alle
verdenshjørner.

Musikken:

Min musiksmag kommer af og til på afveje, men rock, blues og heavy-metal er der hvor hvor min
samling er stærkest. Jeg har altid haft en forkærlighed for Def Leppards tidlige udgivelser (On through the night, high 'n' dry og Pyromania). AC/DC er et must, samt Pantera, Metallica, Megadeth
og Volbeat. Derudover kan man finde navne som John Lee Hooker og John Mayall og George Thorogood, John Fogerty og Johnny Cash på hylden. Som årerne er jeg dog nødt til at erkende at lidt pop ind i mellem heller ikke er af vejen - Derfor bliver der også lyttet en del Roxette og Savage Garden. For noget tid siden blev jeg dog også introduceret for Led Zep, the Stooges og Ten Years After og har været hooked på disse bands lige siden.
Derfor er alsidig den bedste måde jeg kan beskrive min musiksmag. Jeg leder altid efter nyt og er nysgerrig efter flere kunstnere der kan pirre min nysgerrighed.

Nok om det, nu kommer billederne:

De første er af anlægget inden der blev lavet om i stuen:

Det ER "stolthed og fordom" der ligger på sofabordet Man kan da heller ikke lade kæresten gå frit rundt mere

Sådan ser rigtige close-up's ud! Så kan i lære det Det var jeg godt nok ringe til

SÅDAN! næsten da... se venligst bort fra støvet

Så blev der lavet om i stuen, jeg har dog ikke billeder af processen, kun af det "halvfærdige" (mangler stadig at ordne kabler) resultat.

Her er de så - de nyindkøbte Evidence 470

Kom gerne med ris og ros, ja helst ros I behøver dog ikke fortælle mig at jeg skal flytte sub'en et andet sted hen, det er der ikke plads til

Det var alt for nu, der kommer nye billeder når der er noget nyt at vise

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
Til top Vis HIFI-Hippo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI-Hippo

harmanman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Flot anlæg! Jeg kan også godt lide denons lyd. Bruger dog selv harman/kardon (Ældre forstærker) som minder lydmessigt lidt om denon.

Hvis du vil lægge bedre billeder ind, kan du lægge dem ind på imageshack der har en grænse på 2 mb eller sådan noget. Så kopierer du bare adressen og sætter billedet ind her på kamera knappen.

www.imageshack.us

Til top Vis harmanman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harmanman

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

tak tak :) jeg har selv overvejet Harman/Kardon som en mulig efterfølger, men kæresten er ikke til deres design, så kan man tænke  lidt over det   tak for tippet med imageschack, det vil jeg lige se på, det løser da problemet med at få billederne til at fylde 35KB

Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hvordan laver man et link til sit anlæg? jeg kan se mange har det og vil da ikke være udenfor

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

kom med ris og ros.....he he he....

EJ det er et fedt setup du har...nydeligt...men de der lakrids kabler....skal de ikke smides ud til højre, sammen med det der B&O?  Embarrassed

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Hehe, nogle af lakridskablerne er til PS2'en og de andre er nogle midlertidige når den bærbare sættes til forstærkeren. Men det burde vist også være de eneste  B&0'en skal skiftes jo, men ikke lige foreløbig, der er ikke luft i budgettet, så jeg må nøjes med at drømme  Men det lyder ik til at du er den store B&O fan, det er da ellers design i højsædet og så kommer resten... et eller andet sted...  

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

hmmm hippo

Er ikke just B&O fan nej....og design...tja, diskusionen er lige så lang som begebet æstetik har eksisteret.

Personlig syntes jeg at Electrocompaniet er flot og Teac/Essoteric er vildt lækkert ( det er prisen så bare ikke Confused )

Ud over det mener jeg at man betaler lidt for meget for navnet, alt for meget for designet og alt for lidt for indmaden...men det er skam bare mig...

Denon er også ret lækkert

Nordost flatline

FreZh
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat hos Dali

Bruger siden: 07 August 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Fint og enkelt setup :) Måske kunne højttalerne komme en lille smule mere fra hinanden, men det ser ikke rigtig ud til der er plads til det sådan som de står nu?

Men du kan altså ikke slippe afsted med at gemme sprutten bag ved sådan en tynd stander
Til top Vis FreZh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FreZh

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Til FreZ:, der er nemlig ikke mere plads desværre, som det står nu synes jeg selv pladsen er udnyttet ret godt, men det kunne godt være meget bedre, en større stue står også på ønskesedlen  Og hvis det stod til mig stod sprutten frit fremme, er meget stolt af min 3L billig gin, det er kæresten bare ikke 

Til Deeablo: Som du selv siger kan man diskutere i en evighed over hvad man synes er det bedste, pæneste osv., den diskussion prøver jeg selv at styre udenom og koncetrere mig om at mit tv kan klare de krav jeg stiller til det p.t. og tænker på at når muligheden byder sig, så forsvinder det som dug for solen

Jeg vil give dig ret i at både Electrocompaniet og
Teac/Essoteric begge leverer flot design, samt at prisen følger med. Jeg har dog aldrig oplevet nogle af deres produkter, så om pris/ydelses forholdet er i orden, kan jeg intet sige om. Jeg har altid selv haft en svaghed for Thule og alt andet der ser minimalistisk ud 

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

He he...Thule? Så skal du slå til nu...det bliver bare billigere og billigere... Men har du kigget på lidt Primare i stedet for? PErsonligt sys jeg Primare er hammer lækkert...design mæssigt. Men efter nogle ret så skuffende oplevelser har jeg valgt ikke at købe det endnu...Mindes med gru og rædsel en tur i KT hvor de måtte skille en Primare cd afspiller af for at få min cd ud....deres amps stod af kontant og så begynde forhandler at skube skylden på lytterummet....( jeg havde slet ikke hørt det spille endnu LOL, men lytterummet var altså ikke så godt LOL )

Nordost flatline

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Maj 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret  

skrækkelig oplevelse kan jeg forestille mig, det er lige før det afskrækker mig

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Så er der update pr. 12/11-08 

Scandyna1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2009
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

hejsa :D

ja ville gerne ha en lille denon istedet for min dolby digital kenwood på 5 gange 80w.. skal bare kører stereo nemlig.. har fået minipod i hvid istedet for kig..

men ja selve anlæget skal op på et lille tvbord.. men højtalerne skal nok op på de hvide hylder der.. gider ikke stort tv bord hvor de skal være på har alle og ville gerne lave lidt min egen stil.. kig og sig hva du synes for nye billeder på idag hvor man kan se de på de hvide hylder bliver nok i aften..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78075&K W=Scandyna1

Til top Vis Scandyna1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Scandyna1

Scandyna1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

hejsa :D

har lagt nye billeder ind så du kan se :D de står på de hvide på gulvet..

men mangler 2 hylder mere til anlæget så kan de stå på dem.. og så kan man ha cd osv inde under.. :) lille og stilfuld :D

og ja må gerne være en brugt denon forstærker.. bar en på 2 gange 50w eller sådan noget..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78075&P N=1&TPN=1

Scandyna1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

ja det blevet rigtig godt og lyden er go i den højde.. er de såmen os på gulv.. for højtaleren står ikke i lige lodret stilling.. de hælde lidt tilbage så lyden sendes op ad..

med hensyn til forstærker så har jeg kigget på den her os

http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/cambr idge_azur_340a_se_forstaerker_soelv.htm

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Så er der også lidt billeder af det nye legetøj som der alligevel er en del af fra sidste 

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 26 April 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Lækkert anlæg men hvad laver den skærm helt deroppe ? står du op og ser fjernsyn ?

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

HIFI-Hippo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Lækkert anlæg men hvad laver den skærm helt deroppe ? står du op og ser fjernsyn ?

carsten

Nej slet ikke, vi sidder ned som alle andre. Men højden passer perfekt. Vi synes begge at den gængse højde man hænger tv'et i blev for lav, så derfor rykkede vi det op. Så kan man også slænge sig på sofaen uden at bevæge hovedet for meget. Plus at det passer perfekt når man skal være spille et af de aktive Wii spil

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes