Forfatter |
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 239
|
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPDATE d. 26/4 - 2010 - Billeder nederst i tråden: Så er der en lille update i en glad hifi-flodhests hjem. Det lille hjem blev flyttet til et lidt større hjem, med en lidt større stue. Kæresten blev overtalt til at have både surround og stereo og flere højtalere kom til. Billederne kommer her i weekenden hvor der skal lyttes på det nye legetøj. Så nu ser det hele således ud:
Nyt udstyr
Stereo: Int. Forstærker: Cayin 252B CD: Atoll cd100 MKIII Højttalere: Dali Evidence 470 og nyindkøbte Jamo D870 d. 21/4.
Surround: SS reciever: Marantz 5003 DVD: Denon 1907 Højttalere: Monitor Audio Radius HD serien Sub: DLS Q-sub 8 TV: Samsung 4-serie 40" Full HD.
Gammelt udstyr
Forstærker: Denon PMA-1055R CD-afspiller: Denon 1455AR Tuner: Denon TU-255 DVD-afspiller: Denon DVD-1600 HT: Dali Evidence 470 Sub: Dali SWA 12 Head-Fi: Denon AH-D2000 Universal remote: Logitech Harmony 525 Billede: B&O MX6000 (bliver noget af det første der ryger næste gang!) Kabler: Tara labs og alt andet godt fra Hifi-klubben (det hele ligger gemt bag systemet og jeg kan ikke huske det hele )
Lyden:
Hvordan skal musik lyde? Det spørgsmål stiller jeg tit mig selv - men kommer dog aldrig til et tilfredsstillende svar. Det tætteste jeg kommer er at ørerne skal være tilfredse. Som mange andre spiller økonomien også en rolle her - men selvom jeg ikke har lyttet til meget rigtigt high-end udstyr er jeg dog ikke sikker på hvorvidt det ville gøre mig mere tilfreds end jeg er p.t. Men man ved jo aldrig Min Denon/Dali kombination kommer sig nok lidt af uvidenhed om andre produkter, men også på baggrund af at det i mine ører lød som et godt match for mig. Denons lidt hidsige lyd tiltalte mig og evidence højtalerne var for mig detaljerede nok. Samtidig med at diskanten ikke var for skarp og bassen ikke for belastende. Derudover var ønsket om at få nogle gode allround højtalere meget stort - da jeg primært nyder at lave alt muligt andet mens jeg hører musik. Min mest intense måde at lytte på foregår gerne ved ren afslapning foran anlægget mens mine tanker flyver rundt i alle verdenshjørner.
Musikken:
Min musiksmag kommer af og til på afveje, men rock, blues og heavy-metal er der hvor hvor min samling er stærkest. Jeg har altid haft en forkærlighed for Def Leppards tidlige udgivelser (On through the night, high 'n' dry og Pyromania). AC/DC er et must, samt Pantera, Metallica, Megadeth og Volbeat. Derudover kan man finde navne som John Lee Hooker og John Mayall og George Thorogood, John Fogerty og Johnny Cash på hylden. Som årerne er jeg dog nødt til at erkende at lidt pop ind i mellem heller ikke er af vejen - Derfor bliver der også lyttet en del Roxette og Savage Garden. For noget tid siden blev jeg dog også introduceret for Led Zep, the Stooges og Ten Years After og har været hooked på disse bands lige siden. Derfor er alsidig den bedste måde jeg kan beskrive min musiksmag. Jeg leder altid efter nyt og er nysgerrig efter flere kunstnere der kan pirre min nysgerrighed.
Nok om det, nu kommer billederne:
De første er af anlægget inden der blev lavet om i stuen:

Det ER "stolthed og fordom" der ligger på sofabordet Man kan da heller ikke lade kæresten gå frit rundt mere 

Sådan ser rigtige close-up's ud! Så kan i lære det Det var jeg godt nok ringe til 

SÅDAN! næsten da... se venligst bort fra støvet 
Så blev der lavet om i stuen, jeg har dog ikke billeder af processen, kun af det "halvfærdige" (mangler stadig at ordne kabler) resultat.

Her er de så - de nyindkøbte Evidence 470 

Kom gerne med ris og ros, ja helst ros I behøver dog ikke fortælle mig at jeg skal flytte sub'en et andet sted hen, det er der ikke plads til
Det var alt for nu, der kommer nye billeder når der er noget nyt at vise 
__________________ One Happy Hi-FI Hippo
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
harmanman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
Sendt: 27 April 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot anlæg! Jeg kan også godt lide denons lyd. Bruger dog selv harman/kardon (Ældre forstærker) som minder lydmessigt lidt om denon.
Hvis du vil lægge bedre billeder ind, kan du lægge dem ind på imageshack der har en grænse på 2 mb eller sådan noget. Så kopierer du bare adressen og sætter billedet ind her på kamera knappen.
www.imageshack.us __________________
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 27 April 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak tak :) jeg har selv overvejet Harman/Kardon som en mulig efterfølger, men kæresten er ikke til deres design, så kan man tænke lidt over det  tak for tippet med imageschack, det vil jeg lige se på, det løser da problemet med at få billederne til at fylde 35KB
Surround: Yamaha RX-V3067, Oppo BDP-93, Denon DVD1920, Monitor Audio Radius HD, DLS Q-Sub 8
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan laver man et link til sit anlæg? jeg kan se mange har det og vil da ikke være udenfor  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kom med ris og ros.....he he he....
EJ det er et fedt setup du har...nydeligt...men de der lakrids kabler....skal de ikke smides ud til højre, sammen med det der B&O? 
__________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, nogle af lakridskablerne er til PS2'en og de andre er nogle midlertidige når den bærbare sættes til forstærkeren. Men det burde vist også være de eneste  B&0'en skal skiftes jo, men ikke lige foreløbig, der er ikke luft i budgettet, så jeg må nøjes med at drømme  Men det lyder ik til at du er den store B&O fan, det er da ellers design i højsædet og så kommer resten... et eller andet sted... __________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm hippo
Er ikke just B&O fan nej....og design...tja, diskusionen er lige så lang som begebet æstetik har eksisteret.
Personlig syntes jeg at Electrocompaniet er flot og Teac/Essoteric er vildt lækkert ( det er prisen så bare ikke )
Ud over det mener jeg at man betaler lidt for meget for navnet, alt for meget for designet og alt for lidt for indmaden...men det er skam bare mig...
Denon er også ret lækkert __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 07 Maj 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint og enkelt setup :) Måske kunne højttalerne komme en lille smule mere fra hinanden, men det ser ikke rigtig ud til der er plads til det sådan som de står nu?  Men du kan altså ikke slippe afsted med at gemme sprutten bag ved sådan en tynd stander
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til FreZ:, der er nemlig ikke mere plads desværre, som det står nu synes jeg selv pladsen er udnyttet ret godt, men det kunne godt være meget bedre, en større stue står også på ønskesedlen Og hvis det stod til mig stod sprutten frit fremme, er meget stolt af min 3L billig gin, det er kæresten bare ikke 
Til Deeablo: Som du selv siger kan man diskutere i en evighed over hvad man synes er det bedste, pæneste osv., den diskussion prøver jeg selv at styre udenom og koncetrere mig om at mit tv kan klare de krav jeg stiller til det p.t. og tænker på at når muligheden byder sig, så forsvinder det som dug for solen 
Jeg vil give dig ret i at både Electrocompaniet og Teac/Essoteric begge leverer flot design, samt at prisen følger med. Jeg har dog aldrig oplevet nogle af deres produkter, så om pris/ydelses forholdet er i orden, kan jeg intet sige om. Jeg har altid selv haft en svaghed for Thule og alt andet der ser minimalistisk ud
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2008 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he...Thule? Så skal du slå til nu...det bliver bare billigere og billigere... Men har du kigget på lidt Primare i stedet for? PErsonligt sys jeg Primare er hammer lækkert...design mæssigt. Men efter nogle ret så skuffende oplevelser har jeg valgt ikke at købe det endnu...Mindes med gru og rædsel en tur i KT hvor de måtte skille en Primare cd afspiller af for at få min cd ud....deres amps stod af kontant og så begynde forhandler at skube skylden på lytterummet....( jeg havde slet ikke hørt det spille endnu  , men lytterummet var altså ikke så godt  ) __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
skrækkelig oplevelse kan jeg forestille mig, det er lige før det afskrækker mig
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der update pr. 12/11-08
|
Til top |
|
|
Scandyna1 Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2009 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa :D
ja ville gerne ha en lille denon istedet for min dolby digital kenwood på 5 gange 80w.. skal bare kører stereo nemlig.. har fået minipod i hvid istedet for kig..
men ja selve anlæget skal op på et lille tvbord.. men højtalerne skal nok op på de hvide hylder der.. gider ikke stort tv bord hvor de skal være på har alle og ville gerne lave lidt min egen stil.. kig og sig hva du synes for nye billeder på idag hvor man kan se de på de hvide hylder bliver nok i aften..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78075&K W=Scandyna1
|
Til top |
|
|
Scandyna1 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa :D
har lagt nye billeder ind så du kan se :D de står på de hvide på gulvet..
men mangler 2 hylder mere til anlæget så kan de stå på dem.. og så kan man ha cd osv inde under.. :) lille og stilfuld :D
og ja må gerne være en brugt denon forstærker.. bar en på 2 gange 50w eller sådan noget..
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=78075&P N=1&TPN=1
|
Til top |
|
|
Scandyna1 Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der også lidt billeder af det nye legetøj som der alligevel er en del af fra sidste   __________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 26 April 2010 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert anlæg men hvad laver den skærm helt deroppe ? står du op og ser fjernsyn ?
carsten
|
Til top |
|
|
HIFI-Hippo Forum Bruger

|
Sendt: 26 April 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Lækkert anlæg men hvad laver den skærm helt deroppe ? står du op og ser fjernsyn ?
carsten |
|
|
 Nej slet ikke, vi sidder ned som alle andre. Men højden passer perfekt. Vi synes begge at den gængse højde man hænger tv'et i blev for lav, så derfor rykkede vi det op. Så kan man også slænge sig på sofaen uden at bevæge hovedet for meget. Plus at det passer perfekt når man skal være spille et af de aktive Wii spil  __________________ One Happy Hi-FI Hippo
|
Til top |
|
|