Now available in stereo...NAD/Audiovector
Ny Tv-Skænk, billeder nederst i indlægget...
Så blev det vist tid til at vise det "nye" stereo setup frem... Kort før december 2007 blev jeg enig med mig selv om at nu skulle jeg prøve at have et godt stereo anlæg. Så jeg solgte ud af det "gamle" NAD/Dali surround. Jeg beholdte kun min dvd-afspiller, da jeg ikke har brug for bedre afspiller lige nu... plus, den er kodefri... til alle de region 1 film man har... nå ja, så beholdte jeg jo også min laserdisc..
Det hele begyndte da jeg fik et godt tilbud på et for-/effektforstærker sæt, og så var start skuddet gået.
Mit setup består af følgende:
Højtalere: Audiovector M3 Super mk II
Forforstærker: NAD S100
Effektforstærker: NAD S200
CD-afspiller: NAD S500
DVD-afspiller: NAD T533
DAB/FM: Sony ST-SDB900
Laserdisc: Pioneer CLD-2950
Remote: NAD HTRM
Kabler: TARA LABS Spectrum 3a, QED Silver Anniversary, og et par ældre Tara Labs RCA og XLR kabler... kan ikke huske hvad de hedder..XLR kablet er vist et AXIOM
Andet: VT Spike Feet
Jeg fik sådan set samlet anlægget inden for kort tid. Jeg fik forstærker sættet først, og der fik jeg min første wauw oplevelse. Alt den ekstra effekt kunne virkelig høres, i forhold til min NAD T753v2, som da ellers klarede det ok. Det skal lige sige at det var på mine daværende Dali 8008.
Jeg fik så først min cd-afspiller hjem til jul. men det var så min anden wauw oplevelse. Jeg har aldrig før rigtig hørt forskel på cd-/dvd-afspillere, men det her var et stort skridt... op ad! Det kommer nok ikke bag på så mange, at der var meget mere dynamik og fylde i lyden fra min NAD S500 kontra NAD T533.
Men alt dette fine udstyr var stadig spændt foran et sæt Dali 8008. Hvilket ikke var helt optimalt. Jeg var meget i tvivl om hvad det skulle være. Jeg var meget lun på B&W CM7. Men jeg var også opmærksom på at man jo nok kunne finde noget på brugtmarkedet til 11k, som var endnu vildere! Men det var først efter påske at jeg endelig fandt et nyt sæt højtalere. Jeg kendte ikke Audiovector før, men jeg har en god ven som har talt meget godt for dem. Så vi tog afsted i bilen, og hentede et sæt Audiovector M3 Super mk II. På alle måder en langt bedre høtaler end Dali 8008. Meget mere bund, klarere mellemtone, og fantastisk diskant. En god allround højtaler, til alt fra klassisk til hård rock.
Men det er endnu ikke slut med indkøbet...jeg mangler et bedre højtaler kabel. jeg vil gerne prøve tri-wire... men kan ikke rigtig finde noget.. kun et supra kabel fra AV-Connection... Så hvis der er nogen af jer der har kendskab til et godt tri-wire kabel til max. 2500 kr. så skriv endelig!
Og så lidt billeder....:

Lige et par billeder af hele setup'et.

Audiovector M3 Super mk II uden net, pga. katten

Close up af spike feet. De gør det virkelig godt.

Dvd, for- og effektfors. Det ser lidt rodet ud. Der er lige nøjagtig ikke plads til cd-afsp. over forst.sættet.
Jeg vil gerne have et nyt møbel, men kan sgu ikke finde det rigtige.. det blir nok også først når badebolden skal skiftes ud til noget plasma..

CDafsp., DAB/FM og LD... og selectoren...

Min PS2 m. 120 GB HD og trådløs kontroller... kom igen PS3 .... hehe 

Laserdisc samlingen... lidt en Star Wars nørd... 

NAD HTRM... en mega lækker remote. lækkert at man kan kode den via pc'en...
Ny Tv-skænk
Efter massiv press fra jer....
har jeg fundet mig et nyt møbel. Ja okay, jeg ville nu også gerne selv have det gamle skiftet ud. Og så var det lige at jeg fandt dette møbel på dba, der lige dækker mit behov.
Forforstærkeren og effektforstærkeren er kommet op i det fri, så de kan komme af med al deres overskuds varme. Cd-afspilleren har også fået lettere ved at komme af med varmen. Den står alene nu. Jeg tror ikke det var cd-afsp. der blev så varm, men derimod den skide selectorbox der stod ovenpå... den blir sgu varm, selv ved standby!
Nå men her er lidt billder af det ny setup.

NAD S200
NAD S500
NAD T533
Denon LA-2700
YouSee - Samsung
PS2
Sony ST-SDB900