Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 03:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Mit Thule/PMC anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Nu er det vist på tide at jeg viser mit ydmyge anlæg frem. Jeg besluttede mig for at begyndte at skifte mit anlæg ud for 11/2 år siden og har siden haft stor glæde af hifi4all.dk. For ikke at sprede de midler jeg samlet ville bruge, på for mange enheder, besluttede jeg mig for et 2 kanalsystem.

Jeg startede med at skifte anlægget ud og endte med Thule (balanceret), efter at have brugt måneder på at lytte til forskellige anlæg – gid der dog var én forretning der førte alle mærker… Thulelyden er klar, tydelig og med et bredt perspektiv – en bredde som jeg savnede ved andre produkter i samme prisklasse. Nogle her i dette forum mener at Thule har en lys klang, men hvis man bare vælger resten af signalvejen tilpas afbalanceret, er der ingen problemer.

Derefter kom turen til højtalere og det var sværere end jeg havde regnet med – det var overraskende hvor stor forskel der er på forskellige mærker/produkter. Jeg endte med et sæt 2-vejs PMC med transmission linie opbygning. De har, efter min mening, en rigtig god balance mellem at være musikalske og præcise. Bassen er fyldig og dyb, uden at være for dominerende.

Da jeg fik dem med hjem, kunne det ikke gå hurtigt nok med at få dem tilsluttet. Jeg blev dog meget skuffet; bassen mudrede og var upræcis – alt andet end det jeg havde hørt i forretningen! Det hjalp lidt at flytte rundt på højtalerene, men langtfra nok. Da jeg så var lige ved at opgive, kom jeg i tanke om de medfølgende spikes, der lå i kassen….. og så var problemet løst. Hele gulvet er et trægulv på strøer uden isolering, så det er ét stort resonansrum.

For ikke at ødelægge gulvet står de på 2 tykke træplader – som også gør det nemt at flytte dem væk fra væggen, hvor de lyder bedst.

For at skjule kabelskoven, har jeg lavet et vægophæng af sortindfarvet 26mm MDF, som også rummer alle mine CDér. Skulle der sidde en møbelproducent og savle, giver jeg gerne mine erfaringer videre

Alle kabler er kobberkabler.

Anlæg:

Thule IA60B

Thule CD150B

Thule TU100

Højtalere:

PMC FB1

Kabler:

Signal: Tara Labs Prism200i og SUPRA XLR

Højtaler: Tara Labs Prism Bi-Wire

Til top Vis Peter V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter V Besøg Peter V's Websted

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Det ser virkelig flot ud

Må vi få lidt mere info om vægophænget (selvom jeg ikke er møbelproducent)? Det ser rigtig godt godt ud

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

De ser sgu da ret godt ud. Tillyke med det!

Har du prøvet at erstatte træpladerne under ht med betonfliser eller marmorplader? Og så eventuelt smide et par SD Feet under pladerne. Aner ikke om det vil gøre en forskel, men man har jo lov at prøve  

Peter V
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

vedr. ophæng

Idéen med ophænget var at blande musikken med anlægget til et møbel. Hyldeerne er skruet fast fra bagsiden af den store plade. Under de store hylder der holder anlægget har jeg lavet en forstærkning også i MDF, da det vejer godt til. Bag anlægget er der stor huller hvor i gennem alle kablerne er trukket til bagsiden. CDhyllerne er opdelt i 3 til en slags liggende Y, hvor overkanterne af Cdérne flugter med den overliggende hylde. På vægger er fastgjort 3 træklodser som hele (den efterhånden meget tunge...) møblet så er ophængt og fastgjort på. 

vedr. sokkel til højtalere

Træpladerne virker nu meget godt som det er. Det er muligt at man kan opnå en bedre dæmpning med et tungere materiale og fødder. Jeg  har dog prøvet med betonfliser og forskellige gummi/skum mellemlæg uden jeg kunne høre forskel. Desuden har træpladerne den fordel at jeg nemt kan flytte rundt på højtalerene. Som de står til hverdag, står de helt op af væggen da min stue er meget smal. Når anlægget skal bruges til lytning kan jeg så flytte den ud fra væggen.

Den bedste dæmpning ville nok være at få lagt miniraluld ind i gulvets hulrum, men det er lidt for bekosteligt...

Til top Vis Peter V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter V Besøg Peter V's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Hej,

ang isolering under gulvet. Du kan overveje papiruld.

Det er et papirgranulat der er behandlet med noget der gør det ikke brændbart. Fordelen ved dette er at det kan blæses ind i hulrum eller under gulve. Man kan derved nøjes med et ganske lille hul i gulvet i modsætning til at lægge det om.

Det har fine lyddæmpende egenskaber og egner derfor sig fint til formålet.

Tjeck eventuelt http://www.papiruld.dk/

PS: Jeg er ikke producent eller leverandør, Jeg har bare brugt det i min garage :)

OceanMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Heyza...

Det ser da meget godt ud! Kan godt forestille mig at lyden fra et komplet Thule anlæg virkelig er noget der kan hive vellydende lyd ud af et par højtalere...!!
Til top Vis OceanMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OceanMan

Peter V
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

....gad vide om resonans-isolering af gulvet kan godkendes som en forbedring ved fraflytning af andelslejligheden.... 

Andreas Brink
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Lækker hylde Lækkert Setup dog kender jeg ikke dine htér men de ser læker ud!

Hvordan spiller dit thule???? jeg overvejer selv at købe deres ai60 og cd100 og så med noget snell.

Jeg har hørt deres produkter har en kold lyd, men efter jeg hørte det i hifi klubben er min opfattelse af Thules produkt standard det dimentral modsatte?? måske var det htén B&W 602 s3 (jeg er en norvice hvad hi-fi viden angår) 

vh Andreas Brink

Opdate

Stop Talking LISTEN
Til top Vis Andreas Brink's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andreas Brink

LouB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Juni 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Det ser helt vildt lækkert, og stilet ud, rigtig flot. det er bare lige min smag det der. jeg kender ikke dine Ht'ere men de er ikke grimme i hvert fald.

Kan du ikke smide nogle lidt større billeder, for detaljernes skyld

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes