Forfatter |
|
madaUlp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 186
|
Sendt: 11 September 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej fremragende forum!
Så er der efterhånden sket en del siden jeg sidst lavede en billed-tråd. I det sidste halve år har jeg gået og skiftet alle de gamle komponenter ud og har efterhånden samlet mig et ganske vellydende anlæg. Mit lydfilosofi siger, at det både skal lyde godt og se godt ud. Jeg er vild med NAD's value-for-money filosofi og med masters series ser det jo også godt ud. På højttaler-siden faldt valget på et sæt B&W, nok mest fordi mit øre er indrettet på samme måde som sådan en højttaler (dog uden diamant ), men også på grund af uddseenet. Nå, men nu til udstyrslisten:
Højttalere: B&W 803D i rosentræ
Forstærker/CD: NAD M3/M5
Kabler: Van den Hul The Inspiration Hybrid (højttaler), Van den Hul The Second (signal), Van den Hul The Mainsserver (strøm)
Møbel: Soundstyle FW1350
Diverse: PS3, NAD iPod dock, samsung fjernsyn
Billeder:
Et oversigtsbillede:

Sweetspot:

Højttaler ovenfra:

Højttaler nedefra:

Mellemtone og diamant-piben forfra:

Diskanten fra siden:

Oversigt fra siden:

Møbelet:

Forstærker:

CD-afspiller:

Min desværre stadig minimale samling af CD'er, men den vokser stødt:

PS3:

Kabeltilslutninger:

Lyden:
Jeg har lyttet både på Classe og NAD ved samme lejlighed, og var meget overrasket over NAD'en. Selvfølgelig spiller classe bedre, strammere bund, mere veldefineret top, men i forhold til prisen, så får man enormt meget i NAD'en. Det bedste ved højttaleren er helt sikkert diskanten. Den er detaljeret og uanstrængende, mellemtonen er sprød og bassen er punchy, så alt i alt en masse gode lydoplevelser!
Alt for nu, smid gerne en lille kommentar 
Mvh. madaUlp __________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 11 September 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser fedt ud - rent og clean stereo-setup - helt rart at se det så "no-nonsense"-agtigt.
Håber selv på at opgradere mig til 800-serien snart - har pt. B&W´s 600-serie, som dog har virkeligt meget punch etc. til prisen. Men en 803d kan naturligvis noget mere.
Held og lykke i kabel-junglen med at finde det der lyder godt hjemme hos dig.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 11 September 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det ser da flot ud men det ligner en akustisk katastrofe. Uden at kunne se resten af rummet ser det ikke ud til at der er gjort noget for at, dæmpe reflektioner og bryde stående bølger, nogen steder. Men hvis det er de rene linier du kører efter, rent indretningsmæssigt, er det selvfølgelig ikke så let at gøre noget ved.
Hvilke kabler pønser du på at udskifte TL med?
MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

|
Sendt: 12 September 2009 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Ja det ser da flot ud men det ligner en akustisk katastrofe. Uden at kunne se resten af rummet ser det ikke ud til at der er gjort noget for at, dæmpe reflektioner og bryde stående bølger, nogen steder. Men hvis det er de rene linier du kører efter, rent indretningsmæssigt, er det selvfølgelig ikke så let at gøre noget ved.
Hvilke kabler pønser du på at udskifte TL med?
MVH WRONG
|
|
|
Det er rigtigt, at der ikke er gjort så meget endnu for akustikken, men går og tænker på at få nogle dæmpende paneler bag højttalerne.. Det er bare lige at finde et sted hvor man kan få sådan nogle, der er lidt pænere end de grå skumplader i aage..?
Har lyttet lidt på vdh og synes det lød ret godt.. Nu må jeg se hvornår jeg får taget mig sammen til at låne nogle modeller med hjem..
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 12 September 2009 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud. Sådan et sæt B&W er super lækre.
Tror du vil få meget ud af at få et gulvtæppe på imellem dig og højttalerne, og dæmpning bag højttalerne. __________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fint ud. Et rigtigt Klubben anlæg  Du må ud og invistere i en masse musik, så du kan få glæde af dit anlæg.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Det ser fint ud. Et rigtigt Klubben anlæg Du må ud og invistere i en masse musik, så du kan få glæde af dit anlæg.
|
|
|
Jo tak.. Jeg har nu allerede stor glæde af det selom jeg ikke har så meget musik, som andre hifi-t**ser 
Jeg har haft nogle akustikplader på prøve fra aage, og det fungerede rigtig godt, så jeg går og lurer lidt på dem her http://www.aage.dk/shoppingsystem/vare.asp?varenr=43918.. Med dem får jeg dobbelt så stort panel-areal, som det jeg lånte med hjem, så det skal nok blive godt..
Samtidig renoverer svigerfar stuen, så han har noget rockwool liggende, som jeg har tænkt mig at sætte ind bag et ca 120x160 maleri..
madaUlp __________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2056
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert anlæg! Og Dave Matthews Bands nyeste i reolen 
Er enig i betragtningerne omkring akustikforbedringer, det kan vist optimeres lidt.
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 23 September 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kudos herfra. Kan kun sige godt om NAD / B&W kombinationen 
/Stefan
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Kudos herfra. Kan kun sige godt om NAD / B&W kombinationen 
/Stefan
|
|
|
Hehe, ja dit ligner lidt noget af samme skuffe.. Bare en smule  __________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

|
Sendt: 28 November 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lige en lille opdatering med hensyn til kabler og akustik:
Efter at have lyttet på nogle forskellige kabler er valget faldet på Van den Huls Inspiration Hybrid i en bi-wire terminering.
Som signalkabel er det blevet til Van den Huls the Second med xlr-stik.
Mht. akustik er jeg gået lidt i stå. Kæresten mente åbenbart ikke, at der skulle hænges 8 plader på 60x60 op. Til gengæld vil hun gerne være med til det, hvis hun må bestemme hvilket stof, pladerne betrækkes med.
På den baggrund kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan professionelle plader virker i forhold til fx alm. skumgummi? Kan det godt betale sig, at bruge de ekstra penge på "rigtige" akustikpaneler? __________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 28 November 2009 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well... Det kommer an på.....
Der findes jo mange former for almindelig skumgummi, og der ER forskel. Så vidt jeg ved (og det er meget lidt faktuel vide jeg har om emnet), så gælder det om at få så massiv skum som muligt. F.eks. "kold skum" som ofte bliver brugt til topmadresser og den slags.
En alternativ løsning som flere herinde også har benyttet sig af er billige tæpper fra ikea.
Prøv at google "ikea ringum". Det fås i flere farver og har gjort en hørbarforskel for flere her.
/Stefan
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 28 November 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også lave akustikplader selv. En træramme med rockwool i og stof omkring fungerer glimrende som absorbent. Jeg har selv nogle her i hytten. De er betrukket med hvid stof og så grimme synes jeg heller ikke de er
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
hifirookie Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 29 November 2009 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
de feeeedeeestee htèr ikke at resten ikke også er lækkert
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete der endelig noget på kabelfronten. Der er indkøbt nyt højttaler, signal og strømkabler bestående af Van den hul:
- Inspiration hybrid højttalerkabel
- The Second balanceret signalkabel
- 2 stk. Mainsserver strømkabler
Billeder:
Jeg fik først højttalerkablet hjem for et par uger siden, og derefter signal og strømkabler. Havde før TaraLabs Helix 6 (single
wire) og må sige, at det er noget af en forbedring. Troede jeg havde stram bund før.. Det har jeg nu!! Toppen blev også
mere behagelig at lytte til, men den største forandring var helt sikkert bunden.. Jeg fik så de andre kabler hjem her i dag, og
der er det umiddelbare lytteindtryk en meget mere ro i lydbilledet (det er begrænset, hvor meget jeg har lyttet indtil
videre).. Men alt i alt er jeg meget overrasket over hvor meget mere jeg har fået.. Tænker lidt, at noget er indbildt, men hva
fanden, jeg er super glad for det __________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med de strømkabler (kender ikke de andre), det bliver ikke meget bedre tror jeg. Jeg har haft prøvet mange mange andre, og meget dyrere. De er fremragende.
Der er ingen udstråling fra dem - overhovedet. Så du kan uden problemer have dine andre kabler liggende hen over dem, selv om jeg ikke lige vil anbefale det... 
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da ikke så tosset ud Fedt system du har fået sat sammen der...
Hvad bruger du egentlig til dine højttalere? Synes ikke jeg kan se spikes eller noget andet på billederne? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Bigmaac Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 159
|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine 20-25 cdér må være verdens mest forkælet.
Prøv at smide et tungt tykt tæppe mellem din højttalere og din lytteposition, så vil du sikkert opleve en lydforbedring der trækker bukserne af enhver form for kabel-fikseri
|
Til top |
|
|
madaUlp Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Det ser da ikke så tosset ud Fedt system du har fået sat sammen der...
Hvad bruger du egentlig til dine højttalere? Synes ikke jeg kan se spikes eller noget andet på billederne? |
|
|
Under højttalerne er monteret nogle skumpuder.. Det sådan nogle Argon, men de fungerer rigtig godt..
Bigmaac skrev:
Dine 20-25 cdér må være verdens mest forkælet.
Prøv at smide et tungt tykt tæppe mellem din højttalere og din lytteposition, så vil du sikkert opleve en lydforbedring der trækker bukserne af enhver form for kabel-fikseri
|
|
|
Bare rolig, jeg har fået flere siden jeg lavede det første indlæg 
Der er kommet et tæppe mellem højttalere og sofa, som hjalp lidt, men næste projekt er helt klart at finde nogle akustikplader, kæresten kan indfinde sig med.. __________________ Mvh. madaUlp
|
Til top |
|
|