Tilbage til HIFI4ALL.DK 31. maj 2025 | 15:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Fra SONUS FABER til PODSPEAKERS. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft mange forskellige Cerwin Vega anlæg gennem tiden, der kan bla. nævnes. DC-1515, HP-215, CLSC-215 & VE-12F bare for at nævne nogle stykker.

Men tiden gik og jeg blev hurtigt klogere. CV 215'er højttalere på et 12kvm værelse har aldrig været godt så jeg gik igang med at spare op til noget mere seriøst.

AFSNIT 1.

Min lidenskab for Sonus Faber har altid været der. Jeg mener simpelthen de laver verdens bedste højttalere.
Så igennem 1,5 år fik jeg sparet godt op og der gik ikke et kvartal uden der blev købt lidt her og der. Det endte i sidste ende om med et fantastisk hifi anlæg.

Mit Pioneer plasma TV købte jeg (desværre) den gang de var røv dyre. Jeg måtte af med 34.000 kr for skærmen. Men den har gjort det godt, og bortset fra at sortniveauet er overhalet flere gange af pioneer selv og konkurrenterne så har det stadig et billede der i helhed slår mange af nudagens fladskærme på markedet.

Jeg var heldig at finde en Sonus Faber Musica forstærker som passede perfekt til mine højtallere. Det lød mildest talt Fantastisk.

Jeg havde min pladespiller fra Thorsens, men med alt respekt fik jeg den næsten aldrig brugt og jeg solgte den til min fætter.

Både hifi rack og standerne til mine højttalere var fra Audio Magic og jeg købte faktisk det hele brugt, og var heldig at finde det hele i Kirsebærtræ.

Da jeg ønskede mig en Supra stikdåse i julegave af mine forældre var de ved at falde ned af stolen. "1200 kr for en stikdåde what???" Man er vel hifinørd

Til sidst kom der en Holfi Xaurus Rex til, men det kom sjovt nok aldrig til at lyde ligeså godt som da jeg spillede med min Pioneer multiafspiller. Dyrt er ikke altid bedst.

Sonus Faber Concertino. STORT lydbillede. Fantastisk til prisen.

AFSNIT 2.

I forbindelse med en større stilling på erhversmarkedet gik min tid kun med arbejde og mit anlæg blev der stort set ikke spillet på.
Jeg syntes faktisk at det var lidt synd så derfor valgte jeg at sælge det, også købe et mindre anlæg minianlæg.

Bemærk plakaterne fra HiFi-Klubben. Det go' HiFi stil.

Her bliver der lyttet til meget god musik.

Det må siges at være lidt af nedgradering. Men når tiden ikke er til mere så er det helt fint for mig.

Podspeakers Jubilee.

Marantz minianlæg. Spiller forbavsende dynamisk men det går tilgengæld ud over detaljerne, men til prisen er det helt super.

Jeg havde faktisk til at starte med en Arcam SOLO mini. Men den var simpelthen for sløv til noget som helst. Meget skuffende.

Jeg arbejder jo også med min lille VegaWorld.dk side. Det er altså her jeg sidder og får gode ideer. Blandt "CV haters" syntes det nok som dårlige ideer.  

Afsnit 3

Jeg regner cirke med at der går et år til to også vil jeg tilbage til den absolutte superliga inden for HiFI.

Planen er Et par Sonus Faber Cremona (Eller en evt efterfølger hvis der er kommet sådan en) Hvad der skal smides bagved aner jeg ikke. Har lyttet til meget uden at have fundet det helt rigtige endnu.

Vi venter og ser hvad der sker.

MVH
Sonny K. Pedersen.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Er der nogle som har et fornuftigt bud på hvad et godt valg som forstærker og CD-afspiller vil være til Sonus Faber Cremona må man gerne komme med lidt indput.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

hi-sonny-fi skrev:
Er der nogle som har et fornuftigt bud på hvad et godt valg som forstærker og CD-afspiller vil være til Sonus Faber Cremona må man gerne komme med lidt indput.
Kan huske da cremona kom på gaden i sin tid, der var flere anmellere som havde held med at koble dem med Audio Research forstærkere.

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

hi-sonny-fi skrev:

Har hørt stander udgaven på Densen B-250 og 2x B-350. Det lød rigtig godt.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Har set dem rigtig mange gange sammen med Accuphase på messer osv. Men syntes ikke det har været helt muligt at vurdere lyden der.

Fungere det virkelig så mgodt sammen? Nogle med seriøse erfaringer?

Thomas P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Har nu selv haft et par Cremona i et par år, og prøvet lidt af hvert sammen med dem, rør preamp med rør monoblokke i 150W klassen, 20W Single Ended Klasse A, ren transistor og sågar en hybrid i form af en Pathos Logos. Sidstnævnte gjorde det fremragende sammen med dem, detaljer, dynamik, rum og ikke mindst overskud til at definere bunden, hvilket faktisk kneb lidt med de andre forstærkere.

Principielt er de jo lyttevenlige højtalere som er svære at få til ikke at spille, men for at få alt ud af dem skal forstærkeren gerne have lidt kræfter. Kombinationen i en hybrid med rør i indgangen og en passende transistor udgang er efter min mening den rigtige kombination. Så spiller de som tiltænkt, nemlig dynamisk og opløst i hele frekvensområdet. Rørerne giver en fremragende mellemtone med stor separation og rum, og transistorne definitionen i bunden.

Hvad angår cd er valget, i min verden efter selv at have anskaffet en, meget simpelt: Wadia !

Hold ferie de lukker lige pludselig op for, igen, dynamik og detaljer specielt i bunden og toppen. Mellemtonen er ikke helt på plads men det skyldes alene at jeg for tiden benytter en udemærket om end lidt begrænsende Primare I20, indtil der er sparet sammen til en anden, og forhåbentligt, den sidste forstærker jeg skal ud at anskaffe, idet resten af anlægget er på plads.

Alt ovenstående naturligvis med den sædvanlige subjektive opfattelse fra en enkelt person. Jeg har dog oplvet andre der har hørt dem hos mig, udtrykke overraskelse over hvor åbne og levende de højtalere er. Tror de tidligere har haft den måske lidt generelle opfattelse, at Sonus Faber er ekstremt farvede of lidt udflydende. Måske fordi de netop har hørt dem med kilder og forstærkere der selv var enten lidt underdimsionerede eller farvede. Accuphase får dem sikkert til at spille pænt, men lokker næppe alt det ud af dem som de reelt kan.

Held og lykke.

Thomas P.

Til top Vis Thomas P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas P

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen tak for jeres råd, det er helt klart noget jeg vil tage med i mine overvejelser når valget skal tages.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes