Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 08:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Nostalgi set-up’et tager form (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
moha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk et fantastisk set-up allerede, men efter en flytning har det mildest talt været en udfordring at få vellyd

Som trøst besluttede jeg derfor for at leve en drøm ud, og anskaffe mig nogle af de "gode gamle" hifi ting fra dengang jeg startede ... der en gang slut firserne.

Nu har jeg så fået anskaffet de to første:

Snell E/III:
Jeg har faktisk kun hørt dem et par gange en gang i starten af halvfemserne, men det har bare hængt ved, så nu skulle de prøves. Jeg har været så heldig at finde et ekstremt velholdt sæt (der er lige et af de bagerste hjørner i bunden der hat fået et lille slag) ellers er de fejlfrie - og med originale Snell fødder. Fantastisk for en 17 år gammel højttaler

Musik, musik og musik ... den spiller altså bare på en dejlig charmerende måde. Det er faktisk lidt svært at løsrive sig når først man er i gang.

Og sådan tager de sig ud med fødder. Jeg vil prøve at fylde lidt sand i fødderne - tænker at det vil give en mere præcis og nuanceret bas gengivelse og også have en positiv effekt i mellemtonen.

Et billigt (men uundværligt tweak) hvis man vil have et lydbillede og mere "sense of being there".

Audio 60 effektforstærker:
En håndbygget norsk klassiker fra midten af firserne. Da jeg for alvor blev ramt af hifi interessen var det med en Audio 60 forstærker. Det var også min første "seriøse" forstærker da jeg skiftede konfirmationsanlægget ud.

Den ser ikke ud af meget, men den er ekstrem musikalsk og meget rør-agtig i sin lyd.

Og (næsten) sådan ser der ud indeni. Dette er et låne-billede - min har kun en ringkerne, men stadig masser af power til Snell'erne der har en følsomhed på 91db.

Når det gælder forforstærker så er jeg på udkig efter noget med rør - har haft et par Audio Note i kikkerten, men det er ikke blevet til noget endnu. Alternativt har jeg tænkt på at prøve en integreret rørforstærker.

(... og i mellemtiden har jeg faktisk fået mit "normale" anlæg til at spille fortrinligt - en ren win-win )

Mange hilsner
Moha

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Februar 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jamen så blir det jo spændende hvilket anlæg du kommer til at bruge mest...tillykke med det...det hele.

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2010 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hej moha, flot start på et nostalgisk setup, som oser langt væk af rødvin og hygge 
Her vil jeg da følge med, og se hvordan anlægget vokser

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

hehe det ligner min gamle DOXA  Skifet nemlig den blå diode ud med en rød

Hvorfor kobler du ikke bare bagdiskanten ud!?

moha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Februar 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

hehe det ligner min gamle DOXA  Skifet nemlig den blå diode ud med en rød

Hvorfor kobler du ikke bare bagdiskanten ud!?

Tror ikke det er din gamle Doxa, da jeg har Audio 60 versionen og den har altid haft rød diode. Men jeg måtte da lige om bag på og kigge og der står Audio 60 - de brugte jo samme kabinet til begge

Når det gælder bagdiskanten så har jeg prøvet at dække den helt til, men jeg foretrækker faktisk at den giver lidt luft i toppen - og som det er nu, gør den ikke perspektivet diffust eller trækker det om bag højttalerne.

Til top Vis moha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moha

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes