Jeg har faktisk et fantastisk set-up allerede, men efter en flytning har det mildest talt været en udfordring at få vellyd 
Som trøst besluttede jeg derfor for at leve en drøm ud, og anskaffe mig nogle af de "gode gamle" hifi ting fra dengang jeg startede ... der en gang slut firserne.
Nu har jeg så fået anskaffet de to første:
Snell E/III:
Jeg har faktisk kun hørt dem et par gange en gang i starten af halvfemserne, men det har bare hængt ved, så nu skulle de prøves. Jeg har været så heldig at finde et ekstremt velholdt sæt (der er lige et af de bagerste hjørner i bunden der hat fået et lille slag) ellers er de fejlfrie - og med originale Snell fødder. Fantastisk for en 17 år gammel højttaler 

Musik, musik og musik ... den spiller altså bare på en dejlig charmerende måde. Det er faktisk lidt svært at løsrive sig når først man er i gang.

Og sådan tager de sig ud med fødder. Jeg vil prøve at fylde lidt sand i fødderne - tænker at det vil give en mere præcis og nuanceret bas gengivelse og også have en positiv effekt i mellemtonen.

Et billigt (men uundværligt tweak) hvis man vil have et lydbillede og mere "sense of being there".
Audio 60 effektforstærker:
En håndbygget norsk klassiker fra midten af firserne. Da jeg for alvor blev ramt af hifi interessen var det med en Audio 60 forstærker. Det var også min første "seriøse" forstærker da jeg skiftede konfirmationsanlægget ud.

Den ser ikke ud af meget, men den er ekstrem musikalsk og meget rør-agtig i sin lyd.

Og (næsten) sådan ser der ud indeni. Dette er et låne-billede - min har kun en ringkerne, men stadig masser af power til Snell'erne der har en følsomhed på 91db.
Når det gælder forforstærker så er jeg på udkig efter noget med rør - har haft et par Audio Note i kikkerten, men det er ikke blevet til noget endnu. Alternativt har jeg tænkt på at prøve en integreret rørforstærker.
(... og i mellemtiden har jeg faktisk fået mit "normale" anlæg til at spille fortrinligt - en ren win-win
)
Mange hilsner
Moha