| Forfatter |
|
bigbird Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er træet LANGT om længe kommet hjem og skåret til :)
Har i lang tid gået og kigget forgæves efter et ordenligt hifimøbel, som havde eller kunne rumme:
- 1 x forstærker
- 2 x DVD
- 1 x Video
- 1 x Xbox
- 1/2 x skuffer
Der udover skulle det være:
- Solidt nok til tungt fjernsyn
- Have plads til center højtaler
- Plads til sub i midten
- Passe i højden til hvor mit lærred gik ned og dækkede for tv, men ikke andet.
Alt dette ER umuligt at få, også måde jeg jo designe det selv :)
Har desværre ikke mine tidlige skitser mere.... Så dette er blot de endelige 3D tegninger. Målene er nok ikke de helt korrekte, da det blev ændret et par mm til sidst.
Meningen er så at når det er samlet, så er der plads til at man bagved nemt til tilgå kablerne, samt trække dem således at de ikke ligger op ad hinanden.
Så er selv breden lavet således at det ser godt ud i forhold til front højtalerne placering, samt at subben kommer op lige under lærredet, således at jeg ikke skal bølve med den.
Ved at placere subben i midten, håber jeg også at man slipper for at kunne fornemme hvor i rummet at subben er, samt et mere direkte punch.
Skufferne skal så kunne indeholde diverse manualer, samt controllerne til Xboxen og ekstra fjernbetjeninger.
Havde i startet var i et byggemarked og høre på hvad det ville koste at få hjem i den rigtige finer, samt finer på kanterne også. Men det løb op i over 8000, så det glemte jeg lidt igen.
Istedet fik jeg fat i noget familie der kunne køber krydsfiner plader i 22mm, med finer, samt adgang til prof udskærings sav.
Og imorgen skal jeg hente de udskårne plader, også skal skidtet bare samles... Glæder mig som et lille barn :)
Nedenstående er ikke den færdige. Den endelige blive med adskildelse imellem dvderne, samt over videoen også. Ydermere er at NAD enheder jeg har indtegnet og det er idag Marantz...

|
| Til top |
|
| |
bigbird Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rettede det lige til, således at man kan få en ide om hvad jeg gælder mig til :)

Og her til sidst med front højtalerne.

Anlægget består af:
- Marantz SR8500
- Marantz DV7600
- Panasonic NV-HS 860
- Axo Media DVD optager (El Cheapo)
- Xbox
Billedsiden leveres af:
- Old Dantax 32" Widescreen
- Hitachi PJ-TX100
Lyden leveres af:
- B&W 604S2 (Fronter)
- B&W LRC6 (Center)
- B&W DC6 (Baghøtalere, dog snart sidehøjtalere istedet)
- Audio Pro Sub Impact
Her tilsidst et billede med lærred, som det gerne skulle passe med tilsidst :)

|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 01:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv fortrækker jeg at nederste skærmkant ikke kommer mere end 40-50cm over gulvet, men det er for lavt for mange.
Men er skærmen stor, og afstanden til skærmen ligeledes, så passer de 84cm du skrev i første indlæg jo meget godt.
Det er svært at finde HiFi-møbler i dag, der tager hensyn til optimal placering af højttalere. Specielt placeringen af subwooferen i midten, tror jeg du bliver glad for.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
bigbird Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med placering af bunden af billedkilden er jeg meget enig i, men ønsket om central placering af sub og center kom i første rækkefølge.
Men har en alletiders sofaen, hvor ryggen kan glide lidt ned, og derved slappe af når man ser det, trods højden.
|
| Til top |
|
| |
fiur Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva program har du tegnet disse udemærket billeder i

|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart synes jeg måske dit møbel ser lidt stort og dominerende ud, men kan godt se at det ikke kan være mindre når du skal have plads til de ting du nu skal. Det bliver spændende at se det færdige resultat.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg ville nu ogås have flyttet sub'en ud til siden og på den måde gøre møblet meget lavere men det er heldigvis smag og behag. Men ideen er rigtig god!!!
|
| Til top |
|
| |
bigbird Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
fiur skrev:
|
Hva program har du tegnet disse udemærket billeder i
|
|
|
Jeg har brugt Sketchup version 4.0.170, dog er der lige kommet en ny version, man har ikke prøvet den.
Det er IKKE et CAD program, det er et meget simpelt sketch tegning software, udviklet til at lave skitser og 3D fremvisning.
Det er genialt.
http://www.sketchup.com/
http://www.sketchup.com/?sid=17
På det sidst link er en ide om hvad det ellers kan bruges til.
Og der er gratis support / øvelses videoer !
|
| Til top |
|
| |
bigbird Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Kasper P
Det er desværre nødvendigt, da al pladsen skal bruges. Det er meningen af xbox ting skal i skufferne, så er de af vejen når de ikke er i brug.
Det store hul til venstre at lave til CD/DVD mapper. Vi har vores DVD stående på reoler, og så forsvandt pladsen til CDerne, så de skal stå der.
Håber ikke at det bliver FOR dominerende :)
-> paqi
Det er korrekt, men der står subben allerede idag, og ville gerne prøve at have den midt i lydbilledet istedet, da den ikke "downfire". Og man kan svagt ane den i lydbilledet nu.
Nu er jeg heldigvis også tæt på de 2m i højden, så min sidehøjde er derfor noget højere end normalt :) Havde overvejet at få det længere ned dog.... Men vil ikke side og se ned når vi skulle se fjernsyn, og ønskede centeren lige under fjernsynet, således at den også kunne bruges dertil.
|
| Til top |
|
| |
bigbird Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det endeligt færdigt :)
Tog LIDT længere tid end jeg havde regnet med... Dyvler, møbel skruer også finering... Men er blevet meget godt tilfreds med mit resultat.
Det er godt nok ikke noget i sammenligning med jer der bygger højtalere, men et sted skal jeg jo starte :)

Har dog ikke fået lavet lærredet ophænget ordenligt endnu, således at det passer præcist endnu med møblet..
Ligeledes mangler jeg også at få lavet skufferne..
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser jo nydeligt ud.
Har du nærbilleder af finéren vi kan se?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallo hallo det ser jo fint ud! Hvem har savet det ud for dig ?
__________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 01:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da meget proffesionelt ud, nice work. Vil meget gerne høre hvad sådan et "custom rack" har kostet dig.
|
| Til top |
|
| |
bigbird Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Daniels
Det laver jeg lige iaften
-> Torkild
Havde noget familie i en trælast, som skar det for mig. Skåret med en ny klinge, så det er blevet ufatteligt skarpt skåret. Lykkedes mig at skære mig et par gange på det :)
-> DonJensen
Havde også noget famile som kunne skaffe mig pladerne, som det hjælp på at holde omkostningerne nede.
Der er brugt materialer for ca 1100kr. Men så er det tilgengæl også blevet lavet i præcist de mål og ønsker som jeg havde.
|
| Til top |
|
| |
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser rigtig godt ud.. gerne nærbilleder. ka se de kommer senere 
programmet er lige hva jeg har ledt efter.. utroligt nemt at gå til 
|
| Til top |
|
| |
bigbird Forum Bruger

|
| Sendt: 09 August 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
-> Wuffer
Det er jeg glad for at høre :) Har tegnet MEGET i det efterhånden. Der er nogle rigtigt rigtigt rigtigt gode demostrations videoer til ALT i programmet.. :)
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 10 August 2005 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|