Forfatter |
|
gand Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er startet på et HT projekt fra http://www.frequence.dk. Efter moden overvejelse har jeg besluttet mig for HD10. De skal afløse nogle gamle KEF højtalere, som er begyndt at smuldre.
Efter samråd med Eyrún, har jeg besluttet at bruge en Jantzen Cross Coil, i stedet for den, som ellers fulgte med. Jeg er overbevist om, at den giver en god fast bund. Jeg ar også besluttet mig for en lidt bredere fod end skitseret på tegningen. Jeg tror den er mere stabil på denne måde og ikke vælter så let.
Projektet kan følges på: http://home20.inet.tele.dk/hd10
Kabinettet er 19 mm MDF, som Silvan har skåret ud. Udskæring + plade stod mig i kr. 160. Hos Silvan kan man vælge m2 pris eller en pris pr. snit (15 kr). Jeg valgte m2 pris, som var kr. 125.
Jeg poster flere billeder, når jeg er kommet videre.
Kommentarer er naturligvis velkomne.
Mvh
Gert
|
Til top |
|
|
hansson Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 437
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gert, Det ser rigtig flot ud  Hvor meget afstivning har du inde i det kabinet. For lige umiddelbart ser det da ud til der ikke er noget som helst. Du har godt nok valgt noget rimelig tykt plade, men alligevel er det godt med noget på tværs inde i kabinettet. Hvad har du tænkt dig mht. finish? Finer eller maling/lakering? Kunne være fint med lidt billeder her i forumet også. /hansson
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 20 Januar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det går bestemt den rigtige vej! Godt arbejde
- BR
|
Til top |
|
|
gand Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg mener ikke det er nødvendigt med afstivning. Ved at bruge 19 MDF er kabinettet meget stabilt og det giver sig ikke selvom man sidder på det. Finish'en skal være maling, fordi det skal passe til et reolsystem, som er lakeret i RAL 9003. I dag er der blevet spartlet, pudset og affaset.
|
Til top |
|
|
banz Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1219
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
afstivning kan man aldrig få for meget af.....
|
Til top |
|
|
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
Sendt: 22 Januar 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ved at bygge en subwoofer i 22mm MDF, men jeg har alligevel valgt at stille en afstivningsplade midt i kabinettet! 
Måske du skulle overveje det...det kunne jo bare være en tynd MDF-plade!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
Til top |
|
|
gand Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi Så er jeg blevet færdig med mine HD10'ere fra Frequence. Jeg er meget imponeret over den lyd, som de leverer og de kan sammenlignes med langt dyrere kasser. De er meget åbne og detaljeret i lyden med en god bas, når de står ca. 20 cm fra væg. Lidt billeder fra den sidste del. Frontstof sættes på samt fod færdiggøres.  Delfilter tilpasses til bunden  Enhed nedsæket i kabinettet.  Det færdige resultat uden fod. Foden skal afdæmpes med kork.
|
Til top |
|
|
popeye_2k Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot og stilrent må man sige.
Dejligt og se at et par "kasser" kan passes så fint ind i stuen med forholdsvis få midler.
/Søren __________________ Denon, Yamaha og DIY Speakers
Se hjemmesiden for billeder osv
Mit Setup
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er blevet rigtig flotte, det må jeg sige.
Michael
|
Til top |
|
|
RC Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot stykke arbejde du har lavet der  Der er jo ikke noget som det man selv laver. Stort Tilykke med dem.
|
Til top |
|
|
Lars M Branchemedlem

VM Acoustics
Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 09 Maj 2006 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu kun har tre spoler i delefiltret, så bør du lige dreje den nederst til højre i fotoet, så alle spolerne er vinkelrette på hinanden, og de derved ikke "snakker" sammen. Dette koster ikke noget og gør det kun bedre.
mvh
Lars
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 10 Maj 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars M skrev:
Når du nu kun har tre spoler i delefiltret, så bør du lige dreje den nederst til højre i fotoet, så alle spolerne er vinkelrette på hinanden, og de derved ikke "snakker" sammen. Dette koster ikke noget og gør det kun bedre.
mvh
Lars
|
|
|
Enig - jeg har set målinger af påvirkningen spoler imellem - det er ikke småting.
Et lille hint - afstand, afstand, afstand 
Det er fint at vinkle spolerne, men det er bedst, at have stor afstand (større end ½ meter har næsten ingen effekt, men ellers bliver påvirkningen MEGET større jo tættere spolerne kommer på hinanden, prøv at få ca 10cm afstand og så sæt dem vinkelret.)
Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|